Tror du det blir krig mellom RNG og BOL i nær framtid?

Blir det krig mellom BOL og RNG i nær framtid?

  • Ja!

    Stemmer: 95 58,3%
  • Nei!

    Stemmer: 39 23,9%
  • Kanskje..

    Stemmer: 29 17,8%

  • Totalt antall stemmer
    163

DeletedUser

Guest
Forøvrig, representerer eg ikkje BOL sin ledelse... [etc. etc.]

Må bare kommentere noe når det for en gangs skyld ikke går langt over hodet på meg :)

Mulig du ikke ser det slik, men du blir regnet for å representere ledelsen... Hvilket vil si at du strengt tatt gjør det likevel :eek: Det du sier spiller hen på hvordan ledelsen framstår. Det hjelper ikke å si at du skriver som spiller, dersom folk ser en i BOL's ledelse vil de lese innlegget og tolke det med det i bakhodet.

Husker paalodin ble bra sur på Scar litt tilbake i tid fordi han skrev som spiller på samme tid som han var moderator... virker som det samme :)
 

DeletedUser

Guest
Hahahahahahahahaha xDxDxDxD Eg vett kanskje ikkje dåkkas versjon av historia NEI, det er fordi vi får tyn kver gang vi snakker emd dåkk omtrent :p Men eg vett laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt meir enn ka du nåkken gang vil kunne vå¨ge å tru ^^ Må ikkje tru at fordi eg holder kjeft til banleg at eg ikkje fe med meg eit par ting som foregår ^^ Veit longt over kva du kan fable om at eg gjer ^^

Du sier du vet langt mer enn du vier?
Du viste jo bare de siste 5 postene at du ikke hadde peiling på noe?
klart det jeg fortalte her på forumet ista da var ett hardt bitt i rævva di da når du viste at du hadde hele bilde av saken for deg--.

Men du er så trang nå at du ikke engang leser det som står der..
Som windsy sier:
Såpass mye usammenhengende vrøvl skal man lete lenge etter *facepalm*
Svare ditt til det jeg sa ista henger jo også laaangt etter?

Svaret du nå kom med nå, etter at jeg har fortalt deg fakta er jo også helt på tryne :(
 

DeletedUser

Guest
Må bare kommentere noe når det for en gangs skyld ikke går langt over hodet på meg :)

Mulig du ikke ser det slik, men du blir regnet for å representere ledelsen... Hvilket vil si at du strengt tatt gjør det likevel :eek: Det du sier spiller hen på hvordan ledelsen framstår. Det hjelper ikke å si at du skriver som spiller, dersom folk ser en i BOL's ledelse vil de lese innlegget og tolke det med det i bakhodet.

Husker paalodin ble bra sur på Scar litt tilbake i tid fordi han skrev som spiller på samme tid som han var moderator... virker som det samme :)

Enig i alt du sier der WW :) fornuftig og sanne ord!
ser jo også at bgm og capitan22 holder seg ganske nøytral og skikkelig i sine poster..

Oppførselen til david reflekterer til meg på hvordan stemmningen i BOL-ledelsen er til denne saken..
 

DeletedUser

Guest
Nja, mer nøytral iallefall. Men som regel er de jo veldig tydelige på hvor de vil hen selv om postene inneholder en iøynefallende mangel på banneord :p
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor bitcher noen om at dette ble tatt opp her på forumet? Det er jo i hvertfall én åpenbar fordel ved det; Begge sider får sagt sin side av saken i nogenlunde nøytrale omgivelser.

Ellers har det jo en lei tendens til at innad i stammer så kommer kun én side fra, merkelig nok.

En annen fordel er jo at det skaper litt underholdning for oss andre, men jeg antar det er mindre viktig.
 

