Konto Admin byggningkø

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Bare et forslag til å velge om byggningskøen ved bruk av KA til 1-5.

Litt irriterende at det "fryser" opp masse ressurser med 5 ting i kø. Som kunne bli brukt til f.eks gullmynter. Det gjelder spesielt når byene begynner å bli ferdig utbygget.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror litt av poenget ligger i at det skal være fordeler ved å bygge manuelt, og ulemper med å automatisere alt.
Dersom du har noen byer du ønsker å hovedsaklig prege mynter i, så kan du la være å bruke kontoadmin på disse, og heller bygge manuelt.

Selv om jeg forstår nytteeffekten av forslaget ditt, mener jeg også at dette ofte kan være et lite balanseringsverktøy.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Her er ulempene ved å bygge manuelt: tid, spesielt på classic. satt uten konto admin til rundt 10 byer, da begynner det å bli vanskelig og holde styr på å holde så lite som mulig kø om gangen for og optimalisere produksjon av gullmynter.(prøve og "time" så man akuratt har nok ressurser til å starte neste konstruksjon 1-10 min før nåværende produksjon i hovedkvarter er ferdig).

Men det lønner seg ikke etterhvert å gjøre det manuelt med mindre man har stål kontroll på alle byene å "time". Når man sitter 16 timer+- dagen med hovedsaklig sende ressurser rundt for og holde produksjon gående i brakker, stall & hovedkvarter & gullmynter. Så blir det en belastning å gjøre det manuelt. Da må man fort vekk måtte skrive ned notater for vær enkelte byer med tidspunkt når neste byggning skal starte, som krever tid som kunne bli brukt til noe mer fornuftig. ( Tar gjerne imot tips )

Så skal jeg være såpass arrogant å si at jeg er ganske høyt oppe på .no når det gjelder optimalisering av ressurser. Så mener jeg det ville blitt mer "balanse" i spillet om alle hadde hatt muligheten til bedre optimalisering av ressurser, å ikke bare de som har tid & lyst til å gjøre det.

Så tror jeg de fleste som sitter å optimaliserer ikke har så veldig lyst til å gjøre det. Sitter alt for mange timer om dagen med å regne ut tider & sende ressuser. Det kommer an på person til person men jeg mener den fordelen man får av å spille aktivt og IKKE bruke KA er altfor stor, spesielt på classic.

Så i bunn og grunn vil jeg vil si at bedre optimalisering av ressuser for alle vil gjøre det mer balansert for de som ikke er like aktive får en bedre sjanse for og komme lenger i spillet. Nattbonus, No haul, moral ble vel også laget for mindre aktive spillere? akkurat som KA er langt mindre brukbart for aktive spillere.

Beklager skrivefeil, gramatikk osv. :)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Mener du at om du kan bestemme hvor mange bygninger KA skal sette i kø, vil føre til en bedre optimalisering av ressursbruken?
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det vil vel heller føre til at flere får fulle varehus om de feilvurderer sin egen aktivitet?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Selvfølgelig er ulempen ved å bygge manuelt, tid. Det er derfor man bruker KA, for å spare tid. Derfor bør det også være enkelte fordeler ved å ikke bruke KA, for de som så skulle ønske. Jeg mener nå fortsatt det at det ikke bør være problematisk for en spiller som tar spillet såpass seriøst som du gjør (med tanke på at dette er noe du reagerte på, viser det at du er en som tar spillet meget seriøst), å la være å bruke kontoadmin for de byene du ikke ønsker skal ta opp ressurser du ønsker å bruke på gullmynter.

