Engelsk Eksamen Skriftlig VG1 Engelsk

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Offffff.

ER I MORGEN! OG HVA MER SKAL JEG GJØRE FOR Å VÆRE ENDA MER FORBREDT?

Noen andre her som også skal ha det som vil dele innholdet i sin lille forbredingstid slik at TrAnxZ høyner sjangsen for framifrå karakter :)?

edit: Framifrå is equal to the grade formely known as 6.
 
Sist redigert:

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Grammatikk er jo alltid lurt og se over før man skal ut i ilden. Ordbok er greitt og ha med om man ikke har det på PCen :). Ellers, sov og rus deg på Tw så går alt bra.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Grammatikk er jo alltid lurt og se over før man skal ut i ilden. Ordbok er greitt og ha med om man ikke har det på PCen :). Ellers, sov og rus deg på Tw så går alt bra.

Tenkte mer på om noen hadde noe iforhold til selve temaet vi fikk på forbredningsdagen ;)
Men har med en lite kort hjemelaget regelbok.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Du har ikke skrevet hva temaet er en gang... For å finne det må man være så intelligentikus at man sjekker den andre eksamenstråden først. Stress.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Prøvde å tenke positivt over dette, slik at jeg fram til sensuren faller 21. juni ikke trenger og tenke over karakteren og være nervøs. Takk skau' ha!
Men det gikk hverfall bedre enn forventet. Håper bare ikke på noen concord errors, de drar karakteren så gale ned og. Selv om det bare er en...
 

king herodes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Prøvde å tenke positivt over dette, slik at jeg fram til sensuren faller 21. juni ikke trenger og tenke over karakteren og være nervøs. Takk skau' ha!
Men det gikk hverfall bedre enn forventet. Håper bare ikke på noen concord errors, de drar karakteren så gale ned og. Selv om det bare er en...

Kem oppgave valgte du?
Jeg valgte 1A og 2B :p
 

DeletedUser

Guest
Concord error

If the subject is plural in meaning (more than one), the verb must reflect this by having a plural form. Singular subjects must be followed by a singular verb.


Mao; at verbet bøyes etter subjektet. Så det blir "We have" og ikke "We has"...
I think...
 

DeletedUser

Guest
Dårlig forklart, det med flertall. På engelsk er jo det eneste som blir -s på slutten i he/she/it-ord ;)

Altså:

I want
You want
He/she/it wants
We want
You want
They want

Want var det første verbet jeg kom på som ikke var "to be", som ikke helt følger regelen (I am, sant?) :p Som dere ser er det bare he/she/it det eneste som gir -s på slutten, så det er lettere å huske på det enn å tenke på det som entall-s. Man sier ikke "I has" heller, med mindre man er Lolcat da ;)
 
Topp