Koordinatskript

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Vi har diskutert dette på teammøte nå, og kommet frem til at vi heller ikke denne gangen vil godkjenne disse scriptene. De som tar seg tid til å tråle forumet og lese guider for å lære seg "tweaks" til tribalwars fortjener å ha en liten fordel. De som gjør dette kan bruke faner eller andre triks for å forenkle det å sende angrep.

Hvis vi lar det bli tilgjengelig for alle og enkelt å sende angrep på en konkret spiller/liste med koordinater, vil sannsynligvis flere bruke det og flere mindre/uerfarene spillere vil få masse angrep mot seg. Når man er relativt fersk i gamet kan det være nok til å gi opp.

Dette er noen av argumentene som gjør at vi - igjen - avslår script som kan brukes til faking.
 
Sist redigert:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det tok bare to timer med masing og argumentering før dere åpnet igjen tråden, og la inn en begrunnelse? Huh, ikke så ille.

Jeg føler også for å peke ut at det utelukket har vært positive tilbakemeldinger i denne tråden fra spillere utenfor teamet.

Hadde dette vært fotball så hadde dere tapt. Her ser jeg to argumenter for å avslå skriptet, mens jeg listet opp seks punkter for i første tråden. Lurer på om dere har noen flere. For å fortsette den ( håpløse ) metaforen så slenger jeg også inn en keeper i målet, mens deres bur står helt åpent.

Vi har diskutert dette på teammøte nå, og kommet frem til at vi heller ikke denne gangen vil godkjenne disse scriptene. De som tar seg tid til å tråle forumet og lese guider for å lære seg "tweaks" til tribalwars fortjener å ha en liten fordel. De som gjør dette kan bruke faner eller andre triks for å forenkle det å sende angrep.

Dette forutsetter at alle har like muligheter til å skaffe seg kunnskap, og at det ikke er et element av tilfeldigheter involvert. Det er ikke tilfellet, da det offentlige guideforumet ( eller wiki'n ) er manglende, for ikke å nevne uoversiktelig. Heh, uten mine guider der så ville det ikke vært noen forsvarsguide, ingen generell angrepsguide, kun en overfladisk og simplifisert utgave av angrep med faner og ingen beskrivelse av tagging i kombinasjon med sorteringsskriptet. Hvis det ikke hadde vært for at jeg la ut guidene mine på forumet for å spre kunnskap så hadde jeg vurdert å slette dem, siden det virker som om dere ønsker å oppmuntre til elitisme.

Poenget mitt er at alle ikke har like utgangspunkt. Det er garantert mer som mangler der også, men som finnes på forskjellige stammeforum. Det vil si at kunnskap er ikke tilgjengelig for alle, og er i stor del avhengig av tilfeldigheter - som hva slags stammer som eksisterer der man starter opp på kartet - og hvem kan tilfeldigvis kjenner. Men dere i teamet er kanskje alle på det stadiet at dere alltid havner i stammer med gode guide-seksjoner? Vel, unntatt Dakapo, siden IB mener de er så gode at de ikke trenger guideforum.

Det vil selvfølgelig fortsatt være en forskjell på de som kan flere triks enn andre. For eksempel hvordan man benytter seg av skriptene. Ett konkret eksempel er om man kombinerer dem med faner eller ikke. Så de vil fortsatt ha en liten fordel, hvis man er opptatt av det. Men skriptene vil være tilgjengelig for alle, noe som virker mer rettferdig. Problem løst.

Hvis vi lar det bli tilgjengelig for alle og enkelt å sende angrep på en konkret spiller/liste med koordinater, vil sannsynligvis flere bruke det og flere mindre/uerfarene spillere vil få masse angrep mot seg. Når man er relativt fersk i gamet kan det være nok til å gi opp.

Hvem gidder å sende en haug med angrep på mindre og/eller uerfarne spillere? Per definisjon så er det unødvendig å sende mange angrep på slike spillere, nettopp fordi de er små eller uerfarne. Eventuelt, hvis man vil drukne dem, så er det ikke et problem. Når noen blir forvirret av 100 angrep sendt fra et fåtall byer, så kan man gjøre det med et slikt skript eller uten.

