Ganondorf - Diplomat i Elite

DeletedUser

Guest
Introduksjon
Etter utallige forespørsler både i forslagstråden og per mail tok jeg initiativ til å intervjue en av verden 2s aller største spillere og profiler - nemlig selveste Ganondorf!

Til orientering er mine spørsmål markert med bold, mens resten er Ganondorfs ord.



Intervjuet med Ganondorf
Først og fremst ønsker jeg å gratulere Shanks som intervjuansvarlig. En jobb jeg vet passer ham utmerket da han tidligere har jobbet mye med propaganda da det er viktig å holde seg mest mulig oppdatert hele tiden. På den måten har han kompetansen til å stille spennende spørsmål fra tidlig fortid til nåtid. Føler meg også beæret over å få delta i debutintervjuet hans og håper jeg kan stå frem som et godt eksempel for at flere skal ha lyst til å godta å bli intervjuet.




Begynnelsen og den "unge" og ambisiøse Ganondorf

Du startet opp i verden 2 allerede den første timen. Men i følge TWstats så startet du ikke i Elite, og man kan se på spillerprofilen din at du har vært innom stammer som =D= (2 timer), WLH (3 dager) og DNY (cirka en uke) før du kom inn til Elite den 9. juli. Vil dette si at du i utgangspunktet ikke kjente til alle spillerne i Elite helt i starten? Kan du fortelle litt fra den tidlige historien din fra starten og frem til diplomatrollen i Elite?

Faktisk så registrerte jeg meg nøyaktig 23. juni 2008 11:07. Ønsket for første gang å bli med på en server helt fra begynnelsen, da jeg på forhånd hadde bestemt meg for å la v2 bli den første serveren jeg tar 100% seriøst, noe jeg aldri hadde gjort tidligere. Da jeg ikke hadde egen PC før v2, ble det tidligere vanskelig å ta servere veldig seriøst aktivitetsmessig.

Jeg ble først med i =D= av den enkle grunn at jeg syntes det var morsomt å bli med i en billig kopi av en kjent stamme på v1, nemlig Dolken. Hadde faktisk god sansen for den stammen da de virkelig var besatt på å lage sikkelig liv på v1. Jeg visste på forhånd at det stort sett ikke var noen ekte dolken medlemmer med i =D=, men ville for moroskyld bli med for fun. Forumet var nedstammet noe det som regel alltid blir på starten av en server, men her var det virkelig overdrevet mange umodne personer og folk flest visste vel på forhånd at de ikke ville holde ut lenge. Jeg husker ikke helt hvordan =D= ble oppløst, men mener å huske da en sabotør fikk dukerettigheter og stammen ble oppløst, de inviterte meg til =D= igjen da de startet opp igjen, men hadde ikke noe ønske fra starten av å gjøre det seriøst der, så avslo den forespørselen.

Jeg fulgte godt med på utviklingen av stammer rundt omkring, DNY med blant annet WLH som understamme vokste raskt, ikke minst var ledelsen temmelig nærme meg, så følte det naturlig å se an hvordan de fungerte som stamme. Sendte deretter søknad om å bli med i DNY, men hadde for lite poeng, da min startstrategi går ut på å ha lite poeng. Men kom med i understammen og tenkte jeg får bygge meg oppover i systemet. Jeg utmerket meg godt i WLH og var svært aktiv på forumet, der jeg ga spillere tips og ble derfor lagt merke til av ledelsen, som igjen flyttet meg over til DNY etter kort tid. Samtidig som jeg personlig følte at jeg ikke passet så alt for godt med, da det var litt for ungt miljø etter min smak.

Jeg håpet at miljøet ville bli mer voksent slikt jeg liker det da jeg kom til DNY, hovedstammen. Men var stort sett samme opplegg der også. Av den grunn ønsket jeg ikke å bli værende i DNY, selv om jeg hadde flere DNY/WLH medlemmer rundt meg enn alle andre stammer. Jeg hadde også på den tiden anskaffet meg en PA som lå 1 rute over meg, der vi samarbeidet godt. Han off og jeg stort sett def, da jeg trives med det. Så vi forble alltid i samme stamme.

Da jeg ikke trivdes i DNY, søkte jeg kontakt med andre stammer. Elitespillere var ganske nære meg, de vokste bra, men viktigst av alt; da jeg gikk igjennom profilene deres var gjennomsnittsalderen høy, noe rundt min alder og fant bare den tanken alene svært behagelig. Jeg vet at dette kanskje kommer som en stor overraskelse for veldig mange, men ye… Jeg kjente ikke glitter på forhånd og visste utrolig nok ikke hvem det var i v1. Kan si som så at de siste mnd’ene jeg spilte på egen bruker på v1, var jeg ikke aktiv. Så skrev en lang PM om meg som person, erfaringer osv. Antar den ble rundt 1 A4 ark siden. Da jeg visste at Elite var en seriøs stamme, med flere folk rundt min alder, måtte også kontakten min med folka der ha en høy standard og kjørte på med normal PM skriving for å bli kjent med selveste, glitter, før jeg rett etterpå kom med søknad. Fikk positiv tilbakemeldinger der hun følte det alltid var kos med folk som brukte tid på å skrive lange PM’er, så vi fortsatte slikt frem og tilbake en stund, før jeg ble med i Elite. Da vi selvfølgelig også fortsatte å snakke aktivt med hverandre, noe som resulterte til at jeg ble vikardiplomat i Elite relativt tidlig og ble seinere fast da hoveddiplomaten slutten/forsvant.