DeletedUser

Guest
Hva er greia med denne dvaske kamel-metaforen alle bruker hele tiden? :confused:

Men ja, en bagatell, kom dere tilbake til den stillestående krigen nå! :p
 

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
fyfyfy når jeg lei av alt det tøve du kommer med mr.muto kan du ikke ta så gi blanke fiskebolle for og si hva du meiner når du bare failer på tingen med idiotiske svar og kommentarer
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor bitcher noen om at dette ble tatt opp her på forumet? Det er jo i hvertfall én åpenbar fordel ved det; Begge sider får sagt sin side av saken i nogenlunde nøytrale omgivelser.

Ellers har det jo en lei tendens til at innad i stammer så kommer kun én side fra, merkelig nok.

En annen fordel er jo at det skaper litt underholdning for oss andre, men jeg antar det er mindre viktig.

Tror du i grunnen satte fingeren på selve problemet, nemlig at dersom det kommer ut i det offentlige er det en stor risiko for at det mot-diskutant har å si kommer til å påvirke medlemmenes syn på en sak i en "uønsket" retning (bort fra felles mening i stammen, evt. kun i styret) og dermed få dem til å gå imot det som er blitt avgjort.

Jeg kan trekke frem et argument (eller mest en kommentar, egentlig) som ble brukt mot meg da jeg talte forsoningens sak på stammeforumet i BOL: "Det virker som du har lest så mye på offentlig forum at du begynner å tro det som står der, det meste er bare falsk og dårlig propaganda". Det som var mest fristende å svare var egentlig "Vel, det ser ut som du har lest såpass mye på stammeforumet at du tror at alt som står der er den ene hellige sannheten uansett hvor sinnsvakt det er".

Jeg er for diskusjoner på forumet, fordi det kan bidra til å sette saker i et bredere lys. Ofte merker jeg også at jeg stoler litt for blindt på min egen stamme, og at enkle kommentarer fra utenforstående rett og slett hjelper meg å se ting i et kritisk lys i større grad. Dermed kan jeg også tette visse logiske hull før jeg legger fram mitt syn på saken :)

Naturligvis er jo også ulempen med en offentlig diskusjon at hver av partene kan velge hvilken del av saken de vil legge ut, og dermed gi et feilaktig inntrykk som kan påvirke spillere som ikke har like stor innsikt i en sak som enkelte andre. Men dette er jo også tilfellet for interne diskusjoner, bare at her er det ingen til å ta de diskuterende i nakkeskinnet med de feilene de lirer av seg. Så i bunn og grunn støtter jeg offentlige diskusjoner for helhetens skyld :)
 

DeletedUser

Guest
Godt svart begge to. Det som kan bli problem med at saker kommer ut i offentligheten er kun om du har noe å skjule. Oppfør dere mest mulig rederlig, så kan du gå med hevet hode også på offentlig forum.
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Hvorfor bitcher noen om at dette ble tatt opp her på forumet? Det er jo i hvertfall én åpenbar fordel ved det; Begge sider får sagt sin side av saken i nogenlunde nøytrale omgivelser.

Ellers har det jo en lei tendens til at innad i stammer så kommer kun én side fra, merkelig nok.

En annen fordel er jo at det skaper litt underholdning for oss andre, men jeg antar det er mindre viktig.

Jeg ser ingen hensikt ved at de to partene skal drive og diskutere på det offentlige forum, da jeg tviler på at det kommer til å styrke deres sak noe nevne verdig. Problemene deres må nok fikses internt ledelsene i mellom. Her kan det skapes unødvendige gnister og skape ild som kunne vært unngått.

Men selvsagt så blir det fin underholdning for de utenforstående og da spesielt WIC sine tilhengere. Kan ikke tru at det å hakke på hverandre offentlig vil kunne få en løsning på deres problemer.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser ingen hensikt ved at de to partene skal drive og diskutere på det offentlige forum, da jeg tviler på at det kommer til å styrke deres sak noe nevne verdig. Problemene deres må nok fikses internt ledelsene i mellom. Her kan det skapes unødvendige gnister og skape ild som kunne vært unngått.

Men selvsagt så blir det fin underholdning for de utenforstående og da spesielt WIC sine tilhengere. Kan ikke tru at det å hakke på hverandre offentlig vil kunne få en løsning på deres problemer.

