Diskusjon v22

DeletedUser

Guest
Opprinnelig skrevet av The Governator
Når det gjelder nattbonus mener jeg bestemt denne bør utvides, gjerne med fullstendig angrepssperre. Folk er drittlei av å bli adlet ned på natten. Slik som TW har utviklet seg er det livsfarlig å ikke ha med nok duals til å dekke natten, eller joine en stamme med svært gode KV ordninger. Det er ekstremt nybegynnerfiendlig å kjøre uten nattbonus da de fleste går solo og ikke er i nærheten å komme inn i en stamme med gode KV ordninger (Som regel premades). De aller aller fleste som spiller TW går enten på skole eller jobber, i begge tilfellene kreves adekvat søvn på natten. Skal vi opprettholde spillermassen er vi nødt til å tilrettelegge slik at det faktisk er mulig å henge med selv om man har et normalt liv på dagtid. Natteravnene vil uansett ha gode fordeler med økt farmekapasitet og mulighet til å time inn angrep fra distanse rett etter NB.

Da v22 nærmer seg mer for hver dag som går, tenkte jeg at jeg skulle støtte det som er det viktigste og mest fornuftige jeg har lest på forumet på en lang stund. Akkurat dette med nattbonus er noe endel er mot og mange er for. For meg selv er det en helt essensiel faktor for om jeg melder meg opp når det kommer nye verdner, både her og på .net.

Det kan ikke bli sakt nok hvor viktig akkurat dette er, en av de største grunnen til at tw mister så mange spillere er fordi dette er et helt sykt tidskrevende spill. Dere aner ikke hvor mange jeg iløpet av årene har spilt/snakket med som gir seg med tw fordi det rett og slett tar for mye tid. Få jeg har snakket med synes spillet har tatt en positiv rettning (jeg skal ikke komme inn på pp/pay to win her, kanskje en annen gang). For å hevde seg på dagens servere, som det så fint ble sakt av min venn Governator, er du helt avhengig av å ha en nattdual som dekker natten, eller ha en stamme med et glitrende kv-system. Det er en trend nå for tiden å sende masse angrep som treffer på natten for å billigst mulig prøve å utnytte en vær stakkar som ikke har en nattdual, eller rett og slett ikke har tiden til å sitte opp på natten og snipe tog/stacke byer. Dette blir i mine øyne bare moralsk ødeleggende for en vær spiller som bruker mye tid på tw, for så å våkne opp en morgen å se at kontoen din ble nuket/adlet ned mens du sov.

For å stjele Govenators ord igjen, "Folk er drittlei av å bli adlet ned på natten". Så vær så snill å se at dette er et problem for mange. Mange med vanlige jobber og skolegang har ikke tiden til å sitte opp på natten og spille tw, det blir helt umulig i lengden. Dette er et stort problem og er en stor faktor for at mange spillere slutter. Så vær så snill å se litt inn i akkurat denne delen av spillet, vi trenger en litt bedre løsning som gjør at tw er et spill du kan spille og nyte uten å presse 3-4 stykk inn på en konto, eller selv spille både dag og natt.

Håper det er flere som deler mitt synspunkt på denne saken, takk for meg.
 
Sist redigert av en moderator:

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Da v22 nærmer seg mer for hver dag som går, tenkte jeg at jeg skulle støtte det som er det viktigste og mest fornuftige jeg har lest på forumet på en lang stund. Akkurat dette med nattbonus er noe endel er mot og mange er for. For meg selv er det en helt essensiel faktor for om jeg melder meg opp når det kommer nye verdner, både her og på .net.

Det kan ikke bli sakt nok hvor viktig akkurat dette er, en av de største grunnen til at tw mister så mange spillere er fordi dette er et helt sykt tidskrevende spill. Dere aner ikke hvor mange jeg iløpet av årene har spilt/snakket med som gir seg med tw fordi det rett og slett tar for mye tid. Få jeg har snakket med synes spillet har tatt en positiv rettning (jeg skal ikke komme inn på pp/pay to win her, kanskje en annen gang). For å hevde seg på dagens servere, som det så fint ble sakt av min venn Governator, er du helt avhengig av å ha en nattdual som dekker natten, eller ha en stamme med et glitrende kv-system. Det er en trend nå for tiden å sende masse angrep som treffer på natten for å billigst mulig prøve å utnytte en vær stakkar som ikke har en nattdual, eller rett og slett ikke har tiden til å sitte opp på natten og snipe tog/stacke byer. Dette blir i mine øyne bare moralsk ødeleggende for en vær spiller som bruker mye tid på tw, for så å våkne opp en morgen å se at kontoen din ble nuket/adlet ned mens du sov.

