JPTG - en flopp?

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
"Dersom vi merger kommer vi til å knuse WIC", var et av flere flotte argumenter som bgm75 brukte for å få til en merg, først med alle tre stammene HFO/BOL/RNG, til å inkludere bare HFO/BOL, for så å kun inkludere HFO/RNG, til at det endte med å merge med kun HFO/RNG og at stakkars BOL ble holdt utenfor.

Visjonen med en merg skulle være å samle alle de aktive fra samtlige stammer som skulle merge inn i én stamme, slik at "alliansen" etterhvert kunne kompensere WIC sin slående aktivitet på best mulig måte. Alt så ut til å skulle gå på skinner, men som vi har vært vitne til så altfor mange ganger, så er det alltd noe, uansett hvor mikrospisk dette lille problemet er, så setter det store tømmerstokker i hjulene.

Stammenavn. Viktig? Nope, egentlig ikke. Spillerne er de samme uansett om stammen heter "Verdens beste", eller "Verdens største amober". Tydeligvis var visstnok stammenavn viktig, men la oss all være enige, dette er spesielt rettet mot bgm75, Windsy og C22; hvorfor kunne dere ikke bare godtatt å hete "BOL" da, så hadde alle vært fornøyde og dere hadde klart å inkludere svært mange spillere inad i BOL, og kanskje da hadde tingene sett litt annerledes ut? Etter samtalene som ble holdt var bare dere fokuser på å merge, og at stammenavn ikke betydde noe. Vel, tydeligvis betydde det alt.

Så, hva har egentlig den fantastiske drømmestammen til Bgm75 oppnådd så langt? La oss nå se bortifra at Bgm75 har klart å score noen "strikes" ved å skjelle ut egne spillere og gjort det interne i JPTG surere enn syre, så hva slags offensive bragder kan bgm75 egentlig skryte av? Ble han den frelseren han trodde han skulle være?

Ingenting, nei og nei. Dette summerer vel ganske så greit opp hva JPTG har klart så langt. Jeg hadde regnet med at JPTG fikk et boost på samme linje som IB/HVIB fikk da disse merget, og forårsaket død og fordervelse over alle slagmarkene de utkjempet. JPTG - vel, rosa skyer brer seg over slettene i det frodige landet. To helt forskjellige "boost" her ja.

Så, hva har dem egentlig klart, sett fra alle sidene.
Jo, først og fremst at JPTG totalt ødelagt for seg selv. Og what a surprise, når du putter Capitan22 og bgm75 i en og samme stamme, og ikke nok med det, i samme ledelse. Capitann22; Ei sta spiller som ikke rikker seg en milimeter når hun først har satt seg på bakbena. Bgm75, en spiller som bruker andre metoder ved å skremme spillere til å bli enige med han med å si at vedkommende setter "alliansen eller stammene sitt forhold i fare". Hvordan hadde dem tenkt å løse denne lille konflikten da de har to vidt forskjellige lederstiler og personligheter? Ikke vet jeg, annet enn at de mislyktes totalt!

Så, summa summarium - eneste dere har klart å gjøre er å ødelegge for dere selv med måten dere har holdt på med, og her er straffen. Istedenfor å behandle BOL som den stammen de var, med den respekten de fortjente/fortjener, så kastet dere dritt opp i ansiktet dems, for så å sende ut en rekrutterings-PM noen uker senere for å rekruttere dem. Hva var det dere egentlig tenkte på? At BOL består av en gjeng gullfiskhjerner? Hvorfor klarte dere ikke å finne en måte å samordne på, slik at fokuset ble kun WIC, og ikke "alle-mot-alle"? Visjonen var vel å knuse WIC, var den ikke, så hva var det som gikk galt?

Jeg vil tro overskriften besvarer seg selv så vel som å stille et spørsmål.
JPTG - en flopp? - Ja, en av de største floppene som har vært på V1, om ikke .no gjennom historien. To/(tre) store stammer mot én enkelt stamme som ønsket å vinne sammen, ble totalt mislykka pga noen få spillere.

Og hvor, kjære spillere har det blitt av deres to store frelsere som skulle vinne v1 for dere? Ja, jeg snakker om Windsy og spesielt bgm75.