Det krever fortsatt arbeid å sende angrep, så enhver rasjonell person vil da velge den minste innsatsen som vil gi samme resultatet. Det sa i hvertfall en økonomiprofessor i går, i et fag jeg tar om spillteori. Jeg liker å stole på han.

Hvis man tenker på et seinere stadie i spillet, mot nogenlunde kompetente spillere, så vil det fort bli flere tusen nukes på vei mot en spiller. Et konkret eksempel er på V2, hvor vi hadde en operasjon for en stund siden som involverte 3-5 000 nukes på en enkelt spiller. Jeg husker faktisk ikke nøyaktig antall, men kan sjekke hvis noen er virkelig nysgjerrig.

I slike tilfeller er det kanskje viktigere å få sendt nok støtte på et fornuftig vis enn å tagge alt som er på vei inn? Siden vi hadde over 200 adelstog på vei inn på spilleren samtidig også, så ville nå jeg vært glad for en del støtte i samme situasjon. Så da tar en ansvarlig person i stammen og fikser opp et koordinatskript, eller en gruppe koordinatskript, og sender rundt til stammen, som så støtter opp stakkaren som blir angrepet. Vips, og skriptet har fungert som et effektivt defensivt middel.

Dette er noen av argumentene som gjør at vi - igjen - avslår script som kan brukes til faking.

Som igjen gjør at dere avslår skript som kan brukes til å effektivisere støtte, farming, nuking og faking.

0~~~~~~~~~~~~~~~0​

Noen flere motargumenter som jeg kan prøve å gi et tilfredsstillende svar på?

Siden dere ikke ser ut til å ønske å kommentere på noen av mine argumenter for dette skriptet, så velger jeg å plukke ut en enkelt ting jeg gjerne vil ha svar på; Hvordan begrunner dere å ignorerer det faktum at våre svenske og dansker naboer ikke ser ut til å ha noen problemer med slike typer skript?

De er det nærmeste vi kommer noen med lignende generell kultur på spillerene, og størrelse på servere som faktisk har praktisk erfaring med slike skript.

[spoil]
3006780451_86a22b8ae9.jpg
[/spoil]
 

Barracuda

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0

Veldig bra skrevet.

Vil også stille teamet et spørsmål her: Har dere mulighet, med dagens admintool å finne scripts som er slettet? For om dere ikke kan det så er det mulig for absolutt alle å bruke script som "Koordinatscriptet" (som er et script som er veldig aktuelt, i perioder) uten å bli busted.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Virker som teamet har hatt ett veldig kort møte om dette forslaget, begrunnelsen deres er meget tynn. Tar dere ikke spillerne seriøst?? Eller avviser dere kategorisk denne?? Dere gjør radikale endringer med versjonen for å effektivisere TW, hva er galt med denne???
 

DeletedUser

Guest
jeg er 100% enig i at dette scriptet skal ikke bli godkjent..

de fleste nybegynerne stresser vist de bare får 5-20 angrep på seg.. så de hadde nok lett gitt opp vist du hadde f.eks. fått noe mellom 100-200inc når de har 2-5byer..

med dette scriptet ville de kommet oppi tusen angrep på seg, syns det er helt teit å ødelegge spilleroplevelsen for de nye, bare for at de som kan spillet skal ha det lettere og gøyere :rolleyes:

Har ikke dere klaget på at det er for lite spillere som spiller på .no ? det blir nok mye mindre vist dette scriptet hadde blitt godkjent
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Sånt kan du vel alt om.

