Farvel, AriCa

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Noen av oss i AriCa har snakket litt om å skrive en slags avskjedstråd her på forumet. Det ser ut til at det blir min oppgave. Da velger jeg å skrive om min opplevelse av AriCa.

Men først vil jeg takke alle medspillere og motspillere for noen... underholdene... år her på V2. Takk. La oss aldri gjøre det igjen.

Spesielt må Ruffiro og Shanks82 takkes - uten dere hadde vi aldri blitt den stammen vi ble. Dette er deres fortjeneste.

0~~~~~~~~~~0​

Nå.. Min opplevelse av AriCa sin eksistens. Sannsynligvis så bommer jeg på noen detaljer, og alt dette er sett gjennom mine øyne. Jeg skal prøve å holde meg unna alt for mye spekulering om hva som skjedde i andre stammer. Tar noen ser nær av noe jeg skriver... vel, synd.

Det hele startet etter Yamato sitt fall for Elite og deres allierte. Yamato sine spillere var for det meste intakt, med noen få unntak, og ikke overraskende ble flere små stammer formet. En av disse var AriCa, og det var vel Ruffiro som stiftet stammen. Etter hvert samlet flere og flere seg i AriCa, og den ble den nest største stammen. Etter at forsøk på å få en IAP med Elite feilet ble krigen gjenopptatt. Her er det nærmeste jeg har funnet en tilnærmet nøyaktig liste over størrelsen på stammene på den tiden. På det som kan regnes som starttidspunktet for aktive kriging mellom AriCa og Elite var vi klart i undertall, også medregnet Elite sine allierte.

Stammen var på den tiden ledet av Shanks82 og Ruffiro. De fikk også samlet flere mindre stammer sammen i en allianse mot Elite. I begynnelsen var det ganske laber krigføring fra begge sider, men det tok seg opp i løpet av våren og sommeren. Nesten hver uke var det AriCa som ledet på krigsstatistikken. Det kom flere uttalelser fra Elite og deres groupies at så fort de satte i gang kom vi til å falle som fluer. Det toppet seg vel med denne noe bombastiske tråden.

Utover høsten -09 fortsatt AriCa å jevnt over lede i krigen, muligens med noen få unntak. Spesielt Chrk1 fikk et hardt trøkk på seg, men gjorde en imponerende innsats over flere måneder. Vår allierte -Rome- gjorde også en veldig imponerende innsats fra vest, og kjørte regelrett over flere av Elite sine spillere. I løpet av denne perioden merget også Elite med sine allierte Domini og LAW, i den forstanden at de tok inn deres største spillere. Om dette var et forsøk på å holde seg på førsteplassen eller ikke vet jeg ikke, men det skulle ikke overraske meg.

Til slutt hadde spillerene i Elite, og kanskje spesielt ledelsen, ikke nok trøkk i seg til å holde det gående. I begynnelsen av 2010 slettet flere av deres nøkkelspillere seg, og flere andre fulgte etter hvert etter. Etter en lang periode med å tape på statistikken, dårlig aktivitet, flere mislykkede operasjoner og to fiender - AriCa og -Rome- - godt på vei inn mot deres myke indre ble det for mye, og AriCa, -Rome- og deres allierte kunne si seg fornøyd med en så komplett seier man kan regne med i en så sein fase av spillet.

Mine grunner for hvorfor AriCa kom ut på topp av denne krigen, og ikke Elite er følgende;
  • Elite ble veldig selvtilfredse etter seieren over Yamato. De følte seg sikre på seieren.
  • AriCa hadde, som en stammen, en større entusiasme. Det er alltid lettere å være entusiastisk når man starter som den mindre siden, spesielt når man ser at størrelsesforholdet endrer seg i løpet av krigen.
  • I AriCa var vi, generelt sett, flinkere til å stoppe angrepsoperasjoner tidlig i fasen. Både med KV, og sending av støtte. På det siste punktet mistenker jeg at Elite var relativt håpløse, spesielt i perioder.
  • Vi merget ikke bort våre allierte. Mye av grunnen til at størrelsesforholdet til sidene endret seg er at vi rett og slett hadde flere spillere på vår side.
  • Vi samarbeidet bedre. Det kan godt være at Elite hadde flere gode enkeltspillere enn oss, men jeg mistenker at vi var flinkere til å gjøre ting sammen.
  • Vi luktet bedre.
  • Ledere som var flinke til å motivere spillerne til å bidra i krigen.

