Skjulte banneord i link fra nyhetsbrev

DeletedUser

Guest
EDIT - TW-Team: Off topic fra diskusjon om Nyhetsbrev og annonseringer


EDIT #2: Tittel: Teamets promotering av regelbrudd og kommentarer rundt nyeste nyhetsbrev - Jeg fikk visst ikke velge selv, til tross for at dette på en måte ble mitt emne. -Grim

Det hadde også vært greit om latterlige formuleringer ( "litt av vært"? Seriøst? ) ikke kom med på slike nyhetsbrev. Det får det liksom til å være litt vanskelig å ta slike ting seriøst, eh? ;)

Men etter at jeg fikk hele dette kopiert for meg så virket det nå i det minste bedre enn tidligere brev, i den forstand at man nå faktisk ikke trengte veldig store forkunnskaper for å skjønne hva nyhetsbrevet gikk ut på. Det vil si, i tidligere tilfeller har det virket som om den som skriver brevet antok at alle som leste det var klar over alt som foregår på det offentlige forumet. Noe som kanskje virker en smule naivt. Ett eksempel på dette kan være brev som ble sendt ut på V2 angående... noe. Sikkert når V2 ble avsluttet. Men er nå det inntrykket jeg fikk, men gadd aldri peke det ut. Tror jeg. Eller kanskje? Husker ikke jeg.... Selv om, hvis man skal være litt pirkete, så kunne man vel alltids i dette brevet fortalt hvem Hansemann er på V6, og hvorfor hans mening om V6 er relevant. Kanskje også holdt seg for god for å linke til et innlegg som bryter minst en forumregel - den angående banning. Men for all del, regler er jo ganske subjektive greier.

( Åja, og støttes! :) )
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Ikke klag på den Grim, jeg fikk tilsnakk og sensurerte! At de sendte meg post hvor de ba meg fikse, istedenfor å redigere min post, tar jeg som et tegn på respekt for hva vi har oppnådd i løpet av vår TW tid.
Det er umulig å lage en Harry Hole wannabe start uten å banne litt!!!

Ang å forklare om meg i nyhetsbrevet så hadde det vært bare teit, spør du meg (noe du selvsagt gjør!). Særlig siden de egentlig ikke vet noe om min rolle innad i Epicki. Mr pirk!

Forutenom det så må jeg si: Støttes :)
 

DeletedUser

Guest
Ikke klag på den Grim, jeg fikk tilsnakk og sensurerte! At de sendte meg post hvor de ba meg fikse, istedenfor å redigere min post, tar jeg som et tegn på respekt for hva vi har oppnådd i løpet av vår TW tid.
Det er umulig å lage en Harry Hole wannabe start uten å banne litt!!!

Ang å forklare om meg i nyhetsbrevet så hadde det vært bare teit, spør du meg (noe du selvsagt gjør!). Særlig siden de egentlig ikke vet noe om min rolle innad i Epicki. Mr pirk!

Forutenom det så må jeg si: Støttes :)

For å sitere forumreglene;
Vennligst også vær klar over at å skjule et banneord som for eksempel "f*en" ikke er tillatt.

Jeg teller syv slike skjulte banneord allerede før du skriver om selve spillinga. Syv regelbrudd. Kanskje det bare er det at teamet faktisk ikke kan reglene? :jsmiley: Eller hvis man slipper å bry seg om reglene hvis man vinner en verden... Oh yeah, da skal vi ha det gøy her!

Jeg skal gå med på at det kanskje kunne vært rart å legge det til, men jeg vil tro flere i teamet har muligheten til å kontakte deg å høre. Bare det å nevne at du tilhører Epicki ville hjulpet.

