BNP vs RA

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Legger ut en liten stat på RA og BNP.


Side 1:
Stammer: BNP
Side 2:
Stammer: RA

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 621
Side 2: 43
Forskjell: 578

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 47
Side 2: 3
Forskjell: 44

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 5,809,343
Side 2: 386,868
Forskjell: 5,422,475

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 444,032
Side 2: 27,167
Forskjell: 416,865

chart
 

DeletedUser

Guest
Lykke til BNP ;) Hadde poengsummen hvert mindre hadde vi knust dere ;) Vi i RA er små, men ska gi dere litt å tygge på før vi er ferdige :D

Måtte de som greier seg best i forhold til poengforholdet vinne :D

-En random spiller i RA
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Det jeg reagerer på er at dere har mistet 3 byer..... undervurderer dere dere dem? (si den raskt 10 ganger)
 

DeletedUser

Guest
forholdet er 12:1 (i poeng)

så hvis du ganger 3 med 12 = 36, med andre ord er vi bare noen få byer bak dere (hvis du ser på poengforskjellene)

:p
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Tror vi kanskje skal legge ut OD stat i stedet;)

Men dere er hjertelig velkommen på besøk:D
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Hvorfor sendte dere ut en krigserklæring når dere ikke er interessert i å krige

Side 1:
Stammer: BNP
Side 2:
Stammer: RA

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 738
Side 2: 54
Forskjell: 684

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 51
Side 2: 1
Forskjell: 50

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 6,911,673
Side 2: 338,412
Forskjell: 6,573,261

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 510,077
Side 2: 9,242
Forskjell: 500,835

chart
 

coolekisen

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Uff da :(

BNP er vel.. litt over 300 millioner poeng større enn oss :(

Om man ser innad på stammekriger, ser man også at BNP har godtet seg på Spaz helt i Nord, ca. 200 timer unna resten av stammen...

Men kan love dere at vi gjør så godt vi kan helt til slutten!
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det er synd at det rakner litt nå, men dere har holdt ut svært lenge, og det står det virkelig respekt av!:)
Håper at dere kommer til hektene igjen, dere har hvertfall muligheten til å reise dere når dere har UnReal som leder!
 

Mr. Muto

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Eneste grunnen til at dere eier oss i stats er at jeg er i stammen ;)

hadde ikke spaz vært i RA så hadde dere ikke ledet med 50 byer ;) Jeg har mistet mye byer, men er stopp på det no skal du se :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, du skal ha for at du er sympatisk iforhold til ditt eget nivå, men det virker som du:
  1. Overvurderer din stamme.
  2. Undervurderer BNP.

Hvorfor?
Moralen på V4 er fjernet, og m.t.p. størrelsen til BNP versus de andre stammene er latterlig stor. Ergo vil RA (bl.a.) bli en forholdsvis lett match for de i tiden fremover.
GNI har holdt ut lenge, men de spillerne er betydelig bedre enn hva man kan finne i deres stamme - no offence.

Veksten til medlemmene i BNP (hva angår poeng/ODA) er positiv med unntak av en håndfull spillere, dette vil da gi 15 aktive spillere som fortsetter å spise seg innover i GNI land atm. Det er jo i realiteten ikke så overraskende at dere først nå begynner å merke litt til krigen.
Fordi det er ikke til å stikke under en stol at dere ligger skjult inne i GNI, og at det til nå de som har tatt hovedstøyten.


All cred til GNI, de har imponert på V4 med den situasjonen de har vært i - men nå begynner presset fra alle sider å bli for stort. Og idag ser man at det svikter hos noen spillere, og det blir antageligvis verre og verre for de som spillerne som er igjen.


Hvis dere i RA klarer å motbevise meg, så blir jeg mektig imponert -men det er ingen mulighet for at dette skjer.
 