Dersom vi klarte å spille speed uten KA i 2009, klarer du nok også å spille uten KA på enkelte av dine byer på Classic. Eller? Jeg bare spør.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Selvfølgelig er ulempen ved å bygge manuelt, tid. Det er derfor man bruker KA, for å spare tid. Derfor bør det også være enkelte fordeler ved å ikke bruke KA, for de som så skulle ønske. Jeg mener nå fortsatt det at det ikke bør være problematisk for en spiller som tar spillet såpass seriøst som du gjør (med tanke på at dette er noe du reagerte på, viser det at du er en som tar spillet meget seriøst), å la være å bruke kontoadmin for de byene du ikke ønsker skal ta opp ressurser du ønsker å bruke på gullmynter.

Dersom vi klarte å spille speed uten KA i 2009, klarer du nok også å spille uten KA på enkelte av dine byer på Classic. Eller? Jeg bare spør.

Det virker som du har hengt deg litt mye oppi meg, hva jeg klarer og ikke klarer. Men ikke helheten her altså. Jeg snakker ikke om hva folk greide & ikke greide i 2009. Jeg snakker om nå.

å la være å bruke kontoadmin for de byene du ikke ønsker skal ta opp ressurser du ønsker å bruke på gullmynter.

Jeg bruker alle 25 byene til å lage gullmynter, har per øyeblikk 0 adelsmenn. Har sikkert låst bort godt over 5 adelsmenn i byggningskø pga KA, som kunne vært 5 landsbyer ekstra. Er rangert nr 2. Begynte å bruke KA på lørdag eller søndag lagde nesten ikke gullmynter i 24 timer. Hadde jeg brukt det tidligere hadde jeg sikkert vært rangert 10.

Men at du sier at det burde være ulemper & fordeler mtp balanse syns jeg er veldig snodig. Å kunne velge antall konstruksjoner i byggnings køene vil gi alle spillere(som ønsker å betale for KA) en litt større sjanse for og holde følge med de som tar TW litt mer seriøst.

Syns du at det skal være ulemper ved å bruke en betalt tjeneste som FA? Eller Premium konto for den saks skyld. til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det virker som du har hengt deg litt mye oppi meg, hva jeg klarer og ikke klarer. Men ikke helheten her altså. Jeg snakker ikke om hva folk greide & ikke greide i 2009. Jeg snakker om nå.



Jeg bruker alle 25 byene til å lage gullmynter, har per øyeblikk 0 adelsmenn. Har sikkert låst bort godt over 5 adelsmenn i byggningskø pga KA, som kunne vært 5 landsbyer ekstra. Er rangert nr 2. Begynte å bruke KA på lørdag eller søndag lagde nesten ikke gullmynter i 24 timer. Hadde jeg brukt det tidligere hadde jeg sikkert vært rangert 10.

Men at du sier at det burde være ulemper & fordeler mtp balanse syns jeg er veldig snodig. Å kunne velge antall konstruksjoner i byggnings køene vil gi alle spillere(som ønsker å betale for KA) en litt større sjanse for og holde følge med de som tar TW litt mer seriøst.

Syns du at det skal være ulemper ved å bruke en betalt tjeneste som FA? Eller Premium konto for den saks skyld. til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:

Ja, fordi det gir dem som betaler mer enn andre en fordel. Logisk nok.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:

Det at man ikke kan prioritere enkelte tropper fremfor andre er en stor ulempe med Troppeadmin. Hvem vil vel ha katapulter ferdig før rams? De aller fleste ønsker å ha rams ferdig så fort som mulig fordi nuket blir så mye kraftigere, men det får man ikke ved å kun bruke troppeadmin.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Det at man ikke kan prioritere enkelte tropper fremfor andre er en stor ulempe med Troppeadmin. Hvem vil vel ha katapulter ferdig før rams? De aller fleste ønsker å ha rams ferdig så fort som mulig fordi nuket blir så mye kraftigere, men det får man ikke ved å kun bruke troppeadmin.

Sant, Jostein nevnte det greiene der! Pleier bare bruke 10 katas til vanlig :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det virker som du har hengt deg litt mye oppi meg, hva jeg klarer og ikke klarer. Men ikke helheten her altså. Jeg snakker ikke om hva folk greide & ikke greide i 2009. Jeg snakker om nå.
Hva i alle dager er det du snakker om? Følte du at jeg rakket ned på deg?

