Det tok bare to timer med masing og argumentering før dere åpnet igjen tråden, og la inn en begrunnelse? Huh, ikke så ille.
Jeg føler også for å peke ut at det
utelukket har vært positive tilbakemeldinger i denne tråden fra spillere utenfor teamet.
Hadde dette vært fotball så hadde dere tapt. Her ser jeg to argumenter for å avslå skriptet, mens jeg listet opp seks punkter for i første tråden. Lurer på om dere har noen flere. For å fortsette den ( håpløse ) metaforen så slenger jeg også inn en keeper i målet, mens deres bur står helt åpent.
Vi har diskutert dette på teammøte nå, og kommet frem til at vi heller ikke denne gangen vil godkjenne disse scriptene. De som tar seg tid til å tråle forumet og lese guider for å lære seg "tweaks" til tribalwars fortjener å ha en liten fordel. De som gjør dette kan bruke faner eller andre triks for å forenkle det å sende angrep.
Dette forutsetter at alle har like muligheter til å skaffe seg kunnskap, og at det ikke er et element av tilfeldigheter involvert. Det er ikke tilfellet, da det offentlige guideforumet ( eller wiki'n ) er manglende, for ikke å nevne uoversiktelig. Heh, uten mine guider der så ville det ikke vært noen forsvarsguide, ingen generell angrepsguide, kun en overfladisk og simplifisert utgave av angrep med faner og ingen beskrivelse av tagging i kombinasjon med sorteringsskriptet. Hvis det ikke hadde vært for at jeg la ut guidene mine på forumet for å
spre kunnskap så hadde jeg vurdert å slette dem, siden det virker som om dere ønsker å oppmuntre til elitisme.
Poenget mitt er at alle ikke har like utgangspunkt. Det er garantert mer som mangler der også, men som finnes på forskjellige stammeforum. Det vil si at kunnskap er ikke tilgjengelig for alle, og er i stor del avhengig av tilfeldigheter - som hva slags stammer som eksisterer der man starter opp på kartet - og hvem kan tilfeldigvis kjenner.
Men dere i teamet er kanskje alle på det stadiet at dere alltid havner i stammer med gode guide-seksjoner? Vel, unntatt Dakapo, siden IB mener de er så gode at de ikke trenger guideforum.
Det vil selvfølgelig fortsatt være en forskjell på de som kan flere triks enn andre. For eksempel hvordan man benytter seg av skriptene. Ett konkret eksempel er om man kombinerer dem med faner eller ikke. Så de vil fortsatt ha en liten fordel, hvis man er opptatt av det. Men skriptene vil være tilgjengelig for alle, noe som virker mer rettferdig. Problem løst.
Hvis vi lar det bli tilgjengelig for alle og enkelt å sende angrep på en konkret spiller/liste med koordinater, vil sannsynligvis flere bruke det og flere mindre/uerfarene spillere vil få masse angrep mot seg. Når man er relativt fersk i gamet kan det være nok til å gi opp.
Hvem gidder å sende en haug med angrep på mindre og/eller uerfarne spillere? Per definisjon så er det
unødvendig å sende mange angrep på slike spillere, nettopp fordi de er små eller uerfarne. Eventuelt, hvis man vil drukne dem, så er det ikke et problem. Når noen blir forvirret av 100 angrep sendt fra et fåtall byer, så kan man gjøre det med et slikt skript eller uten.
Det krever fortsatt arbeid å sende angrep, så enhver rasjonell person vil da velge den minste innsatsen som vil gi samme resultatet. Det sa i hvertfall en økonomiprofessor i går, i et fag jeg tar om spillteori. Jeg liker å stole på han.
Hvis man tenker på et seinere stadie i spillet, mot nogenlunde kompetente spillere, så vil det fort bli flere tusen nukes på vei mot en spiller. Et konkret eksempel er på V2, hvor vi hadde en operasjon for en stund siden som involverte 3-5 000 nukes på en enkelt spiller. Jeg husker faktisk ikke nøyaktig antall, men kan sjekke hvis noen er virkelig nysgjerrig.
I slike tilfeller er det kanskje viktigere å få sendt nok støtte på et fornuftig vis enn å tagge alt som er på vei inn? Siden vi hadde over
200 adelstog på vei inn på spilleren samtidig også, så ville nå jeg vært glad for en del støtte i samme situasjon. Så da tar en ansvarlig person i stammen og fikser opp et koordinatskript, eller en gruppe koordinatskript, og sender rundt til stammen, som så støtter opp stakkaren som blir angrepet. Vips, og skriptet har fungert som et effektivt
defensivt middel.
Dette er noen av argumentene som gjør at vi - igjen - avslår script som kan brukes til faking.
Som igjen gjør at dere avslår skript som kan brukes til å
effektivisere støtte, farming, nuking og faking.
0~~~~~~~~~~~~~~~0
Noen flere motargumenter som jeg kan prøve å gi et tilfredsstillende svar på?
Siden dere ikke ser ut til å ønske å kommentere på noen av mine argumenter
for dette skriptet, så velger jeg å plukke ut en enkelt ting jeg gjerne vil ha svar på;
Hvordan begrunner dere å ignorerer det faktum at våre svenske og dansker naboer ikke ser ut til å ha noen problemer med slike typer skript?
De er det nærmeste vi kommer noen med lignende generell kultur på spillerene, og størrelse på servere som faktisk har
praktisk erfaring med slike skript.
[spoil]
[/spoil]