Stammedominans på V13

DeletedUser

Guest
Denne tråden er for en oversikt over dominansen på V13, og med jevnlige oppdateringer for å kunne se på den faktisk utviklingen. For all del, kjør på med å bruke denne informasjonen til litt velinformert propaganda :mehe:

Tidligere oversikter:

Det er nå tre uker siden forrige oppdatering. La oss ta en kikk på endringene siden den gang.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. Deceit - 2743 (+643) byer - 28,0 % (+3,7)
  2. Blomst - 2229 (+1406) byer- 22,7 % (+13,2)
  3. JFF familien - 2192 (+753) byer - 22,3 % (+5,6)
  4. LLØS - 762 (-37) byer - 7,8 % (-1,4)

Barbie eier 6.501 byer (+492), mens det er 9.807 (+1167) spillereide byer på V13.

Fortsatt en respektabel økning i både spillereide byer og barbarbyer.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. Deceit - 32 (-1)
  2. Blomst - 16 (+8)
  3. JFF familien - 130 (-6)
  4. LLØS - 33 (-8)

I skrivende stund finnes det 1681 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 208 spillere ned fra forrige uke.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. JFF familien: +169
  2. Blomst: +229
  3. Deceit: +134
  4. LLØS: +7

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. Deceit - 5 (+1)
  2. Blomst - 5 (+2)
  3. J.F.F. - 2 (+0)

Deceit og Blomst har like mange skatter. Spennende, spennende. De siste to skattene sitter JFF familien på.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • Deceit
    • ODA - 90 (+48)
    • ODD - 72 (+33)
  • JFF familien
    • ODA - 32 (+16)
    • ODD - 48 (+17)
  • Blomst
    • ODA - 51 (+47)
    • ODD - 26 (+22)
  • LLØS
    • ODA - 13 (+6)
    • ODD - 31 (+19)

0~~~~~~~~~0​

Siden forrige oppdatering har SMACK forsvunnet, og tre stammer peker seg ut som suverene når det gjelder dominansen. Hvis det ikke tar seg opp for LLØS kommer de til å slutte å bli inkludert i denne statistikken.

Det ser ut som om det begynner å ta seg opp på slagmarken, med tanke på OD veksten. Koselig det.
 

DeletedUser

Guest
Jeg hadde satt pris på tilbakemeldinger, både positive, negative og konstruktive. Gjerne også forslag på forbedringer :)

En uke siden sist. LLØS ser ut til å ha forsvunnet, og vil derfor bli fjernet fra statistikken. Da det er tre stammer som er minst syv ganger så store som den fjerde stammen vil kun de tre største stammene bli inkludert.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. Deceit - 3131 (+388) byer - 30,6 % (+2,6)
  2. Blomst - 2345 (+116) byer- 22,9 % (+0,2)
  3. JFF familien - 2333 (+141) byer - 22,8 % (+0,5)

Barbie eier 6.636 byer (+135), mens det er 10.218 (+411) spillereide byer på V13.

Fortsatt en respektabel økning i både spillereide byer og barbarbyer.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. Deceit - 34 (+2)
  2. Blomst - 15 (-1)
  3. JFF familien - 132 (+2)

I skrivende stund finnes det 1655 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 26 spillere ned fra forrige uke.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. Deceit: +210
  2. Blomst: +178
  3. JFF familien: +136

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. Deceit - 5 (+0)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. J.F.F. - 2 (+0)

Ingen endringer på skattene.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • Deceit
    • ODA - 99 (+9)
    • ODD - 76 (+4)
  • Blomst
    • ODA - 59 (+8)
    • ODD - 33 (+7)
  • JFF familien
    • ODA - 38 (+6)
    • ODD - 53 (+5)

0~~~~~~~~~0​

Det har ikke vært store endringer den siste uka, annet enn at LLØS har forsvunnet. Det peker seg ut tre stammer som hevder seg, To av disse tre stammene øker antallet medlemmer, som kan være et tegn på styrke, i den forstanden at de har mange spillere å ta av. JFF har derimot en helt klart lavere kvalitet på spillerne sine enn de andre stammene, og sliter med å utnytte vekstpotensialet til alle disse spillerne. Det kan vise seg å gi problemer i senere tid.
 