Jeg savner virkelig den tiden, vekker mange koselige minner. Aldri blitt tatt i mot med så åpne hender i en stamme tidligere, der samholdet alt var solid, men samtidig inkluderte nye folk. Hadde jeg ikke blitt med i Elite da, hadde jeg aldri giddet og fortsette med serveren pga. sannsynligheten for å finne noe lignende på starten, med så godt samhold, er mangelvare. Så hadde nok sluttet pga. mangel på motivasjon.




Blant de ti første byene du adlet helt i starten, så kan man via TWstats lese at 7 av disse var internadling i Elite. Gav dette deg den kickstarten du trengte for å rykke fra de fleste andre i en turbulent kjerne av verden 2?

Først kan jeg helt kort nevne en morsom historie om den første byen jeg adlet, dette var faktisk en betaby, som har eksistert siden før v2 offisielt ble åpnet. Litt gøy å tenke på i grunn, men folk klaget og TWledelsen var svak på den tiden og i stedet for å holde løfter som de hadde gitt spillerne om at de lot betabyer ligge og la dem være fulle med tropper slik at de er fritt vilt, bøyde de seg for småunger, noe som resulterte til at jeg mistet flere hundre poeng på den byen, slik at den tilsvarte gjennomsnittlig hva folk rundt meg hadde av poeng. Var veldig heldig med at folk rundt meg var aktive, slik at jeg ikke mistet alt for mye poeng. Inkludert naboen min som hadde mer poeng enn meg. Jeg ble uansett den første i Elite sin historie til å adle en by og den andre på serveren etter One Hit KO. Først da la folk merke til meg.

Flere folk har også spurt meg om hvilken strategi jeg kjørte for å plutselig sprette frem på topplista da jeg ikke hadde vært i nærheten tidligere. Så vel… den tiden jeg sleit med å finne stamme, før Elitetiden, begynte jeg å lure på om jeg skulle gidde serveren, så prøvde en spesiell teknikk da jeg antok jeg måtte kjøre en del solo. Så vel, jeg spammet byen min med speidere faktisk, da det er sjeldent at folk adler i blinde på starten. Har faktisk et bilde tatt rett etter jeg adlet min første by, der dere kan få oversikt over hvor lite jeg faktisk hadde. Hele strategien gikk ut på å ta ut alle speiderangrep jeg fikk mot meg hele tiden, slik at alle trodde jeg var blodstacka med tropper, noe som selvfølgelig ikke var tilfellet:
http://i2.photobucket.com/albums/y7/Thorbj2111/by.png

Så hadde en luring ikke brydd seg noe om døde speidere, kunne jeg ha falt temmelig lett, var også en av de med høyest ressursbygginger på den tiden, noe som var resultatet av masse farming.

Den andre byen jeg adlet, er også litt morsom, den tilhørte nemlig PA’en min Nasty Zymi. Han ble plutselig helt inaktiv og deretter grå, visste på forhånd at han var 100% off, så hadde en fordel på den måten.

Så mine 2 første adlinger var byer tett inntil meg og ga meg et godt utgangspunkt.

Så kommer vi til Ariel, vel det var ikke direkte innadling da det innebære interne konflikter. Da jeg blir rasende på henne. Da hun mente at det er greit å angripe hverandre innad i stammen just for fun med real angrep. Ikke minst okey å angripe ledelsen. Resulterte med at jeg ville stemple et eksempel og gikk til intern krig med henne… Aldri møtt en mer tilbakestående person på TW og finner det fortsatt morsomt om at hun fikk to andre personer som forgudet henne pga. hun var jente… Til å angripe andre i stammen. Det slutter ikke å bli latterlig der heller… Hun startet nemlig å snakke bak ryggen min på v1 også. Så jeg fikk PM’er med: “Er du han typen som hater jenter” o_0 Jeg antar hun ble overrasket over at det fantes gutter som ikke lot seg bli tråkket på, selv om hun er jente… Jeg lever fortsatt i troen på at vedkommende er gutt… Vet “hun” var ok kjent på v1, så kan noen eventuelt motbevise meg der.

Stamto var i Elite, med rød prikk. Jeg hadde baronrettigheter på den tiden og vi diskuterte hva vi skulle gjøre med vedkommende, så jeg var kanskje litt for frempå, men kjørte på med nukes. Så vel, jeg slapp å tenke på at mine adelstog ble snipet pga. inaktivitet, samtidig som jeg som alle andre måtte bruke masse tropper for å tømme byene for tropper.

