Topp 10 stammer

Status
Stengt for ytterligere svar.

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Ka ikke ta kampen med Pappa, men prøver meg med en liten og beskjeden liste.

1. -T-H- : Stadig suveren no.1. Og med Synch ved roret, synes jeg at dem er blevet mer spiselige ( tolk det som dere vil ). De sprer seg veldig rundt på kartet, er det en plan med dette, eller er det tilfeldigt? Jeg tror faktisk det er tanker bak dette. Men en liten "Warning" til dere, er ikke lurt å erte på seg for mange.

2. MyTh : Dem hakker og går, så Still going strong. Har stabil vekst, tross plukk fra diverse stammer. Gode allierte er alfa og omega for dere, så diplomatiet er viktigt for dere. Men den trekker dere vel i havn? Har stadig troen på denne stamme. Men stadig.....navne gjør ikke en stamme, vi vil se dere spre dere på kartet :)

3. Baron : Jau Jau...Dagfinn, du er kanskje i hardt vejr akkurat nu, men opp deg, du ka bedre. Neida, var en liten spøk. Tror bla Vetle har ganske godt grep om stammen, selvom dem får et par bistikk fra RoEm....men den skøyter dere over. Samen og en enkelt mer, er vel den eneste trussel.

4. SUP : Min stamme. Vi bare er her, gamle gubber og frigide møyer....og så ka vi dette med supper.

5. AoL : Den stille gjengen med BBQ på slep. Dere ligger stille og roligt der for dere selv, og venter ganske sikkert på, å ku "slikke bein" når andre stammer ligger skamslått. Er det nu lurt, vi vet hvor dere er!

6. TSM : Joda, bra stamme, men ser desværre ingen fremtid for dere. Såvidt jeg har skjønt, er dere gode kompiser med TH, tjener dere på dette? Fini og Lucky ka vel ikke drasse hele stammen etter seg?

7. RoEm : Min kjære Samen, får du dette til? Å gå mot Baron, var vel ikke det smarteste valget. Dere vinner kanskje et par små slag, men krigen slutter vel ikke der?

8. BBQ : Dett var vel Dett. Som påhengsmotor, vil man vel alltid merke når Storseilet svikter. Tror dere, må ta andre valg, om dere vil overleve. Verden er tøff å leve i, man ka dø av det.

9. ORLY? : YLTG er vel den eneste som preger denne stamme. Har ingen kjennskap ellers om disse.

10. : J.F.F : Kun dette....dere har på denne verden drita på draget.

Ydmygst
Gertpe
 

DeletedUser

Guest
Nja, kan ta ein eg, så dokke har noko å lese på..! :)

-T-H-
Dei er der søren meg no og ja, men med litt mindre margin ned til andreplassen enn sist eg skreiv liste. -T-H- har vist at dei tross alt har fortjent førsteplassen, og eg trur at etter at det meste oppstyret rundt den gamle lederen vart rydda opp har det verte betre der inne. Til å vere toppstamme har dei adla litt mykje gråbyar. Ligg der ein plan bak kanskje? Uansett solide, men eg trur (og håpe(angel)) der vil skje noko i toppen om ikkje lenge..

MyTH
Kjære MyTH, no er der ikkje langt igjen til toppen! Dokke er solide, og ein kjekk stamme, både IG og å prate med om alt anna. Eg har eit godt inntrykk av at dette er ein stamme samansett av gull. Veit eigentleg ikkje meir å seie, men eg håpe eg ser dokke på toppen snart, visst ikkje må dokke la suppa komme øverst! :D

SUP
Eigen stamme, god suppe. Uansett ein skikkelig hyggelig gjeng som vil når langt trur eg! :)

Baron
Desse ser og høyrer eg ikkje mykje til eigentleg. Twstats viser kjedelig statistikk, og det verkar ikkje som om de tør prøve på noko som er større enn dykk sjølve. Gråbyadlingar, og de har tapt litt til -T-H-. Ellers lite å sei, kanskje påtide å gje folk meir å skrive om? :)

AoL
Kjærleik, nydeleg ord. AoL, kjedelig stamme. Kom igjen, sjå om dokke klare å ta meir gråbyar då? Gjer ikkje lyd frå seg så vidt eg har sett, og viser seg heller ikkje som noko stor greie IG. 9. plass OD som stamme nummer 5 er skuffande, rett og slett.

RoEm
Fylleamen sitt verk. Veit lite om dei her, kjenner bare igjen fyllesamen, som har vore på forum og kong sardinia som eg spelte med på v1. I motsetning til AoL har dei brukbar OD, men fortsatt ganske kjedelige adlingar.

