§11) Språk

DeletedUser

Guest
§11) Språk

Tribal Wars er et norsk spill. Norskt skal være det brukte språket siden det er den norske versjonen av Tribal Wars. Alle profiler, beskrivelser og poster skal være på norsk. Det er ikke tillatt å opprette stammer eksklusivt for en nasjonalitet eller språk og/eller utelukke andre spillerne på grunn av deres nasjonalitet. Stammer kan ha egne forum for andre språk enn norsk, men det er ikke lov å ha utelukkende forum på andre språk enn norsk, eller hovedsaklig forum på andre språk enn norsk. Gjentatte brudd på dette vil føre til stenging av konto. Det er ingen garanti for at supporthenvendelser som ikke er på norsk vil bli besvart, men vi skal gjøre vårt beste for å gjøre det.


Må vi i Aristocats skifte navn til Aristokattene?

Det faktum at vi av og til må skrive engelsk (til brukere fra andre land etc.) forbedrer våre språkkunnskaper og gir derfor god læring til våre yngre kollegaer. Klarer ikke å se noen bakdeler ved at vi av og til må skrive på engelsk for å bli forstått...


Dessuten heter jo spillet Tribal Wars... Latterlig regel.

Noen andre innspill og synspunkter på dette?


Mvh
Shanks82
 

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Hehe, selv navnet på spillet er engelsk, så da må det jo gå ann å skrive engelsk :)
 

DeletedUser

Guest
Les den nye regelen på nytt...

To ganger blir ordene Tribal Wars brukt, en gang blir support brukt... Dette er engelske ord..
Og i tillegg til dette presterer den/de som har skrevet dette å skrive norske ord feil (merk: Norskt).. Hvor kommer den t'en ifra..?

Ingame så har vi en en rekke måneder vært nødt til å lese tysk, da oversettelsene til norsk har vært ufullstendige...
 

DeletedUser

Guest
La oss heller kalle det stammekrig.

Jeg tror jeg har lest en plass at det er lov med engelske navn.
 

DeletedUser

Guest
Dette har det vært forespørsel om før. Det er lov til å bruke engelsk og norsk, tror jeg svaret var:)
 

DeletedUser

Guest
Les regelen på nytt før dere uttaler dere..? :rolleyes:

Hehe, nå føler jeg meg litt dum.. Haha.. Det er jo null stress egentlig.. Fint, for jeg kjenner til flere erfarne spillere fra andre land;-)

Trodde først at deres eksistens her i Tribal Wars var i fare...

Sorry for unødvendig spam fra min side... Admins kan bare slette denne tråden (gjerne så raskt som mulig...).

-Shanks82
 

DeletedUser

Guest
Som du allerede har skjønt er det lov å skrive engelsk, svensk, spansk, tysk osv osv i dette spelet, men det er ikkje lov å opprette ein stamme utelukkande for ei språkgruppe, og det er heller ikkje lov å ha hovudsaklig eit språk som ikkje er norsk på stammeforumet.

Dette er ganske enkelt fordi dette spelet finns i 25 versjonar, der 24 er hovudsaklig for eit land/språk, og 1 er for alle dei andre som ikkje har ein versjon på sitt eige språk. Det er sjølvsagt lov å spele på andre versjonar enn "sin eigen" eller den internasjonale, men ettersom det finns ein spansk og ein internasjonal versjon er det ingen grunn til å tillate spanske stammer her. Men det er sjølvsagt heilt greit at spanske spelarar kjem her.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke lov til å spille i den norske server hvis forumet er 100% på et annet språk?

Hvis noen utenlandske spillere starter i en norsk server og lager en egen stamme, må det jo være lov til at forumet dems er på det språket hvis de ikke har noen norske/andre utenlandske som ikke kan det språket.

Ingen bryr seg hvis det ikke er noen som skal lese forumet som ike forstår det uandsett, den regelen blir jo rett og slett for dum. Hvis man kommer til en slik stamme er det jo bare å gå ut igjen, ingen vits i å ha en slik regel..

Den eneste måten som den regelen kan være nyttig i er hvis eks grekerne overtar hele .no med mange flere spillere, men hva er sannsyneligheten?
 

DeletedUser

Guest
Som du seier, dersom heile forumet er t.d. på gresk, er det berre å gå ut igjen. Og dermed er stammen kun for dei som kan gresk, sjølv om det ikkje var meininga.

Dette er ein norsk versjon. Dermed skal norsk vera det språket som hovudsaklig blir brukt.
 
Topp