DeletedUser

Guest
LLØS har ikke forsvunnet, men de har endret navn til NW og kicket en del inaktive spillere. Skulle de kicket alle inaktive hadde nok ikke stammen eksistert lenger.

Det er fint å se at Deceit er stammen som siste uken har vokst best, både i antall poeng og i erobrede byer! Håper trenden fortsetter! :)
 

DeletedUser

Guest
Skjønner, takk :) De er allikevel så små at jeg lar være å inkludere dem, med mindre situasjonen skulle endre seg i framtiden.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
LLØS har ikke forsvunnet, men de har endret navn til NW og kicket en del inaktive spillere. Skulle de kicket alle inaktive hadde nok ikke stammen eksistert lenger.

Det er fint å se at Deceit er stammen som siste uken har vokst best, både i antall poeng og i erobrede byer! Håper trenden fortsetter! :)



hemm lever cod-waw endå?


og er bra ja at DEC vokser og håper dem vinner v 13 :)
 

DeletedUser

Guest
Har ikke noen forslag å komme med for å gjøre dette bedre. Skikkelig interessant lesning. :)
 

cod-waw

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
hemm lever cod-waw endå?


og er bra ja at DEC vokser og håper dem vinner v 13 :)

Er det noe spørsmål å stille ? :O
Men liker ikke han Pappa Betaler karn ved min side.
Så nettop Deceit angripe en spiller på 500 k med 4 spillere på tilsammen 5 mill.
Så frykter for livet her :D
 

DeletedUser

Guest
Som vanlig setter jeg pris på tilbakemeldinger av alle former :)

Det er nå tre uker siden forrige oppdateringer. Det ser ut til å ha vært... visse... endringer.

Noen generelle observasjoner:
  • J.F.F. er for første gang (så vidt jeg kan huske?) største stammen på en verden, muligens med unntak av tidlig i oppstarten. Det også med en vesentlig margin. Spennende!
  • Deceit har blitt kraftig redusert, og ligger faktisk på null i netto vekst i adlede byer siste uka. Ser virkelig ikke lovende ut.
  • Blomst gjør det klart best på slagmarken.

Jeg vil også påpeke at det nå er fullstendig poengløst at V13 er åpen for nye spillere. Hvis V13 fortsetter å miste spillere i samme hastighet vil man bikke under 800 spillere i løpet av et par uker, som er kravet som skal til for redusert pris på gullmynter. For en måned siden hadde de største to stammen en total dominans på 51,6 % Den tilsvarende dominansen er nå 70,3 %. Ingen nye spillere har muligheten til å henge med, og V13 burde derfor stenges for nye spillere umiddelbart.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4443 (+2110) byer - 41,0 % (+18,2)
  2. Blomst - 3171 (+826) byer- 29,3 % (+6,4)
  3. Deceit - 1089 (-2042) byer - 10,1 % (-20,5)

Barbie eier 6.893 byer (+257), mens det er 10.827 (+609) spillereide byer på V13.

Fortsatt en viss økning i både spillereide byer og barbarbyer.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 132 (+0)
  2. Blomst - 15 (+1)
  3. Deceit - 8 (-26)

I skrivende stund finnes det 1174 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 481 spillere ned fra forrige uke.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. Blomst: +208
  2. JFF familien: +204
  3. Deceit: +0

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 6 (+4)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. Deceit - 1 (-4)

Plutselig var J.F.F. på topp.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 69 (+31)
    • ODD - 93 (+40)
  • Blomst
    • ODA - 55 (+55)
    • ODD - 48 (+48)
  • Deceit
    • ODA - 114 (+15)
    • ODD - 99 (+23)

Merk her at Blomst ble oppløst og gjenopprettet samme tid som forrige oppdatering. All deres OD er derfor veksten siden forrige måling.

0~~~~~~~~~0​

Håper noen kan få noe nyttig propaganda ut av dette :razz:
 

DeletedUser

Guest
Som alltid så setter jeg pris på tilbakemeldinger av alle former :)

Det er en uke siden forrige oppdatering.