Så vidt jeg kan se så har de allerede forsøkt å løse det internt, innad i ledelsene. Men her får også de vanlige medlemmene - som for eksempel vår alles kjære Winterweird ( som forøvrig skrev et veldig bra innlegg over her ) - muligheten til å se begge sider legge fram saken. Innad i en stamme vil det nesten utelukket kun bli framstillt fra én side. Et resultat av å bare snakke om noe innad i stammen blir jo en grusomt ensidig innstilling. Det virker for eksempel på meg som om det kun er én side her som ikke engang vurderer muligheten for at de har gjort noe feil. Det sier vel egentlig sitt.

Selvfølgelig så kan det - og gjorde - skape mer konflikt, men det virket ikke som om det kunne bli så veldig mye dårligere, og det var ikke mye å tape på det. Kanskje til og med noen i BOL begynte å tenke litt over at det de får høre ikke nøyaktig stemmer.
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Om det skulle være slik at det kommer til å hjelpe de to partene å komme til en enighet, å ta det public, så hadde det jo bare vært velstand. Det er jo selvsagt en veldig fin måte å informere utenforstående om hva som er på gang. Såvidt jeg kan se, er det ingen uttalelser fra Glitter i denne saken, mens c22 derimot gir lyd fra seg.
Og som det er meg bekjent, er dette like mye en personlig maktkamp de to imellom. Vil tru at de må legge den personlige striden til side om de skal kunne komme til en enighet her. Kanskje de da kan begynne å legge alt fokus dit det skal, mot WIC.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Om det skulle være slik at det kommer til å hjelpe de to partene å komme til en enighet, å ta det public, så hadde det jo bare vært velstand. Det er jo selvsagt en veldig fin måte å informere utenforstående om hva som er på gang. Såvidt jeg kan se, er det ingen uttalelser fra Glitter i denne saken, mens c22 derimot gir lyd fra seg.
Og som det er meg bekjent, er dette like mye en personlig maktkamp de to imellom. Vil tru at de må legge den personlige striden til side om de skal kunne komme til en enighet her. Kanskje vi da kan begynne å legge alt fokus dit det skal, mot WIC.

Sier meg enig her.

Så langt har det nærmest vært en drakamp om hvem som har mest rett. Her på forumet har partene prøvd å legge skylden på den andre uten å ta selvkritikk, noe som er selve essensen i å kunne komme videre. Nå har også BOL og RNG et dårlig forhold fra før av. HFO står ved siden av RNG her på papir, men hvis det utvikler seg til å bli krig kommer de til å bite i det sure eplet og bli med BOL. Av ren frykt selvsagt. Hvem vil vel ikke overleve :p

Nå har også et fåtall fra hver stamme uttalt seg, men som sagt har ikke glitter sagt noe.
 

DeletedUser

Guest
Som Grimlock nevner så fint over her, blir en sak som dette tatt opp i stammen av lederne pynter de selvfølgelig på sannheten slik at de velger å tro det er sant, når dette skjer i begge stammer, her først og fremst bol fra mitt synspunkt som ikke greier å få frem riktige argumenter og pynter litt her og der, og de to partene begynner å diskutere blir det uenigheter på grunn av at de har hørt noe fra sine å velger å tro det, håper bol snart innser hvilken tabbe de har gjort, og de gjør en enda større en om de ikke slutter før det bryter ut i full krig !

Ps: Om du prøver å si det som jeg skrev her høyt, skjer det på eget ansvar og jeg skal ikke få noe som helst skyld for evt. Pustebesverelser/dødsfall
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Hvem er det som har gjort en tabbe her?
Op har tydeligvis brutt reglene til BOL opp til flere ganger. Går over til RNG og maktkampen begynner mellom de to stammene. Og når Op attpåtil truer med å gå over til WIC sin side, så er det klart at BOL ikke ønsker å ha noe med den spilleren å gjøre lengre.
Skulle WIC ønske å ha en spiller i stammen og rundt seg, som truer med å gå over til "trekløveren" sin side?
Dermed har det nå blitt en "internadlings"krig mellom de to stammene.
Kanskje de burde inngå noen kompremisser for å løse saken, som begge parter yter godt av.
 