Etter denne krigen var det to stormakter igjen på V2. AriCa og -Rome-. Vi fortsatt å adle, samt å jakte litt på noen tidligere Elite spillere. Det ble også, som når Yamato forsvant, opprettet noen nye stammer. Vi var bevisste på å ikke ta seieren på forskudd, og forsøkte å fortsette krigen mot disse stammene. Det er så greit å lære av andre sine feil, og ikke sine egne.

Ettersom tiden gikk så startet alliansen mellom oss og -Rome- å rakne. Blant annet så delte de ikke vår noe hardcore linje mot ex-Elite spillere, og rekruterte flere, og fikk seg en IAP med en av de nye stammene. Her vil jeg gjøre det klart at det ikke nødvendigvis er noe negativt ved å ta inn tidligere fiender. Det var også ganske store krangler om våre respektive understammer.

Det hele toppet seg nok for vår del når vi fant ut at flere av medlemmene i ledelsen til -Rome- hadde i lengre tid samarbeidet med stammen 2DEATH. Blant annet gått så langt som å hjulpet til med KV for deres medlemmer når vi i AriCa angrep. Hvorfor de gjorde det vet jeg ikke, men jeg ville gjette på strategisk planlegging for en eventuell krig mot oss, eller paranoia. Sannsynligvis det siste.

Dette ført til en noe kortvarig krig, da omtrent hele ledelsen i -Rome- valgte å slette kontoene sine. Hvem som hadde vunnet krigen hvis de ikke hadde slettet seg vet jeg ikke, og tror det er lite poeng i å spekulere i det. Noe jeg er ganske så sikker på er at V2 ikke hadde vært på dette tidspunktet hvis de hadde fortsatt. Men de slettet, så nok om det.

På dette tidspunktet, sensommeren 2010, var det AriCa, og en hel haug med småstammer igjen. Etter mye om og men fikk vi stengt V2, og redusert prisen på gullmynter. AriCa hadde da omtrent halvparten av byene på V2 eid av spillere. Noen av småstammene yppet seg litt, men var aldri noen alvorlig trussel. Det største trusselen var inaktivitet. Vi jobbet hardt de neste månedene for å holde aktiviteten oppe. Begge våre ledere, Ruffiro og Shanks82, mistet motivasjonen utover høsten.

Til slutt greide vi å komme oss over målstreken, takket være iherdig jobbing fra en usedvanlig standhaftig gjeng med spillere. Vi er kanskje ikke den gjengen med mest finesse, men utholdenhet og samarbeidsvilje har vi nok av!

Jeg burde vel også si litt om OliCo aka AriCa2. Jeg vet lite om deres historie, og skal innrømme at jeg ikke fulgte så veldig mye med på hva de drev med. De var for det meste bare en gjeng ute på rimmen som adlet gråbyer og småspillere. Men etter som flere av de vokste så har mange av dem imponert meg, spesielt etter at vi fikk alle over i en stamme. Ingen nevnt, ingen glemt. Forhåpentligvis så kan noen av de som var i den stammen gi en litt grundigere skildring av dem.

0~~~~~~~~~~0​

Det er mange jeg vil takke personlig. Sannsynligvis så glemmer jeg noen, men det får nå være. Så takk...

Shanks82 - For å tvinge meg til å bli med i AriCa.
Ruffiro - For å ha ledet oss.
Freps/Jarlebast - For alt; Godt humør, fantastisk innsats og vennskap.
Pointwhore - For å ha vært min beste samarbeidspartner.
Screto/Egeleyes - For å ha vært min nest beste samarbeidspartner.
Eyoh & Chrk1 - For å ha vært mine beste fiender.
LDonna - For å ha vært underholdene.. Selv om det kanskje ikke var helt med vilje.
LittleNewbie - For å ha vært den voksne.
..og alle dere andre i AriCa, for å ha vært der.
 