Men selvfølgelig spesielt de to første byene jeg adlet, ga meg fint utgangspunkt da de var inntil hverandre og var definitivt med på å gi meg en pangstart.

Var i grunn mange faktorer på starten som gikk min vei. Noe jeg er veldig glad for og mener jeg fortjente pga. elendig døgnrytme et par. Mnd med å bli vekket mange ganger dagen av ringeklokke og elendig sosialt liv :D




TWstats viser også at du tidlig adlet en –Rome-spiller, en spiller fra en stamme som har vist seg å være en nemesis for Elite, har du på noen måte ansett –Rome- for å være en verdig konkurrent for den store tronen i verden 2?

Jeg husker ikke alt for mye av -Rome- i begynnelsen av v2. Men husker i hvert fall relativt tidlig at Granpa & Co begynte å notere off byene mine i egnede notater på PC’en. Noe som resulterte til at jeg begynte å lage rambukk i def byer på lik linje som off byer. For å forvirre dem. Likte ikke tanken på at mine fakes avslørte mine off byer, naturlig nok. Så vel, -Rome- er en seriøs stamme, en solid kjerne som er en hard nøtt å knekke. Ikke minst, er ikke ledelsen fulle av arrogante fjols heller, savner tiden vi snakket mer sammen.




Nåtiden og Ganondorf slik han er i dag

Siden har du knust all motstand og de byer du faktisk har tapt har du mistet til stammefrender eller internadlet, og fra opprinnelsen og frem til i dag har navnet Ganondorf nærmest vært synonymt med poeng og verden 2, og allerede den 16. april 2009 kunne hogath gratulere deg i forumet med 4 millioner poeng. Selv om du ikke besvarte eller takket for de gratulasjonene som kom, så regner jeg med at du registrerte dem. Har du på noen måte følt noe press for å opprettholde din ledende posisjon og samtidig levere skills på spillbrettet som går overens med poengene dine?

Hmm, jeg tror jeg registrerte det topicet. Men var aldri på den tiden veldig aktiv med tanke på det offentlige forumet, da jeg ofte i perioder føler offentlige forumet glir helt ut i aggresjon og barnehagetendenser. Selv når det ikke gjør det, tar det litt tid før jeg finner motivasjon igjen til å lese og leke meg på det offentlige forumet.

Det meste jeg har fått av press, er nok det jeg har gitt meg selv. En viktig rolle med tanke på å gjøre det bra i min verden, er å hele tiden utfordre deg selv. Sette deg selv kortvarige og langsiktige mål, med dato og eventuelt klokkeslett og gi av deg selv for å oppfylle disse målene. Slikt kan være vanskelig på starten, da man ofte setter for urealistiske mål, fordi man vil se raske resultater. Men heller bedre å sette noe mer lette mål, se at man greier det og deretter få mer motivasjon til å satse høyere med neste mål. Anbefaler alle å prøve denne “taktikken”. Kan love resultater - hvis dere gjør dette på riktig måte.

Ellers ser jeg for eksempel nå at jeg har vært en del inaktiv, noe også folk legger merke til. Får flere PM’er der folk spør om jeg har sluttet, om de kan få byer av meg, så også at AriCa og Føn benyttet sjansen til å sende noen hundre nukes på meg, noe som resulterte til 5 millioner ODD. Det er lenge siden jeg har blitt nuket, så det var litt gøy. Uten å virke alt for arrogant, hvis målet er å drepe spillergleden min, hjelper det aldri å sende angrep på meg, uansett hvor mye det er. Slikt gir meg bare spilleglede og ser nyttigheten i å være mer aktiv. Er som folk flest, liker å ha litt å pusle med for å gidde/ha lyst til å drive på med noe, så er heller ikke her, noe unormal. Grunnen til min inaktive tid, skyldes irl problemer som har blitt ordnet på nå. Så dere kan forvente mer aktivitet av meg fremover.

Selvfølgelig syntes jeg det er gøy å lede i poeng på v2, men hadde heller ikke hatt vondt av at noen tar meg igjen. Er ikke første gang jeg og Chrk1 har fightet om førsteplassen, da han i en periode lå 10-20k bak meg i poeng. For å si det sånn, ble det flere søvnløse dager rundt den tiden.

Men ja, kort svar på spørsmålet. Alt i alt er det viktigst for meg å tilfredsstille mine ønsker på spillebrettet alene, har ikke noen problemer med at folk sier nedsettende ting om hvordan jeg spiller osv. Jeg er alt kjempefornøyd med det jeg har oppnådd og er mildt sagt mye mer enn det jeg noen gang kunne ha trodd at jeg skulle greia. Oppnådd massevis av mål på v2. Andre mål igjen har blitt oppnådd på v1, da blant annet med høy ODA og ODD.




Har du noen gang møtt på spillere som virkelig har utfordret deg på spillbrettet og kan du fortelle litt om dine (om du har noen) konkurrenter som har ytt motstand som er verdt å nevne?