Når det er nevnt, ut av ren nysgjerrighet, vil V3 og V4 avsluttes 2. januar uansett hva? Største stammen vinner? Eller vil det kan være som både på V2 og V6 at det er med forbehold om "drastiske endringer"? Er det en grense for minste dominansen største stammen må ha? Slik info kunne det sikkert vært greit å hatt med :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Nei, Grim. Banningen var kul. Og jeg er akkurat så subjektiv på mine eldre dager at jeg lot det påvirke meg når jeg gjorde meg opp en mening om banningen burde fjernes eller ei. Det var mer kunstnerisk frihet enn banning. Det er forskjell på å bruke banning for å få frem et fortellende virkemiddel og på å bruke banning på å rakke ned på andre.

Uansett; Å ha et eget arkiv for nyhetsbrev på forumet høres lurt ut. Det har de på .net, og det fungerer godt der :) Bra plan, Wynja.
 

DeletedUser

Guest
Nei, Grim. Banningen var kul. Og jeg er akkurat så subjektiv på mine eldre dager at jeg lot det påvirke meg når jeg gjorde meg opp en mening om banningen burde fjernes eller ei. Det var mer kunstnerisk frihet enn banning. Det er forskjell på å bruke banning for å få frem et fortellende virkemiddel og på å bruke banning på å rakke ned på andre.

Jeg er herved en kunstner!

Men seriøst? Wow. Jeg skal spare på den der til seinere.

Dessverre har jeg litt problemer med å skjønne om du tuller eller ikke. Hvis du faktisk tuller så prøver du å unngå å svare på at dere nærmest promoterer regelbrudd, eventuelt kjører grov forskjellsbehandling. For ikke å nevne at de andre tingene jeg tar opp blir ignorert. Det er jo også en håpløs måte å oppføre seg på for en mod - dersom du spøker, altså.

Dersom du faktisk er seriøs så håper jeg du er full, eller i det minste lettere brisen. Spør Odd Nerdrum om lover og regler tar store hensyn til kunst. Banning er generelt sett brukt som, for å bruke dine ord, et fortellende virkemiddel. Gjerne for å understreke poenger, sterke meninger eller vise at man er følelsesmessig involvert. Hvis du mener at banning ellers bare brukes til å rakke ned på andre lurer jeg litt på hva du tenker. Dersom man skal begynne å gjøre unntak for "kunstneriske friheter" ønsker jeg dere lykke til med å ha noen gode retningslinjer for det. Hvem kan si hva som er kunst eller ikke nå for tiden?

Generelt sett så vil jeg anta at det PABben skriver i dette innlegget fortsatt er gyldig;
Grunnen til at vi ønsker å kjøre en relativt hard linje på våre fora er at det skal være greit for en 11-åring å vise sine foreldre hvor han er. Dersom det ligger banneord og personangrep på forumet tviler jeg på at foreldrene blir fornøyde

Det har vært nevnt andre steder, men det var det første jeg fant.

Ro, ro til fiskeskjær...
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Djeez.


I blokka hvor en kompis av meg bor, så bor det også en bitter gammel mann. Vi kaller han "sinna-mannen". Han kjefter på alle og sender brev på brev til styret ved de minste regelbrudd.
Konsekvensen av hans raljering over de minste ting, er at ingen tar han seriøst. Selv styret har sluttet å informere de andre beboerne når de får klagebrev av denne personen.

Bare en historie fra virkeligheten. Kort en sådan.
 

DeletedUser

Guest
Djeez.


I blokka hvor en kompis av meg bor, så bor det også en bitter gammel mann. Vi kaller han "sinna-mannen". Han kjefter på alle og sender brev på brev til styret ved de minste regelbrudd.
Konsekvensen av hans raljering over de minste ting, er at ingen tar han seriøst. Selv styret har sluttet å informere de andre beboerne når de får klagebrev av denne personen.

Bare en historie fra virkeligheten. Kort en sådan.

Det er sikkert et poeng du vil fram til, men jeg er litt dårlig på metaforer - hva med å si det rett ut?
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
You understand, Sherlock. (<- engelsk, regelbrudd!!!!)