DeletedUser

Guest
Ser ut som du har hatt en fin tid med dine stammefrender :) Har du bestemt deg?- Skal du slutte eller blir det til at du kommer på en senere verden?
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Grattis og blabla.

Men grunnen til at dere vant er inaktivitet i Elite etter at spillet ble kjedelig etter Seieren over Yamato.
Når en stamme mister halve stallen sin så er det starten på slutten for å si det slik. Hjelper lite om man fyller opp kontoene med møl.

Itno mer, itno mindre.

Hadde aldri trodd at jeg skulle være negativ i forhold til formuleringene av Arica sin seier, men fins grenser. TW er et spill av tilfeldigheter. Helt greit å gi seg selv en blowjob etter endt seier, men holder med et par. Blir bare sår vettu.

Hele greia minner meg mye om V3 hvor vi følte det ikke var noen motstand lenger og vi gadd rett og slett ikke å spille det siste året mens vi sopet sammen byer fra inaktive spillere. Vi kjørte masseslett. Vettaf*selvsensur før infraction* hvem som vil vinne V3 til slutt, men at noen gadd å ta den jobben med så mange semiinaktive kontoer igjen, vel, samma f.


Uansett, grættis med seieren! Høyst fortjent! Dere vant på det dette spillet handler om, å holde ut!

Eneste spillet jeg vet om hvor poenget er å holde ut.

Baah, for et møkkaspell dette er.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Men grunnen til at dere vant er inaktivitet i Elite etter at spillet ble kjedelig etter Seieren over Yamato.
Når en stamme mister halve stallen sin så er det starten på slutten for å si det slik. Hjelper lite om man fyller opp kontoene med møl.

Nå var det jo akkurat innaktivitet som gjorde at Elite vant over Yamato også da;)
 

DeletedUser

Guest
Som en tilleggspost til Mikkels fine avskjedspost, kan jeg jo fortelle litt om OliCo/AriCa2. OliCo sin eldste historie er litt før min tid, så det blir fortalt slik jeg har fått det fortalt.

OliCo ble vel stiftet opprinnelig som et lite sideprosjekt for noen kontinenter i sør. Ikke 100% sikker på hvem som faktisk stiftet stammen, men utfra hva jeg har hørt var vel TigZor, Kong Harrald og TC sentrale personer her (ikke nødvendigvis under de navnene). Allerede fra starten av hadde OliCo en god tilknytning til AriCa.

OliCo fikk etterhvert inn medlemmer fra stammer som XV og GJ, men jeg kjenner ikke til så veldig mye mer rundt det. Er vel måte på hvor interessant det er uansett. OliCo jobbet i hvert fall sammen sine allierte.. og jah.. (kilden min bestemte seg for å gå å legge seg, så jeg fant ikke på noe mer å si her).

Etterhvert som en del OliCo spillere gikk til AriCa, og OliCo skulle tre inn i en klarere rolle som understamme for AriCa, så skiftet stammen navn til AriCa2 sent i april 2010. AriCa2 hadde videre et veldig godt samarbeid med AriCa. Vi var en del mindre spillere, men vi hadde et stort ønske om å bygge oss opp og videre. Vi hadde et flott samhold, og selvom vi var små så var vi like ivrige på å hjelpe til der det trengtes. Tidlig juli 2010 avsluttet -Rome- alliansen med AriCa2 og da også AriCa. Og vi i AriCa/2 fortsatte videre uten noen allierte. Om mulig, fikk vi da enda bedre tilknytning til AriCa.

Tidlig oktober 2010 bestemte vi at vi skulle starte å merge AriCa og AriCa2 så vi ble en komplett stamme. Midten av desember kom de siste over og det var videre inn mot mål denne stammen som stod igjen seirene. Såklart med noen som har hoppet av og andre nye som har kommet til (men ingen nye kontoer fikk komme inn etter dette).

