Kommentarer/spørsmål til verden 17

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Vet dette er dumt, men når kommer Dagens medaljene (Plyndrer, Raner, Angriper og Forsvarer) og når kommer Stormakt?
 

DeletedUser

Guest
"Gratis frakt av ressurser på markedet er for tiden deaktivert, men du kan likevel sende ressurser til dine egne byer, samt opprette tilbud."

Når blir den aktivert?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
"Gratis frakt av ressurser på markedet er for tiden deaktivert, men du kan likevel sende ressurser til dine egne byer, samt opprette tilbud."

Når blir den aktivert?

Kommer helt an på når du startet da det er tidsbegrensning basert på starten til hver spiller, men på et generelt grunnlag ca 1440 timer etter start.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor er de ikke med fra start? Kunne vært artig med dem i starten og?

Mest sannsynlig for å hindre at folk oppretter 2 kontoer (eller får en venn til å opprette en), for deretter å booste den ene kontoen med ress fra den andre. Dog synes jeg fristen er litt lang.

Edit: sorry, skrev ang. feil emne. Støtter deg på å ha de med fra start.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvorfor er det overhodet deaktivert?



Disse to under her svarte egentlig ganske greit på hvorfor ikke :)

For at folk ikke kan cheate i oppstar, i form av at venner lager kontoer og sender dem ressurser som gir dem ekstra ress og et overtak som ikke er lovlig fortjent.

Mest sannsynlig for å hindre at folk oppretter 2 kontoer (eller får en venn til å opprette en), for deretter å booste den ene kontoen med ress fra den andre. Dog synes jeg fristen er litt lang.

Edit: sorry, skrev ang. feil emne. Støtter deg på å ha de med fra start.


Ja, kanskje fristen er lang. Det er egentlig ikke noe jeg har tenkt mye på, men frihandel er en gode som kommer når verden har begynt å bli mer etablert, ikke noe som skal være der når den virkelig er på sitt mest nyttige.
 
Sist redigert:

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Disse to under her svarte egentlig ganske greit på hvorfor ikke :)






Ja, kanskje fristen er lang. Det er egentlig ikke noe jeg har tenkt mye på, men frihandel er en gode som kommer når verden har begynt å bli mer etablert, ikke noe som skal være der når den virkelig er på sitt mest nyttige.

Olve snakker vel om Dagens-medaljene, som var det han fikk svar på fra deg litt over.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvorfor er de ikke med fra start? Kunne vært artig med dem i starten og?

Rett og slett pga at de ikke har noe der å gjøre fra start av. I tillegg vil veldig få i det hele tatt få de medaljene i starten da de aller fleste tar èn by i løpet av en dag, kanskje to om de er heldige - blir ingen medaljer ut av det.
 

DeletedUser

Guest
Rett og slett pga at de ikke har noe der å gjøre fra start av. I tillegg vil veldig få i det hele tatt få de medaljene i starten da de aller fleste tar èn by i løpet av en dag, kanskje to om de er heldige - blir ingen medaljer ut av det.

Nå snakker vel du om Dagens Stormakt, tror jeg? Ser helt klart poenget i at den ikke er med fra start, men Dagens Plyndrer og Dagens Raner er det ikke meningsløst å ha med fra kanskje to dager ut i spillet. Folk raner kanskje ikke så mye, men de raner, og noen raner mer enn andre. Disse vil da bli belønnet med medaljer, akkurat som senere i gamet. Hva er egentlig forskjellen på litt uti gamet og nå? Bortsett fra at medaljene blir større, da.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå snakker vel du om Dagens Stormakt, tror jeg? Ser helt klart poenget i at den ikke er med fra start, men Dagens Plyndrer og Dagens Raner er det ikke meningsløst å ha med fra kanskje to dager ut i spillet. Folk raner kanskje ikke så mye, men de raner, og noen raner mer enn andre. Disse vil da bli belønnet med medaljer, akkurat som senere i gamet. Hva er egentlig forskjellen på litt uti gamet og nå? Bortsett fra at medaljene blir større, da.

Njaa, nei det gjelder egentlig alle dagens medaljene. Er kun èn spiller som kan få "dagens medalje" for den dagen, men jeg kan ha det i bakhodet til neste verden.
 

DeletedUser

Guest
Njaa, nei det gjelder egentlig alle dagens medaljene. Er kun èn spiller som kan få "dagens medalje" for den dagen, men jeg kan ha det i bakhodet til neste verden.

Selvfølgelig er det bare en spiller som kan få dagens medalje hver dag, slik er det jo overalt. Det er Dagens Plyndrer og Dagens Raner jeg spesielt mener bør kunne være med fra ca. 2 dager ute i spillet (som jeg har skrevet før), fordi det blir det samme som senere i spillet, bare med "mindre" medaljer.

Dakapo skrev:
I tillegg vil veldig få i det hele tatt få de medaljene i starten da de aller fleste tar èn by i løpet av en dag, kanskje to om de er heldige
I denne setningen snakker du vel bare om Dagens Stormakt, slik jeg skjønner det?
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Det er vel ikke noen andre dagens medaljer som innebærer å adle byer, så jeg kan vel forsikre deg om at det er Dagens Stormakt hun sikter til ;-p
 

DeletedUser

Guest
Statistisk greia kom bort fra profiln:( koss sett æ denj tebake? :)
 
Topp