Jeg bruker alle 25 byene til å lage gullmynter, har per øyeblikk 0 adelsmenn. Har sikkert låst bort godt over 5 adelsmenn i byggningskø pga KA, som kunne vært 5 landsbyer ekstra. Er rangert nr 2. Begynte å bruke KA på lørdag eller søndag lagde nesten ikke gullmynter i 24 timer. Hadde jeg brukt det tidligere hadde jeg sikkert vært rangert 10.

Men at du sier at det burde være ulemper & fordeler mtp balanse syns jeg er veldig snodig. Å kunne velge antall konstruksjoner i byggnings køene vil gi alle spillere(som ønsker å betale for KA) en litt større sjanse for og holde følge med de som tar TW litt mer seriøst.

Nettopp, du forteller akkurat nå at det å la en datamaskin spille spillet for deg, ga deg enkelte ulemper ift. effektivitet, noe som jeg personlig mener er en positiv ting. KA bør være en løsning man bruker når man ikke har tid til å spille selv, og ikke har lyst til å stagnere helt. Dersom det skulle ha vært en perfekt optimalisert løsning mtp. alle slike småting du nevner, ville det medført at man ikke behøver å spille spillet i det hele tatt, når det kommer til bygging og troppeproduksjon. Det mener jeg ville ført til en langt større ubalanse mellom spillere som spiller 1 time dagen med KA aktivert ellers, og de som spiller 3 timer dagen uten KA, bare for å ta et eksempel. Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles. KA/TA bør kun være en løsning man benytter for å kompensere for sin egen manglende aktivitet, ikke et verktøy som perfeksjonerer oppbyggingen av kontoen din. Det skal du måtte gjøre selv.

Syns du at det skal være ulemper ved å bruke en betalt tjeneste som FA? Eller Premium konto for den saks skyld. til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:

Det blir feil å si at du kjøper deg ulemper, for det er jo ikke det du gjør. Du kjøper deg friheten til å la være å spille hele dagen. Og dersom du velger å gjøre det, synes jeg at det med balanseringsøyemed, ikke bør være en alt for effektivisert funksjon. Kun et hjelpemiddel, ikke en total automatiseringsprosess uten behov for menneskelig innblanding.

Du skal få lov til å mene noe annet, dersom du så skulle ønske. Bare gir mine fem øre.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Hva i alle dager er det du snakker om? Følte du at jeg rakket ned på deg?

Nei, beklager om det virket sånn.


Nettopp, du forteller akkurat nå at det å la en datamaskin spille spillet for deg, ga deg enkelte ulemper ift. effektivitet, noe som jeg personlig mener er en positiv ting. KA bør være en løsning man bruker når man ikke har tid til å spille selv, og ikke har lyst til å stagnere helt. Dersom det skulle ha vært en perfekt optimalisert løsning mtp. alle slike småting du nevner, ville det medført at man ikke behøver å spille spillet i det hele tatt, når det kommer til bygging og troppeproduksjon. Det mener jeg ville ført til en langt større ubalanse mellom spillere som spiller 1 time dagen med KA aktivert ellers, og de som spiller 3 timer dagen uten KA, bare for å ta et eksempel. Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles. KA/TA bør kun være en løsning man benytter for å kompensere for sin egen manglende aktivitet, ikke et verktøy som perfeksjonerer oppbyggingen av kontoen din. Det skal du måtte gjøre selv.

Jeg er enig i alt dette, bortsett fra denne delen "Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles." Oppdateringer endrer måten spillet er ment til å spilles. Det du skrev der er tribalwars versjon 1.0. mener jeg.


Det blir feil å si at du kjøper deg ulemper, for det er jo ikke det du gjør. Du kjøper deg friheten til å la være å spille hele dagen. Og dersom du velger å gjøre det, synes jeg at det med balanseringsøyemed, ikke bør være en alt for effektivisert funksjon. Kun et hjelpemiddel, ikke en total automatiseringsprosess uten behov for menneskelig innblanding.