Noen generelle kommentarer;
  • Jeg undres på om det er noen interesse for å stenge V13 for nye spillere, og å starte end-game. Per forrige innlegg er det fortsatt veldig relevant.
  • JFF opprettholder adlingshastigheten, men mister noen medlemmer. De gir inntrykk av å være litt uhåndterlig som stamme.
  • Blomst er klart mest aggressiv med troppene sine.
  • Deceit øker i antall medlemmer, men på adlingsfronten er de nå faktisk over i minus i netto - helt klart et krisetegn. Jeg kjenner ikke til noen stamme som har hatt det over lenger tid som har overlevd i det lange løp.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4329 (-114) byer - 39,7 % (-1,3)
  2. Blomst - 3152 (-19) byer- 28,9 % (-0,4)
  3. Deceit - 1402 (+313) byer - 12,8 % (+2,7)

Barbie eier 6.965 byer (+72), mens det er 10.915 (+88) spillereide byer på V13.

Fortsatt en viss økning i både spillereide byer og barbarbyer, men ikke ekstremt mye.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 128 (-4)
  2. Blomst - 15 (+0)
  3. Deceit - 9 (+1)

I skrivende stund finnes det 998 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 176 spillere ned fra forrige uke. Det er verdt å merke seg at trenden holder, og det vil antakeligvis bikke 800 spillere med mer enn 0 poeng om litt over en uke.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. JFF familien: +214
  2. Blomst: +71
  3. Deceit: -8

Verdt å merke seg at stammen ??? har adlet 67 byer i netto, nesten like mye som Blomst.

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 6 (+0)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. Deceit - 1 (+0)

Ingen endringer.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 73 (+4)
    • ODD - 99 (+6)
  • Blomst
    • ODA - 67 (+12)
    • ODD - 54 (+6)
  • Deceit
    • ODA - 116 (+2)
    • ODD - 110 (+11)

Det er igjen tydelig at Blomst er den mest aggressive stammen, som fort kan vise seg å være tellende til slutt.

0~~~~~~~~~0​

Håper noen kan få noe nyttig propaganda ut av dette :razz:
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
steng for nye spillere sleng ut kopi av skattene å senk gullmynt prisen v13 er dau å blomst kjører over på alle fronter la oss få avslutta denna verdenen innen sommern a ;)
 

DeletedUser

Guest
Er ikke helt enig i de konklusjonene dere drar, synes det er litt for tidlig for noen av funksjonene til end-game (og noen passer kanskje ikke inn?).

Med disse premium- og skattefunksjonene så er det kanskje ikke noe vits i å stenge verden for nye spillere? Alle nye spillere har i teorien en veldig god sjanse for å nå igjen mange av størrelsen til spillerne. Og disse nye spillerne forlenger jo ikke verden heller, med tanke på at vinnerstammen skal ha 12 forskjellige skatter - og ikke x antall prosent.

Det som derimot hadde blitt interessant (hvis ikke kopiene av skattene løser opp situasjonen) er at adelsmannen kan reise lenger, og at gullmyntprisene halveres. Da får vi nok en litt hardere krig mot skattene, da flere spillere kan hekte seg på adling både med tanke på distanse - men også med flere adelsmenn tilgjengelig.

Da vil vi nok muligens se en poengøking i gjennomsnittet for spillerne, og det vil være mer naturlig for å stenge verden når snittet ligger lenger oppe enn en investering på "1 til 2 x5k PP-pakker". Kanskje skal man heller ikke stenge verden, da dette er en grei funksjon for IG å tjene penger - og verden får kanskje mulighet til å ha flere store spillere i fremtiden?

Det er jo ingen hemmelighet at verdener på .no.com har vært veldig korte, å holde verden oppe med disse premium-funksjonene vil kanskje forlenge en verdens levetid? Kunne blitt interessant etter min mening.


Premium-funksjoner: Kjøpe adelsmennplasser for premium.
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Halvere GM pris vil åpne for 90% av spillerne på v13 for en raskere vekst, spesielt i starten om man ikke bruker PP sliter man sykt, tar lang tid på v14 der man farmer fritt men her farmer man max 100k med 4k poeng.
 