Neh, det nye systemet er ganske simplifisert og har fått nye funksjoner, men på den tiden kunne vi ikke trace script som var slettet, men vi kunne heller massesøke gjennom scripts på hver server. Det ble aldri brukt den gang, og det skulle heller ikke forundre meg om det ikke blir brukt i dag heller.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Jeg føler det litt sånn at de som er mot slike skript har en artig tendens til å henge seg opp i én enkelt grunn til at det ikke skal være lov, mens samtlige argumenter for blir elegant ignorert.

jeg er 100% enig i at dette scriptet skal ikke bli godkjent..

de fleste nybegynerne stresser vist de bare får 5-20 angrep på seg.. så de hadde nok lett gitt opp vist du hadde f.eks. fått noe mellom 100-200inc når de har 2-5byer..

med dette scriptet ville de kommet oppi tusen angrep på seg, syns det er helt teit å ødelegge spilleroplevelsen for de nye, bare for at de som kan spillet skal ha det lettere og gøyere :rolleyes:

Har ikke dere klaget på at det er for lite spillere som spiller på .no ? det blir nok mye mindre vist dette scriptet hadde blitt godkjent

Noen spørsmål til deg;
  • Har du noensinne sendt opp rundt tusen innkommende med slike skript?
  • Hvis ja på forrige punkt, ville du gjort det igjen på en eller annen random småspiller?
  • Hvorfor skulle noen gidde å sende mange ekstra unødvendige angrep?
  • Leste du ikke den tidligere argumentasjonen min, eller bare ignorerte du den?

Det er også verdt å merke seg at nei, slike skript gir deg ikke flere ekstra tropper, på magisk vis. Ei heller får du flere adelsmenn. Man vil ikke ha en grunn til å gå fullstendig berserk og angripe alt og alle.

Det kan selvfølgelig hende at slike skript gjør det lettere å aktivere flere større spillere med laber motivasjon. Mye mentalt, i så fall, men delvis fordi det gjør at man lettere kan få brukt sin størrelse, og man gidder mer. Noe som vil si flere aktive spillere, og jeg tror virkelig ikke at ny-aktiverte store spillere vil føle noe spesielt behov for å angripe småfisk. Mye fordi de ikke vil ha noen slike i nærheten av seg.

@Royal Flush: Sist jeg sjekket så kunne man alltids gjøre som de uten premium på .net gjør det - legge skriptene inn i Bookmarks. Så vidt jeg forstår det, så er JavaScript noe som kjøres på brukeren sin side av systemet, og ikke inne på selve sidene, noe som gjør at slikt ikke kan spores av en mod/admin. Selv om her kan det hende jeg bommer. En liten digresjon.
 

DeletedUser

Guest
jeg er 100% enig i at dette scriptet skal ikke bli godkjent..

de fleste nybegynerne stresser vist de bare får 5-20 angrep på seg.. så de hadde nok lett gitt opp vist du hadde f.eks. fått noe mellom 100-200inc når de har 2-5byer..

med dette scriptet ville de kommet oppi tusen angrep på seg, syns det er helt teit å ødelegge spilleroplevelsen for de nye, bare for at de som kan spillet skal ha det lettere og gøyere :rolleyes:

Har ikke dere klaget på at det er for lite spillere som spiller på .no ? det blir nok mye mindre vist dette scriptet hadde blitt godkjent

100-200 Angrep på en spiller med 2-5 byer indikerer jo at det langt ifra er en nybegynner som blir angrepet, selvsagt i noen tilfeller så kan en eller annen finne det morro å sende 100'vis av angrep på en kar med 4-5 byer. Men det er vel mer snakk om tullinger som kjeder vettet av seg. Det er sjeldent nødvendig.

En annen ting er jo hvor lavt nivå vi har på .no når det kommer til forsvar, noen få hundre incs så gidder de fleste ikke å logge på engang er min erfaring. Hvordan kan vi da høyne nivået på serveren slik at det blir interessant å spille, fordi folk er vant til og tåler litt innkommende? Som fakescript så er det jo en genial ide for å få folk til å tåle mer innkommende, for det er bare fakes, man overlever. Puster lettet ut og føler man har lært noe. Jeg vil påstå at nybegynnere som sletter kontoen etter 100 innkommende aldri har hatt noe særlig interesse for spillet heller. Og at dem ville falt fra ved en senere anledning uansett. Scriptene i seg selv har mange fordeler som Grimlock har poengtert. no.com er snart eneste serveren i verden hvor slike scripts ikke er tillatt. Det er veldig pinlig at man tar en beslutning basert på at teamet tror spillere vil falle fra i ett krigspill. Sku tro dem mener vi driver en sim city server her, alle verdener er stappfulle av gråbyer og inaktive, og små livredde troll som sletter kontoen bare dem får en pm. Ja, no.com er serveren for noobsa. Be proud!
 