Flott å se på den gode arbeidsviljen til disse kattene og hvor godt samarbeid og samhold vi hadde. For meg blir nok det den beste stammen jeg noen gang kommer til å ha vært i, det blir ganske vanskelig å toppe det vi hadde både i AriCa og AriCa2.



Er mange jeg vil takke for den fantastiske reisen vi har hatt, har blitt kjent med så mange gode mennesker. For å nevne noen av dem...

Shanks82 - Takk for all støtte og for at du hadde tro på meg (i hvert fall helt til jeg slettet hele hurtigmenyen din :eek:).
dimitri - Dim aka LDim :cool: Takk for absolutt alt! Fra vi ble kjent har du alltid vært der for meg, gitt støtte, latter, masse gode meldinger og gode samtaler.
Vv0Lv3r1n3 - Takk for alt du har lært meg og de andre kattene. Jeg har gått og trodd at du var perfekt, men la faktisk akkurat nå merke til at du har skrevet forum-navnet ditt feil... Det skal jo være stor L! :D (og den L'n vet jeg er for LDonna, ettersom den ligger rett ved hjertet ditt).
paalodin - aka LPaalodin :cool: Takk for at du kom inn i A2 og for at du er så fantastisk snill og god.
Freps/Jarlebast - Takk for det gode vennskapet og de samtalene vi har hatt.
Hanssiii - Takk bestekompis!

Tilslutt vil jeg også takke en tidligere AriCaner, Gullbrann. Han er grunnen til at jeg startet og at jeg kom til akkurat denne stammen <3


Kan vel like gjerne takke noen fiender også :p Er jo hyggelige mennesker der også.

depend - aka LDepend :cool: Takk for alt det morsomme og takk for kontovakt, håper du har lært deg hvordan rapporter og meldinger skal organiseres nå.
kaffelars - Takk for de mange tusen meldingene! 5490 var det vel.. Du er den beste og mest underholdende motstanderen jeg har hatt.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Du kan mer enn gjerne få en ny KV til å organisere på nytt altså. Er litt lat :rolleyes:

hansemann:
Hmm. Lett å kalle det møkkaspill når du er ferdig med det vel...?
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Klaget over at det var ett møkkaspill...
Hvorfor klage når du spiller? ;S

Oppdaget at dette ble meget off-topic.
nuff said
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Grattis og blabla.

Men grunnen til at dere vant er inaktivitet i Elite etter at spillet ble kjedelig etter Seieren over Yamato.
Når en stamme mister halve stallen sin så er det starten på slutten for å si det slik. Hjelper lite om man fyller opp kontoene med møl.

Itno mer, itno mindre.

Hadde aldri trodd at jeg skulle være negativ i forhold til formuleringene av Arica sin seier, men fins grenser. TW er et spill av tilfeldigheter. Helt greit å gi seg selv en blowjob etter endt seier, men holder med et par. Blir bare sår vettu.

Hele greia minner meg mye om V3 hvor vi følte det ikke var noen motstand lenger og vi gadd rett og slett ikke å spille det siste året mens vi sopet sammen byer fra inaktive spillere. Vi kjørte masseslett. Vettaf*selvsensur før infraction* hvem som vil vinne V3 til slutt, men at noen gadd å ta den jobben med så mange semiinaktive kontoer igjen, vel, samma f.


Uansett, grættis med seieren! Høyst fortjent! Dere vant på det dette spillet handler om, å holde ut!

Eneste spillet jeg vet om hvor poenget er å holde ut.

Baah, for et møkkaspell dette er.

Takk. Nå, til diskuteringa...