Hvis du legger merke til posten min så er det bare banning helt i starten når jeg prøver å være litt morsom, ved å skrive som det skulle vært en dårlig kriminalroman man kjøper på kiosken.
De resterende 90%`ene av posten er kjemisk fri for banning.

Jeg tror de fleste her inne syntes det er helt greit at teamet valgte å se gjennom fingrene akkurat her.

Hvilket alternativer har temaet?

1: Gi Hanse infraction (ooohh, jeg har ingen kontoer, og er relativt ferdig med TW for noen måneder hvertfall.... )
2: Gå inn og redigere avslutningsposten.
3: Slette hele skiten.

De valgte et 4 alternativ, sende post til meg og be meg fikse.


Det blir sånn pinlig åpenlyst at du er ute etter å ta teamet. Hørt utrykket "velg dine kamper med omhu"?
Jeg håper og tror at de aller, aller fleste, er enige med teamet her, og ikke med deg.
 

DeletedUser

Guest
Å linke til posten i en IG mail var vel litt drøyt, det er jo tross alt flere som leser newsletters enn det er folk som henger på forum hver dag ;) Dessuten er det nok spillere der som IKKE kan forum-reglene, og dersom førsteinntrykket deres av forumet skal være at det er helt ok å banne... nuvel, dere forstår :)

Men ellers er jeg enig med Hanse. Dette var en kunstnerisk frihet, og å se mellom fingrene på det én gang vil ikke si at teamet er inkompetent eller forskjellsbehandler. Det kan ganske enkelt bety at de ikke praktiserer alle reglene helt firkantet. Når jeg tenker på hvor mye ris de har fått for det så kan vi vel nesten gi dem litt ros nå :p
 

DeletedUser

Guest
You understand, Sherlock. (<- engelsk, regelbrudd!!!!)

Hvis du legger merke til posten min så er det bare banning helt i starten når jeg prøver å være litt morsom, ved å skrive som det skulle vært en dårlig kriminalroman man kjøper på kiosken.
De resterende 90%`ene av posten er kjemisk fri for banning.

Jeg tror de fleste her inne syntes det er helt greit at teamet valgte å se gjennom fingrene akkurat her.

Hvilket alternativer har temaet?

1: Gi Hanse infraction (ooohh, jeg har ingen kontoer, og er relativt ferdig med TW for noen måneder hvertfall.... )
2: Gå inn og redigere avslutningsposten.
3: Slette hele skiten.

De valgte et 4 alternativ, sende post til meg og be meg fikse.


Det blir sånn pinlig åpenlyst at du er ute etter å ta teamet. Hørt utrykket "velg dine kamper med omhu"?
Jeg håper og tror at de aller, aller fleste, er enige med teamet her, og ikke med deg.

Ah, se? Jeg trodde at det forrige innlegget ditt var en skjult kompliment til meg. I den forstanden at du har vært ganske kritisk til meg i det siste, men at jeg - da i motsetning til styret i kameraten din sin blokk - var tålmodig med deg, og ikke ignorerte deg. Faktisk til og med var villig til å diskutere. Så feil kan man ta! :eek: Forresten så er det ikke lovbrudd med "kortet sitat eller setninger som passer den spesifikke situasjonen." Just sayin'.

Jeg vil nå si at alternativ 2 virker bra, iom. at det ikke akkurat ville vært spesielt arbeidskrevende, spesielt hvis det som du sier om at det bare er banning i første delen stemmer. Sånn som det er nå blir det dobbeltmoral av dimensjoner, som jeg pekte ut tidligere. Nå er det kanskje bare jeg som ikke er en stor fan av slikt, men det får nå gå.

Hvis jeg hadde vært ute etter teamet ville jeg nok startet med et litt mer gjennomført førsteinnlegg i denne tråden. Kanskje til og med lagd en egen tråd, som jeg har gjort tidligere når jeg følte for å ta opp ting. Jeg hadde kanskje også droppet den positive delen om teamet. Du legger selvfølgelig merke til at alt som kommer etter det er fordi jeg velger å forsvare mine påstander når noen utfordrer dem.