DeletedUser

Guest
Ikke sånn for å være kranglete, Sondre, men jeg kan ikke si jeg har merka noen særlige ferdigheter fra verken GNI eller RA. Deres største prestasjon må ha vært å adle seg store nok til at vi må bruke litt tid på å adle dem ned. Nå er det riktignok hovedsakelig GNI jeg har personlige erfaringer med, men har ingen grunn til å tro at RA skal bli noe annet.
 

DeletedUser

Guest
Nå er jeg usikker på om du henviser til det du har møtt nå de siste månedene, eller om du baserer det på tidligere observasjoner også. Men nå som V4 er i sluttprosedyren, noe det kanskje har vært i et år allerede, så spiller motivasjonen fryktelig inn på aktiviteten (spesielt hvis du har 1/3 byer enn fienden din har).
Det at du ikke merker noen ferdigheter når du teppebomber spiller etter spiller er jo i seg selv forståelig, hvem gidder egentlig å sitte time etter time for å forsvare livet av seg - når man i realiteten ikke sitter igjen med noe som helst etterpå.


Status hos GNI den siste perioden har jo nettopp vært det at de ikke har hatt noen sjans, men har holdt aktiviteten noenlunde oppe ved å være den "irriterende lillebroren" som alltid skal utsette premien litt til for "storebror/søster" - bare for å være plagsomme (en taktikk jeg har kjørt utallige ganger selv, og som jeg godter meg utrolig mye av)!
Jeg tror at hvis GNI virkelig hadde hatt noe å kjempe for (en reel sjanse over å vinne V4), noe som så lysere ut i SDDN-perioden, så tror jeg nok at dere hadde merket ferdighetene til spillerne i større grad.


Hva mener jeg så med at GNI har vist styrke? Vel, de har jo vist samhold og en viss vilje til å holde ut. Et godt eksempel er jo johan j1234 som nærmer seg 1 mrd ODD, en prestasjon i seg selv. I tillegg er det jo beundringsverdig at de har holdt ut så lenge de har, de burde jo strengt talt vært borte fra kartet for en stund siden.

(La meg presisere at jeg ikke er en del av BNP sin stamme, og uttaler meg på bakgrunn av min erfaring i EASY - og en viss fartstid i V4).
 
Sist redigert av en moderator:

Mr. Muto

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Sondre, Jeg undervurderer ikke dere i BNP, har selv vært en del av den stammen;)

Og jeg vet hva RA er gode for, om de vil så går det. Det at BNP er 300 mill større er ett faktum, men for og bli d måtte dere jo også merge med EASY da;)

Hadde dere ikke merga med EASY, hvordan hadde kartet da sett ut egentlig? Men gjort er gjort.

Dere er store ja, men ikke undervurder oss av den grunn;)
 

DeletedUser

Guest
Uansett om RA vil så gjerne, så har de ikke en nubbsjans - ikke i det hele tatt - bastabom - slutt - finito. V4 er vunnet av BNP, og stammen må splittes i mange deler for at de i det hele tatt skal tape verden.

Dessuten kan jeg med en god magefølelse si at RA ikke innehar den kompetansen som skal til for å gå seirende ut av en krig med BNP, uavhengig av poengsum. Spillerne som sitter bak kontoene i BNP er noen av .no.com sine beste, og BNP har kommet dit de er idag grunnet bra organisert kriging - og utført valg som har vist seg som bra. Deriblant mergen med EASY.