Igjen må jeg først og fremst nevne Chrk1 her. Fra jeg fikk første plass på v2, da opprinnelige gurimalla ble inaktiv. Er det han jeg har kjempet mest med, med tanke på poeng. Ser han igjen nå på andre plass, ganske sykt å tenke på da han var inaktiv/slutta i mange mnd og kontoen lå “dø”.

Kontaktnettverket til glitter kommer jeg alltid til å misunne, ikke minst lederferdighetene. Hvordan i alle dager er det mulig å ha så mye kunnskap om hver enkelt spiller og stammer.
Ganondorf: Ohh, vet du noe om den spilleren her (…)?
glitter: Ja, nå skal du høre her, han var tidligere i den og den stamme, slåss mot den og den. Var tidligere en av mine spioner, utrettet ditt og datt, vennekretsen hans er sånn og sånn, samt engang i tiden var han også med som gruppeleder i den og den gruppen i BOL, rundt den og den tiden.
Ganondorf: Oh, geez^^ Mange takk!

Jeg forstår bare ikke hvordan hjernen hennes tåler dette, har også lenge lurt på om hun har vanvittig høy IQ… Samtidig hvordan hun alltid holde motivasjonen oppe og aldri miste fokuset.

Torquemada for hans vanvittige ODA. Jeg savner fortsatt den tiden da jeg introduserte deg for TW, da du var noob. Der jeg følte meg vanvittig stolt av å lære deg ting og tang. Nå er det flere ganger du som lærer meg ting og plutselig er det ikke jeg som ligger over deg, men motsatt.

Granpa og runinter, for å være en hard nøtt å knekke. Har hørt masse rykter om hvor dere har deres aktivitet ifra. Uansett, er vanvittig bra at dere har holdt dere så lenge, samtidig ledet -Rome- så lenge. Er visst umulig for dere å miste motivasjon og energi, kjører 100% hele tiden.

Black Andi hadde mer respekt for han tidligere. Da han har forandret seg en del i løpet av tiden. Aner ikke om det er samme spiller som har spilt hele veien, antar det. Men på tross av det skal han ha skryt for sin aktivitet, definitivt. Ellers ønsker jeg å vite litt mer om vedkommende, da han for meg har vært litt anonym og ikke hørt alt for mye snakk rundt han.

Vv0Lv3r1n3, vel selv om han til tider er litt for høy på seg selv og mener litt for godt om seg selv. Vært en del arrogant ovenfor meg… Og kanskje av den grunn ikke har godt av mer skryt. Er han selvfølgelig kjempeflink, en av de beste jeg har sett på TW generelt og er ellers en kjernekar når han ikke er så høy på seg selv :D

Er nok andre som burde nevnes, vil referere til topp spillere gjennom tidene topicet. Der jeg skrev opp flere personer jeg har mye respekt for og hvorfor. Ellers er det en del spillere jeg selvfølgelig har gått på en smell. Men vet ikke om det burde nevnes at det å spamme en stamme for å få masse støtte er ferdigheter eller skills. Selv om det også er en del av spillet.




Vi kan lese rundt om på forumet at mange av dine venner omtaler deg som en ”poenghore” og omtaler flere av dine poeng som et resultat av internadling.

"Tar du en gråby ved meg, tar jeg 10 gråbyer et annet sted, fear me" (hentet fra Ganondorfs profil)

Samtidig ser jeg tendenser til at noen ”kritiserer” deg for en OD-total som ikke stemmer overens med dine antall poeng. Og etter en rask titt på din spillerprofil på TWstats så kan jeg telle 286 gråbyadlinger. Er din moderate OD et resultat av at ingen virkelig tørr å angripe en såpass stor spiller som deg eller er det gråbyadlingen din du vil skylde på?


Hehe, profilteksten min er ironisk skrevet, selvfølgelig. Har fått mange PM’er tilbake etter jeg skrev det på profilen min, da folk flest fikk seg en god latter og syntes det var genialt skrevet. Syntes det er litt tragisk med folk som skriver mange forkjellige “fear me” tekster på profilen sin. Der de har ment alt bokstavligtalt. Mener man har litt for høye tanker om seg selv. Vet ikke hva som er mest tragisk… Folk som går på og tar til seg slike “fear me” tekster når de vurderer å angripe noen, eller de som skriver slike tekster på profilen sin. Så der er årsaken til at jeg spøker med folk, for å vise hvor teit det er. Slik har jeg holdt på med lenge og bytter litt på av og til. Liker å få PM’er der folk kommenterer profiltekst.

