Økt forumaktivitet

DeletedUser

Guest
Hei nå synest eg at det har blitt litt mer aktivitet på forumet men vi kan få mer :)

Eg har eit forslag om å sende mails til spillere om hva som er bra med å ha en forumkonto og sånt og skaffe mentorer osv. :)

Hva synest dere ? Eg synest vi burde prøve i allefall :)

-knokko
 

DeletedUser

Guest
mange spillere vi kan spørr!

få det til å høres spennende ut ! :)
 

DeletedUser

Guest
eg mener forumet :p og det legges ikkje ut noe pp!

dette er for folk som vil! :)
 

DeletedUser

Guest
tenker bare om få flere spillere på forum fra dem ig !!

va bare det.. vis du ikkje liker det får det vere sånn thats it ;)
 

DeletedUser

Guest
Ikke første gangen noe slik har blitt foreslått, men det gjør det ikke mindre gyldig. Støttes helhjertet :)

Men hører ikke dette hjemme i forumet for forslag? :razz:

skjønner ikke hva forum vil hjelpe tw norge, tw norge trenger spillere ikke forum aktivitet :p

Det er ikke direkte urimelig at hvis man først blir aktiv på forumet, så er det større sjanse for at man fortsetter å være aktiv innad i spillet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns dette er en veldig god idé. Særlig det å informere spillere ingame med en PM om at det faktisk er et mentorforum her nå. Mentorforumet ble jo opprettet for at, la oss si mindre dyktige spillere, skulle få en mulighet til komme i kontakt med erfarne spillere og motta hjelp i form av kunnskap. Problemet i mine øyne er at mentorhjelp-forumet ikke akkurat har en profilert plassering på forumet. Jeg vil tro at nye spillere som ikke er så kjent med forumet enda skal være ganske heldig hvis de tilfeldigvis klarer å snuble over mentorhjelp-forumet. Og hva er vel da vitsen med å opprette et slikt forum hvis kun de som allerede er godt kjent her på TW klarer å finne fram til forumet?

Det trengs ikke mer enn én ingame PM fra teamet der de informerer og linker til mentorhjelp-forumet, for å løse akkurat dette problemet. Hvorfor det ikke ble gjort med en gang forumet var i gang skjønner jeg ikke. Skulle tro teamet hadde et ønske om å hvertfall ta vare på og beholde de få nye spillerene TW får for tiden. Det er så klart ingen garantier for at en slik PM ville utrettet veldig mye, men teamet har vel heller ingenting å tape på det? Annet enn tiden det tar dem å skrive den PM'en da.
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå ble det også sagt i den forrige tråden at ingen melding ingame skulle bli sendt ut før mentorforumet var ordentlig oppe og i gang. Akkurat nå føler jeg ikke at det er sånn. Hvem skal ha ansvaret for det? Det er vel fortsatt ikke funnet ut av. Hvordan gir vi en best mulig oversikt over hvem som er mentor og hvem som er lærling - det er ikke spesielt godt å si nå.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Nå ble det også sagt i den forrige tråden at ingen melding ingame skulle bli sendt ut før mentorforumet var ordentlig oppe og i gang. Akkurat nå føler jeg ikke at det er sånn. Hvem skal ha ansvaret for det? Det er vel fortsatt ikke funnet ut av. Hvordan gir vi en best mulig oversikt over hvem som er mentor og hvem som er lærling - det er ikke spesielt godt å si nå.

No skal ikkje eg nominere nokon heilt uten vidare, men eg vil tru at ein spelar som har gode kontakter og eit godt nettverk vil kunne passe til denne rolla. Og då tenker eg ikkje berre på Teamet. Skyt meg om dokke vil, men eg vil tru at Grim vil passe til denne rolla? Du har nok meir kontroll på dette spelet enn nokon andre, og du burde no vere kvalifisert til å organisere og bygge opp eit nettverk av mentorer. Og vil også tru at du allereide har eit godt nettverk med gode spelera som du kunne prøve å huke inn i mentor roller?

Dessuten er det jo litt stas for små-rips på spelet at dei kjem i kontakt med ein av dei store spelerane på dette spelet, det hersker lite tvil om det.

Del opp forumet der i to: Eit for lærlinger, og eit for mentorer. Det beste hadde vore om ein kunne ha ein eller to som satt med ansvaret for det, og som kan vise folk fram til kven dei skal kontakte, og korleis dei skal få dette til.

Kanskje Bidragsyterane kan passe inn i denne rolla? Eg veit ikkje, kjem berre med ideer ^^
 

DeletedUser

Guest
No skal ikkje eg nominere nokon heilt uten vidare, men eg vil tru at ein spelar som har gode kontakter og eit godt nettverk vil kunne passe til denne rolla. Og då tenker eg ikkje berre på Teamet. Skyt meg om dokke vil, men eg vil tru at Grim vil passe til denne rolla? Du har nok meir kontroll på dette spelet enn nokon andre, og du burde no vere kvalifisert til å organisere og bygge opp eit nettverk av mentorer. Og vil også tru at du allereide har eit godt nettverk med gode spelera som du kunne prøve å huke inn i mentor roller?

Dessuten er det jo litt stas for små-rips på spelet at dei kjem i kontakt med ein av dei store spelerane på dette spelet, det hersker lite tvil om det.

Del opp forumet der i to: Eit for lærlinger, og eit for mentorer. Det beste hadde vore om ein kunne ha ein eller to som satt med ansvaret for det, og som kan vise folk fram til kven dei skal kontakte, og korleis dei skal få dette til.

Kanskje Bidragsyterane kan passe inn i denne rolla? Eg veit ikkje, kjem berre med ideer ^^

Smigrende, LD, men la meg bare gjøre det klart at jeg ikke har tid eller ønske til å ta på meg en fast jobb her på forumet. Nå har jo allerede Windys tatt initiativ til å få fikset dette for en stund siden.

Det er allerede et system oppe å går. Det eneste som mangler er noen som faktisk er interessert i å være lærlinger. Når det ikke er noen som viser interesse er det kanskje ikke så rart at det ikke er noen som hopper på muligheten til jobbe mer med dette. Interesse først, så kan systemet eventuelt forbedres ettersom man ser hvordan behovet faktisk er.

Med andre ord, det jeg prøver å si er at det er like greit å sette i gang med reklameringen for ordningen nå.

Når det gjelder ditt forslag ang. bidragsytere så er det ikke en tittel som skal medføre arbeid, men heller en indikasjon på at det er forumbrukere som allerede yter på forumet. Jeg har nå ingen planer om å endre min oppførsel som en følge av den tittelen. Det kunne heller, IMO, vært naturlig å lage en ny brukergruppe på forumet for de som gjør mye i denne mentorordningen - forutsatt at den faktisk blir brukt.
 

DeletedUser

Guest
Man kan aldri få et ferdig utarbeidet system uten brukere. Det er ikke verre enn å formulere seg slik i mailen at det tydelig kommer frem at dette er et nyoppstartet tilbud som man ønsker å få igang, så er det ingen som kan fengsle dere i ettertid for at systemet ikke har lang fartstid og gode resultater å vise til.
 

DeletedUser

Guest
tja, jeg meldte jo at jeg kunne trenge hjelp med oppstart og slikt, men har enda ikke hørt noe om det...Vet ikke hvor det stopper jeg ??
 
Topp