Intervju av Kkire 5

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Så kan du fortelle oss din TW historie?

Begynte med TW etter at en nabo tipset meg om spillet. Han var allerede godt i gang med å øke antall byer og dessverre kom vi ikke akkurat siden av hverandre. Kom rask inn i en stamme, RRR, som egentlig ikkje var den beste. Mye små folk som hadde litt for høye tanker om seg selv, så jeg forsvant derfra etter en drøy måned. Rakk å ta mine 3 første byer mens jeg var i RRR.
Hoppet raskt videre til =DK=, hvor jeg holdt ut i 3 dager. Hovedgrunnen var at stammen skulle deles mer opp i forhold til hvor folk lå på kartet. Så nevnte Tark dannet TGL, hvor jeg og en del andre joinet. Blant annet vil sikkert noen huske htjostheim, kirssa, Miss Thahila og dinsjit, som alle var med der. En drøy mnd holdt vi på i TGL, før vi kom over i Bol systemet og dannet Bol-D. Grunnen til at de tok oss inn, var at vi hadde hjulpet de med angrep på en stamme som het S I.
Så fra sommeren 2008 til mars 2009 var en fin tid i Bol-D. Fikk etter hvert være med i styret og da vi gikk over i Bol, fortsatte jeg etter hvert som rekrutør. En ganske artig jobb, hvor jeg fikk hilse på mange ulike karakterer :)
Hadde i underkant av 2 millioner poeng da jeg dro over til Bol, så jeg var langt i fra å være den største. I Bol var det egentlig bare å gi full pinne. Prøve å henge med på det de andre gjorde. Vi var en god gjeng i sør som slo godt i fra oss, men som i resten av Bol, ble det etter hvert litt for mange innaktive og framdriften stagnerte.
Konflikten mellom Bol/RNG/HFO kjenner de fleste til, så skal ikke nevne den noe særlig her, annet enn at jeg og flere andre så hvilken vei det bar. Enten kunne vi velge å joine JPTG, som for de fleste i Bol ikke var et alternativ, eller så var det å prøve å komme seg inn i WIC. For min del var den enten WIC eller å gi seg som var alternativene. Nå var jeg heldig å komme inn i WIC, hvorfor får noen andre svare på. Men da jeg fikk tilbudet, bestemte jeg meg for å endre spille stil. Ville gå fra å være en som alltid hadde nok def og ikke drev med veldig mye adling av gangen, til å heller kjøre på og se hvor det bar. Har i hvert fall økt en del i ODA og poeng det siste året.
Syns selv det er litt snodig å være ranket som nummer en, men må innrømme det er litt artigt og. Mang her som nok fortjener en første plass før meg, men jeg kommer ikke til å gi den fra meg uten kamp :)

Fortell litt om deg selv.

Jeg er en 32 år gammel bergenser som har spilt på denne kontoen siden dag 1. Det var en nabo som tipset meg om dette spillet, men hadde ikke trodd jeg skulle holde på i over 5 år da jeg begynte.
Har truffet mange hyggelige person og hatt mange artige samtaler opp igjennom årene, som jeg kommer til å savne når dette er over. Men kjenner at det er godt at vi er på oppløssiden i denne verdenen. Så jeg kommer nok ikke til å fortsette på noen ny verden, tror jeg...


Hvordan føles det holde rank 1 på .no eldste verden?

Det er både litt merkelig og artigt å være på rang 1. Føler ikke på noen måte at jeg er den beste her, for jeg vet at det sitter mange spillere, både aktive og tidligere aktive, som har betydelig bedre offensive og defensive ferdigheter enn meg. Men det er nok to grunner til at jeg i skrivende øyeblikk er størst. Den første er at jeg har hatt ett ganske høyt aktivitetsnivå over en lengre periode. Itillegg forandret jeg litt spille måte etter at jeg gikk fra Bol til WIC. Tidligere skulle jeg alltid ha nok def, og litt til, tilgjengelig for å holde nytatte byer, mens de siste månedene har jeg heller kjørt "mister jeg en by, tar jeg den igjen"-metoden.
Den andre grunnen er at jeg har hatt mange gode og aktive stammevenner rundt meg, som har angrepet fiender samtidig, slik at fiendene fortere gav opp. Begynner å bli en ganske lang liste på spillere som har slettet seg etter bare noen dagers angrep. Man kommer ingen vei med å kjøre solo på dette spillet, så en god og aktiv stamme er essensielt.


