Diskusjon Sårt tema til diskusjon

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Hvis .no skal ha en framtid må selve TW teamet være mer aktiv og gi oss egentlig flere HPer med interessange settings for å tiltrekke både nye og gamle spillere uten alt av PP
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
TW og forumet som vi kjente før har endret seg.

Men, det har også verden vi lever i.
Vi må tilpasse oss det nye, savne det gamle, og glede oss over det nye.
Slik er det, og slik vil det alltid være.

Jeg har ikke vært noen form for team medlem her på tw selv, men har snakket mye med dem opp igjennom, og alltid prøvd å støtte dem så mye som mulig. (Selvfølgelig vil vi havne i diskusjoner og krangler, sånn er det bare).

Slik jeg forsto det på min kjære venn og mentor Starboy, er det å være i teamet både kjekt, utfordrende og helt forjævlig...

Vi som spillere krever ganske mye, og det teamet gjør er på frivillig hobby bassis, uten noe form for pengesum i form av lønn. (Ja, CM får nok noe skal du vel se!)

Vi ble ganske sutrete og krevde veldig mye for ca 1-2 år siden når det "gamle" teamet var her.
Det ble såpass mye klaging, lite takknemlighet og negativitet mot teamet at de rett og slett ga faen og sa opp sine stillinger...
Hva sier det om oss spillere? Gjør vi dette lett for dem? Nei.

Vi har siden det nye teamet kommet roet oss ned litt, starten var dårlig, da vår nye CM ikke var så veldig aktiv i starten. Men dog, vi skal ha forståelse for at en person skal sette seg inn i alt, og begynne på noe nytt (Ja han er/var CM på Grepolis(?))... Så det var jo nokså likt, men fortsatt ganske forskjellig.

Nå i senere tid har de vært flinke ville jeg si.
De tar tak i tickets, banner folk som gjør "lovbrudd", og gir dem svar når vi trenger det. (Ihvertfall slik jeg har opplevd det).

De gjør samme jobben som det forrige teamet gjorde. Men det er en yngre generasjon som leder teamet nå, slik jeg har fortsått, kan det ha noe med saken å gjøre, at vi ikke slenger drit? Eller er det fordi vi tidligere har spilt med dem, og har mer respekt for dem pga dette?

Hva skjer om 5-6 år, når de ikke har spilt siden v2* når de siste spillerne som sitter igjen her på tw spilte sin første verden på v10, og ikke v*? Jo, det samme vil skje, ingen kjenner dem, ingen liker dem, de vil ha sine egne inn i teamet for de mener de gjør en bedre jobb.

Jeg vil si at begge teamene som er og har vært, har gjort en formidabel jobb på sin måte, noen ting er bedre nå enn det var før, og andre ikke... Men!

Alt i alt vil jeg si at jeg er takknemlig for at vi har et pro bono team som jobber for oss spillere! MOT INNO!

De gjør det de kan, men i bunn og grunn er det Inno som tar siste avgjørelsen. (Bare se hva som skjedde med alle gråbyene på v27!)

Vet ikke hvor relevant dette var til denne topicen, men jeg hadde bare dette på tunga og valgt å få det ut :p

Takk til det nye og det gamle teamet for en formidabel jobb! TW!!!

-A
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Det er over og ut med .no ikke noe som kan gjøres bare å slutte og bli med resten av oss på .net ;)
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
hvorfor ikke bare gi opp tw i det store og hele, og heller gjøre noe fornuftig? :)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Men, det har også verden vi lever i.
Vi må tilpasse oss det nye, savne det gamle, og glede oss over det nye.
Slik er det, og slik vil det alltid være.

Jeg har ikke vært noen form for team medlem her på tw selv, men har snakket mye med dem opp igjennom, og alltid prøvd å støtte dem så mye som mulig. (Selvfølgelig vil vi havne i diskusjoner og krangler, sånn er det bare).