H-A
Ny stamme? Har dessverre ikkje fått med meg noko her.. Kjenne igjen NTU Spawn, kjekk type, eller ingenting. Og i og med at eg veit såpassa lite vil eg ikkje tørre å spå noko framtid her dessverre.. Adlingane på TWStats viser lite, og er relativt kjedelige..

BBQ
Baconbanden.. Hate eigentleg at dei forkorta det med BBQ. Frista å kalle dei noko som grillgjengen eller bare Barbeque. Adlingane er einsformige (gråbyar) med unntak av det dei har tapt til MyTH.


ORLY?
5 stk her. Veit ikkje heilt, svært dårleg OD på denne gjengen.. Adla for det meste små byar, frå stakkars ubeskytta spelerar og slikt. Trudde eigentleg det bare var ein sånn midlertidig dette her, men har vist seg å vedvare, merkelig nok..

BK

Nesten full stamme, med middels til små spelerar. Høgare OD enn AoL (creds!) ellers lite å seie.. Ser ut til å ha vorte, eller blir nedadla for tida..

Det var det.. :) Kos dokke!
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
1 -T-H- 1.751.210 112.929
Heltene kjører på som vanlig. De øker fortere enn hva som er ønskelig, og adler stadig nytt. Sondre adles ned av egen stamme (internadling ettersom det ikke er noe særlig ODD i bildet?). Sondres utmelding av heltestammen utgjorde stammens stammeskifte nummer 100. Det er nok til å skifte ut en full stamme fire ganger. Tror ikke dette er grunnlag for et diplom, men dere klarer dere fint likevel. Hadde ikke trua på dere i starten på grunn av nettopp dette, og på grunn av elendig markedsføring. På en eller annen mystisk måte har det likevel fungert, og stammen holder sammen ennå, og leder suverent. Flere av medlemmene befinner seg i uhyre trygge omgivelser, og det virker som om de få spillerne rundt dere som ikke ble adlet eller rekruttert i starten har blitt skremt og gitt seg, for i sør er dere så å si alene. Hva dere som ligger midt i smørøyet skal gjøre når det blir ennå trangere vet jeg ikke, men det kan nok hende det bør legges en plan her.
Jeg vil påstå at flere her har hatt det rimelig enkelt frem til nå. Blandt de tre øverste i stammen er ODD-rekorden på 71 000, noe som kvalifiserer til en finfin 52. plass. Selv om dere tre opptar rangering 1, 2 og 4 har dere mindre ODD tilsammen enn det jeg har alene.
Slik jeg har forstått det er syncronizer borte (hvis ikke han er dual et sted?), og Legenden og finix er blandt lederskikkelsene (?). To spillere med masse poeng, men jeg er spent på å se dere faktisk spille. Dere har ikke ODD og har i stor grad adlet gratisbyer og barbarbyer.
Nykommeren Fini kommer rett fra TSM som har vært i hardt vær med MyTH den siste tiden. Fini tar med seg stormen til TH og fortsetter angrep mot MyTH. Fini er en spiller som gir kraftig motstand, og gjør det ikke lett for fienden. Det er rett og slett gøy å ha deg her oppe hos oss. Jeg skal ikke si noe negativt om verken ODD eller ODA her, for Fini raver topplasseringen på OD-lista. Fortjent.

Jeg gleder meg til å se dere fremover. Dere har mange poeng nå, men jeg mener det ikke sier mye ettersom mye av poengøkningen er plankekjøring. Poengene har hjulpet mye på rekruttering av store spillere, og dette har som nevnt merkelig nok fungert. Dere har fått med flere spillere som presterer her, og har prestert tidligere. Min spådom er at de holder førsteplassen i lang tid, og at de indre konfliktene vi så lenge har lengtet etter ikke vil komme. Vil dermed se flere internadlinger fremover.

