Topp konto og ilojalt medlem

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Joda, hvem så IKKE dette skje?

Reprise fra HeLloWeEn (Eller hvordan det skriver, velger å ikke skrive navn)

H valgte å forlate HBT til fordel for Cllect, bombe... Han har vist interesse for Cllect og sagt at han selv ønsker å reise dit flere ganger...

Igjen så velger jeg å stole på han, selv om han tar en reprise fra v21, hvor han også backstabbet stammen sin og forlot som en topp konto.

Eneste forskjellen denne gangen er at dette ikke var hans konto, noe som igjen gjør at hovedeier (Eliminator) som er lojal vender tilbake, tar over kontoen igjen og er tilbake til HBT slik alt skal være.

Bravo Cllect, dere fikk en spiller over i noen timer, men glemte at hovedeier har siste ord uansett...

Han forlot nok stammen på samme måte som på v21, valgte å ikke gi videre info, ødelegge stammen og ikke misbruke makten han hadde eller kunnskapen, credz for det.

Jeg lærte en ting etter v21, det at en skal stole på folk selv om de har backstabbet deg før...

Og det kan stemme, H er en koselig og hyggelig person å snakke med, men litt vell ego, og ønsker mer å vinne raskt og enkelt, enn å kjempe om å vinne med sin stamme.

Men igjen, good job!
Jeg har kun 1 person jeg har blokkert 100% fra tw og videre kontakt pga ilojalitet flere ganger, og nå har jeg 2...

Beklager H, fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me...

Det skal ikke gjenta seg, og jeg håper virkelig at du klarer å redde omdømmet ditt (ja det greier du, til og med jeg greide det)...

Må si jeg er skuffet, men egentlig ikke, da jeg var klar over dette for ca 1,5-2mnd siden når jeg først tok kontakt med Syrogen og ga beskjed at jeg var bekymret.

Anyhow, good played, tipper du går inn i en cllect konto nå...

Isåfall kommer jeg til å gi beskjed til cllect at det bør dere ikke, for når vi tar tilbake rank 1, vil han gi meg info som en padde, og be om å få bli med i HBT igjen...

For din egen del, håper jeg virkelig at du holder deg borte ifra v27... Ikke for jeg ikke takler din motstand (Jo det er derfor), men fordi jeg ønsker at du NÅ skal bygge opp ryktet ditt, for jeg kommer til å presse ryktet ditt rett ned resten av min karriere på tw, som en takk for at du ødelegger for meg og mine, igjen!

Det var alt.

Takk, og lykke til. Ingen sure miner, det var forventet...

Glad for at hovedeier E, tok kontrollen tilbake og viser at han er lojal! (Noe dere alle som spiller w90 kan se, en god leder og lojal leder).

-A
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Fikk mer info nå...

I følge min kjære venn og medleder Syrogen, gikk ikke H over til Cllect på samme måte som på v21, her er ryktene at han har missbrukt info og starta med å ødelegge for selveste Syrogen...

Cllect sendte adels på alle byene hans som var stacka, fordi ZF hadde stackene ;)

-A
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Det var ganske åpenbart når vi satt KV, adelstog gikk aldri mot byer med stacks i :)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Okei. Bare som en advarsel før selve innlegget: nå kommer jeg til å gå tvert i mot en rekke innarbeidede normer i vårt søte lille TW-samfunn. Hvis denslags får det til å koke over i topplokket og låse seg helt for deg som leser, kan det være lurt å stoppe her. Men jeg synes det kan være interessant å problematisere etablerte "sannheter" og gå litt i dybden på hva som egentlig gjør at man havner i en situasjon som denne. Det finnes alltid flere sannheter, og ingen kan med sikkerhet si at deres sannhet er bedre enn andres. Av denne grunn synes jeg det er viktig å nyansere slike situasjoner som dette, ved å belyse ulike sider av konflikten. Normene vi etter hvert har utviklet her på .no er dessuten etter min mening svært ofte mer til skade enn til fordel for både spillet og samfunnet. Vi bør unngå å legge restriksjoner på oss selv kun for å sikre vår egen kortsiktige komfort.

