Tidenes viktigste spørjemål

Dør Frodo i Ringenes Herre


  • Totalt antall stemmer
    70
  • Avstemningen er stengt .

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Folkens! Jeg og noen kammerater hadde for noen dager siden en heftig diskusjon om hvorvidt denne karen

frodo.jpg


Dør i Ringenes Herre, eller ei.

Vi spurte godt og vel 20 personer hva de mente, men vi satt igjen med et delt resultat. Derfor bringer jeg spørsmålet videre til dere oppegående, kloke forumbrukere i håp om at enkelte av dere har vett nok til å forstå at Frodo dør vet noe om saken.

Spørsmålet er som nevnt:
Dør Frodo i Ringenes Herre?
Stem i vei!
 

DeletedUser

Guest
frodo dør ikke på nr3 får han en visdoms bok og stikker et sted og grinner til ahn andre dvergen :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Han dør ikke I Ringenes Herre, men etter Ringenes Herre dør han selvfølgelig mtp at Hobbiter ikke lever evig. l2read
 

DeletedUser

Guest
Nei, Frodo døyr ikkje så langt som Tolkiens univers går.

frodo dør ikke på nr3 får han en visdoms bok og stikker et sted og grinner til ahn andre dvergen :rolleyes:

Dvergane bor ikkje i alvelandet.

Han får inga bok, han gjer boka med 'There and back again' og 'The Lord of the Rings' til Sam så han kan skrive på dei siste sidane.
 

DeletedUser

Guest
Frodo dør ikke... hverken i bøkene eller i filmene.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Frodo dør ikke i hverken boken eller filmene.

Sist jeg sjekket reiste han med Alvene for å leve resten av sin tid der, da han ikke kunne leve like lenge i menneskenes verden.
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg vet så dro han ikke pga et ønske om å leve lenger men fordi det var så kjipt å leve i den 'normale' verden med det såret hans fra de kappefolkene eller noe?
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Så vidt jeg vet legger både han og Bilbo ut på denne turen over havet, sammen med alvene, men på veien dør begge to. Frodo pga såret NazGuhl (eller hva de nå heter) påførte ham, og Bilbo fordi han er så fryktelig gammel.
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg vet legger både han og Bilbo ut på denne turen over havet, sammen med alvene, men på veien dør begge to. Frodo pga såret NazGuhl (eller hva de nå heter) påførte ham, og Bilbo fordi han er så fryktelig gammel.

Det er i så fall ikke en del av bøkene eller filmene. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Frodo dør ikke, men reiser etterhvert sammen med Gandalf og Bilbo til Valinor. Valinor er det landet der alt kommer ifra. Han dør altså ikke, men fikk evig liv.
 

DeletedUser

Guest
Han dør ja nei kanskje er ikke helt sikker men tror det eller ikke hmm
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg vet legger både han og Bilbo ut på denne turen over havet, sammen med alvene, men på veien dør begge to. Frodo pga såret NazGuhl (eller hva de nå heter) påførte ham, og Bilbo fordi han er så fryktelig gammel.

Hvor har du det ifra? Jeg har lest silmarillion, alle bøkene (norsk og engelsk) og hobbiten, men jeg har ikke lest Unfinished Tales.
 

hankVH

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Så akkurat kjapt i LoR boka nå, kan først si at jeg akdri har lest om deres tur over vannet og deres død....hmmm....hvor har du det fra????

Hvis du går litt bak i boka står oxo slekts treet oppført, der er ikke Bilbo eller Frodo sine døds år nedtegnet, bare fødsel.

Så....hvor har du disse historiene fra????
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg vet legger både han og Bilbo ut på denne turen over havet, sammen med alvene, men på veien dør begge to. Frodo pga såret NazGuhl (eller hva de nå heter) påførte ham, og Bilbo fordi han er så fryktelig gammel.

tenker du på den forlengede versionen av filmen ?
 
Topp