For å stjele Govenators ord igjen, "Folk er drittlei av å bli adlet ned på natten". Så vær så snill å se at dette er et problem for mange. Mange med vanlige jobber og skolegang har ikke tiden til å sitte opp på natten og spille tw, det blir helt umulig i lengden. Dette er et stort problem og er en stor faktor for at mange spillere slutter. Så vær så snill å se litt inn i akkurat denne delen av spillet, vi trenger en litt bedre løsning som gjør at tw er et spill du kan spille og nyte uten å presse 3-4 stykk inn på en konto, eller selv spille både dag og natt.

Håper det er flere som deler mitt synspunkt på denne saken, takk for meg.

(støttes)
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Hvorfor kan ikke disse med vanlige jobber/skole gjøre egene tiltak for å stå opp om natta som de spillerne som satser skikkelig må gjøre.?
 

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Da v22 nærmer seg mer for hver dag som går, tenkte jeg at jeg skulle støtte det som er det viktigste og mest fornuftige jeg har lest på forumet på en lang stund. Akkurat dette med nattbonus er noe endel er mot og mange er for. For meg selv er det en helt essensiel faktor for om jeg melder meg opp når det kommer nye verdner, både her og på .net.

Det kan ikke bli sakt nok hvor viktig akkurat dette er, en av de største grunnen til at tw mister så mange spillere er fordi dette er et helt sykt tidskrevende spill. Dere aner ikke hvor mange jeg iløpet av årene har spilt/snakket med som gir seg med tw fordi det rett og slett tar for mye tid. Få jeg har snakket med synes spillet har tatt en positiv rettning (jeg skal ikke komme inn på pp/pay to win her, kanskje en annen gang). For å hevde seg på dagens servere, som det så fint ble sakt av min venn Governator, er du helt avhengig av å ha en nattdual som dekker natten, eller ha en stamme med et glitrende kv-system. Det er en trend nå for tiden å sende masse angrep som treffer på natten for å billigst mulig prøve å utnytte en vær stakkar som ikke har en nattdual, eller rett og slett ikke har tiden til å sitte opp på natten og snipe tog/stacke byer. Dette blir i mine øyne bare moralsk ødeleggende for en vær spiller som bruker mye tid på tw, for så å våkne opp en morgen å se at kontoen din ble nuket/adlet ned mens du sov.

For å stjele Govenators ord igjen, "Folk er drittlei av å bli adlet ned på natten". Så vær så snill å se at dette er et problem for mange. Mange med vanlige jobber og skolegang har ikke tiden til å sitte opp på natten og spille tw, det blir helt umulig i lengden. Dette er et stort problem og er en stor faktor for at mange spillere slutter. Så vær så snill å se litt inn i akkurat denne delen av spillet, vi trenger en litt bedre løsning som gjør at tw er et spill du kan spille og nyte uten å presse 3-4 stykk inn på en konto, eller selv spille både dag og natt.

Håper det er flere som deler mitt synspunkt på denne saken, takk for meg.


Helt enig i dette! Jeg sluttet en periode, fordi nettopp at det ble så mye stress hver dag og hver natt der jeg snipet, stacket etc. Jeg kunne ikke holde ut, og har i tillegg eksamen for tur (men tw er som et narkotika, jeg klarte ikke slutte og er tilbake nå :D).

Håper det virkelig blir nattbonus på v22 hvis .no skal overleve. Flere og flere nybegynner slutter, fordi at kravet er for høyt. De må dekke alle tidsrommene enten solo eller med flere på kontoen og de må få tid til å lære seg spillet i seg selv. Som det er nå, har de lite sjanse for å få sin andre by før de blir most, derfor får de ikke tid til å gidde å spille mer. Vi må begynne å fokusere mere på begynnervennlige verdener hvis ikke tror jeg at skandinavia kan bli sammenslått i fremtiden.
 