WIC har drevet å adlet byer i sør for å komme nærmere Windsy, og når vi endelig når fram i et håp om litt kamp, nei, så slutter visstnok Windsy gitt. Poooof!! Også var det vår kjære bgm75, du taper mye byer nå, gode mann. Ikke har du vist slående aktivitet heller. Spørsmålet er om du kommer til å stikke av fra det kaoset du nok en gang har klart å lage, med hendelsen fra V5 friskt i minne. Skal du ødelegge enda en verden før du legger inn årene? Vel, det ser tydeligvis slik ut. Jeg synes litt synd på Capitan22, som må bli den spilleren som må rydde opp etter at dramadronningene Windsy og bgm75 har styrt "JPTG-skuta" rett på trynet.
 

DeletedUser

Guest
Ledelsen i WIC har i hvert fall sittet med mye info fra før mergen og vi har hatt vansker med å ikke le oss ihjel! :LOL:
Vi kom til og med med argumenter IMOT merge som viste seg å være hovedgrunnen til at det ikke var en god idé. Nemlig ledelsen. Har selv hatt kontakt med flere Just spillere i etterkant og de fleste er ikke fornøyd. Kommer knusende kritikk av en god del!
Vel, det eneste som er flott med den nye stammen er at de senket BOL. Kanskje det var hovedmålet? Huh.. har jeg ikke tenkt på før :|

For de var jo ekstremt aktive mot BOL og kjørte over dem, mye grunnet innaktivitet i BOL, men uansett! Etter dette har det ikke skjedd NOENTING. Det er ikke spøk heller.. Vi har mer inc fra oss selv enn fienden og det i seg selv må være en katastrofe! Ingen angriper! Hender det kommer et eller to angrep her og der, men bare småpirk igrunn...

Stammenavnet JPTG, Just Play The Game, er noe jeg bare må le av nå. For noe så tåpelig har jeg ikke sett før! Det hadde vært et greit navn om dere faktisk gjorde det, men alt dere gjør er å ligge på latsiden og ikke gjøre noe.
Hørte dere byttet ut hele ledelsen, eller deler av den. Vel, det funket jo bra! Hva har de gjort så langt?

Flere spillere har jo nesten forlatt stammen i frustrasjon! Birken og nylig Kong Sardinia. Vi har hatt noen problemer i WIC selv, men dere overgår ALT det vi har! :LOL:

Så jeg vil ikke bare si at JPTG er en flopp, jeg vil si det er en skam at så mye er ødelagt av så få! 4 år med kameratskap og en langsom oppbygning til noe bra har blitt ødelagt og gjort så dere taper! Så dette er et lite mørkt kapittel i V1s historie.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Dere ville jo ikke være med pga dere ikke fikk bruke navnet BOL i den nye stammen.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Nettopp som super lol sier...så var det faktisk BOL som nektet enhver diskusjon rundt navnet, for skulle det merges, så skulle navnet være BOL. Der kunne ikke Glitter gi seg. Hennes egne ord...og du Scar, får selvfølgelig snudd det helt på hodet.. Du verden for en overrraskelse!

Vil ellers legge til at du vet så altfor lite til å uttale deg (MD) om både det ene og andre. Det er faktisk bare kvalmt å lese all dritten som kommer fra deg.
 
Sist redigert:

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Kan ikke dere i JPTG komme med deres versjon av saken da Super lol, cap og failed abortion, og gjerne vise til noen internskriv mellom de gamle ledelsen så kan vi som sitter på utsiden og rister på hodet over hvor enkelt dere har gjort det for oss se hva som gikk så galt. Ja vi har faktisk sett en del av det før, men gjerne legg ved hele diskusjonene i sin helhet og ikke de redigerte som passer akkurat for å få fram din side av saken som mange er så flinke til å legge fram.

Vil si at den interne krigen i "alliansen" har kortet ned v1 med mange år så vill takke dere for det, men er litt kjipt at det skulle bli så lett som det er nå, for mange av oss i WIC er adelsmanglen det eneste som stopper framgangen.
 

DeletedUser

Guest
Vil ellers legge til at du vet så altfor lite til å uttale deg (MD) om både det ene og andre. Det er faktisk bare kvalmt å lese all dritten som kommer fra deg.

Jeg drar den langt til jeg ser noen som helst reaksjon jeg. Mye av det jeg har basert uttalelsene mine på har opphav i ikke bare mine egne oppfatninger, men enkelte i Just også. Alt jeg ønsker, noe jeg har sagt før også, er at JPTG skal komme seg på beina igjen! Men for at det skal skje, må noen ta ansvar for å nettopp klare det. Jeg venter jo på at du eller noen andre kan ta til motmæle og si hvor jeg kommer med feilaktige fakta, eller så kommer dette bare til å fortsette... For dette er også en del av spillet og hvis dere ikke tåler eller vil kommentere tilbake, er jo det et stort problem fra deres side.