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Argumentasjonen som blir brukt mot dette scriptet er pgr det kan brukes til å fake. Noe det har vært noen heftige diskusjoner på tidligere. Senest på V1 hvor en spiller i IB fikk flere tusen incs (?). Dette scriptet er ikke et rent fakescript, men et script som b.la gjør forsvaring, angriping og farming lettere. De som prøver å poengtere at vi mister spillere pgr dette tar jo helt feil. Med dette scriptet vil det gjøre farming sinnsykt mye lettere, og det vil jo trekke til spillere fra andre servere.

Per dags dato brukes ikke de internasjonale forumene overhode. Dette kan gjøre .no til en mer attraktiv server for internasjonale spillere. For hvem gidder å spille på en server der farming er mye mer tungvindt enn hos deres egen server? Disse nygbegynnerene som visstnok ikke tåler incs vil jo bli rimmet av større spilleren før eller siden med eller uten dette scriptet uansett. Så om det virkelig er så dårlig for .no med dette scriptet så kom med noen dugbare argumenter. For dette blir for dumt.

P.S ja jeg har brukt dette scriptet, og ja jeg vil se dette scriptet her på .no. Det vil føre til økt aktivitet for meg, og jeg ser virkelig ikke hvorfor dette scriptet er så forferdelig for oss.
 

screto

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Kjære Tw-Team.
Hvordan kan det være at dere bare ser på en ting når vår Kjære Vv01v3r1n3 skriver en fantastisk post og ekstremt mange gode argumenter for å ha scriptet, slik som at "Scriptet kan brukes som FAKE SCRIPT!!!!"
Det er liksom så barnslig og umodent :eek:
Som Mikkel skrev, avslår dere et script som kan brukes til å effektisere støtte, farming, nuking og faking. Drit i om det er faking, å så ? La folk få litt mere motstand...!

GODKJENN Scriptet! ;)
 

DeletedUser

Guest
Kanskje det kunne gå an å gjøre denne typen script lovlig kun på neste verden, for å teste ut hvilke konsekvenser det kan ha. I en verden hvor man blir plassert i en stamme fra begynnelsen så burde det være nok av mer erfarne spillere som kan lære bort diverse forsvarstriks og forklare noobsa at med 100 inc fra en fyr med 5 byer så er det ikke spesielt farlige ting som kommer.
 

DeletedUser

Guest
Kanskje det kunne gå an å gjøre denne typen script lovlig kun på neste verden, for å teste ut hvilke konsekvenser det kan ha. I en verden hvor man blir plassert i en stamme fra begynnelsen så burde det være nok av mer erfarne spillere som kan lære bort diverse forsvarstriks og forklare noobsa at med 100 inc fra en fyr med 5 byer så er det ikke spesielt farlige ting som kommer.


Konsekvensene er jo testet ut på andre servere,bare ikke her. Jeg synes det er helt bak mål at vi ikke skal få bruke de på no.
Vi har flere verdener her som har vart lenge og de har for det meste spillere som har spilt lenge også. Hvorfor ikke frigi disse scripts så kanskje hadde det blitt litt spenning igjen.

Og når jeg leser innleggene som er kommet her,så kan jeg ikke se mange som absolutt ikke ønsker slike akkurat. Bør ikke modsa ta det i betraktining,eller har det ikke så mye betydning hva vi som spiller faktisk ønsker?:eek:
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Fake script er fyfy, Grim! Skal du aldri lære?

