Håpløst tiltak

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det spiller absolutt ingen rolle. V4 er over den 12.desember - og ingenting kan endre på det. En avstemmning er blitt foretatt på v4, og det klare flertallet går inn for å avslutte v4 den 12.desember. Beklager, men hvis Grim ønsker å spille mer, skulle han ha startet tidligere. Too bad for him.

Hvem gidder å gi motstand når vi vinner i morgen uansett? Herregud, jeg har da bedre å foreta meg. At Sylph trasker etter Grim ved å svike sin egen stamme får hun stå for selv. Jeg kan ikke bry meg mindre, for guess what? Vi vinner uansett :)
 
Sist redigert:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vel, casey gikk jo og ut og vi er 103 millioner poeng.

Vi leder krigstatistikken og dere kriger ikke tilbake må jeg fint kunne påstå... Dette er sterke argumenter og flere brev har blitt sendt til innogames i denne saken.

Ikke vær så altfor bastant, ting kan enda skje.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil vel påstå at det er skandaløst hvis V4 stenges 12. Desember når utbrytergruppa eier tett opp mot 1/3 av poengene, og en stor del av økningen i poeng har skjedd de siste dagene - med andre ord er det rimelig å tro at flere kan bryte ut av BNP i nærmeste fremtid.

Stenger virkelig InnoGames en verden som begynner å bryte ut i krig igjen? Er det ikke dette spillet handler om, krig?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det er likevel forkastelig hvis v4 får fortsette etter en avstemmning foretatt av spillerne som spiller spillet. Spillerne får alltid bestemme endgame, og denne undersøkelsen ble foretatt da BNP stod med en ufattelig større poengsum enn stamme nr.2. Dersom stamme nr.2 ønsket seg leveretten sin, så skulle dem begynt å rekruttere før avstemmningen. Too bad, too late.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Det er likevel forkastelig hvis v4 får fortsette etter en avstemmning foretatt av spillerne som spiller spillet. Spillerne får alltid bestemme endgame, og denne undersøkelsen ble foretatt da BNP stod med en ufattelig større poengsum enn stamme nr.2. Dersom stamme nr.2 ønsket seg leveretten sin, så skulle dem begynt å rekruttere før avstemmningen. Too bad, too late.

Spillerne hadde vel først bestemt at 100 % domminanse var vinnerkravet.
 

DeletedUser

Guest
Så det vil si at du synes det var forkastelig at den første "end-game" avstemmingen ble gjort ugyldig (ved at de stilte ny avstemming)? Når en tredjedel av V4 mener at end-game ikke bør gjennomføres (av poengene, med tanke på innflytelse i V4) så burde vel dette være en pekepinne på at å avslutte V4 er en dårlig idé? Det å tviholde på en avgjørelse som er gjort før store endringer har skjedd på en verden, kan vel også karakteriseres som en dårlig idé?

Det er jo ganske irrelevant hvor store BNP var i avstemmingen, når man ser at medlemmer ombestemmer seg? Noe annet å reflektere på er jo om man skal høre på spillere som ikke ønsker å spille, eller spillere som ønsker å spille? For dette er et spill, eller?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Da er mitt svar at da burde Grim rett og slett ha startet tidligere. Beklager, men at Grimlock ikke klarte å finne ut om han ville starte såpass sent skal da ikke gå utover hele v4, skal det?

Ingen kan vel si nå at v4 er blitt spennende etter hva som har skjedd. Sylphida har levd på på dualen sin som hun backstabbet når hun dro, Casey har X - antall dualer som går frem og tilbake. Eneste som gjenstår er Grim, og at han kan gi motstand tviler jeg ikke på, men hvor lenge kan man overleve med 90% av byene som off-byer mot en overmakt som BNP? Jeg synes dette skjer på et tidspunkt da BNP er mest sårbart. Alle hadde forutsett og forventet en seier ettersom vi så å si hadde Johan J1234 igjen, en spiller på ca. 5 mill. Kynisk og utrolig egoistisk at en spiller som Grimlock skal få lov å sitte på sin høye stol å avgjøre når en hel verden skal avsluttes eller fortsette ettersom han selv finner ut at han kommer til å ha god tid til å spille TW dette semesteret. Synes du det er greit, -Sondre-? Eller en smule rettferdig?
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vi er flere som ønsker å spille, ergo så er vi flere som ønsker å betale premium for å fortsette med dette. Ett argument som faller innogames tungt på brystet.
 