Ang BOL, så føler dere legger ALL skylden på dem og tar ikke selvkritikk for noe selv. Så det blir vanskelig å "støtte" dere i denne saken pga det også.

Mitt mål er her å heve JPTG gjennom hard kritikk, men må også si at jeg syntes det er synd dere ikke gjør mer ut av dere. Hadde store forhåpninger selv da dere gjorde det så bra i starten.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Vil ellers legge til at du vet så altfor lite til å uttale deg (MD) om både det ene og andre. Det er faktisk bare kvalmt å lese all dritten som kommer fra deg.

Etter det han (MD) har bevist, og med den infoen WIC fikk under mergen, mener jeg han har all rett i verden til å uttale seg :)

Husk at de fikk til en merge, og dere (..kremt kremt..:awesome:) Fikk det ikke til :)
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
"At stakkars BOL ble holdt utenfor."

Som super lol sa: Hvis navnet ikke var så viktig, hvorfor kunne ikke BOL bli med på ett nytt stammenavn? Verken RNG eller HFO var glade for og bytte stammenavn, men de la dette til side for at det skulle jo bli en ny stamme, en merg. Ett nytt stammenavn passet seg jo bedre da.

Men BOL kunne jo rett og slett ikke bytte navn. tsk tsk.(giggle)

"Så, summa summarium - eneste dere har klart å gjøre er å ødelegge for dere selv med måten dere har holdt på med, og her er straffen. Istedenfor å behandle BOL som den stammen de var, med den respekten de fortjente/fortjener, så kastet dere dritt opp i ansiktet dems, for så å sende ut en rekrutterings-PM noen uker senere for å rekruttere dem."

Den respekten de fortjener? Alt styret rundt dette med at BOL ble fienden er jo så meget diskutert. Og at dere legger all skylden på HFO/RNG blir for dumt. Dere må ta selvkritikk for dette selv. Og dette med rekrutteringen, og prøve å hjelpe spillere ut av en fallende stamme, for og komme over til siden som står mot fienden WIC, er det virkelig så galt? Tror det er mye ord som har blitt vridd om fra ledelsen til BOL og deretter til deres medlemmer her!
 
Sist redigert:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Men dersom stammenavnet var så viktig for BOL, og eneste som betydde noe for HFO og RNG var en merg, hvorfor kunne ikke BOL overført navnet til den nye stammen da?:) Synes nå dere er like vanskelige jeg da, men jeg synes likevel det er meget romantisk at dere legger all skyld på BOL, og ikke engang gidder å gå i speilet å se godt nok etter.

Problemet Cloyzer, om du fulgte godt nok med i timen, er ikke rekrutteringsposten i seg selv, men hva som ble gjort før denne posten ble sendt ut. HFO og RNG gikk ut på dette forumet flere ganger for å svartmale BOL og BOL sine medlemmer. Spesielt bgm75 med litt støtte fra C22 drev propaganda mot BOL i den hensikt å spre dritt. Problemet er dette "to-eggede" sverdet. Oppnår du én ting, vil det alltid føre med seg konsekvens; konsekvensen for å drive å støte ut BOL gang på gang, svartmale dem på forumet hver gang BOL ikke underkuet seg "flertallet" i HFO og RNG, er at BOL sine medlemmer fikk en så vond smak i munnen av tanken på å skulle hjelpe den stammen (JPTG) som har skrevet så mye drit om BOL på så kort tid at de heller følte at "hevn" mot JPTG er mer nærliggende.

Hadde dere faktisk ikke drevet å støtet ut BOL på forumet hver gang bgm75 ikke fikk viljen sin, men heller inkludert dem, så hadde nok ikke alt sett så fryktelig dystert ut for JPTG som det gjør nå.

Cloyzer; Hadde du ville hjulpet en stamme til seier som gang på gang har sagt at din tidligere stamme er en skam? At det kun sitter spillere uten tæl og at eneste grunnen de spiller v1 er for å ødelegge for andre?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Men dersom stammenavnet var så viktig for BOL, og eneste som betydde noe for HFO og RNG var en merg, hvorfor kunne ikke BOL overført navnet til den nye stammen da?:) Synes nå dere er like vanskelige jeg da, men jeg synes likevel det er meget romantisk at dere legger all skyld på BOL, og ikke engang gidder å gå i speilet å se godt nok etter.