Mergen med EASY var veldig viktig, og har vist seg som en rett avgjørelse i ettertid. Dalende aktivitetskurve i begge stammer - og kanskje, hvis heldig, et tosifret antall aktive spillere i både BNP og EASY. Når mergen var gjort satt de igjen med 35 spillere (+-), spillere som hadde stått sammen i krigen mot SDDN/VARG i mange måneder. I tillegg spillere med samme skills-/aktivitetsnivå.
Hvis mergen ikke hadde blitt utført så hadde nok kartet sett annerledes ut, ja. Men verden hadde også vært annerledes uten kometer/protoplaneter/planetesimaler etc med grunnstoffer som kunne reagere til vann.
Men hva har det med saken å gjøre? Det er jo helt usaklig, og hjelper ikke situasjonen dere sitter i. RA (navnet og kjernen av spillere) ble jo tross alt skapt etter mergen EASY/BNP, eller?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå er jeg usikker på om du henviser til det du har møtt nå de siste månedene, eller om du baserer det på tidligere observasjoner også. Men nå som V4 er i sluttprosedyren, noe det kanskje har vært i et år allerede, så spiller motivasjonen fryktelig inn på aktiviteten (spesielt hvis du har 1/3 byer enn fienden din har).
Det at du ikke merker noen ferdigheter når du teppebomber spiller etter spiller er jo i seg selv forståelig, hvem gidder egentlig å sitte time etter time for å forsvare livet av seg - når man i realiteten ikke sitter igjen med noe som helst etterpå.

Det er kun de siste månedene, da det bare er da jeg har hatt anledning til å kunne merke noe den ene eller andre veien. Du har jo et poeng i at det kan hende motivasjonen svikter. Selv om det må nevnes at jeg også har angrepet og adlet byer fra en spiller eller to som var større enn meg på det tidspunktet, for eksempel Har-Det-I-Kjeften-Viking. Teppebombing er problematisk når man er mindre enn den man angriper...

Status hos GNI den siste perioden har jo nettopp vært det at de ikke har hatt noen sjans, men har holdt aktiviteten noenlunde oppe ved å være den "irriterende lillebroren" som alltid skal utsette premien litt til for "storebror/søster" - bare for å være plagsomme (en taktikk jeg har kjørt utallige ganger selv, og som jeg godter meg utrolig mye av)!
Jeg tror at hvis GNI virkelig hadde hatt noe å kjempe for (en reel sjanse over å vinne V4), noe som så lysere ut i SDDN-perioden, så tror jeg nok at dere hadde merket ferdighetene til spillerne i større grad.

Uten at jeg kan si så mye ut ifra personlig erfaring med disse spillerne, så vil jeg på generell basis si at mange av dem sikkert hadde gjort en heftig motstand. Andre, derimot, tror jeg ikke ville vært like utfordrene - selv om det gjelder vel de fleste stammer at det er mange spillere som kollapser når de får litt trykk på seg.

For min del plager deg meg ikke akkurat at de fortsatt er her - spillinga er det som er gøy for min del. Vinne har jeg gjort før, og det kommer nok fort nok.

Hva mener jeg så med at GNI har vist styrke? Vel, de har jo vist samhold og en viss vilje til å holde ut. Et godt eksempel er jo johan j1234 som nærmer seg 1 mrd ODD, en prestasjon i seg selv. I tillegg er det jo beundringsverdig at de har holdt ut så lenge de har, de burde jo strengt talt vært borte fra kartet for en stund siden.

(La meg presisere at jeg ikke er en del av BNP sin stamme, og uttaler meg på bakgrunn av min erfaring i EASY - og en viss fartstid i V4).

Johan har imponert, ja. Resten har ikke nødvendigvis gjort noe mer imponerende enn å latt være å slette kontoene sine. Skulle de vært borte fra kartet så måtte prisen på adelsmenn ha blitt kraftig redusert, og en del spillere i BNP måtte ha endret litt på prioriteringen av hva slags byer de adler... Bare på grunn av antallet byer å adle. Det er tross alt ikke mange aktive spillere i BNP for tiden.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er stort sett enig i det du skriver, Mikkel - og det er nok mange faktorer som spiller inn i alt som skjer på V4 nå, og forsåvidt det som skjedde før.

Jeg skal ikke begi meg inn i en lang diskusjon over ting vi egentlig er enige i, klokken er passert 00:00 - og jeg ser ikke frem til en 9,5 timers skoledag imorgen (buhu, det er synd på meg (nod))! M.a.o. setter det en stopper for min vilje til å fortsette den legendariske kveruleringen min..