Kan si som så, at de fleste vennene mine på TW, er jeg veldig nært knyttet til også vært kjempeheldig å få møtt flere av dem minst en gang. Så vi spøker masse frem og tilbake med å mobbe hverandre, uten å mene noe direkte vondt med det. Samtidig som jeg alltid er med på spøken og kaller meg poenghore opptil flere ganger med forkjellige folk. Som jeg har skrevet tidligere i det offentlige. Ligger det noe sannhet i det. Samt føler det er viktig å tette igjen cluster etter folk går grå. Ser selv etter Røverpakk ble grå, tok ikke mange timene får AriCa var langt inni Eliteland pga. gråbyadling. Så stort sett har også denne gråbyadlingen en hensikt. Som også skrevet lengre opp, har jeg ikke noe hensikt av å bevise eller på en måte leke overmenneske ovenfor andre, fordi det er kort og greit bullshit, er ikke tilfellet og ikke vits i å antyde noe annet. Så tar ikke til meg eller føler noe press, blir sur elns. Når folk fra fienden sender PM ang. gråbyadling. Siste personen som gjorde det… Beviste jeg enkelt og greit med å adle 4 -Rome- byer på 2timer. At jeg ikke har noen problemer med å adle annet enn grått, men at jeg også adler gråbyer som ligger strategisk godt an. Enten def byer bak fronten, off byer i frontene eller å tette igjen cluster. Hovedproblemet mitt med folk som adler gråbyer, er de som ikke kan noen annet og viser angrepsmessig at de ikke kan time, sende tog etc. At de mangler en del av de generelle angrepskunnskapene man burde beherske for å kunne adle for eksempel gode fiender.

Kort og greit føler jeg har bevist både på v2 og de fleste andre servere jeg har spilt, at det å få både ODA og ODD ikke er noe stort problem å skaffe seg, ei adle fiendebyer. Det har jeg viktigst av alt, bevist for meg selv og også mange andre. Så å ta noen gråbyhorerunder her og der, når jeg ofte sitter med 100 adels inne, vil skje til tider. Har vært en del slikt i det siste, da jeg var inaktiv. Ville være noe aktiv for å ikke falle helt ut. Så da gikk selv noen 3k gråbyer med.




Selv om jeg muligens stiller kritiske spørsmål nå, så skal jeg heller ikke ta i fra deg den posisjonen du faktisk har opparbeidet deg her i denne verdenen. Har du noen spesiell taktikk eller strategi som mindre og mer uerfarne spillere kan dra nytte av å vite?

Vel, som jeg også har nevnt tidligere så liker jeg å bruke nukes fornuftig. Da jeg selv er betjent med det eller andre. Ikke bare sløse dem bort her og der. Selvfølgelig kan man beregne feil og gå på en smell, men slikt skjer. Skal man utvikle seg poengmessig, trenger man adelsmenn, derfor passer jeg på og alltid ha en god del liggende, alltid klar til å joine en offensiv. Samtidig la nukes ligge litt og da få laget enda flere gullmynter/adelsmenn. Hvis jeg blir angrepet, har jeg også normalt plenty med ressurser til å bygge meg raskt opp igjen. Noe som også er svært viktig med tanke på å bruke nukes fornuftig og som også lønner seg med å spare nukes. Bruk dem når du vet du har mye PC-tid fremover og er virkelig gira på å angripe og adle byer. Ta masse på engang. Sett det gjerne som et mål, skriv i kalenderen din at i den og den tidsperioden skal jeg angripe masse. Når man først er gira, vil man normalt også gjøre det ordentlig og tenke klart, da går det også som regel bra.

OD har aldri vært noe fokus for meg her på v2 og som folk flest vet, er jeg er mildt sagt overfylt med def byer i forhold til off byer. Da jeg trives med def. Noe som resulterer til at jeg alltid selv er safe og greier meg normalt ganske bra uten å be andre om støtte og kan heller hjelpe andre i frontene med støtte. Være en man alltid kan spørre om hjelp. Så vil påstå at min støtte til andre folk, har vært med på å hjelpe mange personer og spart Elite for tapte byer opp igjennom tiden. Så trives veldig med dette oppsettet og ser bare positivt på å gjøre det på denne måten.

Hmm, ser man det, jeg er både defhore og poenghore :D




Diplomaten Ganondorf

Din rolle som diplomat i Elite har nærmest gjort deg til verden 2s mektigste og mest kjente diplomat. Selv om Elite nærmest har grodd fast på førsteplassen i verden 2 så hersker det lite tvil om at Elite har måttet kjempe for sin sterke posisjon. Dere har fra dag 1 kriget i alle retninger, og kommet ut som vinneren nesten hele tiden og har til dags dato aldri gått ut av en krig som tapende stamme. Har det vært noe bevisst valg fra din side som diplomat og kjøre en stil som kan minne om Nazi-Tyskland hvor man til slutt må kjempe i alle himmelretninger?

Jeg fikk fra begynnelsen av mye skryt for at jeg gjør en god jobb diplomatisk og holder løfter. Noe jeg ønsker å fortsette med. Ser også da jeg starter opp nye servere, at det er veldig ønskelig å ha meg som diplomat og føler det gjør meg veldig godt at folk verdsetter det man trives mest med. Nemlig å kommunisere med andre enkelt individer og ikke minst stammer i sin helhet. Slikt er kjempespennende, noe så “simpelt” som å kommunisere. Føler det også begraver en del påstander om at jeg er en sleip drittsekk diplomatisk, bare lyver og alt de der greiene… Som enkelte uten forståelse har for seg. Men respekterer selvfølgelig også slike synspunkter og tar med meg slikt videre.