Formell vs reell kontoeier - hvem kan egentlig ta avgjørelser?
Jeg vet ikke helt når forestillingen om at enhver konto har en kontoeier, og at alle andre som spiller der kun er "duals" oppsto på TW. Den fantes ikke da jeg begynte å spille TW, og det var ikke noe jeg hørte om før plutselig en gang på verden 15, tror jeg. Den gang ble det presentert for meg som en ting som "alltid hadde vært sånn", men det stemmer vel ikke helt? Og hva er det i så fall som bestemmer hvem som er kontoeier og hvem som kun er dual?

Normen tilsier i korte trekk at den som er innehaver av eposten kontoen er knyttet opp mot er kontoeier. Det vil si at den som kan skifte passord har all makt, mens den eller de som kun har kontoens nåværende passord er et hakk under epostinnehaveren på kontoens interne hierarki. Dette kan sikkert fungere godt for enkelte kontosamarbeid, men hva skjer når epostinnehaveren ikke lenger er aktiv?

Det er her konflikten mellom formell og reell kontoeier etter min mening blir relevant. Den formelle kontoeieren - epostinnehaveren - nyter makt ene og alene på bakgrunn av at han eller hun når som helst kan skifte passord. Men hvis han eller hun er inaktiv (eller svært lite aktiv), vil ikke den eller de spillerne som holder kontoen aktiv da i realiteten være kontoeier(e)? Flyttes ikke den reelle makten til å ta avgjørelser for kontoen over til de aktive spillerne?

Slik jeg har forstått situasjonen på ZombieFred, er (eller var?) det i all hovedsak Helloween som er drivkraften bak kontoen. Elimin@tor, som er kontoens formelle eier, har vært opptatt med .net, og har følgelig brukt minimalt med tid her på v27. Når aktivitetsforholdet mellom de to kontoeierne er så skeivt fordelt som i dette tilfellet, synes jeg det er nærliggende at makten til å ta avgjørelser forskyves fra en likestilt fellesavgjørelse til at den aktive part kan ta avgjørelsen alene, helt uavhengig av hvem som er epostinnehaver.

Dersom den ene av to spillere på en konto er ansvarlig for den klart største andelen av aktivitet på kontoen, synes jeg vedkommende bør ha rett til å ta valg på vegne av kontoen.

Man kan selvsagt kritisere Helloween for å ikke først få klarsignal fra Elimin@tor, men mtp aktivitetsnivået til Elimin@tor sett opp mot Helloween sin innsats, bør etter min mening Helloween sitt ønske veie tungt nok for Elimin@tor til at han godtar Helloweens avgjørelse. Som samarbeidspartnere på en konto må man ta hensyn til den andres ønsker, og det virker veldig fjernt for meg at en inaktiv spiller skal kunne trumfe den aktive spillerens avgjørelse, kun fordi den inaktive spilleren er epostinnehaver.



Hvem har sviktet hvem? Er det begerets feil at det ikke kunne romme flere dråper?
I tilfeller som dette snakkes det naturlig nok mye om "backstabbing" og om "svik". På .no har vi en sterk norm som tilsier at å skifte stamme = backstab. Trolig henger dette sammen med at stammeskifter ofte blir utslagsgivende for en verden, ettersom verdenene er så små. Dette er forsåvidt riktig, men før man plasserer et hvert stammeskifte innenfor backstab-boksen, bør man vurdere hva som ligger til grunn for avgjørelsen.

I dette tilfellet blir Helloween beskyldt for å ha sviktet HBT, ved å forlate HBT til fordel for Cllect. Men hvem har egentlig sviktet hvem, her?

De fleste kjenner til uttrykket at en tilsynelatende liten og ubetydelig ting var dråpen som fikk begeret til å renne over. I dette tilfellet vil jeg at dere skal se for dere at ZombieFred - eller Helloween, som den aktive spilleren på ZombieFred - er begeret. I lange tider nå har ZombieFred jobbet for å holde HBT gående, med det resultat at ZombieFred per nå står for 2/5 (altså nesten halvparten) av stammens poeng.