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Hastighet: 1
Enhetshastighet: 1
Paladin: Nei
Bueskytter: Nei
Kirke: Ja
Akademi: Gullmynter
Moral: Nei
Barbarlandsbyer: Ja, vokser til 3000 poeng
Forskningssystem/smie: Enkel
Nybegynnerbeskyttelse: 5 dager
Stammemedlemmer: 20
Medaljer: Ja
Milits: Nei
Premium: PK, FA, KA
Stammekrig: Ja
Lojalitet: 25-35
Rekkevidde for adelsmenn: 60 felt
Stammeskifte: Ja
Valg av startposisjon: Ja
Angrep/support gap: 150 ms
Nattbonus: Ja (23:00-08:00)
Fakegrense: Nei
Farming: Vanlig
Flagg: Nei
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor kan ikke disse med vanlige jobber/skole gjøre egene tiltak for å stå opp om natta som de spillerne som satser skikkelig må gjøre.?

Jeg skjønner poenget ditt, men for mange med vanlige jobber og skole er dette nesten helt umulig. Det å måtte sette på alarmer utover natten da man egentlig skal sove gjør ikke noe annet en å ødlegge en person. Å drive på sånn ødlegger søvnen noe som fører til at man føler seg sliten/slapp, får dårligere immunforsvar og kan i verste fall føre til psykiske og fysiske lidelser.

Så for å være dønn ærlig, et spill som tw er ikke vært å ødlegge livet sitt for.

Men se også på de positive sidene med gode nattbonuser på verdner. Det vil, forhåpentlig vis, føre til at tw er et spill som er mer nybegynner vennelig. Vi får flere spillere og mindre som slutter pga det blir for tidskrevende. Vi får flere solokontoer som kan hevde seg, istedenfor dualkontoer med 3-4 spillere. Alt i alt synes jeg det kommer mange positive sider med et bedre nattbonus system, dere nattravner vil fortsatt ha mange fordeler av å spille på natten Roger, ikke bekymre deg for mye om det ;)

Her er noen kilder folk kan lese hvis de ikke tror meg:
http://forskning.no/helse-forebyggende-helse-stress-sovn/2008/02/livsviktig-sovn.
http://www.ung.no/helse/1785_Søvn.html.
http://seek4fitness.net/no/Artikler/View/Søvn-er-viktig-for-din-helse.html
Er mye mer på forskning rundt dette temaet. Er bare å søke opp hvis man har lyst å lese mer.
 
Sist redigert av en moderator:

Lucky

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Hastighet: 2
Enhetshastighet: 1
Paladin: Ja, gamle våpen
Bueskytter: Nei
Kirke: Nei
Akademi: Gullmynter
Moral: Ja
Barbarlandsbyer: Ja, vokser til 3000 poeng
Forskningssystem/smie: Enkel
Nybegynnerbeskyttelse: 3 dager
Stammemedlemmer: 15
Medaljer: Ja
Milits: Ja
Premium: PK, FA, KA (Må vel ha med resterende PP-funksjoner uansett..
Stammekrig: Ja
Lojalitet: 20-35
Rekkevidde for adelsmenn: 50 felt
Stammeskift: Ja
Valg av startposisjon: Ja
Angrep/support gap: 100 ms
Nattbonus: 23:00-08:00
Fakegrense: Ja
Farming: Vanlig(eventuelt limited)
Flagg: Ja

Føler det vil hjelpe nybegynnere å ha nattbonus, samt en verden som går litt fortere, slik at nye spillere ikke går fort lei.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Bare det mtp på søvn. De som sover nøyaktig åtte timer er lykkeligst. Så pass på.

Tja. Om jeg først skal stå opp om natten for og sende adels, så vil jeg bli mye lykkeligere med 7t45min med søvn og 20-30 fiendebyer adlet, enn 8t søvn med null byer tatt, eller 20-30 byer reddet (clapping). Dog er jeg forsåvidt enig - nattbonus er fint for de som har jobb, og for de som spiller mer casual.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Signaturen din er for lang i begge ender, Kenn93x. Her er en versjon som ikke bryter forumreglene:

mc45GbU.jpg


BB-kode:
[noparse]
mc45GbU.jpg
eller
mc45GbU.jpg
[/noparse]

Bare hyggelig.
 
Topp