DeletedUser

Guest
At Grim skulle startet før vil jo fortsatt ikke forandre det at noen vil spille aktivt på V4 nå. Nå eier Grims stamme 1/3 av poengene, med andre ord er går det "kun" utover 2/3 - men ingenting tilsier at veksten til Grims stamme slutter der. Hvertfall ikke når man ser hvem som har forlatt BNP den siste tiden, Casey og Sylph er respekterte spillere (sammen med Grim) - og du skal ikke se bort ifra at flere spillere forlater V4's lederstamme.

Hvordan kan du si at V4 ikke er blitt mer spennende? 100 mill vs 330 mill, det har ikke vært så spennende på lang lang tid. Hva aktiviteten deres har vært til nå er helt irrelevant, da dette kan snu fra imorgen av.
Nå kjenner jeg ikke saken i sin fulle helhet, så det blir feil av meg å si hva som er rett/galt eller rettferdig/urettferdig - men etter hva jeg har skjønt så er det ting som bør tas på begges kappe. Litt spesielt er det likevel at BNP rekrutterer johan j1234 og maja4klone like etter Grims avskjed, indirekte krigserklæring?
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Etter avstemningen å se så er jo ikke det tilfelle da, Are.

Det bør jo nesten være tilfelle, du vet godt selv at sylphida og casey har vært en av grunnstenene i bnp.

Litt om din egen stamme sin historie burde du kunne, og glem ei at du heller ikke sitter på en konto som var din fra starten om du skal være så selvhøytidelig og proklamere deg som en av dem som har spilt lengst.

Det rette nu burde være at stengingen ikke blir gjennomført, og at vi heller ser an hvor mange som faktisk ønsker å fortsette å spille.

Det vil i sin tur da kunne gi en god vurdering på om premiuminntektene gjør v4 verdt å leve.
 

DeletedUser

Guest
Når det gjelder denne avstemningen, så er det latterlig at det overhodet var et alternativ å stenge V4 umiddelbart. Jeg våger å påstå at det har vært argumentert bra nok for det tidligere i tråden her, så de som er uenige i at avstemningen er absurd får ta tak i de argumentene. Faktum er at ved å avslutte V4 vil man avslutte en verden som ikke er avgjort.

Angående de jeg har tatt byer fra, så har jeg faktisk ikke angrepet noen som ikke angrep meg først. Hvis jeg ønsket å ta lette byer på slutten hadde jeg gått for inaktive spillere i klustrene mine, ikke folk som viser at de er aktive.

Da er mitt svar at da burde Grim rett og slett ha startet tidligere. Beklager, men at Grimlock ikke klarte å finne ut om han ville starte såpass sent skal da ikke gå utover hele v4, skal det?

Ingen kan vel si nå at v4 er blitt spennende etter hva som har skjedd. Sylphida har levd på på dualen sin som hun backstabbet når hun dro, Casey har X - antall dualer som går frem og tilbake. Eneste som gjenstår er Grim, og at han kan gi motstand tviler jeg ikke på, men hvor lenge kan man overleve med 90% av byene som off-byer mot en overmakt som BNP? Jeg synes dette skjer på et tidspunkt da BNP er mest sårbart. Alle hadde forutsett og forventet en seier ettersom vi så å si hadde Johan J1234 igjen, en spiller på ca. 5 mill. Kynisk og utrolig egoistisk at en spiller som Grimlock skal få lov å sitte på sin høye stol å avgjøre når en hel verden skal avsluttes eller fortsette ettersom han selv finner ut at han kommer til å ha god tid til å spille TW dette semesteret. Synes du det er greit, -Sondre-? Eller en smule rettferdig?

