Din ønskede spiller

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Redigert utdrag fra reglene:

1.7 - Annet
Private samtaler, diskusjoner og krangler mellom to eller flere personer skal ikke tas på forumet. Vennligst benytt private meldinger eller andre måter å kommunisere på (f.eks IRC, Skype, MSN eller lignende).
Reglene kan endres uten varsel. Store regelendringer vil bli annonsert på forumet.

1.1 - Oppførsel
Det er ikke lov å provosere moderatorene på måter som ikke er spillrelatert. Tråder/innlegg som blir laget for å skape konflikt mellom spillere og teammedlemmer vil bli slettet og brukeren vil bli straffet. Spillere som motarbeider samfunnet vil bli nektet adgang til forumet.

Du har pekt på noen regler, disse har jeg sett på. Ser fortsatt ikke hvor det står: Ikke bruk fornavn. Det står at reglene kan endres uten varsel, men kravet til det vil være at det blir skrevet ned under reglementet. I dette tilfellet skal regelen bli annonsert siden twspillere har vel brukt fornavn på dette forumet siden tidenes morgen, og det er en relativt stor "endring" om dette er tilfellet.

og om jeg ikke bommer heeeelt her, så er tribalwars.no et norskt domene, som skal følge norsk lov. Derfor stiller jeg spørsmålstegn til din uttalelse om at innogames kan komme inn på et norskt domene å gjøre hva de vil. De kan lage regler, så lenge det ikke er i strid med norsk lov.
 
Sist redigert:

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Når det gjelder dualer, så vil neppe noen ta inn noen som er helt ferske, de fleste vil nok ha et spill-nick man kan forholde seg til. Dermed er det ikke noe problem. Om jeg skulle begynt å spille, og tatt Redswan og eventuelt en annen som dual, så ville jeg fint klart å bruke disse nickene. Det bør dere også klare.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
og om jeg ikke bommer heeeelt her, så er tribalwars.no et norskt domene, som skal følge norsk lov. Derfor stiller jeg spørsmålstegn til din uttalelse om at innogames kan komme inn på et norskt domene å gjøre hva de vil. De kan lage regler, så lenge det ikke er i strid med norsk lov.

Du har helt rett. Dermed så kan Inno legge til regler som ikke bryter norsk lov. Å ikke bruke navn bryter ingen norsk lov, dermed kan et forum ha FULL anonymitet, dvs ingen irl-navn brukes. Det er riktignok en gråsone her, men når noen spillere ikke vil se sitt irl-navn på forum, og da henviser til regelen om anonymitet på forum, så er det enkleste da å gi beskjed om at irl-navn ikke brukes, i stedet for at man da må følge opp hver gang disse personenes navn nevnes på forumet. EN REGEL FOR ALLE. Da er det ingen forskjellsbehandling.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Du har helt rett. Dermed så kan Inno legge til regler som ikke bryter norsk lov. Å ikke bruke navn bryter ingen norsk lov, dermed kan et forum ha FULL anonymitet, dvs ingen irl-navn brukes. Det er riktignok en gråsone her, men når noen spillere ikke vil se sitt irl-navn på forum, og da henviser til regelen om anonymitet på forum, så er det enkleste da å gi beskjed om at irl-navn ikke brukes, i stedet for at man da må følge opp hver gang disse personenes navn nevnes på forumet. EN REGEL FOR ALLE. Da er det ingen forskjellsbehandling.

Da skal det i henhold til reglene varsles om dette på forum da dette er en stor overgang, reglementet er i såfall ikke oppdatert. Så da kan det vel brukes frem til en slik regel er på plass, selv om du anmoder om noe annet. Men da er det vel nok for denne gang
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
og om jeg ikke bommer heeeelt her, så er tribalwars.no et norskt domene, som skal følge norsk lov. Derfor stiller jeg spørsmålstegn til din uttalelse om at innogames kan komme inn på et norskt domene å gjøre hva de vil. De kan lage regler, så lenge det ikke er i strid med norsk lov.

Er du helt fjern? Jeg tviler på at norsk lov mener at det er ulovlig å banne på internett. Betyr dette at det strider mot norsk lov? IG har kjøpt dette domenet, som forøvrig ikke er norsk, og har derfor rett til å bestemme hva som skal foregå på dette forumet. Kravet til at det skal følge norsk lov er at man ikke skal tillate noe som er forbudt, for eksempel å oppfordre til terror. Ett annet eksempel er forbrukerkjøpsloven. Den sier at man vanligvis har to års reklamasjonsrett, men ingen nekter deg å tilby en lengre....