Jeg har selvfølgelig mine triks diplomatisk som jeg har utarbeidet over mange år på nett, hovedsakelig 4-5 år med tekstbaserte mafiaspill nasjonalt og internasjonalt. Men ønsker ikke å komme med det her. Ettersom det er meg, min stil og vil nok hovedsakelig også kun fungere for meg da jeg er vant på å gjøre ting på den og den måten. Den er på en måte innarbeidet i mitt hode over så mange år og det å starte og skrive ned flere års erfaring, blir for mye.

Mine viktigste tips, som alle egentlig burde forstå uten at noen nevner det. Er å gi et godt førsteinntrykk av seg selv og lek at man er selger. Der man selger produktet (stammen sin), trekker i de riktige trådene og jobber med at det diplomatiske vil ha en solid grunnmur.

Jeg personlig og Elite generelt føler jeg diplomatisk alltid har spilt kortene sine fornuftig diplomatisk og holdt løfter. Uheldigvis har enkelte stammer blitt manipulert som vi har sett opp igjennom tidene og via løgner og løfter om gull og grønne skoger ikke har greid å tenke selvstendig, men har solgt seg selv til andre, for å tilfredsstille deres maktsyke behov. Dette har jeg bevist og forklart flere ganger tidligere… Men noen har litt tungt for det og kjører en lettvint metode, der skittkasting mot Elite, at Elite er maktsyke og slenger kommentarer uten begrunnelse tilbake… Fordi det er simpelt og uheldigvis er en del dumme folk som går på det. Så vel, tips generelt til folk er å tenke selv og ikke gå i “feller”. Normalt når ting ser for godt ut til å være sant, med løfter her og der, er det som regel en ond baktanke. Som har resultert til at gode stammer har drept seg selv, ved å la andre tenke for seg. Men sånn vil det alltid være… Samtidig vil det alltid være mest press på de som leder, som har det alltid vært uansett hvor man ser, uansett hvilke miljøer og slikt vil det forbli.




En slik taktikk har tidligere gitt dere en enorm vekst, men kan den samme taktikken nå resultere i en svekkelse? Og er det diplomatiet i Elite som er skyld i dette eller er det bare et resultat av den posisjonen dere har og den propagandaen dere har ført?

Som nevnt over, mener jeg aldri at det har vært en hensikt at ting skulle bli sånn. Jeg vet jeg vil få mange i mot meg her… Men får så være. De som virkelig kjenner meg, vet at jeg også mener dette og forstår det. Ofte har det vel skjedd at andre stammer har spilt med skitne kort, vi har vært oppmerksomme på dette, men i stedet for å blande oss så alt for mye inn. Lar vi heller stammene prøve å tenke selv, noe vi skylder dem. Gi dem den tilliten, da vi tross alt har hatt en IAP/allianse lenge. Men i de fleste tilfeller har de dessverre vært simple manipulerte mål for andre stammer og deretter dolket oss. Grunnlaget har alltid vært mangelfullt. Men er ofte vi som “sier opp” allianser osv. Da vi vet de har dolket oss og er på vei til å gå bak ryggen vår. Uheldigvis får folk det for seg da at det er vår skyld, siden vi sa opp alliansen… Da vårt grunnlag er bevis på dolk og flere brudd på avtaler. AS er for eksempel et kjent eksempel på det området.

Men er vel også naturlig at alle ønsker å ta over førsteplassen og gjør det derfor simpelt for andre stammer å manipulere andre stammer for å oppfylle sitt eget ønske, nemlig å ta første plass. Uansett hvordan v2 ender, vil aldri en stamme kunne greie å si at de er i nærheten av like verdige vinnere som Elite og være i nærheten av og oppnå det Elite har greid opp igjennom tiden. Da vi stort sett alltid har vært i mindretall. De fleste folka ser dette og vet det innerst inne, heldigvis^^ Bare å se på samholdet… Hvor mange stammer kan faktisk si at de har møtt så store deler av sine stamme medlemmer irl. Vi er virkelig en sammenknyttet vennegjeng, uten tvil. Men er samtidig glad for at ikke alle sammen legger inn årene og slutter v2. Noe det har vært alt for mye av. V2 er tross alt den minste serveren spillermessig… Noe som er trist å se, det igjen bærer mye preg over at folk ga opp, pga. det Elite har utrettet. Dette er grunnlaget for at jeg mener helt bestemt, at det å nesten legge en hel server dø, fordi de gir opp, kan ingen andre klare.

Så vel, vi har jobbet for å bevare noe i et halvt år, syntes vi alle sammen skal være fornøyde med dette resultatet, uansett hvordan det endelige resultatet blir. Eneste som avgjør v2 er den/de stammene som greier å holde aktivitetsnivået mest mulig, fordi den største fienden for alle på v2... Er spillere som slutter, tro det eller ei.




