Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Ryktes 100 adels i togene:rolleyes:

avkreftes!
Det blir 7 adels i togene (~97.1% sansynlighet til å få byen)!
Hvis man adler byen på nøyaktig 6 adels (~55.6% sansynlighet) så vil man bare readle seg selv med 7. adels 6.25% av gangene!
~12.6% av gangene vil man adle byen på nøyaktig 5 adels, og vil derfor mest sansynlig miste 1 ekstra adels de gangene!
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
men togene blir lette og snipe da ;)
vil heller tro man kjører hovedsakelig adelsnukes
 

DeletedUser

Guest
men togene blir lette og snipe da ;)
vil heller tro man kjører hovedsakelig adelsnukes
i og med at tidene forandres, blir det umulig å snipe. kan forsåvidt bli vanskelig å få gode tog også, siden angrep kan få flyttet tider opp til 15 sekunder fremover eller bakover, med da det resultat at hovedtyngden av toget, den med mest tropper og ram, kan komme sist :p
er man skikkelig heldig, så flyttes den delen med minst tropper 15 sekunder frem, slik at den gjør minst skade. clearing før tog kan også komme helt feil ut. denne runden blir gambling så det holder, på alle mulige vis.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
i og med at tidene forandres, blir det umulig å snipe. kan forsåvidt bli vanskelig å få gode tog også, siden angrep kan få flyttet tider opp til 15 sekunder fremover eller bakover, med da det resultat at hovedtyngden av toget, den med mest tropper og ram, kan komme sist :p
er man skikkelig heldig, så flyttes den delen med minst tropper 15 sekunder frem, slik at den gjør minst skade. clearing før tog kan også komme helt feil ut. denne runden blir gambling så det holder, på alle mulige vis.

Så lenge man umiddelbart ser hvilke angrep som treffer først og sist, så vil ikke adelstog være noe problem. Da er det bare å prøve på ny til man får et noenlunde tett tog med nuket først. Om det derimot er slik at man ikke får forhåndsvarsel om endringer i angrepstidspunkt før plutselig klokka er 7 sekunder over angrepstid og nuket ditt fortsatt drikker te med melk i utenfor fiendens bymurer, blir det hele ganske mye vanskeligere.

Hvordan funker det med kansellering av angrep? Blir det forsinkelser på disse også? (mtp cancelsnipe)
 

DeletedUser

Guest
denne må nesten Dakapo svare på, men slik jeg ser det, tja, kan gå..
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Man kan heller ikke sende tog med 7 AM da man kun kan sende 5 angrep per sekund.
 

DeletedUser

Guest
Man kan heller ikke sende tog med 7 AM da man kun kan sende 5 angrep per sekund.
tull og tøys.. et tog er et tog, selv om det bruker 10 sekunder.. et dårlig tog, men likevel et tog. så man kan fint sende tog med 10 am, om man gidder. man MÅ nemlig ikke sende så tett..
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
tull og tøys.. et tog er et tog, selv om det bruker 10 sekunder.. et dårlig tog, men likevel et tog. så man kan fint sende tog med 10 am, om man gidder. man MÅ nemlig ikke sende så tett..

Det er ikke definisjonen av tog jeg benytter; men du skal selvfølgelig få lov til å mene noe annet. (happy)

Det jeg definerer som et tog er der første og siste angrep er såpass tette at det skal være en utfordring å få noe støtte mellom dem. Noe som ikke er spesielt vanskelig på et 10-sekunderstog, dersom du ønsker å kalle det for det.

Går jo an å time inn de 2 siste adelene fra en anen by ;) Blir fortsatt ett tog

Det har du selvsagt helt rett i, og det hadde jeg i farta ikke tenkt på. Godt innspill!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er ikke definisjonen av tog jeg benytter, men du skal selvfølgelig få lov til å mene noe annet.

Jeg vil si at definisjonen av tog er relativt til hver verden, altså hvor mange adelsmenn det er størst sjanse til å ta over en by med. Som i dette tilfelle er 7.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
uansett, med slike tidshopp som kan forekomme her, så blir vel det tryggeste å sende adelsnukes -.-
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke definisjonen av tog jeg benytter; men du skal selvfølgelig få lov til å mene noe annet. (happy)

Det jeg definerer som et tog er der første og siste angrep er såpass tette at det skal være en utfordring å få noe støtte mellom dem. Noe som ikke er spesielt vanskelig på et 10-sekunderstog, dersom du ønsker å kalle det for det.



Det har du selvsagt helt rett i, og det hadde jeg i farta ikke tenkt på. Godt innspill!


Takk :)

Defenisjonen av tog er ikke akkurat gjort spesifik annet enn at det er flere angrep rett etter hverandre, normalt fra samme by. Så da blir spørsmålet hva er "rett etter" hverandre?

Eg ville definert det som tog opp til omtrent 15 sekunder, men da et MEGET dårlig tog.

Utifra din defenisjon Tom så tviler eg på at du klarer å sende tog da det ikke er stor utfordring å snipe et tog over 10 ms. Selfølgelig kommer det jo helt an på hvem som skal snipe toget.

Så skal det da sies at eg ikke vet hvor raske tog du sender. Så det er mulig eg tar feil.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Kan angrep flyttes med 10sec når de sendes pga disse kranglene :O?
 

DeletedUser

Guest
Måtte lese det der 6-7 ganger før eg forsto hva du mente :p Men ja angrep/støtte komandoer kan bli opp til 15 sek lengre eller opp til 15 sek kortere enn hva de opprinnelig skulle vere.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Utifra din defenisjon Tom så tviler eg på at du klarer å sende tog da det ikke er stor utfordring å snipe et tog over 10 ms. Selfølgelig kommer det jo helt an på hvem som skal snipe toget.
Jeg er også helt enig i at det ikke er en stor utfordring, men det er en utfordring likefullt.
Å sende inn støtte mellom et tog på 10 sekunder, krever veldig lite anstrengelse.
 
Topp