Hva kan jeg si, jeg er treig i oppfattelsen :p

Kanskje det kunne gå an å gjøre denne typen script lovlig kun på neste verden, for å teste ut hvilke konsekvenser det kan ha. I en verden hvor man blir plassert i en stamme fra begynnelsen så burde det være nok av mer erfarne spillere som kan lære bort diverse forsvarstriks og forklare noobsa at med 100 inc fra en fyr med 5 byer så er det ikke spesielt farlige ting som kommer.

Problemet med den ideen er at det ikke vil være mulig å kontrollere effekten av den ene endringen. Hvis det for eksempel blir færre spillere der enn på de tidligere verdenene - som ser ut til å være den generelle trenden - så vil det garantert være noen som mener at det er på grunn av disse skriptene. Som teoretisk sett kan stemme, men også kan være helt på jordet. Det er rett og slett for mange andre faktorer.

Selv om jeg likte ideen med å plassere folk i en stamme. Det kunne blitt underholdene.

Ellers, så pratet jeg litt med Ex-Con i går om dette, og spurte om jeg kunne sitere hans meninger her. Han er bannet på forumet, ellers vil jeg tro han hadde gjort det selv.

[spoil]
Ex-Con skrev:
[12.05.2011 14:31:02] Are: Pinlig hvrodan teamet på .no behandler det
[12.05.2011 14:31:18] Are: Jeg har brukt det mange ganger på .net og beta
[12.05.2011 14:31:52] Are: Det er veldig fint for dem av oss som ikke orker å sitte å legge inn rapporter i bokmerker og styre så [veldig] før man skal farme optimalt
[12.05.2011 14:32:05] Are: ikke det at jeg farmer så [veldig] når jeg har scriptet
[12.05.2011 14:32:10] Are: men jeg farmer i det minste
[12.05.2011 14:32:26] Are: Heller sjelden jeg gidder bruke det for å fake folk
[12.05.2011 14:32:43] Are: jeg liker best å jobbe med kartet når jeg angriper en spiller
[12.05.2011 14:32:50] Are: ikke bare fake ut av det blå
[12.05.2011 14:33:01] Are: Det er sjelden nødvendig
[12.05.2011 14:33:13] Are: Kun farming og støttesending igrunn
[12.05.2011 14:33:27] Are: late game faking kan jeg se det på
[12.05.2011 14:33:31] Are: men da blir det jo fort mer nødvendig og
[12.05.2011 14:33:52] Are: ikke rart serverene går grå og inaktive når folk rett og slett ikke orker å angripe hverandre
[12.05.2011 14:34:15] Are: også har teamet absolutt null vilje til å hjelpe på problemet fordi en stakkars noob kan bli redd
[12.05.2011 14:34:28] Are: vel hva [ostekake] spiller jeg her for da?
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Hvis det for eksempel blir færre spillere der enn på de tidligere verdenene - som ser ut til å være den generelle trenden - så vil det garantert være noen som mener at det er på grunn av disse skriptene.

Du har et godt poeng der, selv om akkurat det kan sies uavhengig av om scriptet blir lovlig på én eller alle verdener.
Det med å "teste konsekvenser" var i det hele tatt lite gjennomtenkt fra min side, though.
Kanskje jeg mente mer i form av spillernes kommentarer og meninger etter å ha testet det på .no en stund elns..
Ikke vet jeg :confused: Whatever makes the most sense :D

Fikk ikke til å skrive det der uten at selv jeg leser et hint av sarkasme mellom linjene når jeg leser det om igjen. Men det var ikke slikt ment. Seriøst.

Bah, ser ut som sarkasme det og.. Kanskje jeg bare har sarkasmebrillene på i dag, ellers kommer det av en natt uten søvn. Men jeg er helt seriøs.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det må være navnet ditt som gjør at alt du sier virker sarkastisk. Skummelt, egentlig :eek: Men jeg ( tror ) jeg skjønner hva du mener.

Grunnen til at jeg spurte på .se og .dk om disse skriptene var nettopp for å få respons på dette som ikke blir veldig mye spekulasjon. Helt det samme blir det ikke, men våger å påstå at det er så nærme man kommer uten å faktisk prøve det ut her på .no.
 
Topp