Kanskje på tide å ta seg selv i nakken?

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Nå ser jeg på situasjonen som har skjedd de siste verdenene, og blir rimelig irritert. Det sies at man jobber for communityet - men hvordan jobber man for communityet, når man adler en "stamme" der bare tre av spillerne faktisk har satset fra start og spiller seriøst, uten å gi disse tre en sjanse?
Jeg er faktisk ikke irritert over valget deres å adle oss, det som irriterer meg mest er hvor dobbeltmoralske folk er når de går frem på forum der de vil lage en ny glanstid til .no, men en uke senere så går de i mot sine egne prinsipper og gir ikke spillere en fighting chance.
For å si det slikt, så leste jeg en plass at dere ville la spillere som alltid ble adlet tidlig i spillet få en mulighet til å komme seg lengre enn som så (mine ord, av hva jeg har lest), men nå har jeg sett gang på gang spillere som står for dette prosjektet flykte fra en fair krig og ødelegger hele krigen, spillere som ikke gir de aktive spillerne en fighting chance, og adler de uten at de har mulighet til å gjøre noe for å forsvare seg i det lange løp, da mister jeg litt troen på alt det der som har vært temaet den siste tiden.

Dere kan jo godt prøve å lage nye tw-soldater, men hjelper lite med nye, om man mister de gamle.

Og alle og en hver kunne sett at de tre spillerne, som sikkert allerede hadde søkt seg til andre stammer var på utkikk etter bedre løsninger en IBSEN var i en ekstremt svak posisjon. At det må sånne "geniale" og "taktiske" løsninger til, at to stammer som var 5 ganger større en hele den useriøse (deres ord) stammen, for ikke å tenke på hvor mye større dere var en de tre aktive spillerne, så må dere skjønne hvilken konsekvenser sånne her handlinger har i det lange løp.

Jeg vet selv mine handlinger opp i gjennom tiden ikke har vært perfekte, men har den siste tiden blitt litt mer bevist på dette, og da velger jeg heller å ta opp dette jeg mener er en ukultur her på .no.


Kjør på med hets, jeg er klar! :)

-Kristian
 
Sist redigert:

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Kan legge til dette er hovedsakelig et innlegg som er ute for å opplyse denne saken fra vår side. Dette får folk til å se saken fra to forskjellige synspunkter. Som jeg vil påstå er meget sunt for dette samfunnet.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Jeg må ærlig si at det er mange grunner til at .no mister medlemsmassen, og dette er en av de. Den største er jo PP funksjoner og bruket, men det er ikke noe man får gjort noe spesielt mye med.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Jeg ser ikke nødvendigheten av å hetse hverandre. Alle har rett til sine synspunkter og meninger. Men jeg kan jo selvsagt gi deg noen kommentarer på posten din Først av alt er det greit å forstå bakgrunnen for alliansen mellom Daddy og Hamsun. Den har vi allerede diskutert på faktabørsen, så er ikke noe poeng å gjenta seg selv. Men om du ikke har lest den finner du den her:

Fordi en meget sentral del av TW handler om strategi og taktikk relatert til Diplomati. Hamsun ble opprettet 12.8.2017. To dager etterpå ble samtalene med Daddy innledet. På det tidspunktet lå mange stammer tett og Ibsen var på papiret den klart sterkeste stammen. Det utslagsgivende var jo posisjoneringen til Daddy og Hamsun. Den diagonalen med Daddy sin sterke forankring med rimtilgang i K55 og Hamsun sin forankring med rimtilgang i K44 er livsfarlig, og det burde andre stammer sett og forsøkt å kontre. At Daddy og Hamsun har hatt god fremgang skyldes først og fremst at vi har med motiverte folk hvor alle bidrar. Jeg er ekstremt imponert, og veldig glad over å se hvor mye de ferskere kontoene på V32 bidrar i stammene sine. Det gir meg stor tro på fremtiden for .no.

Det ligger ingen automatikk i at to stammer skal avvikle samarbeidet fordi de klarer å ta stammerank 1 og stammerank 2. Tvert i mot. Når aksjonen mot Ibsen ble igangsatt er det riktig som du påpeker at vi hadde et stort materielt overtak, og det er også riktig som du sier at Ibsen ikke hadde en fighting chance - I hvert fall ikke i lengden. Det mener jeg imidlertid dere må tåle, og det er en ekstremt viktig del av spillet å utøve et diplomati som vinner frem i lengden. Her har Ibsen feilet, og jeg poengterte allerede den 14. aug. på off. forum hvor vanskelig den posisjonen var om dere ikke fikk diplomati og/eller rekruttering på plass.


