Accipio

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Hei alle sammen,

Dette er i første rekke en henvendelse til ferske spillere, så vel som spillere som har noen servere bak seg, men som kanskje ikke har lykkes helt med å nå opp i toppsjiktet.

TW kan være et utrolig artig spill som setter de små grå i sving, et spill hvor vi alltid forsøker å finne vår strategiske og taktiske «edge» for å vinne frem. TW er i tillegg meget sosialt hvor du kan finne venner for livet. Mange spillere har lagt ned tusenvis av timer, og mange av disse timene foregår i Skype chatter osv. Jeg tror faktisk det er det som får oss til å fortsette. Vi ønsker å backe opp våre stammefrender og vi tar glede av å se stammen som helhet lykkes med sine visjoner. Flere burde få muligheten til å ta del i dette.

Det er dessverre slik at spillermassen på .no og TW generelt er synkende. Det er trist, men det er et faktum. Det er nok mange årsaker til dette. Dårlig markedsføring, PP tunge servere, og merkelige innstillinger er noen av årsakene. Jeg har tenkt mye på dette, og det er åpenbart at de som kommer inn i «varmen» og tar del i det sosiale aspektet ved spillet, returnerer gang på gang. Det er naturlig at noen veteraner legger tastaturet på hylla, men det er et paradoks at vi ikke klarer å beholde nye spillere som forsøker seg på TW. Jeg tror en av hovedårsakene til dette er at vi på .no finner noen titalls spillere som rett og slett er teknisk overlegne, er mer motiverte og jobber mer effektivt enn resten av TW samfunnet. Disse spillerne tiltrekker seg hverandre. Vi møter spillere vi har kjempet med og mot på tidligere verdenner, og det blir dermed naturlig at disse danner stammer sammen. Her finner vi opphopninger av teknisk og taktisk overlegne spillere sammenlignet med gjennomsnittet. Dette fører til at mer uerfarne spiller blir tatt ut tidlig, og de kommer rett og slett ikke inn i varmen. Om vi ser på rankinglistene på de siste 15 serverne som har blitt startet på .no ser vi de samme spillerne står bak de fleste topplasseringene igjen og igjen. Vi mangler rett og slett bredde. Forskjellen mellom «eliten» og bredden er alt for stor. Jeg har stor respekt, og ikke minst sympati for de spillerne som legger ned timesvis på kontoen sin server etter server, og møter veggen mot en overlegen stamme i tidlig fase av spillet. Vi er en gjeng erfarne veteraner som ønsker å bote på dette, og nå har du sjansen til å være med på reisen.

Det er en glede å introdusere stammen Accipio. Accipio er det latinske ordet for å lære, og det er nettopp det vi tilbyr. Vi ønsker å overføre vår kompetanse til mer uerfarne spillere, slik at dere selv kan pryde rankinglistene fremover. Hvordan skal vi gjøre dette? Som nevnt over er vi en solid gjeng veteraner som er villige til å stille som mentorer på en .no server i nær fremtid. Innstillingene må være riktige, så vi vet enda ikke helt hvilken server det blir. Dette kommer vi tilbake til. Hver enkelt konto vil ha minimum en veteran ved roret, og hver veteran er villig til å ta inn to lærlinger. Folkens; dette er en fantastisk mulighet til å lære alle finesser ved dette spillet. Det totale kollektivet av kunnskap om TW som befinner seg i Accipio er unikt. Vi kan garantere deg enorm utvikling, og vårt største håp er at mange av dere selv kan videreføre Accipio på fremtidige servere. «Pass it on» rekken er herved startet.

Mange vil sikkert spørre seg om hvorfor vi gidder dette? Vi kunne jo bare startet denne premaden og med stor sannsynlighet valset over serveren med en EZ win. Svaret er uhyre enkelt. Vi har alle vært i samme båt. Vi logget alle på TW for første gang på en eller annen server. Vi har alle slengt offet vårt i veggen, vi har blitt rimmet, vi har bommet sniper, vi har begått strategiske og taktiske tabber og vi har split i stammer som var tapt allerede når den ble stiftet. Men felles for oss alle er at vi har vært heldige. Vi har truffet på en spiller IG på et eller annet tidspunkt som har forbarmet seg over oss, og lært oss den nødvendige kunnskapen til å stå på våre egne ben og utvikle oss videre til de spillerne vi er i dag. . Hadde det ikke vært for disse unike individene hadde også vi vært en del av statistikken…en spiller som forsøkte, men som aldri logget på igjen. Det er dermed på tide at vi gir noe tilbake!

Vi stiller noen krav til de spillerne vi tar inn. Vi håper og tror at kravene ikke er urimelige.
  1. Du må ha spilt på minimum en tidligere server, og ha forståelse for hva spillet går ut på. Vi krever ikke at du har spesielle tekniske ferdigheter. Dette skal vi lære dere. Men vi krever at du forstår hovedmålet med spillet, hvordan man kan vokse og hvordan man krige. Vi bryr oss ikke om hva slags stats du har fra tidligere servere. Vi bryr oss om deg, og din reise i dette spillet.