  • Hva er det jeg har funnet ut av? Jeg tror du fullstendig har misforstått omstendighetene rundt hvorfor jeg gikk ut. Du har et brev i innboksen din du kan sjekke ut.
  • Selvfølgelig kan man si at V4 er spennende nå. At du personlig ikke mener det har fint lite med saken å gjøre.
  • Det er artig hvordan du uttaler deg om fordelingen min med off/def byer.
  • BNP er ikke nå en så skrekkelig stor overmakt. Jeg har vært gjennom værre størrelsesforskjeller.
  • Hvorvidt jeg er kynisk eller egoistisk er dine oppfatninger, basert på synsing. Koselig, forsåvidt, men ser ikke helt relevansen.
  • Stolen min er faktisk ganske lav, men å! Veldig behagelig.
  • Jeg er ikke alene lenger heller.
  • Ja, jeg har god tid til å spille TW neste semester. Er det en av årsakene? Tror da ikke det. Korrelasjon betyr ikke kausalitet.

@-Sondre-: Indirekte krigserklæring var ikke nødvendig. Jeg fikk en direkte en for et par uker siden, med teksten "Død over svikeren".
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det bør jo nesten være tilfelle, du vet godt selv at sylphida og casey har vært en av grunnstenene i bnp.

Litt om din egen stamme sin historie burde du kunne, og glem ei at du heller ikke sitter på en konto som var din fra starten om du skal være så selvhøytidelig og proklamere deg som en av dem som har spilt lengst.

Det rette nu burde være at stengingen ikke blir gjennomført, og at vi heller ser an hvor mange som faktisk ønsker å fortsette å spille.

Det vil i sin tur da kunne gi en god vurdering på om premiuminntektene gjør v4 verdt å leve.

Når ble Sylphida og Casey hele v4 som ønsker at v4 skal forsette, og når var en avstemmning basert på antall år en spiller har vært i den stammen vært utsalgsgivende? Isåfall vil Sylph og Casey sine år være ubetydelige sett i forhold til betraktelig flere som fortsatt spiller i BNP.

Hvorfor trenger vi en identisk ny undersøkelse når vi allerede har en slik undersøkelse som ble foretatt for noen ytterst få uker siden?
Det rette og mest rettferdig vil være å høre til majoriteten av de som svarte på undersøkelsen, og holde fast ved at stengingen av v4 går som planlagt den 12.desember.

Tja, du har nok rett. Sylphida og Casey har vært to grunnstener i BNP, men betyr det at dem sine stemmer skal veie tungre i en avstemning da, eller?
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Når ble Sylphida og Casey hele v4 som ønsker at v4 skal forsette, og når var en avstemmning basert på antall år en spiller har vært i den stammen vært utsalgsgivende? Isåfall vil Sylph og Casey sine år være ubetydelige sett i forhold til betraktelig flere som fortsatt spiller i BNP.

Hvorfor trenger vi en identisk ny undersøkelse når vi allerede har en slik undersøkelse som ble foretatt for noen ytterst få uker siden?
Det rette og mest rettferdig vil være å høre til majoriteten av de som svarte på undersøkelsen, og holde fast ved at stengingen av v4 går som planlagt den 12.desember.

Tja, du har nok rett. Sylphida og Casey har vært to grunnstener i BNP, men betyr det at dem sine stemmer skal veie tungre i en avstemning da, eller?

Ubetydelig i den betydning at flere bnp medlemmer sin spilletid sammenlagt er lenger enn deres?

At dem er grunnstener vil jo tilsi at flere av dem som har spilt med dem tidligere kanskje nå sitter å vurderer å følge etter, det vet vi jo ikke.

At dere har vunnet v4 blir i det minste svært feil å påstå nu, dere har i beste fall vunnet på walkover, som i bakvendtland.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ubetydelig i den betydning at flere bnp medlemmer sin spilletid sammenlagt er lenger enn deres?