2 MyTH 1.271.599 69.929
Egen stamme. Det er ikke så mye å si her. I motsetning til TH ligger de største i MyTH i et område det er vanskeligere å vokse , og dermed har stammen og toppmedlemmene høyere ODD. Stammen ligger på 1. plass på OD-rangeringen. Stammen har få barbaradlinger, og har i stor grad adlet fra de fleste stammer. Med tanke på dette, og ved at MyTH ligger midt i klynga, så har vi også mistet noen byer til motstandere rundt, som TSM og TH. Jeg er spent på hva som skjer fremover

3 SUP 724.138 35.122

Supperådet. Dette er en stamme bestående av mange hyggelige mennesker, og ledes av unge og lovende mennesker som unggutten Gertpe, og snillpikene Carno og Gamla. Poengmessig har dere godt bruk for Ezio som drar stammen opp veldig mye. Uten han hadde stammen ligget på femteplass istedet for tredje. Noe av det mest fascinerende med dere er hvor få gråbyer dere adler. Suppeskalkeskjulet deres skjuler nok også erfaring v14 snart nok får se. Få stammeskifter tyder også på at samholdet fortsatt er intakt, og det tror jeg er en av deres sterkeste sider, om ikke den sterkeste. Fremover tror jeg vi får se noen konflikter mellom SUP, og AoL og TH. Kanskje også JFF kommer med, men det blir isåfall bare ODA for SUP.

4 Baron 636.904 48.993
Stammen som burde byttet navn med førsteplassen. De har møtt stor motgang, men gir ikke opp, og viser at de ikke har tenkt til å gi seg så lett. Adler seg videre, og viser at høy ODD ikke nødvendigvis betyr stor nedgang. Førsteplassen på ODA-rangeringen holdes her, og det er stort sett her TH har adlet fra andre toppstammer (Les: Raaaaator). men når jeg sjekker litt opp nå så er det også èn ting som treffer meg. Hva er greia med gråbyadling, Tharahumaraen? 5 gråbyer på èn dag i går, pluss en i dag. Er det bare et stunt for å få medalje, eller er det en ny taktikk? Jeg holder en knapp på den første. Regner med du fikk DS-medaljen for den. Spådommen min er at disse får ennå med ODD fremover, men at de neppe synker noe særlig av den grunn. De vil overleve, og slå hardt tilbake. Dette kan bli veldig spennende

5 AoL 625.175 32.330
Denne stammen kommer til å bli borte når de merker at det finnes mer motstand enn muren i en tom barbarby. Dere imponerer ikke stort, og det gjør heller ikke OD-en deres, som naturlig nok er lav ettersom dere er litt i utkanten, og siden dere feiger dere gjennom barbaradling. Ser lite av dere ellers også. Det ryktes at svenskene leder stammen, og de har jo en tendens til å være nøytrale i krigssituasjoner. Som nevnt tidligere av en eller annen er de jo også kjent for å lage unioner. Saken er at vi ikke vil ha det, og at dette er et krigsspill. Dermed er deres taktikk dårlig. Hvis dere ikke klarte å oppfatte min spådom hittil så kan jeg fortelle at jeg ikke tror denne stammen består. Gleder meg til å se hvem som overtar rangeringen etter dere

6 RoEm 335.170 18.361

Vi hadde ikke klart oss uten RoEm og fyllesamen. Stammen som ledes av en full same som har stjålet et gammelt og kjent navn fra V2 (og kanskje flere verdener). Dere lager spenning, og det er gøy å følge med. Krigsærklæringen mot Baron gikk ikke så veldig bra, og man kan ikke annet enn å le av det hele. Dere har det i kjeften, men når alt kommer til alt går det ikke så veldig bra. min spådom er at de kommer til å kroke seg gjennom litt mer flause og "krig" før medlemmene enten blir inaktive, eller splittes. Kanskje fyllesamen går til TH? Hvem vet.

7 H-A 192.709 13.765

Dere har laget en stamme i ingenmannsland, og har rekruttert mange av de dere kunne adlet. Kanskje det også er derfor dere kun har adlet to byer på 5kp eller over (der den ene ble adlet igjen med en gang). Ellers går det en del i gråbyer. Dere har èn "god" (han har ihvertfall en del poeng) spiller, ellers er det spillere som stort sett har tatt permanent sommerferie. Dere har en slak økning, og venter vel bare på at de store stammene skal vokse seg større, slik at dere sakte men sikkert forsvinner. Jeg er nok full av fordommer, og gir et dårlig førsteintrykk til en stamme jeg ikke har sett noe av, men jeg tviler sterkt på at noen kommer til å motbevise dette. Det hadde isåfall vært utrolig gøy. Dere blir snart tatt igjen av ORLY! hvis dere ikke får adlet annet enn barbarbyer og byer på 2 k p.