Vi ble ganske sutrete og krevde veldig mye for ca 1-2 år siden når det "gamle" teamet var her.
Det ble såpass mye klaging, lite takknemlighet og negativitet mot teamet at de rett og slett ga faen og sa opp sine stillinger...
Hva sier det om oss spillere? Gjør vi dette lett for dem? Nei.

TW var et veldig bra spill helt til Innogames fant ut at kuen måtte melkes. Teamet har absolutt hatt mange flotte personer, men jeg synes ikke at CM'ene opp gjennom tidene har vært noe å skryte av. Da tenker jeg helt siden DosX sin tid. Dette er en subjektiv mening sett fra mitt ståsted.

Grunnen til at sutringen og klagingen har forsvunnet kan forklares med at tw.no har gått fra 15 000+ aktive brukere, til 1,453(hentet fra TWstats, flere av kontoene holdes nok i live med premium også). De som ønsket en forandring fikk ingen respons, og ting ble bare verre, noe som resulterte i at folk rett og slett fant bedre ting å ta seg til (ikke sant, Tommy? :p)

Alt i alt vil jeg si at jeg er takknemlig for at vi har et pro bono team som jobber for oss spillere! MOT INNO!

Vi spiller spillet til Innogames, da kan man ikke akkurat si at folk som får lønn for arbeidet (cm'en) vil jobbe mot sin egen arbeidsgiver? Innogames burde absolutt fjerne de PP-settingene som har størst effekt på spillets gang, men jeg tror man vil få en negativ effekt om man jobbet i mot de for å oppnå dette målet.

Hvis .no skal ha en framtid må selve TW teamet være mer aktiv og gi oss egentlig flere HPer med interessange settings for å tiltrekke både nye og gamle spillere uten alt av PP

Det første bør ha en stor prioritet. Selv kunne jeg sett for meg en verden av den gamle typen. Hadde man kjørt i gang reklame så tror jeg at medlemsmassen hadde tatt seg opp igjen, så fremt at man har verdener uten pay2win opplegget. Ingen nykommer blir imponert når den som har størst lommebok har 3k+ etter noen få dager. Husker tilbake på V1 og V2, hvor man steg med noen hundre poeng hver dag. Det var tider, for å ikke nevne hvor spennende det var.
 

solono

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Jeg personlig tror den eneste måten å redde spillet på er den måten Inno ikke er intressert i. Gå tilbake til tiden PP kun var for fa, konto admin osv. Fjern flagg og alt det andre tullet.
Og så må man har ganske ramme settings for å forhindre at nybegynnere ikke blir enkel føde for farming etter 2 uker, sånnt gjør at de aldri kommer tilbake! Det er ikke rom for å tjene så mye som Inno ønsker på dette spillet!
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Tråden min lever faktisk enda - og ikke overraskende, er tw-miljøet fortsatt like lite. (mindre)

Jeg ville egentlig bare si, at til dere som spiller, så er pensjonist-tilværelsen ekstremt digg ;)
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
nybegynnerverden = masse barbs/stor verden
pp instillinger ? har ikke noe å si med pp funksjoner vis man får en verden med nettopp masse barbs for å gjøre den stor ala v18

Men dette vil jo aldri skje når innogames ikke vil gi oss barbs så la .no daue og join .net ;)
 

Stillvirgin

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Tror faktisk en stor del av grunnen til den synkende andelen spillere er farming. Mange innser at det er meningsløst å kjempe mot de aller svetteste spillerne med flere dualer som farmer seg til topps langt over alle andre. Dette gjør TW til et spill man må være online store deler av tiden for å ha en reel sjanse på å vinne/overleve.

Løsningen:

Verdener med no haul/ limited haul. Har sett en del av dette på andre servere, men nesten ikke sett noe av dette på norsk server. Med litt reklame for å engasjere flere spillere, så er dette et konsept jeg har troen på. Farme-verdener tilhører fortiden for meg, og derfor spiller jeg aldri lenger på norsk server.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Tror faktisk en stor del av grunnen til den synkende andelen spillere er farming. Mange innser at det er meningsløst å kjempe mot de aller svetteste spillerne med flere dualer som farmer seg til topps langt over alle andre. Dette gjør TW til et spill man må være online store deler av tiden for å ha en reel sjanse på å vinne/overleve.