PS: Prisen på mynter er absolutt et bra argument, men prosessen gikk betydelig tregere før årsskiftet - når det kommer til antall byer adlet av BNP (hvertfall det inntrykket jeg sitter inne med). Og da er prisen på gullmynter en faktor, men den faktoren er ikke stor nok til å forklare den enorme adlingsboosten til BNP nå i senere tid.


Ser du hvor dyktig jeg er til å melde meg ut av diskusjonen, for så å legge igjen et argument?:jtunge:
 

DeletedUser

Guest
Ja, la oss sette en strek under den diskusjonen, og gi hverandre en nattaklem! :jtunge:

Ser du hvor dyktig jeg er til å melde meg ut av diskusjonen, for så å legge igjen et argument?:jtunge:

De siste tre ( ca ) månedene siden nyttår:

[spoil]Side 1:
Stammer: BNP
Side 2:
Stammer: GNI

Timeframe: 01/01/2012 00:00:00til11/04/2012 00:16:21

total erobringer:

Side 1: 8,836
Side 2: 1,803
Forskjell: 7,033

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 3,101
Side 2: 411
Forskjell: 2,690

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 81,799,190
Side 2: 16,919,590
Forskjell: 64,879,600

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 28,216,560
Side 2: 3,890,080
Forskjell: 24,326,480

chart
[/spoil]

De tre ( ca ) månedene før det:

[spoil]Side 1:
Stammer: BNP
Side 2:
Stammer: GNI

Timeframe: 20/09/2011 00:00:00til01/01/2012 00:00:00

total erobringer:

Side 1: 7,254
Side 2: 3,697
Forskjell: 3,557

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 1,492
Side 2: 656
Forskjell: 836

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 66,284,506
Side 2: 34,428,117
Forskjell: 31,856,389

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 13,700,917
Side 2: 6,199,941
Forskjell: 7,500,976

chart


[/spoil]

Så ja, BNP har startet å adle mer etter nyåret. 1600 flere byer av GNI, og mistet færre. 1600 byer flere totalt i en like lang periode.

Men jeg kan forklare store deler av den forskjellen. Klar?

De siste tre ( ca ) månedene:
[spoil]Side 1:
Spillere: GeirS78
Side 2:
Stammer: GNI

Timeframe: 01/01/2012 00:00:00til11/04/2012 00:16:21

total erobringer:

Side 1: 1,185
Side 2: 1,803
Forskjell: 618

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 980
Side 2: 71
Forskjell: 909

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 10,699,724
Side 2: 16,919,590
Forskjell: 6,219,866

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 8,836,628
Side 2: 663,943
Forskjell: 8,172,685

chart
[/spoil]

De tre ( ca ) månedene før det:
[spoil]Side 1:
Spillere: GeirS78
Side 2:
Stammer: GNI

Timeframe: 20/09/2011 00:00:00til01/01/2012 00:00:00

total erobringer:

Side 1: 123
Side 2: 3,697
Forskjell: 3,574

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 85
Side 2: 19
Forskjell: 66

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 1,095,592
Side 2: 34,428,117
Forskjell: 33,332,525

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 757,039
Side 2: 171,275
Forskjell: 585,764

chart
[/spoil]

Jupp, det stemmer. Rundt 60 % av veksten i både totale adlinger og adlinger av GNI kan forklares av at Are og jeg har kjørt på litt på den ene kontoen. Resten vil jeg tro kan forklares av det som virker som GNI sin dalende aktivitet, lest ut ifra deres antall adlede byer.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, jeg hadde det faktisk på magefølelsen! Men for å ikke virke smiskete, så lot jeg være å komme med den konklusjonen.
Nå er jeg dessverre gått tom for ryktepoeng, ellers skulle jeg gitt deg et (grunnet godt argumentert/dokumentert osv) - så da får det holde med et bilde :jkul:

[SPOIL]
images
[/SPOIL]
 
Topp