@Starboy

Hvorfor er det du, og ikke Dakapo som kommer med denne korrigeringen? Jeg anser dette som en såpass alvorlig regelendring som iallefall bør legges inn i forumreglene, og annonseres om på forum.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Dette er da ingen stor overgang. Før i tiden var ikke spillere så godt kjent med hverandre, og brukte kun nick. At noen nå bruker så mye tid på skype, at de føler seg mer komfortabel med å bruke spilleres navn, er greit nok, på skype. I forumet derimot foretrekker jeg at man bruker nick. Det er ikke så vanskelig, selv du klarer det, om du bare fokuserer litt.
Og med det så var saken utdebattert. Har man noe mer å si, ta det på pm. Forumet har andre formål.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Hvis dette er en endring dere forventer at spillere skal følge Starboy, så får du få Dakapo til å annonsere dette. Før den tid blir det aldri fulgt..
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hvis dette er en endring dere forventer at spillere skal følge Starboy, så får du få Dakapo til å annonsere dette. Før den tid blir det aldri fulgt..

Problemet her er at dakapo er innaktiv, og når hun først sjekker innom så kjører hun på med Permban på hp for the lolz.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
@habbomannen - Jeg tviler på at norsk lov mener at det er ulovlig å banne på internett

Om du klarer å bruke litt av det du tenker med. så vil du finne ut at det ikke strider mot norsk lov, om Innogames bestemmer seg for å lage en regel om at banning ikke er tillatt. Når man nevner strider så er det gjerne ting som terror osv. Jeg trodde at folk forsto det, men tydeligvis må det inn med teskje til noen å skal huske å strø det ordentlig inn til deg neste gang. Et råd til fremtiden litt mindre kverulering så kanskje du kommer deg noen vei. Skjønner vel strengt talt ikke hvorfor du er på forum da det eneste du gjør er å gå fra tråd til tråd for å kverulere ^^ og om du ikke vet det så betyr kverulere å diskutere/si imot uten noen gode argumenter.

Det du har kommet med i denne motsigelsen er strengt talt hmmm nada. Bare du som ikke forstår hva som blir sagt, og hva som menes med det som blir sagt. Du blander også inn forbrukerkjøpsloven søtt. Når det blir gjort feil/du ikke får pp'ene dine. Så ordner vel dakapo opp! stemmer ikke det? Hva i svarte skal du ha tilbake på reklamasjonen? Innogames har vel ikke reklamert for ppene sine, de har vel ikke noen 2 års garanti ? ^^ Så den siste der var vel bare en unødvendig og dårlig sammenlikning fra din side. Peace.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
tilbake til tråden.
HVIS jeg hadde spilt på v23, ville jeg hatt to spillere med meg, av to forskjellige grunner.
Redswan, en meget komplett spiller, god leder og en spiller som kan finne på de utroligste sprell for å live opp en kjedelig verden.
Chaosisalex, fordi han er en rå spiller, en av de aller beste jeg vet om, som ville fått meg til å yte enda mer for å holde følge.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
@dg44

Hele dritten du snakker om er feil. Om du tar en kikk oppi nettadressen så står det "www.tribalwars.no.com" og "www.forum.tribalwars.no.com". Antakelsen din om at tribalwars.no er ett norsk domene er korrekt, men det domenet viderefører deg dessverre bare videre til førstnevnte link, så antakelsen din er ikke korrekt. Tribalwars sine regler følger ikke norsk lov, det er det bare forumet som gjør. At du derfor tror at forbrukerkjøploven gjelder ved kjøp av premiumpoeng, er det samme som å tro at forbrukerkjøploven gjelder overalt på nettet. Forøvrig så kan IG gjøre det de vil med forumet, men de følger norsk lov, samt har noen særegne regler selv for å slippe å måtte ha ett eviglangt regelverk.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Uhm er jo du som bruker eksempler på at "vi skulle da hatt reklamasjon" bla bla bla. Jeg har vel aldri hevdet at forbrukerkjøpsloven omfatter kjøp av pp eller noe annet. Var bare et eksempel på at Dakapo ordner opp om noe er feil med "bestillingen" vår. Så hvordan du har klart å få det inni nøtta kan det vel stilles et spørsmålstegn ved.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Jeg har aldri sagt at norsk lov gjelder på tribalwars.no.com, så hvordan i alle dager kan du si at jeg mener at forbrukerkjøpsloven gjelder på tribalwars.no.com må gudane vite. Det er sant som du sier at du aldri har hevdet at forbrukerkjøpsloven gjelder ved kjøp av loven, men du kan ikke si at du tok ett eksempel som ett eksempel.

EDIT;

Og bare for å få sagt dette en gang for alle: Norsk lov gjelder ikke her, for nettstedet er ikke norsk.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg vil bare spille med Robert, fordi da slipper jeg masse drama og backstabbing. Så elsker jeg megselv, selvsagt.
Jeg forsøkte å backstabbe megselv engang, men heldigvis så gjennomskua jeg hele greia før det ble dramatisk.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Dere kan kalle meg Benja for mitt fulle fornavn er hemmelig :p
men da skjønner jeg at jeg må ta i bruk gamle nick slik som zippy og Moaking
skal nok overleve men føler det blir et skritt tilbake sosialt sett her på forumet
 
Topp