Løsningen:

Verdener med no haul/ limited haul. Har sett en del av dette på andre servere, men nesten ikke sett noe av dette på norsk server. Med litt reklame for å engasjere flere spillere, så er dette et konsept jeg har troen på. Farme-verdener tilhører fortiden for meg, og derfor spiller jeg aldri lenger på norsk server.

Problemet med det du outliner her er to ting som egentlig henger litt sammen, for det første er ikke de som ligger på topp nå lenger de som farmer mest, men heller de som vet å bruke premiumpoengen mest mulig effektivt. Mange av de som fortsatt spiller vet godt hvem Herman/-Coller er, han er et prakteksemplar på dette, på v31 er han ikke engang på topp 25 farmet, men har likevel 44 byer og kan adle uhyre mange flere.

Det andre er pp funksjoner, disse funksjonene er som mange vet obligatoriske på nye verdner.

På en vanlig verden vil du kunne farme deg til å kunne konkurrere med pp-horene iaf til en viss grad.
Men hvordan tenker du at du skal kunne konkurrere med en person som produserer 20% mere ressurser enn deg uansett dersom du ikke vil kjøpe bonusproduksjon? Hvordan vil du konkurrere med en person som må betale 80% av det du gjør for bygningene? Det er netopp dette som vil skje dersom vi får en vanlig nohaul-verden.

Når det er sagt er jeg personlig en stor tilhenger av nohaul-hper for eksempel, men jeg misstenker at inno planlegger å innføre pp-funksjoner på hpene våre også nå i nærmeste fremtid.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Mye gode poeng Fa Kua! :) Støtter deg i det du sier her!! <3

-A
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Gode poenger fra Niko! Aktivitet vil alltid knuse PP på en haul server, spesielt fra mid-game og ut. Jo større konto, jo mindre viktig blir PP.
På en no-haul server vil forskjellene mellom rank 1 og rank 25 bli vesentlig mindre pga at aktivitet blir en mindre dominerende brikke.
Når det er sagt, vil jeg nok si at ressurs bonusen er rimelig obligatorisk om man sikter mot toppen av rankinglisten på en no-haul.
En annen fordel med no-haul, er at det ganske sikkert også vil sikre at vi får en verden med langt flere solo kontoer.

Om vi får en no-haul (Alternativt limited haul) med med fake grense og heftig nattbonus, spår jeg en stor og jevn verden hvor strategi, taktikk og diplomati blir de avgjørende ingrediensene for å sikre seier.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg er også veldig stor fan av vakttårn etter å ha sett det i praksis på v30, liker vakttårn mye bedre enn fakegrense da det også involverer mye mere strategi, hvor skal man bygge, er alle de grønne fakes eller er det noen skarpe fakes osv.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Jeg er også veldig stor fan av vakttårn etter å ha sett det i praksis på v30, liker vakttårn mye bedre enn fakegrense da det også involverer mye mere strategi, hvor skal man bygge, er alle de grønne fakes eller er det noen skarpe fakes osv.

Hmm, er ikke enig der. Jeg er motstander av alt som gjør deffing enklere. TW er konstruert slik at det er vesentlig enklere å forsvare seg enn å angripe. Når du deffer trenger du jo tross alt bare å reagere på det motstanderen sender. Det gjør spillet mindre dynamisk og det fører ofte til veldig låste fronter. Jeg er tilhenger av innstillinger som er så angreps vennlige som mulig. Høy enhetsspeed, lav ms grense, lojalitetssenkning på 34 osv. Det er ingenting som er mer spennende enn en dynamisk front mellom to jevnbyrdige spillere hvor byer skifter eier på daglig basis.

Når det er sagt, er det godt mulig at vakttårn er noe som kan føre til flere solokontoer og dermed større servere?
 
Topp