DeletedUser

Guest
@-Sondre-: Gode poeng. Den eneste endringen jeg mener at det foreløpig absolutt burde stilles inn er stenging av verdenen. Hvorfor? Vel...

  • De siste ukene har antallet spillere med over null poeng sunket med ~170 spillere i uka.
  • Det er snart på tide med reduserte adelspriser, per end-game guiden.
  • Hvis nye spillere skal greie å hevde seg må de investere store mengder premiumpoeng, noe jeg virkelig ikke støtter da jeg misliker premiumfunksjonene.
  • Stammedominansen til de største stammene er på 70 %, og vil neppe synke med det første (selv om siste uka var ganske stusselig sånn sett).
  • Nye spillere har mye mer fornuftig å gjøre på V14. Det virker uansett som om få nye starter på V13.

Når det gjelder de andre end-game innstillingene burde det (selvfølgelig?) være opp til de som faktisk spiller på V13.

Merk at jeg ikke kan si meg uenig med argumentene dine, eller resonneringen. Det er heller det at jeg føler argumentene for å stenge for nye spillere veier tyngre.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
[SPOIL]Er ikke helt enig i de konklusjonene dere drar, synes det er litt for tidlig for noen av funksjonene til end-game (og noen passer kanskje ikke inn?).

Med disse premium- og skattefunksjonene så er det kanskje ikke noe vits i å stenge verden for nye spillere? Alle nye spillere har i teorien en veldig god sjanse for å nå igjen mange av størrelsen til spillerne. Og disse nye spillerne forlenger jo ikke verden heller, med tanke på at vinnerstammen skal ha 12 forskjellige skatter - og ikke x antall prosent.

Det som derimot hadde blitt interessant (hvis ikke kopiene av skattene løser opp situasjonen) er at adelsmannen kan reise lenger, og at gullmyntprisene halveres. Da får vi nok en litt hardere krig mot skattene, da flere spillere kan hekte seg på adling både med tanke på distanse - men også med flere adelsmenn tilgjengelig.

Da vil vi nok muligens se en poengøking i gjennomsnittet for spillerne, og det vil være mer naturlig for å stenge verden når snittet ligger lenger oppe enn en investering på "1 til 2 x5k PP-pakker". Kanskje skal man heller ikke stenge verden, da dette er en grei funksjon for IG å tjene penger - og verden får kanskje mulighet til å ha flere store spillere i fremtiden?

Det er jo ingen hemmelighet at verdener på .no.com har vært veldig korte, å holde verden oppe med disse premium-funksjonene vil kanskje forlenge en verdens levetid? Kunne blitt interessant etter min mening.


Premium-funksjoner: Kjøpe adelsmennplasser for premium.[/SPOIL]

Hvorfor skal disse premium-funksjonene stoppe et evt. end game? Nå har jo verden vært åpen i en stund (180 dager). Det du sier om at noen nye kan komme å dominere på v13 ved hjelp av adels-funksjonen f. eks er sant, men er det sannsynlig? Vil ikke en som evt. skal satse da heller starte på v14 eller vente til en ny verden starter opp? Det er ikke verre enn å se på antall nye som har kommet og preget verden. De eneste jeg kan se er Magneleo og Procrastinatory Bræpp. Men det begynner jo å bli en stund siden disse også startet opp, og skal vi vurdere det slik at pga. at det kanskje kan komme 1-2 nye spillere som kan prege verden at vi ikke skal sette verden i End-Game status?

Disse nye spillerne som evt. vil starte vil jo forlenge verden med at de vil sette seg ned på en side og da evt. bidra med i å øke avstand til skattene eller øke motstanden mot å få disse skattene, derav vil de forlenge verden. De vil også forlenge verden i form av at vi ikke får ned antall spillere som er et krav for halvering av gm-pris som vil være med på å forkorte verdenens spilletid.