Parallelt med dette har de øvrige medlemmene i HBT vært inaktive. De har mistet byer. De har latt være å angripe hovedfienden, til fordel for å heller fokusere på uviktige sekundærfiender. De har mistet flere byer. Vært enda mer inaktive. Er ikke hver by mistet på grunn av latskap, inaktivitet og dårlige valg et lite svik mot sin egen stamme, og da spesielt ZombieFred, som er stammens desidert største spiller? For hver by som forsvant, så ting mørkere og mørkere ut for HBT, på tross av den enorme innsatsen ZombieFred la ned i egen konto. Er det da rart at frustrasjonen over egen stamme bygger seg opp hos ZombieFred?

Hvis hver tapte landsby er én enslig dråpe i ZF-begeret, bør det ikke komme som noen overraskelse når begeret til slutt renner over. ZombieFred skylder ingen i HBT sin lojalitet, når hans innsats blir belønnet med en stamme som har stagnert fullstendig og som på kort tid har havnet milevis bak oss i Cllect.

Hvem er det da som har sviktet hvem? Den aktive, som har måttet se sin egen stamme visne bort på grunn av de andres apatiske holdning? Eller de inaktive, som har latt fienden plukke byer nær sagt helt fritt, og med det undergravd hele arbeidet til den aktive kontoen?

Hvor mye kan man egentlig forvente at en spiller skal ofre for stammemedlemmer som åpenbart ikke har ork til å bry seg om verden 27 i det hele tatt?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
TL;DR
  • Hvis en av to på en konto ikke er aktive, bør den aktive få lov til å ta avgjørelser på kontoen, uavhengig av hvem som eier emailadressen kontoen er registrert på.
  • Tusen små svik veier like tungt som ett stort svik. Når HBT-spillerne er for apatiske til å gidde å gjøre en innsats, rettferdiggjør det i stor grad at ZombieFred - som faktisk gjør en ærlig innsats - ønsker å skifte over til en stamme med likesinnede.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Lillegutt har 2 hovedspiller der begge er eiere.

Og ZombieFred har gjort stort sett ingenting for HBT siden adlingen av Keiser, siden da har d vært grått og enkel adling av Steimler og lite aktivitet. ZombieFred satt på rank 1 og utrettet nesten ingenting for stammen (tydelig på ODA) så å si at han ikke var blant de inaktive i toppen blir feil. Forskjellen var at han er på rimmen og har gråbyer å adle.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
@Elimin@tor: Hvis du følte deg støtt av innlegget mitt ovenfor, kan du trøste deg med at innlegget er skrevet som en kritikk av den generelle tendensen av at kontoer skal ha én (og kun én) eier, samt det at alle som skifter stamme eller gjør noen som helst form for krumsprang straks kalles "backstabbere". At dere ble brukt som eksempelkonto er mer eller mindre tilfeldig.


EDIT: Hvis noen har vært inne på kontoen din som ikke hører hjemme der er det litt nasty, ja. Du får sende inn en ticket.
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
TL;DR
  • Hvis en av to på en konto ikke er aktive, bør den aktive få lov til å ta avgjørelser på kontoen, uavhengig av hvem som eier emailadressen kontoen er registrert på.
  • Tusen små svik veier like tungt som ett stort svik. Når HBT-spillerne er for apatiske til å gidde å gjøre en innsats, rettferdiggjør det i stor grad at ZombieFred - som faktisk gjør en ærlig innsats - ønsker å skifte over til en stamme med likesinnede.

Jostein var aktiv 2-3 timer hver dag, jeg vil ikke kvalifisere det til å backstabbe en stamme Fredrik vil være i. (Fredrik har vært i Thailand i ca 3 uker, så selvfølgelig har han ikke vært aktiv i den perioden) Det gir ikke dual rett til hverken det ene eller andre. Så Fredrik gjør det ENESTE rette. Kvitte seg med slike folk.