Vi vil selvsagt utnytte åpninger hvor vi ser at en stamme har en svak posisjon. Det sier seg jo selv.
Alt annet ville vært slett spill i mine øyne. Det blir akkurat det samme som når dere adler byer i startup. Dere går ikke etter de sterkeste kontoene, eller spillere som ligger tett til stammen sin. Dere finner svake punkter, og utnytter det med materielt overtak. Det er slik du vinner frem i dette spillet.

Jeg skjønner at det er frustrerende å tape, og dere har all rett til å klage så mye dere vil, men det er også viktig at dere forsøker å se på hva dere kunne gjort annerledes for å forbedre posisjonen Ibsen hadde. Husk at når en server starter opp har alle kontoene de samme forutsetningene, gitt at ikke alle de sterkeste kontoene sitter i den samme stammen. Dere kan i hvert fall ikke klage på at Daddy og Hamsun har rekket seg til den posisjonen de har i dag.

Avslutningsvis vil sitere en av de klokeste strategene som noen gang har satt sine bein på denne planeten.
maxresdefault.jpg


Jeg er faktisk ikke irritert over valget deres å adle oss, det som irriterer meg mest er hvor dobbeltmoralske folk er når de går frem på forum der de vil lage en ny glanstid til .no, men en uke senere så går de i mot sine egne prinsipper og gir ikke spillere en fighting chance.
-Kristian

Denne kommentaren har jeg ingen forståelse for. Nå er det jo slik at både i Hamsun og Daddy finnes det svært mange spillere som ikke en gang har kommet til endgame tidligere, så jeg ser ikke helt hvor den dobbeltmoralen du snakker så høyt om kommer fra. Tvert i mot er det jo akkurat det både Daddy og Hamsun gjør - Gir ferske spillere en fighting chance. Spillere som stort sett alltid har blitt tatt ut tidlig, sitter nå i stammer hvor de har en mulighet til å vinne en server. De lærer masse og viser fantastisk engasjement og aktivitet.

For å si det slikt, så leste jeg en plass at dere ville la spillere som alltid ble adlet tidlig i spillet få en mulighet til å komme seg lengre enn som så (mine ord, av hva jeg har lest), men nå har jeg sett gang på gang spillere som står for dette prosjektet flykte fra en fair krig og ødelegger hele krigen, spillere som ikke gir de aktive spillerne en fighting chance, og adler de uten at de har mulighet til å gjøre noe for å forsvare seg i det lange løp, da mister jeg litt troen på alt det der som har vært temaet den siste tiden.

Hvilken krig har vi flyktet fra? Ødelegger krigen? Huh? Denne må du forklare meg. Jeg har ikke sett noen krigserklæringer i alle fall. Jeg tror kanskje du bør endre tankesettet ditt litt relatert til hva TW egentlig er. Det er et stammespill hvor ledelsen i stammene etter beste evne forsøker å posisjonere sine stammer inn i midgame og mot det endelige målet - seierskravet. I tillegg er det viktig å motivere medlemmene sine til innsats og gi veiledning der det er behov for det. Det vi imidlertid har gjort, er å fjerne en stamme som kunne true vår posisjonen.

Hvis du skal snakke om å flykte fra en krig, ville jeg heller sett meg selv i speilet. Dere søkte jo tross alt til Hamsun. Hvorfor? Fordi stammen dere gikk inn i ikke klarte å befeste posisjonen i core, og dere forstod at dere ville bli et enkelt mål. Dere gikk inn i den stammen med de klart beste spillerne på papiret fra start, og dere søkte dere deretter til en av toppstammene (Vet ikke om dere søkte til Daddy også), når dere så at Ibsen ikke hadde noen fremtid på V32. Når det er sagt forstår jeg meget godt begrunnelsen for å søke, men jeg må også si at omvi skal følge din argumentasjon får vi jo aldri noen adlingsmål, da du alltid kan argumentere for at en spiller eller stamme ikke hadde en fighting chance.