Ganondorf om verden 2

Helt avslutningsvis håper jeg du kan skrive noen ord om de stammer som betyr noe i dagens verden 2, og kanskje du er villig til å mimre litt om de stammene som engang hadde innflytelse i verden 2? For å hjelpe deg på vei, eller styre deg litt, har jeg listet opp de stammer som jeg tror brukerne av forumet er interesserte i å høre noe om fra ditt ståsted;

Nåværende stormakter
AriCa: Jeg mener mye om AriCa og har siden de kom litt opp i systemet alltid sagt at de i sin helhet uansett endelig resultat, aldri vil greie det Elite har greid. Da vi har opp igjennom tiden hatt det tyngre. Samtidig skal AriCa ha masse skryt for deres pågangsmot, aktivitet, propaganda, spillerstil og viktigst av alt - de har spilt en enormt stor rolle i at v2 ikke bare døde ut og det er jeg selvfølgelig takknemlig for, uansett hvordan dette ender. Som skrevet tidligere, vi får se hvilken stamme som greier å holde aktiviteten mest. Ser ut som dette blir en aktivitetskrig :D

X-V: De har endelig gjort som jeg har sagt til dem lenge… Prøvd å kvitte seg med en del “daukjøtt”. De har masse å gå på, er ikke uten grunn at de har holdt ut så lenge. Visste også om denne mergen på forhånd og var forberedt på det. Vet også at det resulterte til en del interne konflikter og vet at ledelsen der nylig i starten av denne mnd’en hadde en del interne konflikter. Om de er løst, vet jeg ikke. Men blir spennende å se om de greier å knytte seg bedre sammen.

-Rome-: Som skrevet tidligere, en hard nøtt og knekke, om Rome hadde vunnet v2, hadde kanskje vært det beste. Føler de har gjort seg fortjent til den ranken de er nå. Er en av de eneste stammene jeg virkelig mener har holdt koken, selv i tøffe tider. Må virkelig en skikkelig slagplan til for å knekke kjernen der. Faller den, faller -Rome-. Hvordan dette skal gjøres, får man prøve å finne ut av.

BIRKI: Er også en stamme jeg har mye respekt for, vokst seg fint hele veien og er ikke redd for å krige her og der. Selv om de BIRKI kriger mot oppløser stammen, så fortsetter de å ta gamle medlemmer. Liker den stammen og de har en oppegående ledelse.

RoEm: Er også en stamme som har gjort seg fortjent til deres posisjon og har holdt ut utrolig lenge. Mange spillere der som er virkelig knyttet sammen og minner meg veldig om Elite, spesielt i gamle dager.

OIM: De holder seg oppe og ingen kan si at de aldri var redd for noen skikkelige utfordringer her og der. Selv om det var risikabelt, blant annet mot LAW, så tok de sjansen.

Gamle riker
Yamato: Kort fortalt mener jeg fortsatt at stammens kjerne var basert på en løgn og ellers mange fine ord… Men ye… Yamatokjernen vet selv hva jeg mener om dem, stort sett. Det får holde. Orker ikke kranglebøtter nå ;P

NoVi: Faktisk vil jeg påstå at de spilte en viktig rolle i v2, i hvert fall for Elite sin del. Ga oss en del action, helt til de sprakk og da sank de en del sammen. Hadde de greid å holde koken hele veien, hadde krigen blir mer langvarig. Vet ikke helt hvorfor de sprakk, var nesten sånn over natta… Kanskje interne konflikter i ledelsen?

LAW: Stammen etter Elite som jeg har hatt mest respekt for og lignet mest på Elite opp igjennom tiden. En stamme som holdte ord, med en oppegående ledelse, på lik linje med Elite. En fin vennegjeng som elsket å snakke flere timer sammen dagelig og koste seg virkelig med spillet.



Avslutning

Som en siste note, har jeg registrert at du nå spiller dual med en ukjent (?) spiller med navn Fredrick. Kan du si noe om årsaken til denne dualen og kanskje lære oss Fredrick til å kjenne? OBS: Ganondorf lot Fredrick svare på dette selv.

Før denne dualen spilte jeg dual med Andreas, en irl venn som nå har tatt over med enda en irl venn som heter Edvard ;)

Grunnen til dual er vel mest på grunn av at Tobben har hatt litt mye og gjøre og litt for liten tid. Jeg har snakket mye med Tobben på Skype siden jeg la han til i april en gang. Det har blitt mange morsomme netter på mic sammen med han de siste månedene :-D. Jeg tror vi får til et bra sammarbeid og ikke minst kommer vi til å ha det gøy mens vi spiller :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som en siste fotnote vedlegger jeg Ganondorfs TWprofil. Dette er Ganondorf anno 09.10.09!

Tobben.jpg


Ganondorf.png


Takker med dette for intervjuet, Ganondorf:-D Lykke til videre i verden 2! Og takk Game And Watch for dette flotte kartet over Ganondorf sine byer i verden 2.