Sorry for å avbryte den lille "ZF gjør mye for stammen praten din" men må vel påpekes at jeg har vært kv der under samtlige småaksjoner kontoen har kjørt igang.
 
Sist redigert av en moderator:

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Kontoeier:

Den som er eier registrert epost adresse på kontoen.

ZF (H), har ikke vært veldig aktiv i HBT heller, han har selv kommentert at han er på 2 timer til dagen (Ja han er mer, men det sier jo sitt når han selv sier han er lite aktiv)...

Så ikke si hvem som har sviktet hvem...

Det å gå til fienden er teit, hvorfor ikke gå til sds da?

Jo, for han vil sikre seg en lett seier, og hvorfor støtter du han? Fordi du er i fiende stammen.
Uansett hva du sier er du imot HBT og for H... Så uansett hva du sier er du låst på din og cllect forklaring av hvem som er sviker her.

-A
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Tvert i mot, begge har vel sviktet hverandre. Men hvis man legger HBT sine utallige små svik mot ZombieFred (og mot seg selv) på en vektskål, og ZF sitt svik på den andre vektskåla, vil de balansere hverandre ut.

-Coller og RUAB har også gått til Cllect, de bare glemte å ta med kontoene sine.
 

Prin

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Men hvorfor skal du i det hele tatt rektrutere nr 1 spilleren? Hvis det er som du sier at ZF er en såpass stor del av HBT, da blir det jo sevfølgelig backstab hvis han forlater. Jeg trodde dere hadde litt ære i hva dere gjorde. Kalou startet jo stammen på ingen ting, og dette er hva det har blitt til?
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Hele v27 er fult av skitne spillere. Hele .no er fult av skitne spillere. Hele tw er fult av skitne spillere. Dette er et spill, og for å vinne må man kanksje ta noen skitne avgjørelser i blant. Når vi allerede har hele verdnen mot oss, på det jeg mener er et urettferdig grunnlag, så ser ikke jeg vitsen med at vi skal prøve å komme med godfot med folk igjen. Vi valgte å ikke rekruttere nye spillere etter vi merget noen av kontoene av den grunn at ting som dette kunne skje. At vi har åpne plasser dersom noen toppkontoer finner ut at stammen de er i ikke er en stamme man kan vinne med. Såklart er Collect attraktivt. Ikke bare fordi det forhåpentligvis er veien til seier, men også fordi stammen er en sammensveiset gjeng som står på for hverandre hver bidige dag, ALLE SAMMEN. Jeg er helt sikker på at hvem som helst, med aktivitet, hadde trivdes i Collect.

Det at kalep og Syrogen reagerer kan jeg forstå, men også der har vi pratet høyt om at dersom de ønsker en plass i Collect kan vi fikse det på en eller annen måte. Resten av HTB har ikke ytt noe som helst, og virker enten sluttkjørte eller har valgt å satse på den internasjonale verdnen. Det er helt greit, men da kan man ikke sutre dersom de som drar lasset finner ut at nok er nok. Uansett. Ting er tilbake til normalen. Ingen skade skjedd,
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Forklaringen til Jato Link kan ikke sies å være annet enn tynn.

Jostein har selv skrytet flere ganger av hvor inaktiv og lat han er på kontoen, noe som gjenspeiltes av hvor lite ZF faktisk bidro med for stammen når Jostein spilte der siste to månedene.
Greit den sendte ut litt støtte til front, men ellers syntes jeg det så ut som Jostein gjorde nada for stammen HBT.

