Endringer i forbindelse med V7.2 og nyhetsbrev

DeletedUser

Guest
Kriger
- Tilbudt fred vil bli automatisk godkjent etter 7 dager om forslaget ikke blir avslått.

Får stammeledelsen nå rapport om tilbudt fred, eller må man innom oversikten/stammekriger for å sjekke minst hver uke?
Jeg ser ikke stammeoversikten så ofte lengre etter at de la til den grå forumknappen og man slipper å gå innom stammeoversikten for å komme til stammeforumet. Hvis man ikke får slike rapporter så vil jeg foreslå at det blir lagt inn.
 

DeletedUser

Guest
Når blir de forskjellige verdenene oppdatert til versjon 7.2 ?
 

DeletedUser

Guest
Får stammeledelsen nå rapport om tilbudt fred, eller må man innom oversikten/stammekriger for å sjekke minst hver uke?
Jeg ser ikke stammeoversikten så ofte lengre etter at de la til den grå forumknappen og man slipper å gå innom stammeoversikten for å komme til stammeforumet. Hvis man ikke får slike rapporter så vil jeg foreslå at det blir lagt inn.

Så vidt jeg husker, så får alle i stammen en rapport angående krig hvertfall. Regner med det også gjelder fred.
 

DeletedUser

Guest
I så fall stiller jeg meg positiv til wynja sitt forslag om å få rapporter ved fred. Rar det ikke er implementert fra før.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Kommentarer og spørsmål til nyhetsbrevet

Hei!

Først, jeg syns det var herlige tiltak, det er bare noen punkter jeg følte for å kommentere og spørre rundt.

  • Formuleringen angående halveringen av prisen for gullmynter var litt uklar. For de som ikke er kjent med ideen kan den virke forvirrende. Det kunne også vært greit å presisert at undersøkelsen vil komme senere, og at man - antar jeg - vil få beskjed om det. Kanskje også peke ut hvor man finner IG undersøkelser, siden det vel bare har vært et par gjennom TW.no sin eksistens.
  • Hvorfor stenges ikke V4 når den største stammen der har rundt 60 % av spillereide byer, til sammenligning med V3 hvor største stammen har omtrent 50 % av spillereide byer, og når den relativt sett har hatt en lengre levetid enn V3, muligens også V1?
  • Er det at V9 er så forsvarsvennelig et resultat av nylig godkjente skript, eller er det tilfeldig?
  • Vil det være mulig å overføre premium fra .se til .no, eller er det utelukket til .se siden det er det eneste aktuelle for speed?
  • Vil det etter hvert bli mulig å overføre premium fra .no til .net? Det er tross alt også speed der.
  • Nå kan det hende det bare er meg, men jeg føler også at det kunne vært brukt noe mer presist språk angående 150 ms regelen, og forklart litt grundigere rundt det. Jeg vil tro de fleste som har holdt på en stund er klar over at det er mulig å implementere en slik sperre, og hva det innebærer, men det gjelder kanskje ikke for alle som er ferske.
  • Hvorfor 450 ms på V9? Hvorfor akkurat 450, og hvorfor så mye?

Wolv
 

DeletedUser

Guest
Godt innlegg :)

For de som har spilt en stund, så sier mye av dette seg selv, men kan bli vanskelig for de som nylig har startet, så en bedre forklaring på enkelte saker, eventuelt en link der regler og disse spisifikke regelendringene blir forklart må nok legges inn i slike fremtidige meldinger :)
 
Sist redigert av en moderator:

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Får stammeledelsen nå rapport om tilbudt fred, eller må man innom oversikten/stammekriger for å sjekke minst hver uke?
Jeg ser ikke stammeoversikten så ofte lengre etter at de la til den grå forumknappen og man slipper å gå innom stammeoversikten for å komme til stammeforumet. Hvis man ikke får slike rapporter så vil jeg foreslå at det blir lagt inn.

Det vil ikke bli sendt ut rapporter, men må sjekkes manuelt. Jeg skal ta det videre så kanskje vi får det implementert ved en senere oppdatering


Når blir de forskjellige verdenene oppdatert til versjon 7.2 ?
Oppdateringen skjer 16.6 med mindre det blir endringer
Hei!

Først, jeg syns det var herlige tiltak, det er bare noen punkter jeg følte for å kommentere og spørre rundt.

  1. Formuleringen angående halveringen av prisen for gullmynter var litt uklar. For de som ikke er kjent med ideen kan den virke forvirrende. Det kunne også vært greit å presisert at undersøkelsen vil komme senere, og at man - antar jeg - vil få beskjed om det. Kanskje også peke ut hvor man finner IG undersøkelser, siden det vel bare har vært et par gjennom TW.no sin eksistens.
  2. Hvorfor stenges ikke V4 når den største stammen der har rundt 60 % av spillereide byer, til sammenligning med V3 hvor største stammen har omtrent 50 % av spillereide byer, og når den relativt sett har hatt en lengre levetid enn V3, muligens også V1?
  3. Er det at V9 er så forsvarsvennelig et resultat av nylig godkjente skript, eller er det tilfeldig?
  4. Vil det være mulig å overføre premium fra .se til .no, eller er det utelukket til .se siden det er det eneste aktuelle for speed?
  5. Vil det etter hvert bli mulig å overføre premium fra .no til .net? Det er tross alt også speed der.
  6. Nå kan det hende det bare er meg, men jeg føler også at det kunne vært brukt noe mer presist språk angående 150 ms regelen, og forklart litt grundigere rundt det. Jeg vil tro de fleste som har holdt på en stund er klar over at det er mulig å implementere en slik sperre, og hva det innebærer, men det gjelder kanskje ikke for alle som er ferske.
  7. Hvorfor 450 ms på V9? Hvorfor akkurat 450, og hvorfor så mye?