Ved en End-Game vil det også bli iverksatt tiltak som at man ikke kan starte på nytt, noe som også vil være med på å korte ned verdenens spilletid, så det at End Game ikke vil være med på å gjøre verden raskere ferdig i er noe jeg må motstride.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor skal disse premium-funksjonene stoppe et evt. end game? Nå har jo verden vært åpen i en stund (180 dager). Det du sier om at noen nye kan komme å dominere på v13 ved hjelp av adels-funksjonen f. eks er sant, men er det sannsynlig? Vil ikke en som evt. skal satse da heller starte på v14 eller vente til en ny verden starter opp? Det er ikke verre enn å se på antall nye som har kommet og preget verden. De eneste jeg kan se er Magneleo og Procrastinatory Bræpp. Men det begynner jo å bli en stund siden disse også startet opp, og skal vi vurdere det slik at pga. at det kanskje kan komme 1-2 nye spillere som kan prege verden at vi ikke skal sette verden i End-Game status?

Disse nye spillerne som evt. vil starte vil jo forlenge verden med at de vil sette seg ned på en side og da evt. bidra med i å øke avstand til skattene eller øke motstanden mot å få disse skattene, derav vil de forlenge verden. De vil også forlenge verden i form av at vi ikke får ned antall spillere som er et krav for halvering av gm-pris som vil være med på å forkorte verdenens spilletid.

Ved en End-Game vil det også bli iverksatt tiltak som at man ikke kan starte på nytt, noe som også vil være med på å korte ned verdenens spilletid, så det at End Game ikke vil være med på å gjøre verden raskere ferdig i er noe jeg må motstride.


Hei Zippy, beklager seint svar - men har vært opptatt i det siste. Flott å se at mange engasjerer seg med tenkende innlegg vedrørende dette, og tror vi klarer å få frem ganske mange synspunkt fra begge sider - noe som gjør det moro å diskutere.

Selvfølgelig må det taes med i betraktning at vi begge er farget i vårt syn, da vi står på hver vår side i krigen. Men likeså synes jeg du kommer med gode argumenter, som jeg skal prøve å svare på utifra min forståelse og inntrykk av verdenen.


Grunnen for at jeg synes at disse premium-funksjonene kan stoppe en eventuell end-game prosess er:
- Disse funksjonene er innført av InnoGames, og blir mest sannsynlig ikke fjernet når størrelsen på spillerkontoene øker i størrelse. Ser vi på størrelsen på spillerne så er det et stort sprik fra 1. til 40. plass, hvorav det kan tenkes at spillere på 40. plass og ned til 80. plass kan inneha en påvirkningskraft i hvordan verden er på vei krigsmessig. Likevel det må jo selvfølgelig taes med i betraktning at 1. til 20. plass har størst påvirkningskraft.
Med dette i tankene kan spillere i bunn og grunn kjøpe en pakke på 5k pp, og kunne direkte ha en mulighet til å spille/påvirke verden 13's utvikling. Som vi alle vet er ikke 5k pp veldig dyrt, og det er realistisk å tro at spillere vil kjøpe dette også nå nærmeste fremtid.

Over har jeg kommet frem til at spillere kan begynne på V13 idag, og teoretisk sett kunne komme inn på topp 80. plass innen ca. to måneder (hvis 80. plass innehar 50 byer innen to måneder). Dette er jo da teoretisk, jeg har ikke lagt inn noen research i om dette faktisk stemmer - men det høres realistisk ut for meg.

Vedrørende om dette er realistisk er en annen ting, men det er jo ingenting som tyder på at det er lettere å starte på V14 på dette tidspunktet. Dette med tanke på at adelsfunksjonene ikke fungerer der, og presset mest sannsynlig er mot små spillere. Til forskjell er det (etter min mening og vurdering) et større fokus på de etablerte spillerne på V13, dermed burde det ikke nødvendigvis være så vanskelig å etablere seg på V13 på dette tidspunktet. Skal vi da stenge og hindre nye spillere å kunne spille for V13? Hva tjener vi med dette?

Det jeg heller ønsker å se er at man opprettholder muligheten for å joine for øyeblikket, men heller lar kopiene ankomme verden. Deretter kutte prisen for gullmyntene og forlenge avstanden adelsmennene reiser. Da vil (som du sier) de nye spillerne forlenge verden med å gjøre V13 større, og halvering av gullmynt + forlenge adelsmennsdistansen vil kunne øke spillernes mulighet for å vokse. Når gjennomsnittet av spillerne øker, så vil det være mer naturlig å innføre stenging av verden - da vil det bli mye mindre realistisk å ha en konto av viss størrelse på V13.

