Avatar..

DeletedUser

Guest
Hvorfor blir alle avatarer jeg prøver å anvende resizet til små "søte" miniutgaver? - Den jeg har nå, som eks. :confused:
 

DeletedUser

Guest
På grunn av at maks størelsen på avatarer er alt for lav.
Prøv med et JPG bilde istedenfor, jeg tror det tar mindre plass og du får derfor brukt et større bilde.
 

DeletedUser

Guest
Prøv å konvertere bildet til en JPG istedenfor en PNG, kanskje det ikke blir så forminsket da.
 

DeletedUser

Guest
Bildekvaliteten har blitt heilt ødelagt. Min avatar var egentlig mykje større. Og korleis skal eg få 82x82px på under 1kb? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Begynn med å gjøre det om til et JPG bilde, da får du 60-70^2.
 

DeletedUser

Guest
Kan ha så stort bilde du vil om det ikke er større enn 1 kb. Og omvendt.:)
 

DeletedUser

Guest
1kB grensa funker litt dårlig, bildet mitt er ca. 1,5kB.
Uansett så er 1kB alt for lavt, det burde være minst 2-3kB, og helst 5kB+
 

DeletedUser

Guest
5+ kb ville tatt kverken på all plassen vi hadde på skjermen.

Du aner ikke hvor stort et bilde kan bli med dårlig kvalitet med 5kb, du:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
En del animerte bilder funker dårlig.... *peker på avatar*
 

DeletedUser

Guest
5+ kb ville tatt kverken på all plassen vi hadde på skjermen.

Du aner ikke hvor stort et bilde kan bli med dårlig kvalitet med 5kb, du:rolleyes:

Man kan ha en 100*100px grense.
Edit: eller kanskje bredden på feltet til venstre.
 

DeletedUser

Guest
Hadde gått, det også.

Om du får et 200x200 pixels bilde ned i 1 kb, skal jeg innrømme at jeg tok feil:eek:
 

DeletedUser

Guest
Hadde gått, det også.

Om du får et 200x200 pixels bilde ned i 1 kb, skal jeg innrømme at jeg tok feil:eek:

Med 8 bits farger så kunne man vel fått det ned i 4000 bytes, men lavere enn det går ikke (med mindre du på en eller annen måte får til mer enn en pixel pr. byte).
 

DeletedUser

Guest
Med 8 bits farger så kunne man vel fått det ned i 4000 bytes, men lavere enn det går ikke (med mindre du på en eller annen måte får til mer enn en pixel pr. byte).

Vel, jeg skal ikke:p

Ser du, jeg har lært å quote:D:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Avatarbildet mitt nå var 200*200 og under 1kB (6-700 byte), men forumet resiza det alikevell :(
 
Topp