Hehe, morsomt, Hanse :) I hvilken grad dere plutselig mistet mange medlemmer, eller om det var gradvis skal jeg kanskje ikke argumentere. Selv om dere hadde en grei gjeng med kompetente spillere igjen - og rekruterte jo ganske mange nye spillere. For eksempel så fikk jeg sett en operasjon dere hadde i krigen mot Yamato, og litt seinere i AriCa sin tid så var det de samme spillerne som angrep Arcon - omtrent like dårlige angrep også! Hmm. Det virker jo også som om du mener at AriCa aldri mistet noen viktige spillere! Noe som er veldig feil... Faktisk vil jeg gå så langt som å si at alle stammer mister spillere! Det er sånn spillet er. Får da være grenser på hvor hardt man skal klamre seg til den unnskyldningen.

Men det å anta at dere har vunnet fordi hvor mange, to spillere eller noe? i fiendestammen sletter, mens resten faktisk blir værende... Vel, det virker ikke som en spesielt intelligent avgjørelse spør du meg. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at det virker både arrogant og idiotisk, men det stemmer jo overens med den generelle oppførselen fra Elite på den tiden. For si det sånn, så vant dere slaget - mot Yamato - men tapte krigen.

Du la forresten merke til at jeg satte opp selvtilfredshet etter seieren over Yamato som én av grunnene til at dere tapte? Smart ting å gjøre når man har sånn... 8 % av verdenens byer eller noe.

Vi er nok uenige når det kommer til det du sier om at TW er et spill av tilfeldigheter. I utgangspunktet, da er det noen tilfeldigheter, hovedsakelig hvor man ender opp på kartet, og hva slags naboer. Men så er det hva man gjør ut av det. TW er et spill av systemer, sammenhenger og interaksjoner. Hvis jeg sier at én motivert og kompetent spiller kan påvirke en hel verden i veldig stor grad så vil jeg tro du kanskje er enig i det..?

Bra vi er enige angående utholdenhet da :)
 

DeletedUser

Guest
Når det gjelder OliCo sin historie så har LDonna på en eksemplarisk måte dekket det meste i grove trekk, er liten vits å gå i de små detaljer selv om de er mange.

Ett av målene til OliCo var å bidra til å støtte AriCa og det var nære bånd allerede i oppstarten i og med at Tigzor hadde spillt sammen med Shanks82 tidlig på V2 og fikk AriCas velsignelse til å starte opp en liten stamme i ryggen på AriCa og noe som utviklet seg fra å være en alliert ,understamme,videre til broderstamme og til sist så merget vi de 2 stammene.

Kan nevne som en liten parentes at av de 43 spillerne som vant V2 som AriCa så hadde 25 av de bakgrunn fra OliCo.

Er stolt av at vi kom så langt og oppnådde det vi har gjort.

OliCo ble historie i og med mergen og som AriCa var vi med på å skape historie.

Job well done =)
 

DeletedUser

Guest
Grattis og blabla.

Men grunnen til at dere vant er inaktivitet i Elite etter at spillet ble kjedelig etter Seieren over Yamato.
Når en stamme mister halve stallen sin så er det starten på slutten for å si det slik. Hjelper lite om man fyller opp kontoene med møl.

Itno mer, itno mindre.

Hadde aldri trodd at jeg skulle være negativ i forhold til formuleringene av Arica sin seier, men fins grenser. TW er et spill av tilfeldigheter. Helt greit å gi seg selv en blowjob etter endt seier, men holder med et par. Blir bare sår vettu.

Tror egentlig dette innlegget beskriver tråden og v2 ganske greit :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
På samme måte som det ble kjedelig for -Rome- da Elite og BIRKI forsvant. AriCa skal ha for at de stod løpet ut, og vant helt fortjent. Igjen, gratulerer.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
På samme måte som det ble kjedelig for -Rome- da Elite og BIRKI forsvant. AriCa skal ha for at de stod løpet ut, og vant helt fortjent. Igjen, gratulerer.

phø... Dere kunne tatt opp kampen mot AriCa, noe dere BURDE hatt større motivasjon til å gjøre, enn mot Elite..?