Wolv


  1. Jeg ser poenget, men siden det var mye info som skulle ut denne gangen, valgte vi å holde det kort og konkret i IGM og heller svare på spørsmål her. Undersøkelsen kommer så fort vi har lagt den opp og finnes under "Innstillinger - Undersøkelser". Dette vil kun være på de verdener som er berørte.
  2. Vi har ikke fått så mange tilbakemeldinger på at V4 ønskes stengt og har derfor ikke tatt dette til vurdering denne gangen.
  3. V9 er lagt opp til å være en server for nybegynnere. Vi har nylig hatt en konkurranse angående slagord til reklamebanner og dette er noe av grunnen.
  4. Premiumpoeng kan overføres begge veier i forbindelse med speed. Vinner du PP en runde, kan disse overføres til .no.
  5. Grunnen til at det er mulig å overføre fra/til .se er at det er dem vi har samarbeid med. Det vil ikke være mulig å overføre til andre markeder/land.
  6. Litt usikker på hva du mener her, men dette er en regel som nå er fjernet og vi så derfor ikke noe poeng i forklare hvordan dette har fungert tidligere. Det vil altså nå ikke være mulig å sende for raske adelstog da det er lagt inn en sperre mot nettop dette.
  7. 450ms på V9 er for at det skal være mulig for en nybegynner å sende tog i nogenlunde samme hastighet som proffene. Det vil også være enklere å snipe. At det ble 450ms er en vurdering vi har gjort i forhold til hva som er "normalt/forventet" å kunne klare for en nybegynner, men det kunne like godt blitt noe mer eller mindre.
 
Sist redigert:

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
[*] Vi har ikke fått så mange tilbakemeldinger på at V4 ønskes stengt og har derfor ikke tatt dette til vurdering denne gangen.

[/LIST]

Kan med nokså stor sikkerhet si at BNP ønsker at V4 skal stenges. Om det er slik dere stenger verdener etter ex antall spillere gir teamet beskjed om at dette er ønskelig.. Ja, da hadde en undersøkelse om spillerene på V4 ønsker dette. Slik det ble gjort med AriCa på V2.

P.S veldig gledelig at dere har hørt på spillerene sine ønsker. Noe som kommer til syne ved at dere har planer om å stenge verdner, og begynne sluttspillet på v2.
 

DeletedUser

Guest
V4.. hmm, syns ikke den skal stengest :p

iforhold til V6 f.eks. :)

først V6, så kan vi snakke om V4
 

DeletedUser

Guest
Steng V4 og kår BNP til vinner

Kan med nokså stor sikkerhet si at BNP ønsker at V4 skal stenges. Om det er slik dere stenger verdener etter ex antall spillere gir teamet beskjed om at dette er ønskelig.. Ja, da hadde en undersøkelse om spillerene på V4 ønsker dette. Slik det ble gjort med AriCa på V2.

P.S veldig gledelig at dere har hørt på spillerene sine ønsker. Noe som kommer til syne ved at dere har planer om å stenge verdner, og begynne sluttspillet på v2.

Må nok si meg enig med The Bird om stenging av V4. Selv om mye arbeid har vært lagt ned og man har opparbeidet følelser for kontoen så har det kommet til et punkt der kun AM er begrensningen på hvor hurtig vi i BNP vokser. Motstanden er borte og den nest største stammen 7BULLS er i full oppløsning. Stadig flere og flere spillere går grå og etterlater seg store grå flekker på kartet. Ingen stamme kan lengre dannes og være i posisjon til å utfordre hegemoniet til BNP, og da mener jeg V4 for alle praktiske formål er vunnet allerede, og at den beste løsningen er å kåre vinneren og la oss spillerne få skifte fokus til ny(e) verden(er) og utfordringer.

Mvh
Thorgir aka CastorTroy
 

DeletedUser

Guest
PABben skrev:
Innebygget Chat
- Det har nå blitt lagt til en innebygget chat i spillet. MEN, dette er bare på noen utvalgte verdener nå i begynnelsen. Funksjonen vil bli sjekket og alle verdener vil etter hvert få denne funksjonen implementert.

Hvilke verdner er det som vil få den?
 

DeletedUser

Guest
Opprinnelig skrevet av PABben
Innebygget Chat
- Det har nå blitt lagt til en innebygget chat i spillet. MEN, dette er bare på noen utvalgte verdener nå i begynnelsen. Funksjonen vil bli sjekket og alle verdener vil etter hvert få denne funksjonen implementert.

Vil det bli mulighet til å lage forskjellige grupper av samtaler selv?

Jeg tenker f.eks:
  • en for stammen
  • en for allierte stammer
  • en for ledelse og for pålitelige medlemmer?
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Chat-funksjonen nok ført komme på tyske og engelske verdener. I utgangspunktet så er det bare "grunnsteinen" som er lagt til og vi må teste for bugs før vi lanserer, men funksjonen ligger klar. Når den blir implementert på .no kommer an på hvorvidt bug/betatesting blir gjennomført uten store problemer :)
 
Topp