Det seiler jo opp til en storkrig på V32, og hverken Daddy eller Hamsun flykter fra noen krig. Når tiden er inne, vil det jo bryte ut en krig om disse runelandsbyene.
I forhold til den meldingen du sendte ut til utvalgte spillere i Hamsun den natten dere ble angrepet, kan jeg fortelle deg at hverken noen av spillerne på Chaosisalex eller på Unlimited har noen som helst problemer å krige mot hverandre. Jeg vil heller påstår det stikk motsatte. Selv om det blir slitsomt, kommer vi til å ha det helt kanon. Vi respekterer hverandre så mye, og vi kjenner hverandre så godt, at vi vet at skills ikke blir det som avgjør en slik krig. Det blir et utmattende marathon hvor de seigeste og de med best posisjon vinner. Noen av de beste relasjonene du kan bygge med andre spillere på TW, er nettopp med de personene du kriger mot.

Jeg tillater meg til slutt en liten spøk relatert til 180 graders vendingen deres i forhold til Accipio prosjektet og generelt de bastante ordvalgene dere legger til grunn.

givingadvice.jpg
 
Sist redigert:

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Synes ikke tanken i seg selv er dum, men jeg føler meg jo nesten forfulgt videre etter ibsen har gått i oppløsning. Noe jeg merker at jeg ikke er helt fan av.
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Det seiler jo opp til en storkrig på V32, og hverken Daddy eller Hamsun flykter fra noen krig. Når tiden er inne, vil det jo bryte ut en krig om disse runelandsbyene.
I forhold til den meldingen du sendte ut til utvalgte spillere i Hamsun den natten dere ble angrepet, kan jeg fortelle deg at hverken noen av spillerne på Chaosisalex eller på Unlimited har noen som helst problemer å krige mot hverandre. Jeg vil heller påstår det stikk motsatte. Selv om det blir slitsomt, kommer vi til å ha det helt kanon. Vi respekterer hverandre så mye, og vi kjenner hverandre så godt, at vi vet at skills ikke blir det som avgjør en slik krig. Det blir et utmattende marathon hvor de seigeste og de med best posisjon vinner. Noen av de beste relasjonene du kan bygge med andre spillere på TW, er nettopp med de personene du kriger mot.

Måtte ta et gjensyn her. Virket som meldingen vi skrev ut til alle var helt korrekt. Da det skjedde det vi sa <3
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Du får komme deg tilbake i krigssonen å fortsatt vise hva du er god for ! :cool:
Skal innrømme at det begynner å klø litt i fingrene nå som høsten er over oss, Mr. ;)
Men har ingen problemer med å innrømme at jeg mest sannsynlig er "Over the top". Den genuine motivasjonen vil nok ganske raskt begrense klikketiden, så rim-spøkelset er stort :D
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
"Nå ser jeg på situasjonen som har skjedd de siste verdenene, og blir rimelig irritert. Det sies at man jobber for communityet - men hvordan jobber man for communityet, når man adler en "stamme" der bare tre av spillerne faktisk har satset fra start og spiller seriøst, uten å gi disse tre en sjanse?
Jeg er faktisk ikke irritert over valget deres å adle oss, det som irriterer meg mest er hvor dobbeltmoralske folk er når de går frem på forum der de vil lage en ny glanstid til .no, men en uke senere så går de i mot sine egne prinsipper og gir ikke spillere en fighting chance.
For å si det slikt, så leste jeg en plass at dere ville la spillere som alltid ble adlet tidlig i spillet få en mulighet til å komme seg lengre enn som så (mine ord, av hva jeg har lest), men nå har jeg sett gang på gang spillere som står for dette prosjektet flykte fra en fair krig og ødelegger hele krigen, spillere som ikke gir de aktive spillerne en fighting chance, og adler de uten at de har mulighet til å gjøre noe for å forsvare seg i det lange løp, da mister jeg litt troen på alt det der som har vært temaet den siste tiden."

Altså jeg forstår frustrasjonen, men føler ikke at du ser det virkelige problemet. Altså det er en ting at disse folka sier at de vil lage denne "glanstiden" på .no, og så evt ikke gjør det, men det er ikke det jeg reagerer mest på. Personlig etter å ha vært pensjonert en stund så er det en ting som går igjen på de fleste verdenene. Det er at omtrent de samme folka verden inn og verden ut er i samme stamme. Det må jo bli super kjedelig i lengden. Med en sånn "group up" kultur som er blant de resterende .no spillerne, hadde jeg nesten gått inn med banner for å få verden med random stammeelection, så det kan bli litt mindre forutsigbart. Synes det er den tribehugginga der samme gjeng spiller verden inn og verden ut sammen, er det mest ødeleggende elementet.
 
Topp