8 ORLY? 183.068 36.614

Stammen med høy gjennomsnittspoengsum. Få medlemmer som koser seg i sitt stammecluster i vest. Dere adler alt mulig rundt dere som dere ikke liker, og virker fornøyd med det. Dere hadde litt konkurranse i starten mot en stamme som hadde litt poeng, men det tok ikke mange dagene før dere tok vekk stammen fra kartet. Har også fått litt hjelp av denne stammen, og må bare skryte av dere. Dere er hyggelige og aktive. Likevel tror jeg nok dere trenger en taktikk på hvordan dere skal gjøre det videre. Kanskje dere bør gå løs på K53-stammen? Med mindre dere er tilfreds med det kosleige clusteret deres i vest, så tror jeg vi etterhvert her vil få se en oppløsing som resulterer i at 1-4 spillere går inn i en ny og lovende stamme. Hvilken vil dette bli isåfall, og når? Gleder meg til å se.

9 BBQ 182.616 10.021

Rosinen i pølsa, håret i maten, steinen i skoen. Kjært barn har mange navn, men også de ikke fullt så kjære. Dere er rett og slett i veien, og er bare irriterende. Dere går strake veien mot nederlag, men dere ser det ikke selv, og velger heller å fortsette å være den irriterende lillebroren som bare gjør ting vanskeligere for de rundt. Er slaven til AoL, og er ENDA værre med tanke på gråbyhoring. Gråbyhoring og readling av seg selv preger adlingslista, og det er ikke særlig mer å hente her annet enn at dere faktisk har litt ODD. men det er ganske naturlig ettersom dere er den irriterende lillebroren. Jeg veit ikke med dere, men jeg er ihvertfall lillebror selv, og om IRL hadde vært som TW, med statistikker og alt, så hadde jeg hatt sykt høy ODD etter å irritere de eldre brødrene mine. Akkurat som BBQ. Men det er bare å innse det. Storebror får alltid vilja si.

10 BK 121.639 5.424
Etter mange nye medlemmer, og en god del gråbyhoring er de tilbake! Jeg trodde vi aldri fikk se dere igjen, men jaggu er dere her igjen. Velkommen tilbake. Dere er veldig spredt, og har ingen spesielt store spillere, men her kan alt skje. Med stor økning i det siste er det også stor sjanse for at dere fortsetter å øke. Hvor dere har vært de siste ukene vet jeg ikke, men dere rekrutterte plutselig en haug av spillere 30. juni. Min spådom er at flere spillere blir inaktive, og at dere blir nedadlet av Baron, ORLY?, MyTH og TH. Beklager, men dere overlever ikke lenge

Generelt sett tror jeg baron går ned en plass, men kommer snart opp igjen. De er sterkere enn som så. ORLY går forbi H-A i første omgang, og RoEm om den oppløses. AoL beholder sin plass merkelig nok litt til, ettersom de mangler fiender. men etterhvert faller de også.


Så må jeg komme med en beklagelse til alle jeg har skrevet negativt om. Ikke ta det personlig, men jeg mener alt jeg har skrevet. Det er en del av å skrive lister
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Utrolig bra lesestoff dette her, den beste lista på veldig lenge.
Er enig i mange av påstandene dine, og denne lista er ikke gjort på minuttet :)

Alltid fint å få litt fine ord også da (love)
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Blandt de tre øverste i stammen er ODD-rekorden på 71 000, noe som kvalifiserer til en finfin 52. plass.
Fantastisk liste!! Full creds, for det her var imponerende.

Vil bare indikere en liten ting ang. det jeg har sitert.
10 Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator [-T-H-] 249.483
Kanskje du tenker på topp 3 i stammen (vi hadde den plassen helt til i går kveld), vil da likevel si at vi ligger "i toppen". ;-) Merk også at vi hittil kun har fått ODA og ODD av egne tropper. ODA sier vel seg selv, men vi har aldri fått inn støtte av diverse grunner (tidspunkt, distanse o.l.).

9 BBQ 182.616 10.021 [/B]
Rosinen i pølsa, håret i maten, steinen i skoen.
En siste ting. "Rosinen i pølsa" er ment om noe bra, et høydepunkt eller noe annet positivt. ;-)
 
Sist redigert:

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Herlighet, en fantastisk liste.....har faktisk lest den to ganger, for å få alt med (happy)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Vil bare indikere en liten ting ang. det jeg har sitert.
10 Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator [-T-H-] 249.483
Kanskje du tenker på topp 3 i stammen (vi hadde den plassen helt til i går kveld), vil da likevel si at vi ligger "i toppen". ;-) Merk også at vi hittil kun har fått ODA og ODD av egne tropper. ODA sier vel seg selv, men vi har aldri fått inn støtte av diverse grunner (tidspunkt, distanse o.l.).