Det er pinlig åpenbart at du prøver å forsvare hykleri fra teamet sin side fordi det tilfeldigvis tjener deg - sånn siden vi driver å slenger ut underholdene påstander.

Hva mener du forresten med at jeg skal velge mine kamper med omhu? Jeg vil nå si at jeg har fått gjennomslag i flere av de "kampene" ( les: diskusjonene ) jeg har hatt med teamet.

Å linke til posten i en IG mail var vel litt drøyt, det er jo tross alt flere som leser newsletters enn det er folk som henger på forum hver dag ;) Dessuten er det nok spillere der som IKKE kan forum-reglene, og dersom førsteinntrykket deres av forumet skal være at det er helt ok å banne... nuvel, dere forstår :)

Men ellers er jeg enig med Hanse. Dette var en kunstnerisk frihet, og å se mellom fingrene på det én gang vil ikke si at teamet er inkompetent eller forskjellsbehandler. Det kan ganske enkelt bety at de ikke praktiserer alle reglene helt firkantet. Når jeg tenker på hvor mye ris de har fått for det så kan vi vel nesten gi dem litt ros nå :p

Godt poeng i første avsnittet der, Winterweird.

Men på det andre må jeg nok si meg uenig. La meg prøve meg på et par spørsmål; Hvem avgjør hva som defineres som kunst? Når man gjør et slikt unntak, hvordan skal man da forsvare det når man ikke gjør lignende unntak for tilsvarende situasjoner? Hvis man så gjør flere unntak, hvor går grensen?

Det at man gjør et unntak er jo per definisjon forskjellsbehandling. Det ordtaket med "unntaket som bekrefter regelen" har på ingen måte noe logisk hold i seg. Det er heller ikke den regelen med banning som har fått mest kritikk - det er vel hvor strenge de var i en periode på å slå ned på ting som ikke var 100 % on-topic, spesielt i P&P forumene. Så å rose dem for å lempe på den virker egentlig litt unaturlig.

For å være ærlig så tror jeg det i dette tilfellet bare er noen som glemte den delen av reglene om at skjult banning fortsatt er ulovlig. Det er nok ikke den regelen som sitter øverst i pannebrasken hos folk.
 

DeletedUser

Guest
Det er vel ikke et spørsmål om hva som er Kunst. Jeg tror nok ikke akkurat at Hanses post ville fått lovprisninger i noe litteraturmagasin eller lignende.
Kunstnerisk frihet derimot, kan man finne i all slags kreativ utfoldelse, uansett om man er avant-garde eller amatør.
 

DeletedUser

Guest
Kunst er vel et abstrakt begrep, men jeg må få påpeke at noen bare er ute etter å banne for å se hvor mye de kan slippe unna med det. Disse burde i hvert fall straffes etter regelen. Men at Hanse skrev et veldig godt innlegg er udiskutabelt, og dersom de skulle fjernet en del ville halvparten gått rett i vasken uten en grundig omskriving. Banningen skaper på en måte en forhåndsstemning, og man leser resten av posten med dette i bakhodet. Sånn sett er dette et kunstnerisk VIRKEMIDDEL som brukes med vett og forstand, og burde behandles deretter ;)

Det teamet fikk kritikk for var vel (veldig spesifikt) å praktiskere off-topic reglene så firkantet at at man omtrent ikke kunne skrive en halv post utenfor tema uten å få infraction. Å praktisere en regel firkantet gjør som kjent ingen noe særlig godt i det lange løp. Man må jo se hver enkelt sak individuelt, og jeg mener at med akkurat dette har teamet gjort en bra jobb her. Hanse har sensurert ordene sine, og det er et komprimiss som jeg mener vi kan være fornøyde med :)
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Jeg våger å påstå at jeg ville vært fornøyd med teamet om de gjorde dette uansett hvem som skrev posten.

Som du husker så var min (og din) moderatortid drevet av skjønn, og jeg syntes dette fungerte relativt greit på mine forumer hvertfall.
Jeg har vært svært kritisk til teamet som ødelegger gode og morsomme tråder ved å pirke og lese reglementet med lupe. Da er det vel logisk at jeg gir dem ros når de gjør det motsatte?

Og jeg skjønner ikke at jeg har vært så kritisk til deg i det siste? Jeg er uenig med deg, men det har overhodet ingenting med deg som person å gjøre. Mulig jeg høres litt krass ut når jeg skriver, men det er isåfall ikke med vilje. Ligger fremdeles i lufta at jeg starter i en verden du spiller i med mål for øyet å plage livskiten av deg (en hedersbetegning i mine øyne!)!



I tillegg er jeg litt usikker på hva du mener er motivasjonen til teamet med å la banningen stå?
Mener du at jeg og moderatorene er så gode venner at jeg kommer unna? Eller hva mener du egentlig? Kan forsikre deg om at jeg får min del infractions, på lik linje med alle andre.

Personlig tror jeg at de hadde redigert, hvis ikke de følte at de hadde ødelagt starten av posten min, noe de også hadde gjort.
Men så valgte de å vise meg og Epicki såpass med respekt at de heller sendte post, og ba meg moderere meg litt.

Syns det var knallbra jeg. Om de gjør det samme med andre poster nå og da, så syns jeg det er knallbra også.


Edit: Winterweird skrev akkurat hva jeg syntes veldig mye bedre enn hva jeg klarte selv :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er vel ikke et spørsmål om hva som er Kunst. Jeg tror nok ikke akkurat at Hanses post ville fått lovprisninger i noe litteraturmagasin eller lignende.
Kunstnerisk frihet derimot, kan man finne i all slags kreativ utfoldelse, uansett om man er avant-garde eller amatør.

Ah, vel, nærme nok. Poenget mitt står vel fortsatt, vil jeg påstå.

@Winterweird: Du svarer fortsatt ikke på problemstillingene jeg prøvde å komme med i mitt forrige innlegget. Selv om jeg antar det første må omformuleres til Hvem avgjør hva som defineres som kunstnerisk frihet og kreativ utfoldelse? Nå vil man i mange tilfeller kunne argumentere med at man gjør nøyaktig det samme som Hansemann. Dersom man ikke får lov blir det da forskjellsbehandling, og får man lov vil man ha alvorlige problemer med å få det til å stemme. Når du kaller det et kompromiss så er det ikke tilfellet - dersom det ikke hadde vært en regel om at skjuling av banneord var ulovlig, og Hanse så i stedenfor å få arbeidet sitt endret fikk muligheten til selv å skjule banninga ville det vært et kompromiss.

Hvis vi også tar utgangspunkt i sitatet fra PABben jeg la inn tidligere. Dette argumentet har også blitt brukt tidligere, og er vel fortsatt gyldig?
Grunnen til at vi ønsker å kjøre en relativt hard linje på våre fora er at det skal være greit for en 11-åring å vise sine foreldre hvor han er. Dersom det ligger banneord og personangrep på forumet tviler jeg på at foreldrene blir fornøyde

Nå blir et innlegg med banning regelrett promotert fra teamet sin side! Ja, jeg har et problem med det - sue me.

Du sier også at det var et godt innlegg av Hanse - og ja, det stemmer nok det. Men dersom noen skrev et P&P innlegg i formen av en erotisk novelle så ville argumentet ditt også kunne blitt brukt. Arbeid ville gått i vasken dersom det ble endret eller fjernet.

Jeg våger å påstå at jeg ville vært fornøyd med teamet om de gjorde dette uansett hvem som skrev posten.

Som du husker så var min (og din) moderatortid drevet av skjønn, og jeg syntes dette fungerte relativt greit på mine forumer hvertfall.
Jeg har vært svært kritisk til teamet som ødelegger gode og morsomme tråder ved å pirke og lese reglementet med lupe. Da er det vel logisk at jeg gir dem ros når de gjør det motsatte?