DeletedUser

Guest
Akkurat nå oppsumerer du hovedproblemet med at alt har gått i stå, dere kommer ikke noe lenger...Akkurat det du sa nå blir sagt gang på gang, løser ingenting på den måten!:jfornøyd:
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Nå tilhører jeg ingen av partene da, for å få det på det rene.
Regner med de kommer til en enighet snart. De er vell alle oppgående personer
;)
 

DeletedUser

Guest
Om det skulle være slik at det kommer til å hjelpe de to partene å komme til en enighet, å ta det public, så hadde det jo bare vært velstand. Det er jo selvsagt en veldig fin måte å informere utenforstående om hva som er på gang. Såvidt jeg kan se, er det ingen uttalelser fra Glitter i denne saken, mens c22 derimot gir lyd fra seg.
Og som det er meg bekjent, er dette like mye en personlig maktkamp de to imellom. Vil tru at de må legge den personlige striden til side om de skal kunne komme til en enighet her. Kanskje de da kan begynne å legge alt fokus dit det skal, mot WIC.

Nå sa jeg vel strengt tatt bare at det gir alle parter muligheten til å gi sin side av saken. Det betyr ikke nødvendigvis at alle faktisk vil benytte seg av denne muligheten. På en generell basis så ville jeg oppfattet det som et svakhetstegn dersom ledelsen i en stamme jeg var i valgte å la være å svare for seg på det offentlige forumet, men det kan jo bare være meg.

Men ja, som du sier, det virker ganske åpenbart at det beste for RNG, HFO og BOL er å samarbeide best mulig mot WIC. Så kan de eventuelt ta en skikkelig bitch-fight etter WIC.
 

DeletedUser

Guest
Alt i alt, en makt kampen hvor jeg nå mener at den ene parten legger saken sin fram ganske trangsynt mens den andre parten legger alle kortene ut på bordet. Synes ikke ut til at de kommer frem til noe privat mellom ledelsen, noe som viser hvor svakt denne såkalte "alliansen" stilles frem i lyset. For min del synes jeg bare at BOL skal la saken ligge og la op være i fred, mens RNG tilgir og igjen retter fokuset på vår kjære WIC som boltrer seg med denne heftige striden over en spiller. Ingen har rett og ingen har feil i denne striden, saken er bare å fremstille saken på sitt beste hvor begge kan føle seg frem til et forbedret konklusjon. Denne gangen kan jo BOL gi litt etter? Siden det nevnes flere ganger at vanligvis måtte de andre gi seg og tøye reglene for BOL. Her bør folk oppføre seg voksne og håndtere saken på en moden måte fremfor en latterlig & barnslig måte.
 

narne

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Hvem er det som har gjort en tabbe her?
Op har tydeligvis brutt reglene til BOL opp til flere ganger. Går over til RNG og maktkampen begynner mellom de to stammene. Og når Op attpåtil truer med å gå over til WIC sin side, så er det klart at BOL ikke ønsker å ha noe med den spilleren å gjøre lengre.
Skulle WIC ønske å ha en spiller i stammen og rundt seg, som truer med å gå over til "trekløveren" sin side?
Dermed har det nå blitt en "internadlings"krig mellom de to stammene.
Kanskje de burde inngå noen kompremisser for å løse saken, som begge parter yter godt av.

Hehe, må gi fra meg mer lyd her.. Idiotisk at dere tar part med BOL når det blir helt feil.. OP og BM brøyt den største regelen i RNG.. En gang renegader, alltid renegader.. Derfor kan vi egentlig sette internadling på BM hvis vi vil.. Men vi gjør ikke det fordi vi klarer og holde oss rolige.. Så BOL tenk igjennom før dere gjør mer !
 
Topp