Ja, var topp tre i stammen jeg tenkte på :) Regner ikke med at alle får ODD på grunn av beliggenhet

En siste ting. "Rosinen i pølsa" er ment om noe bra, et høydepunkt eller noe annet positivt. ;-)

Har alltid lurt på det der! Takk for oppklaringen(clapping)





Takk for ryktepoeng og hyggelige ord, folkens! Er glad for at dere liker lista :) Uten det er det jo ikke vits i å lage lister ;)
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Ser tydelig her at du preges av lærer utdannelsen din, vegard. Veldig bra lesestoff, og det var faktisk spennende å lese det. (Leste ikke alt da men men). (happy)

ODA er på vei opp, fikk nettopp dagens angriper og har stort sett fulle byer nå - som venter ved neste anledning. Jobber tross alt mer eller mindre 6-8 timer vær dag for tiden, og til tross for KUN å ha spilt solo frem til nå nylig har jeg ikke villet ofre arbeidskreftene mine IRL på å anstrenge meg ved organisering av angrep og intens farming (for å opparbeide eventuelle tap av tropper). (clapping) Husk at man kan være en veldig dyktig leder uavhengig av hvilke kvaliteter man har ved krigsføringen også, så dersom du mener jeg og Finix ikke har disse kvalitetene kan vi likevel være gode ledere ;) (kyss)

Vil da ikke akkurat skryte over din situasjon heller da Vegard. Greit nok at du, til stor grad, har blitt utsatt for angrep, men det lønner seg å ta de rette valgene i begynnelsen av verdenen dersom du vil oppnå suksess senere. Ved min kapasitet (Antall tropper) kunne jeg uten problemer sendt alt rett i døden på dere og da gå opp på topp 3 ODA, men nei, jeg føler ikke man trenger å ha høy ODT for å kunne bevise at man er dyktig ;) (i starten altså)


Slik jeg ser det nå har du rimelig lite poeng iforhold til din ODT i motsetning til oss, så jeg er er ikke så veldig imponert over at du ikke har klart deg bedre poengmessig. Du ligger for øyeblikket rimelig langt mot rimmen, ved tryggere havner du også tross alt. (nerd)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Takk for gode ord, Legenden ;) men du trenger ærlig talt ikke gå til forsvar. Jeg vet at det er en grunn til at dere har lite ODA, og om det er som du sier at OD er på vei opp, så er jo det bra. Jeg sier ikke at dere er dårlige ledere av den grunn, jeg sier bare at dette ikke er blitt vist ennå. For det er jo fakta.

Og du trenger heller ikke gå til motangrep. Du snakker om å ta de rette valgene. Fikk høre at jeg hadde tatt feil valg da jeg gikk til MyTH istedet for TSM, men etter å ha startet opp nesten helt på nytt etter en rekke angrep (befant meg midt i TSM-land), så gikk det jo dårlig med TSM. Vil da påstå at jeg tok riktig valg, for nå preges området av MyTH-spillere. Har gått fra topp ti til topp 500, og tilbake til topp 50. Alene på kontoen, samtidig som jeg har skrevet en bacheloroppgave i pedagogikk (Fikk faktisk karakter B). I tillegg vil jeg si at jeg ikke bryr meg stort om hva du er imponert over eller ikke ved min spilling. Du har jo tross alt ikke peiling på hva kontoen har gjennomgått, så du har ikke grunnlag for å si noe som helst.


Så som sagt: Takk for at du synes lista var bra, men du bør holde deg for god for å ikke klare å lese om deg selv at du har dårlig OD uten å gå til forsvar og motangrep mot meg. Jeg påstår ingen steder at du er en dårlig spiller, jeg bare påstår at du ikke har vist det. Og det kan du ikke være uenig i.
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Ønske bar å si at d va Baron som erklærte krig, å ikke andre veien runt, viss du vil ha d rætt.
Flott liste anyway!
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Ønske bar å si at d va Baron som erklærte krig, å ikke andre veien runt, viss du vil ha d rætt.
Flott liste anyway!

Når dere hadde oss oppført som fiender, så kan nok akkurat det der diskuteres på flere nivå'er. Kan si det sånn at det faktisk var Baron som hadde baller nok til å gi en lyd om at flørtingen deres var uakseptabel. Vi ser jo at også -T-H-, i likhet med RoEm, har mangel på gutts til og nettopp sende ut krigserklæringer. Kanskje tribalhugging'a til Sondre sitter igjen?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp