150 ms regelendringen på .net

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Dette er noe som vil bli justert automatisk. F.eks. dersom du sender et tog på 100ms, vil dette automatisk bli justert til 150ms.

Hvis mange spiller ønsker dette, kan vi ta det opp på neste team-møte :)
 

DeletedUser

Guest
Vil dere att togene deres går saktere? har ikke lest regelendringene, men virker sånn :O
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Tog under 150 ms er ulovlige og vi må avbryte dem... Ved hjelp av denne regelen så vil vi klare å garantere at toget kommer på 150 ms ved første forsøk...

Så i prinsippet så går jo togene raskere...
 

DeletedUser

Guest
Regelene forbyr allerede adelstog på mindre enn 150ms, men denne updateringen vil gjøre det helt umulig å sende tog under 150ms...

Altså hvis du sender et tog for fort, så vil serveren automatisk delaye det sånn at det blir nøyaktig 150 ms...

Slik har iallefall jeg forstått det ;)
 

DeletedUser

Guest
Nå er det en regel mot å sende tog som er raskere enn 150 ms. Sender du kjappe tog så må du sjekke tidene, og trekke dersom det ble for kjapt.

De nye reglene tillater alle mulige metoder for å sende kjappe tog (mener jeg å huske, har ikke lest det igjen nå) fordi togene rent teknisk sett ikke KAN bli raskere enn 150 ms. Det vil bli automatisk justert dersom man sender for kjapt tog, så du slipper å sjekke.

Dette gjør det mulig å sende raskere tog uten risiko
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Så det blir ikkno error meldinger?

Eller greier systemet nå å få angrepene til å bli satt på vent? (lægger tabbene dine)
 

DeletedUser

Guest
Blæh...

Angrepet blir sendt, og delayet...
Dette regner jeg med at skjer etter at du har sendt toget, altså ingen tabs som lagger ;)
 

DeletedUser

Guest
Støtter egentlig ikke dette : o

For de som kan sende tog på 9-11 ms og slikt kan dem da sende dem, og så blir det 150 ms uansett, om jeg forstod dette riktig..?
 

DeletedUser

Guest
Jepp, da blir den 150 ms isteden for at du får ban ;)

Ja nettop, det er lettere å sende 9-11 ms tog enn det er å prøve få det til å bli 150-200 ms.
Som fører til at folk da lærer seg 9-11 ms metoden og bruker den og alle tog blir automatisk på 150 ms nå : O
 

DeletedUser

Guest
oki, da har jeg fortstått ;)

Jaja, får vel bare godta denne da ;)
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Dette er som sagt noe som vil bli diskutert ved neste møte. Det er alikevel ikke sikkert at dette blir aktivert. Som noen påpeker, så vil det bli lettere å sende hurtige tog. Dette er ikke nødvendigvis gunstig på en server med forholdsvis få spillere. En av mulighetene er også å øke grensen.

Som sagt igjen; Dette vil ikke nødvedigvis bli aktivert, men vi skal ta det opp på neste møte :)
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Støttes definitivt ikke.
Togene skal snipes også da ;)

Og skal like å se dem som sender på ca 150ms hver gang.
Da foretrekker jeg å snipe dem på 250ms +
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vel for å gjøre det rettferdig så kan jeg si at man sender slike 9-11ms tog ved å holde inne 2 knappen lenge og da mener jeg en god stund, før man trykker på ok med musa...

Er altså hastigheten på faneskiftinga og at du trykker ok med musa som gjør at toget kommer så vanvittig fort...

Om dere ønsker det så kan jeg sende en mail til alle spillerene på hele .no og forklare dem dette.
 
Topp