Og jeg skjønner ikke at jeg har vært så kritisk til deg i det siste? Jeg er uenig med deg, men det har overhodet ingenting med deg som person å gjøre. Mulig jeg høres litt krass ut når jeg skriver, men det er isåfall ikke med vilje.



I tillegg er jeg litt usikker på hva du mener er motivasjonen til teamet med å la banningen stå?
Mener du at jeg og moderatorene er så gode venner at jeg kommer unna? Eller hva mener du egentlig? Kan forsikre deg om at jeg får min del infractions, på lik linje med alle andre.

Personlig tror jeg at de hadde redigert, hvis ikke de følte at de hadde ødelagt starten av posten min, noe de også hadde gjort.
Men så valgte de å vise meg og Epicki såpass med respekt at de heller sendte post, og ba meg moderere meg litt.

Syns det var knallbra jeg. Om de gjør det samme med andre poster nå og da, så syns jeg det er knallbra også.

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke mente det jeg sa om at du bare var enig med teamet fordi det passet deg - det var ment som et ( tilnærmet humoristisk ) svar til din kommentar om at jeg bare er ute etter å "ta" teamet. Det samme gjelder min noe optimistiske tolkning av den lille historien din; Det kan gjerne virke som om man er ute etter noen når man er kritisk uten at det er meningen. Du har kun vært uenig med meg i de siste diskusjonene vi har deltatt i sammen i det siste, og du - som meg - kan være litt... aggressiv... i formuleringen. Det kan fort gjøre at man virker overdrevent negativ. Men så lenge det er noe konstruktivt i kritikken håper jeg da det ordner seg.

Ja, vår moderatortid var preget av skjønn. Sier ingenting på det, men jeg tror dette nok er et tilfelle av at vi legger litt forskjellig vekt på ting. ( Anse denne paragrafen som et svar også på dine siste kommentarer. ) Du legger tyngre vekt på at et viktig ( i mangel av et bedre ord ) beholder sin form og sine virkemiddler. Mens jeg, på den andre siden, blir lettere provosert av noe jeg oppfatter som hykleri, og en negativ trend. Det hjelper selvfølgelig ikke at en moderator svarer på den måten som G&W gjorde. Det ligger ikke i min natur å backe ned fra en diskusjon når jeg mener jeg har rett.

Når det gjelder hva jeg tror motivasjonen til teamet er så tror jeg, som jeg nevnte i forrige innlegg, at det enkelt og greit er noen - da i teamet - som ikke husket regelen om at skjuling av banneord er ulovlig. Intet mer, intet mindre. Det ville ikke vært første gangen en moderator ikke husker alle reglene på stående fot, og det vil neppe være siste.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Huff, vi kommer ingen vei.

Det jeg kan si da, det er at om teamet skal begynne å bli regelryttere igjen, så vil vi begge to få infraction, eller muligens bare deg som startet denne diskusjonen.

For dette er vitterlig offtopic :)
 

DeletedUser

Guest
Huff, vi kommer ingen vei.

Det jeg kan si da, det er at om teamet skal begynne å bli regelryttere igjen, så vil vi begge to få infraction, eller muligens bare deg som startet denne diskusjonen.

For dette er vitterlig offtopic :)

Haha! Enige om å være uenige?

Det går greit, jeg har ( minst ) en infraction-reversering til gode :)
 

DeletedUser

Guest
Nei nei, ikke avstemning. Det vi trenger er en uavhengig komité, som kan gå gjennom både denne diskusjonen og relaterte diskusjoner med finkam. Helst en ganske effektiv en, så vi får en konklusjon i løpet av utgangen av neste år.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er tilbøyelig til å gi meg fordi jeg ikke gidder å lese alt grim skriver :p Men jeg står for det jeg har sagt ;)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Tror bare hanse er livredd han må redigere posten sin igjen jeg...

Synes virkelig at Hanse må redigere posten sin enda engang eller få en infraction!
 
Topp