Med dette så mener jeg at vi fjerner problemet med at .no.com vil være en server som kun innehar verdener som lever i kort tid, og potensielt kunne ha en verden hvor vi kan få større kriger og større spillere. Da vil vi også muligens få en verden som kan leve lenger enn de siste verdenene på .no.com, som jeg vet at mange ønsker.


Så for å konkludere, jeg er ikke komplett uenig med deg. Men jeg mener at man må re-vurdere hva som er best for V13s utvikling, både for spillere, moderatorer og InnoGames. En litt annerledes rekkefølge hva gjelder "end-game-funksjonenes" implentering er etter min mening rette vei å gå her, rett og slett fordi premium-funksjonene og skatte-funksjonene som har endret den naturlige utviklingen for en verden på TribalWars - og måten å vinne en verden på.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
For 5k pp kan du kjøpe et normalt spill, med alt som følger med..
PP er ca 90% for dyrt.
 

DeletedUser

Guest
Som alltid så setter jeg pris på tilbakemeldinger av alle former :)

Noen generelle kommentarer til utviklingen:
  • JFF familien gjør en sterk innsats, virker det som. God vekst i antall byer (til tross for 8 tapte spillere) og aktiv krigføring. Hvis de aktiverer majoriteten av sine medlemmer er det naturlig at de vil kunne øke avstanden i rene antall byer.
  • Blomst er aktive på slagmarken, virker det som, men går allikevel i minus i netto adlede byer siste uka. Alltid et faretegn.
  • Deceit får stadig noen nye medlemmer, men virker ikke spesielt aktive på slagmarken.
  • Det har kommet en ny pokémon episode. Jeg håper det er denne hvor Charizard kommer tilbake til Ash.
  • Mye gråbyadling i det siste.
  • Snart under 800 spillere med over null poeng, per Endgame guiden er det da snart på tide med redusert adelspris.

Det er to uker siden forrige oppdatering.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4561 (-232) byer - 39,2 % (-0,5)
  2. Blomst - 3295 (+143) byer- 28,3 % (-0,6)
  3. Deceit - 1792 (+390) byer - 15,4 % (+2,6)

Barbie eier 6.555 byer (-410), mens det er 11.627 (+712) spillereide byer på V13.

Jeg tror dette er første gang mens disse statistikkene har blitt ført at det er en reduksjon i antall gråbyer på V13. En vesentlig reduksjon. Merk også at denne gråbyadlingen har ført til at til tross for at JFF og Blomst har steget i antall byer, så har deres andel av spillereide byer sunket.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 120 (-8)
  2. Blomst - 14 (-1)
  3. Deceit - 11 (+2)

I skrivende stund finnes det 815 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 183 spillere ned fra for to uker siden. Det er verdt å merke seg at det er en reduksjon i farten spillere forsvinner på. Men det virker allikevel overveldene sannsynlig at V13 vil bikke under 800 spillere - grensen for redusert adelspris - i løpet av noen dager.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. JFF familien: +302
  2. Deceit: +42
  3. Blomst: -3

Verdt å merke seg at stammen ??? har adlet 88 byer i netto, dobbelt så mye som Deceit. De har også 518 byer og 12 medlemmer. Fra og med neste uke vil jeg kanskje inkludere stammen i beregningene.

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 6 (+0)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. Deceit - 1 (+0)

Ingen endringer.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 105 (+32)
    • ODD - 140 (+41)
  • Blomst
    • ODA - 110 (+43)
    • ODD - 110 (+56)
  • Deceit
    • ODA - 124 (+8)
    • ODD - 115 (+5)

Både JFF og Blomst viser en sterkt vekst i både ODA og ODD. Dette begynner å virke spennende :razz:

0~~~~~~~~~0​

Håper noen kan få noe nyttig propaganda ut av dette :razz:
 
Sist redigert av en moderator:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Flotters, kan du referere til den tråden Dakapo har angående halvering av GM-pris og? Ellers settes listen pris på som vanlig :)
 

DeletedUser

Guest
Jupp. Link til tråden lagt inn på de to relevante stedene.
 
Topp