Når det er sagt så tenkte jeg lenge at det var en stor sjanse for at Jostein ville prøve seg på noe slikt. Jeg fikk olve flere ganger til å sjekke med Fredrik at ikke den kontoen skulle over til Cllect, før vi brukte verdifulle nukes mot cllect og tlou. I tillegg har vi hele tiden hatt mye deff stående opp mot den fronten siden jeg ret og slett har syntes det var misstenkelig at ZF ikke bidro no i krigen, og anså den som en mulig overløper når Fredrik ikke var så aktiv. Kanskje med en aktiv ZF konto mot Cllect, så ville Cllect aldri fått overtaket mot HBT slik de gjorde før juletider. Blir bare tankespill

Jeg holder derimot ikke dette imot Jostein, han har gjort dette før og vært ganske åpen på at han ville over til cllect her på off forum.
Han er også en hyggelig spiller, så at han liker å trolle og dobbelt trolle og trippel trolle er ikke noe nytt. Får bare nyte samtalene med han og la han selv kjøre sitt eget egoløp.
Derimot så ville nok ikke jeg heller satt han som en førstevalget når man skal velge lagspillere. Det å kunne være trygge på sine medspillere er en trygghet som det er år siden jeg har kunne kjenne på her på tw, og hvor SDS har vært fabelaktige medspillere. Sammen med noen gode medspillere utenfor stammen. Slike spillere vil bli husket på når jeg senere igjen kommer til å starte en ny verden på tw, det selv om jeg skiller verdener og liker å starte på scratch når det skjer.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Hele v27 er fult av skitne spillere. Hele .no er fult av skitne spillere. Hele tw er fult av skitne spillere. Dette er et spill, og for å vinne må man kanksje ta noen skitne avgjørelser i blant. Når vi allerede har hele verdnen mot oss, på det jeg mener er et urettferdig grunnlag, så ser ikke jeg vitsen med at vi skal prøve å komme med godfot med folk igjen. Vi valgte å ikke rekruttere nye spillere etter vi merget noen av kontoene av den grunn at ting som dette kunne skje. At vi har åpne plasser dersom noen toppkontoer finner ut at stammen de er i ikke er en stamme man kan vinne med. Såklart er Collect attraktivt. Ikke bare fordi det forhåpentligvis er veien til seier, men også fordi stammen er en sammensveiset gjeng som står på for hverandre hver bidige dag, ALLE SAMMEN. Jeg er helt sikker på at hvem som helst, med aktivitet, hadde trivdes i Collect.

Det at kalep og Syrogen reagerer kan jeg forstå, men også der har vi pratet høyt om at dersom de ønsker en plass i Collect kan vi fikse det på en eller annen måte. Resten av HTB har ikke ytt noe som helst, og virker enten sluttkjørte eller har valgt å satse på den internasjonale verdnen. Det er helt greit, men da kan man ikke sutre dersom de som drar lasset finner ut at nok er nok. Uansett. Ting er tilbake til normalen. Ingen skade skjedd,
Du sier dette bare er et spill, men betyr d at vi spiller det fordi det bare er et spill? Hvis dette bare var et spill ville æ aldri klart spille det så lenge som æ har (siden 2012). Æ spiller for stammen, for å møte folk, få venner, ha koselige stunder og en sosial opplevelse. TW er en flott platform for dette og, da man i lag får spilt og utrettet ting i lag. Å klassifisere dette som "kun" et spill og derfor kjøre skittent blir for firkant, ha det heller artig og spill d rått og vanskelig og vinne med å være bedre og ikke med å plante et gedundrende helvette av spioner.
 

syrogen

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
så og si alt er blitt sagt men ser du kalou sier alt er normalt og ingen skade skjedd, så da kan dere vel gi meg tilbake de 5 byene dere tok som dere aldri i verden hadde tatt med fair spill. de var jo trygt stacka av ZF og dere sendte angrep med engang han joina dere. og ja tw har blitt skittent. er ingen ære eller samhold igjen nesten, det som gjorde spillet morsomt og intresant før. det at man viste at man gir alt for hverandre og ikke svikter. ikke vinne uansett hva for å få den ekstra prestasjonen på Profilen sin.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Tja. De fem byene vi tok ble vel kompensert greit av de byene ZF fikk tatt av Ferdinand gratis i natt.

At spillet ikke var skittent før er vel forøvrig heller ikke sant. Jeg vil tørre å påstå at det skjer skitne ting på hver eneste verden faktisk. Forskjellen er at utslaget på disse kontroversielle sakene blir mye enklere lagt merke til nå som verdnene er såpass små som dem er. Helt ærlig så tror jeg ikke Jostein ønsket seg inn til oss for å vinne. Det ville vært en bonus, naturligvis. Jeg tror Jostein ønsket seg inn til oss fordi han trives bra i vårt selskap, og at han var litt lei av å se by etter by forsvinne fra HBT-leiren.