Hvem har vært din beste fiende til nå?

Vanskelig å navngi den beste, da jeg har truffet mange opp igjennom årene. Men det er ingen tvil om at det har vært mange dyktige spillere innom på denne verdenen, både på rett og feil side :)


Hva er dine største seiere og skuffelser på TW?

Største seier må ha vært da jeg var i TGL og vi imponerte nok til å bli tatt inn i Bol. Vi var en liten men god gjeng der som samarbeidet godt og klarte å lage nok problemer for betydelig større spillere. Så vi ble belønnet med å danne grunnmuren i Bol-D.

Har vel egentlig ikke vært noen skuffelser i løpet av disse årene. Litt små frustrert har jeg vel vært(HFO/BOL/RNG problemen, gråby adling), men det har egentlig gått overraskende greit. Blir sjeldent veldig skuffet :)


Hvordan klarte du å holde motivasjonen gående i over 5år?

Det viktigste har vært alle de hyggelige folkene jeg har spilt med. Blitt kjent med mange opp igjennom årene og har mange gode minner fra det.
Ellers har jeg prøvd å sette opp kontoen på en grei måte, slik at jeg ikke er avhengig av å sitte innpå flere timer hver dag for å få alt gjort.
Det hjelper også på å være litt over middels interessert i strategi spill, for da finner man alltid noe som kan holde motivasjonen oppe :)


Hvilke hendelser mener du har forandret v1 mest?

Mye som har vært med på å påvirke V1 opp igjennom årene, men den avgjørelsen som har hatt mest påvirkning er nok når arbeidet med å lage en allianse mellom HFO/RNG/BOL kollapset. Tenk om de hadde fått det til, da ville vi nok hatt en stillingskrig ganske lenge og ihvertfall ikke blitt ferdig iløpet av 2013 :)


Hvem synes du er de mest profilerte spillerne på v1, og hva mener du om dem?

Mange profiler som har vært med her, så beklager til de som føler seg glemt....
Glitter: Meget dyktig spiller som hadde et enormt nettverk og alltid en løsning på problemene. Lærte mye og mange artige samtaler :)

htjostheim: en av mine nærmeste naboer i sør gjennom en lang tid og samme laget vi mye krøll. Han adlet mer enn meg, men han fikk mer bruk for deffen min, enn jeg gjorde... :)

torkildskaug: Orginalen var en meget hyggelig kar. Hadde stor forståelse for spillet og var betydelig mer gjennomtenkt enn en del andre jeg har snakket med :) Skills hadde han også :)

Grim Reaper: Nok en meget hyggelig kar, som har et høyere aktivitetsnivå enn meg. Glad jeg er på hans side for tiden Kan alt, så lurer du på noe, er han rette personen å spørre.

Magic dude: Kjente ikke så veldig mye til deg før jeg kom inn i WIC, men kan støtte meg til alle de som mener du er den beste her på V1. Imponert meg flere ganger og gitt meg mange gode tipe.

Capitan22: Føler jeg må nevne hun her, selv om jeg aldri snakket noe særlig med hun. Skal ha cred for å stå på sitt, selv om jeg ikke er like enig i alt.

Balle Klorin: Er vel egentlig en grunn til at V1 kom inn på det sporet vi er nå, etter at RNG/BOL/HFO gikk fra hverandre, og midtpunktet var Balle. Var ikke den som gikk ut først i krigen, med inkluderer du gråbyer så....

bgm75: Imponerende den jobben han gjorde med HFO, med å ta de opp fra en liten gjeng til å bli en av de større stammene. Virket dog som om noen gikk han til hode og kravene ble etterhvert litt drøye :) Hva hadde skjedd om jeg hadde utslettet Mystique og ikke latt han danne HFO samme med bgm....

lykkebitteliten: Må nesten nevne orginalen her, mest for husfreden sin skyld. Beste damen på V1!

tark: Sikkert ikke mange som husker han her, eller har hørt om han før. Han var min første stammeleder og hadde en innsats som var upåklagelig. Er vel første gang på mange år, jeg fikk tilsnakk av en 13 åring :) Men mye artig hadde vi og noe må han ha gjort rett:)


Og sist men ikke minst, hva er planen din framover til seieren er sikret?