Ser du ikke nevnte SaD forresten, det skjønner jeg vel i og for seg, siden vi aldri var noen særlig til trussel... :p
Jeg er usikker på hvem som satt KV for solmåne og sendte meg sanger, men hvertfall.. Takk til den personen, det var nok en av de morsomste periodene angrepsmessig for min del :p
Takk også til LDonna for organisering av rapporter og meldinger, jeg brukte faktisk oppsettet ditt i etterkant! ;D
Ellers en liten takk til Rome, for mange herlige, men også mange snåle, samtaler.

Og til AriCa: Måtte vi aldri møtes på slagmarkene igjen....
 

DeletedUser

Guest
phø... Dere kunne tatt opp kampen mot AriCa, noe dere BURDE hatt større motivasjon til å gjøre, enn mot Elite..?

Ser du ikke nevnte SaD forresten, det skjønner jeg vel i og for seg, siden vi aldri var noen særlig til trussel... :p
Jeg er usikker på hvem som satt KV for solmåne og sendte meg sanger, men hvertfall.. Takk til den personen, det var nok en av de morsomste periodene angrepsmessig for min del :p
Takk også til LDonna for organisering av rapporter og meldinger, jeg brukte faktisk oppsettet ditt i etterkant! ;D
Ellers en liten takk til Rome, for mange herlige, men også mange snåle, samtaler.

Og til AriCa: Måtte vi aldri møtes på slagmarkene igjen....

Egentlig ikke. Nå er ikke jeg helt stø i -Rome- sin tidligere historie, men Elite var da stammen som alltid har sett ned på -Rome-, og de ble jo regelrett gjort til latter av mange på offentlig forum, og mange i Elite sto i spissen for dette. Dette alene bør jo være motivasjon nok til å fjerne dem, og når det i tillegg var mye adlinger IG og det var en krig som hadde vart en god stund hvor Elite ledet, så blir de en nemesis. Jeg var selv i -Rome- på slutten, og folk var generelt mette og ferdige etter Elite. Og når Birki samtidig var blitt borte, var det ikke mye motivasjon igjen i folk, som førte til at majoriteten slettet seg.

Men for all del, gratulerer til AriCa, og ett ekstra til Shanks som med propagandaen greide å samle nesten en hel verden mot Elite! :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Ser du ikke nevnte SaD forresten, det skjønner jeg vel i og for seg, siden vi aldri var noen særlig til trussel... :p
Jeg er usikker på hvem som satt KV for solmåne og sendte meg sanger, men hvertfall.. Takk til den personen, det var nok en av de morsomste periodene angrepsmessig for min del :p

Jeg ble litt utålmodig på slutten, så droppet å nevne navnet på noen stammer etter at -Rome- forsvant. Det var nesten litt synd med hvordan SaD endte, kunne jo vært interessant med en litt mer samlet motstand på slutten.

Det var nok meg som kom inn som KV der etter hvert ja, og som sendte de sangene. Var trivelig, spesielt å erte deg litt :jhimle:
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
phø... Dere kunne tatt opp kampen mot AriCa, noe dere BURDE hatt større motivasjon til å gjøre, enn mot Elite..?

Egentlig ikke. Motivasjonen for flesteparten av Romes største spillere var heller på V5, og ikke V2. Det var lange avstander mellom de fleste i Rome og Arica og det ville ta flere måneder for det hadde blitt noe særlig morsom krig uansett.

Motivasjonen mot Elite var selvfølgelig mye høyere. Rome og Elite hadde vært fiender veldig, veldig lenge. Arica var tross alt en stamme man hadde vært nær alliert med i lang tid.
 

DeletedUser

Guest
Det var lange avstander mellom de fleste i Rome og Arica og det ville ta flere måneder for det hadde blitt noe særlig morsom krig uansett.

Det pågikk vel forberedelser i det skjulte, byer på grensen mot AriCa ble stacket osv tanken var vel at dere skulle slå til mot oss når vi minst ventet det men så ble det utsatt og utsatt pga sommerferie osv og til slutt ble hele opplegget deres avslørt da Solmåne meldte seg til tjeneste hos oss
 
Topp