Spillet er mer enn et spill, ja. Det er vennskap som knuttes, og vitser som blir fortalt. Men i bunn og grunn er vi alle her for å vinne, er vi ikke? Det er jo det som er målet til oss i Collect hvertfall. Vi skal ha det moro, men vi skal vinne. Vi har jo til nå gjort det relativt bra på adlingsfronten ved spillet. Jeg vil også si at diplomatisk sett er det ikke mye vi burde/kunne gjort annerledes. Det at SDS valgte å tro på Oxcyder er ikke noe vi kunne styre. Vi rekrutterte Storebror for å vinne, ja. Vi prøvde å rekruttere ZF for å vinne, ja. Vi adler dere for å vinne, ja. Dersom dere ikke ønsker å vinne... Hva ønsker dere da å oppnå på dette stadiet av v27? Knytte nye vennskap? Det er neppe noen av de små spillerne som klarer å bygge seg opp til å være utslagsgivende nok til at man kan bygge eventuelle vennskap der. Ønsker dere å bygge videre på det vennskapet dere allerede har laget? Ja okei, gjør noe annet enn TW da. Noe som gir mening. Fordi det å vinne. Det, det er ikke viktig.
 

syrogen

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
for det første Tlou byer teller ikke, alltid sett på dem som 10k Gråbyer desverre, de har aldri angrepet tilbake.
Ja alle spiller for å vinne, men ikke uansett hva det som er poenget mitt, ja er nok sant som du sier at verdenene er veldig små, men husker før vis noen backstabba så var det jo sinnsykt drama og den personen ble bannlyst i øst og vest. nå er det nesten forventet at folk skal backstabbe og da har spillet tapt seg veldig mye mener jeg.
og ja dere har vært best på v27 uten tvil, er jo ikke deres feil at noen av dere har dårlig ODD som jeg leste her et sted er jo fordi ingen angriper dere. Når og vis dere vinner så er det fortjent.

vis jostein så veldig gjerne ville over, ja han har gitt utrykk for det så kunne han jo joina en av kontoene deres? evnt gi oss 48 timer varsel så vi kunne byttet ut deffen hans i det minste. Folk må jo ha lov å bytte stamme vis de vil det, ingen av oss skriver bindende kontrakter om at vi skal være i den stammen livet ut. Ting kunne vært gjort bedre er det jeg prøver å si. folk burde tenke på andre en seg selv innimellom.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Jeg mener på at Tloubyene teller greit. Vi satt jo tross alt KV på en noen av kontoene, og ZF stanget med etpar tog i murer og snipes. Da han kom inn fikk han byene gratis. Så en viss kompensasjon vil jeg si at det er... Selv om de kan virke som gråbyer som du sier, så har de fortsatt endel defftropper som må trenges igjennom.

jeg kan forøvrig være enig med deg at en sånn pakt kunne vært en løsning på det. Det var faktisk ikke en dum ide. Det at han kunne få tatt over en konto hos oss er også forsåvidt sant, men jeg tror Jostein føler seg mer hjemme på en konto han har vært med på å bygge opp fra scretch, og der han har stått for mesteparten av aktiviteten de siste månedene såvidt jeg har forstått.

Fint innlegg, Are. Godt å se at noen klarer å reflektere litt, og ikke bare ha den drittonen hele veien. Ting kunne, og burde nok blitt gjort annerledes når det gjelder gårsdagens natt handliner.

men husker før vis noen backstabba så var det jo sinnsykt drama og den personen ble bannlyst i øst og vest.
Er vel forsåvidt det Jostein blir nå da? Synes faktisk at det er motsatt av det du skriver. Man ble bannlyst av stammen man forlot, ikke av en hel verden, slik som jeg føler det er nå.
 
Topp