Det er selvfølgelig mulig å ha 5 ting i kø, så kansellere de 3 siste byggninger i byggningskøen konstant. Dette er heller ikke like optimalt som og gjøre det manuelt, men bedre enn å ha 5 ting i kø. Jeg finner det bare unødvendig når Innogames kan endre dette uten for store problemer.

Man får fortsatt problemet med gård evt varehus som ikke alltid blir bygd til rett tid mtp forhold mellom tropper/max populasjon.

Så eneste forskjellen med forslaget mitt er at man slipper og kansellere byggninger i konstant om Innogames gir oss muligheten til å velge hvor mange byggninger den skal putte i køen.


Du skal få lov til å mene noe annet, dersom du så skulle ønske. Bare gir mine fem øre.

Fritt å mene hva man vil.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg er enig i alt dette, bortsett fra denne delen "Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles." Oppdateringer endrer måten spillet er ment til å spilles. Det du skrev der er tribalwars versjon 1.0. mener jeg.
Det er klart oppdateringer kan endre måten spillet spilles på, men i dette tilfellet er det jo ikke snakk om det. Kontoadmin endrer jo ikke måten spilles på, det bare lar en datamaskin følge dine instruksjoner for å spille spillet for deg, i den rekkefølgen du selv skulle ønske. Å spille spillet slik det er ment å spilles, er fortsatt til dags dato å spille det manuelt, så langt det lar seg gjøre. Dersom alt var automatisert, hadde det jo ikke vært noe spill å spille, eller? Da kan man jo like så greit bare kalle det for en simulator. Du logger inn, ser at endringer har skjedd, men har ingen innflytelse for hva som skjer videre. Rett og slett fordi det ikke er noen hensikt for deg å bryte inn, da det kun ville gjort utviklingen mindre effektiv. En datamaskin ville gjort alt mye bedre enn deg, dersom hensikten var å perfeksjonere utviklingen av din konto.

Og KA kom lenge etter TW 1.0, bare så det er klart.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Det er klart oppdateringer kan endre måten spillet spilles på, men i dette tilfellet er det jo ikke snakk om det. Kontoadmin endrer jo ikke måten spilles på, det bare lar en datamaskin følge dine instruksjoner for å spille spillet for deg, i den rekkefølgen du selv skulle ønske. Å spille spillet slik det er ment å spilles, er fortsatt til dags dato å spille det manuelt, så langt det lar seg gjøre. Dersom alt var automatisert, hadde det jo ikke vært noe spill å spille, eller? Da kan man jo like så greit bare kalle det for en simulator. Du logger inn, ser at endringer har skjedd, men har ingen innflytelse for hva som skjer videre. Rett og slett fordi det ikke er noen hensikt for deg å bryte inn, da det kun ville gjort utviklingen mindre effektiv. En datamaskin ville gjort alt mye bedre enn deg, dersom hensikten var å perfeksjonere utviklingen av din konto.

Og KA kom lenge etter TW 1.0, bare så det er klart.

TW spilles på den måten man ønsker å spille det på med eller uten KA. Om man ønsker å spille helt manuelt er opp til hver enkelte, derfor man har verktøyene til å velge. det virker som du er imot KA i sin helhet men ser fordelene ved det i enkelte tilfeller eller tar jeg feil?


Jeg nevner igjen at den eneste forskjellen er som nevnt under, mener du at dette er rimelig eller en urimlig oppdatering, tror vi har gått til off-topic.

mrzhalt skrev:
Så eneste forskjellen med forslaget mitt er at man slipper og kansellere byggninger i konstant om Innogames gir oss muligheten til å velge hvor mange byggninger den skal putte i køen.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror du misforstår meg med vilje nå. Så jeg lar dette ligge.

Støttes ikke.
 
Topp