Merg var noe vi ville ja men jeg ville aldri spillt under navnet BOL og det er ikke bare meg. samtidig som at dere i BOL ikke ville spillt under navnet RNG. Derfor nytt stammenavn
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Merg var noe vi ville ja men jeg ville aldri spillt under navnet BOL og det er ikke bare meg. samtidig som at dere i BOL ikke ville spillt under navnet RNG. Derfor nytt stammenavn

Og derfor ble det heller ingen merg. Så enkelt er det :) Ser ut som det hadde vært frafall uansett da. Men da kan jeg fortsatt ikke forstå hvorfor både bgm75 og Capitan22 uttalte at de ikke brydde seg om hva stammenavnet kunne være, og at det å merge var første prioritet. Stammenavnet betydde ingenting da det kun er et navn. Merkelig det der.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Fordi det er Scar i et nøtteskall :)

Beklager min negative tone, men er bare fed up av alle forståsegpåere som hevder de sitter på sanneheten og all ære.

Aah, så det er kun du som kjenner sannheten altså? :) Absolutt ingen andre, kun deg. Må minne deg på om at jeg har sittet i samtlige chater mellom BOL og RNG/HFO, og i de få chatene jeg derimot ikke har sittet, har jeg fått tilsendt hele samtalen på skype, så spar deg den energien på å bortforklare og bagatelisere:)
 

DeletedUser

Guest

Stating the obvious -.-

ingen vil da hete bol?

Vet ikke helt om du er seriøs her eller ikke. Håper da ikke det.

Men det som slår meg rundt denne mergen, er at siden dere ikke klarte å bli enige om et navn... er det ganske bra dere ikke merget. Oh wait...

Rart dere ble så sure på hverandre over slike småting og at den nå nye stammen gikk til krig mot sin alliert. Enten var dere ekstremt modige eller så har dere skutt dere selv i foten.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Men dersom stammenavnet var så viktig for BOL, og eneste som betydde noe for HFO og RNG var en merg, hvorfor kunne ikke BOL overført navnet til den nye stammen da?:) Synes nå dere er like vanskelige jeg da, men jeg synes likevel det er meget romantisk at dere legger all skyld på BOL, og ikke engang gidder å gå i speilet å se godt nok etter.

Problemet Cloyzer, om du fulgte godt nok med i timen, er ikke rekrutteringsposten i seg selv, men hva som ble gjort før denne posten ble sendt ut. HFO og RNG gikk ut på dette forumet flere ganger for å svartmale BOL og BOL sine medlemmer. Spesielt bgm75 med litt støtte fra C22 drev propaganda mot BOL i den hensikt å spre dritt. Problemet er dette "to-eggede" sverdet. Oppnår du én ting, vil det alltid føre med seg konsekvens; konsekvensen for å drive å støte ut BOL gang på gang, svartmale dem på forumet hver gang BOL ikke underkuet seg "flertallet" i HFO og RNG, er at BOL sine medlemmer fikk en så vond smak i munnen av tanken på å skulle hjelpe den stammen (JPTG) som har skrevet så mye drit om BOL på så kort tid at de heller følte at "hevn" mot JPTG er mer nærliggende.

Hadde dere faktisk ikke drevet å støtet ut BOL på forumet hver gang bgm75 ikke fikk viljen sin, men heller inkludert dem, så hadde nok ikke alt sett så fryktelig dystert ut for JPTG som det gjør nå.

Cloyzer; Hadde du ville hjulpet en stamme til seier som gang på gang har sagt at din tidligere stamme er en skam? At det kun sitter spillere uten tæl og at eneste grunnen de spiller v1 er for å ødelegge for andre?

Men du Scorborough, var BOL så mye bedre på dette? Var vell ganske mye drittslenging fra dere og til tider? Og PM'er som ble sendt til ledelsen i BOL angående forhandlinger, som aldri nådde medlemmene i stammen fordi lederne ikke vil det. Holdt ting skjult med andre ord. Var flere ganger HFO/RNG prøvde og redde alliansen med og tilby fred, men BOL nektet plent. Det viste seg jo i ettertid at flere medlemmer i BOL ikke viste om fredsforhandlingene som hadde blitt forsøkt i det hele tatt. Stemmer ikke det?
 
Topp