-Shanks82
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra intervju.

Vel jeg var hertug i NoVi, så kan vel svare for dem.

NoVi: Faktisk vil jeg påstå at de spilte en viktig rolle i v2, i hvert fall for Elite sin del. Ga oss en del action, helt til de sprakk og da sank de en del sammen. Hadde de greid å holde koken hele veien, hadde krigen blir mer langvarig. Vet ikke helt hvorfor de sprakk, var nesten sånn over natta… Kanskje interne konflikter i ledelsen?

Vel, saken var vel egentlig at vi hadde mer enn nok med Elite i seg selv og det som da fikk oss til å sprekke helt var intriger i stammen og særlig i ledelsen(mellom meg og Slavko). Det ble gjort noen desperate forsøk på å redde NoVi etter at dette skjedde, men det var forgjeves og vi viste vi hadde tapt krigen mot Elite.

Hva som forårsaket stridighetene holder jeg helst for meg selv, men kan røpe så mye som at løgner var med i spillet.
 

DeletedUser

Guest
Underholdene. Det er morsomt at du ikke glemmer at denne legges ut under propaganda forumet.

Samt føler det er viktig å tette igjen cluster etter folk går grå. Ser selv etter Røverpakk ble grå, tok ikke mange timene får AriCa var langt inni Eliteland pga. gråbyadling.

Angrepene var på vei før han ble grå.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gandorf

Ett meget flott gjennomført intervju Gandorf.
Ønsker deg med dette lykke til videre her i TW.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nydlig interjuv Shanks! ;)
Samme til deg Ganondorf, kjempe bra svart og hele pakken! :D
 

DeletedUser

Guest
Ekstremt god debut Shanks, artig lesestoff! Veldig interresant å vite alt om Ganondorf! :) Veldig gode svar også ;)

TAKK!
 

DeletedUser

Guest
laaangt intervju, men var godt lese stoff da :D og tobber er seff alltid kewl :)
 

DeletedUser

Guest
Haha, visste dette kom til å bli et megalangt intervju.. :p

Flott jobba gutta! Ganondorf er absolutt en av de mest profilerte spillerne på V2. :)
 

DeletedUser

Guest
Bra intervju.

Vel jeg var hertug i NoVi, så kan vel svare for dem.



Vel, saken var vel egentlig at vi hadde mer enn nok med Elite i seg selv og det som da fikk oss til å sprekke helt var intriger i stammen og særlig i ledelsen(mellom meg og Slavko). Det ble gjort noen desperate forsøk på å redde NoVi etter at dette skjedde, men det var forgjeves og vi viste vi hadde tapt krigen mot Elite.

Hva som forårsaket stridighetene holder jeg helst for meg selv, men kan røpe så mye som at løgner var med i spillet.

Ahh, mange takk for informasjonen :) Jeg snakket faktisk endel med Slavko under krigen og hadde på følelsen av at det var noe internt som skjedde.

Noe jeg ikke kom på før nå, var at Slavko faktisk tømte sine 3-4siste byer og ba meg om å adle dem gratis som takk for kampen.


Grim: Ahh, det forklarer en del. Dette skjedde i den tiden jeg var så og si helt borte i 2-3uker. Så lite oppdatert på denne tidsperioden. Ye, røverpakk var jo inaktiv lenge, så virker ikke for dumt å prøve seg på adelstog et stykke inn i Elite land ;) Det var ikke ment som propaganda, faktisk ikke noe av intervjuet, da man har en egen seksjon for dette. Samtidig som jeg fikk med noen av mine personlige meninger og oppfattninger, da det er en del av meg.



Gleder meg til neste intervju ;)

Redigerer posten litt seinere og slenger opp noen gamle TW bilder. Må se litt hva jeg finner. :) Så kan man mimre litt sammen.


- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Ganondorf skrev:
Jeg ble først med i =D= av den enkle grunn at jeg syntes det var morsomt å bli med i en billig kopi av en kjent stamme på v1, nemlig Dolken. Hadde faktisk god sansen for den stammen da de virkelig var besatt på å lage sikkelig liv på v1. Jeg visste på forhånd at det stort sett ikke var noen ekte dolken medlemmer med i =D=, men ville for moroskyld bli med for fun. Forumet var nedstammet noe det som regel alltid blir på starten av en server, men her var det virkelig overdrevet mange umodne personer og folk flest visste vel på forhånd at de ikke ville holde ut lenge. Jeg husker ikke helt hvordan =D= ble oppløst, men mener å huske da en sabotør fikk dukerettigheter og stammen ble oppløst, de inviterte meg til =D= igjen da de startet opp igjen, men hadde ikke noe ønske fra starten av å gjøre det seriøst der, så avslo den forespørselen.

I den stammen var jeg også :D
Men jau, =D= ble oppløst pga en tulling fikk hertugrettigheter, og oppløste stammen. Sendte noen sinte mails og han hadde "lånt" bort kontoen til noen andre :p

Multi på starten av v2 ftw!
 
Topp