At dem er grunnstener vil jo tilsi at flere av dem som har spilt med dem tidligere kanskje nå sitter å vurderer å følge etter, det vet vi jo ikke.

At dere har vunnet v4 blir i det minste svært feil å påstå nu, dere har i beste fall vunnet på walkover, som i bakvendtland.

Det er fortsatt ikke riktig at en brøkdel av spillerne på v4 skal overkjøre majoriteten. Vi har hatt en avstemning om hvordan v4 skal ende, og majoriteten ønsket den avsluttet den 12.desember. Her er det dessverre ikke vi som prøver å overkjøre dere, her er det faktisk dere som ikke ønske rå innse at slaget er tapt. Respekter en rettferdig avstemning som har blitt foretatt, og jeg kan garantere at det vil komme flere nye verdener senere.

Jeg kan rett og slett ikke forstå hvorfor dette blir diskutert overhodet, når vi allerede har hatt en klar avgjørelse på hvordan v4 skal ende.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Hvordan kan avstemningen være rettferdig når Henry beordret folk i hva de skulle stemme?

Overkjøringa kommer fra deg, en lat hertug og vår community manager slik jeg ser det.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Hvordan kan avstemningen være rettferdig når Henry beordret folk i hva de skulle stemme?

Overkjøringa kommer fra deg, en lat hertug og vår community manager slik jeg ser det.

En lat hertug er nå litt å ta i, da Henry har spilt i BNP gjennom hele sullamitten og knust all motstand. Det faller på sin egen urimelighet, noe du burde begynne å innse selv. Vi har som sagt spilt på v4 i flere år, og alle var innstilte på å avslutte v4. Det er håpløst av deg å sitte der å tro at Henry styrte absolutt alt. Hvem vil kaste bort tid på en verden som kun har igjen gråbyer? Spar meg, Gåsa, dette begynner å bli dumt. De som synes gråbyadling er gøy på en verden som kun har gråbyer har litt for lite å gjøre ellers.
 
Sist redigert:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Du kan spare deg for å si at noe blir for dumt, at du har lyst til å avslutte betyr ikke at alle andre har det.

Og strengt tatt, hva i alle dager har du egentlig gjort for å vinne v4 med dine usle 8 pissemillioner?

Jeg har prøvd å få deg med på angrepsrunder før, hvor noen medlemmer sender 3000 angrep og du klarte å sende 100 i løpet av en hel dag!
Kan du ikke bare gå grå istedenfor å gnåle deg til en seier på en server?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Du kan spare deg for å si at noe blir for dumt, at du har lyst til å avslutte betyr ikke at alle andre har det.

Og strengt tatt, hva i alle dager har du egentlig gjort for å vinne v4 med dine usle 8 pissemillioner?

Jeg har prøvd å få deg med på angrepsrunder før, hvor noen medlemmer sender 3000 angrep og du klarte å sende 100 i løpet av en hel dag!
Kan du ikke bare gå grå istedenfor å gnåle deg til en seier på en server?

Ifølge avstemningen foretatt på v4 er det faktisk fasiten. Dessverre at jeg forteller deg det åpenbare.
Jeg har ikke 8 millioner, jeg har et par flere.
Jeg har vært med på alle offensiver organisert i hele stammen, så der tar du feil nok en gang. Er det flere feilaktige anklager du ønsker å slenge rundt deg nå som du er så godt i gang? Kan ikke se at det hjelper din sak ved å gå løs på meg? Du liker det kanskje for å føle deg mer overlegen, så vær så god. jeg bryr meg faktisk ikke et døyt :) Nettspill...

Når skal tre kontoer bestemme over sytten? Det er noe som heter at flertallet vinner, men jeg kan skjønne at det er uvant for deg å måtte stå på den kanskje tapende siden. Jeg hadde likevel håpet at du hadde litt mer respekt enn du farer med her, for disse argumentene ville ikke engang klare å lure godteriet fra et barn engang.
 
Topp