Fram til V1 stenger skal jeg la adelsmennene løpe og trengs det nukes, så sitter de å tripper og. Skal gjøre det jeg kan for å bli fortest mulig ferdig her, før jeg legger TW skoene på hyllen :) Tenk om vi hadde klart å få til en TW-fri jul :)
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Kjempebra intervju av en dyktig spiller og ikke mist en nøkkel spiller for WIC! Prøvde lenge og ta knekken på deg i sør og K72 omegn, men det gikk aldri veien.. :razz:

Tidligere skulle jeg alltid ha nok def, og litt til, tilgjengelig for å holde nytatte byer, mens de siste månedene har jeg heller kjørt "mister jeg en by, tar jeg den igjen"-metoden. Akkurat den der kan jeg ikke si meg helt enig av egen erfaring. ;) Alle gangene jeg har nuket deg har jeg vell nesten aldri brutt igjennom muren din, ei heller nesten senket den. Var jo stacks over hele linja ^^
 

DeletedUser

Guest
nja, vil nå ikke si det.. kkire er bare aktiv og flink til å flytte deffen ;) jeg har selv spilt MOT han, og vet hvor vrien han er. tror ikke jeg klarte å ta en eneste by av han
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Bra intervju! :) Synes det var på høy tid å få ett intervju av nettopp denne karen. Har lenge lurt på hvem som satt bak kontoen der.

Husker jeg kriget mot han mens jeg enda var noob. Og jeg kan bekrefte at det var langt fra enkelt å komme igjennom murene der i gården. Stacks all the way :eek:
 

KKire5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Takk for hyggelige ord :)

Ser flere av dere mener jeg var godt stacket i byene mine hele tiden, men det er nok ikke helt rett. Byene var stacket (4-5 def byer) når deres angrep kom, men de var som regel ganske tomme når angrepene ble sendt. Jeg har vært heldig med å få bygget en del større clustre rundt omkring, itillegg til å være ganske aktiv og ha rundt 65% av byene som def, ble det ganske lett å stoppe det meste når det kommer litt random nuking.
Vet og av egen erfaring at det er veldig mye mer demotiverende å kun få røde rapporter når en ønsker å nuke fienden, selv et godt stykke inne i safe området. Så siden mine skills er litt under de beste her, valgte jeg å kjøre en taktikk som gikk ut på å demotivere mine angripere ved å la de få minst mulig tropper igjen. Vil påstå det fungerte veldig greit :)
Men det skal også være sagt, en del front byer/områder inneholdt mer enn 4-5 def byer, men det var det flere som hadde :)
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Takk for hyggelige ord :)

Ser flere av dere mener jeg var godt stacket i byene mine hele tiden, men det er nok ikke helt rett. Byene var stacket (4-5 def byer) når deres angrep kom, men de var som regel ganske tomme når angrepene ble sendt. Jeg har vært heldig med å få bygget en del større clustre rundt omkring, itillegg til å være ganske aktiv og ha rundt 65% av byene som def, ble det ganske lett å stoppe det meste når det kommer litt random nuking.
Vet og av egen erfaring at det er veldig mye mer demotiverende å kun få røde rapporter når en ønsker å nuke fienden, selv et godt stykke inne i safe området. Så siden mine skills er litt under de beste her, valgte jeg å kjøre en taktikk som gikk ut på å demotivere mine angripere ved å la de få minst mulig tropper igjen. Vil påstå det fungerte veldig greit :)
Men det skal også være sagt, en del front byer/områder inneholdt mer enn 4-5 def byer, men det var det flere som hadde :)

Var vell mer enn 50-100 deffbyer i de frontbyene ja? :razz:
 
Topp