  2. Du må være meget motivert til virkelig å lære om alle aspektene ved dette spillet, og du må også være villig til å sette deg inn i, og studere de guidene vi gir deg. Vi vil alltid være tilgjengelige for alle spørsmål du måtte ha. Ingen spørsmål er dumme.

  3. Du må ha nok tid til å ta din andel av jobben som kreves for å spille dette spillet på et høyt nivå. Vi har alle forskjellige timeplaner med skole, jobb og andre IRL aktiviteter, og vi kan dermed gjøre individuelle tilpasninger som får denne ligningen til å gå opp. Når det er sagt må du være villig til å sette av nok tid til TW. En av de største «hemmelighetene» bak suksess i TW, er hvordan du skal håndtere kontoen din effektivt uten at du nødvendigvis trenger å bruke for mye tid på det. Dette skal vi selvsagt også lære deg.

  4. Du må være sosial, og like å titte innom en skypechat og forum IG for å oppdatere deg om hva som har skjedd i stammen siden sist, hvilke planer stammen har for videre vekst, og rett og slett prate om helt vanlige ting som opptar deg. Disse skypechattene kan være hysterisk morsomme, så her er det bare å glede seg. Mange ferske spillere blir veldig overrasket over hvor stort aktivitetsnivået kan være i en chat hos en toppstamme. Og vi har med noen fantastiske hardcore spammere i stammen. Odd og Joakim kan nevnes :D OMG! Be prepared!

  5. Om du ikke allerede har en konto på det offentlige forumet, må du opprette en bruker, og du må være aktiv på offentlig forum så lenge du spiller i Accipio. Et levende offentlig forum er noe av det viktigste for at en server skal bli spennende. Mange nye spillere kvier seg ofte for å kaste seg ut på forumet når de ser at mer profilerte spillere legger inn innlegg med TW terminologi og forkortelser som ofte kan oppfattes som gresk for en fersk spiller. Tro meg, der har vi alle vært. Men for at du virkelig skal bli godt integrert i samfunnet og dra full nytte av TW opplevelsen, er dette rett og slett en viktig brikke som må på plass. Det er absolutt ingen ting å være redd for :D
Vi har laget en liten teaser video som også viser hvilke veteraner som allerede har bekreftet at de er villige til å stille som mentorer. Dere finner den her:

Om du finner dette interessant kan du legge meg til på Skype: pellenev Eller enda bedre, send meg en melding på forumet (The Governator) og skriv gjerne noen linjer om deg selv. Jeg ser frem til en hyggelig prat. Plassene vil bli tildelt de spillerne vi mener har det største potensialet til å forbedre seg i forhold til hvor de står per i dag.

Mvh
Pelle
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
TL;DR: er du noob, ingenting å se her. Er du newb og har lyst å lære mer om spillet, bli med i Acci... Acc... denne stammen!
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Dette høres jo helt fantastisk ut :D Kunne gjerne tenkt meg en mentor selv :oops:

Er bare en ting jeg synes du bør poengtere, og det er at skype chattene hovedsaklig er i tekst form :) Mange assosierer skype med "tale-chatter"
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Og jeg synes dette burde få en shoutout IG. @Strat

Edit: Eller @TrAnxZ ser jeg det er nå :)
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Kunne sikkert tatt meg tid til dette hvis vi får tak i spillere, husker ennu den dag i dag spillerne som tok seg tid og hjalp meg :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Dette høres ut som et veldig spennende konsept. :) Ser jo at det er en line-up med mentorer som bærer preg av høy kvalitet, her tror jeg at relativt uerfarne men engasjerte spillere virkelig har en mulighet her til å lære seg masse på kort tid! Jeg hadde jo i utgangspunktet sluttet med TW for et par år siden, men det var ikke mer enn en melding tidligere i vår fra Ruben (som er en av mentorene her) som førte til at jeg prøvde meg litt igjen. Nå spiller jeg kun på en .net-verden med Even som også er en av mentorene, men spilte på .no frem til jeg og Strat kom til det at vi byttet stillinger.

Jeg har inntrykk av at nivået som kreves her på den norske serveren for å kunne vinne er relativt høyt, da det er en del spillere her som har spilt i svært lang tid og som rett og slett er veldig gode. Det er utrolig mange forskjellige strategier og elementer man må ta med i betraktningen i TW, noe som gjør det som i utgangspunktet kan virke som et relativt enkelt spill å forstå fort blir veldig komplekst (som jeg igjen syntes gjør det utrolig spennende). Jeg vet jo selv at jeg har lært masse ved å spille med mange forskjellige spillere opp gjennom årene, og sugd til meg så mye informasjon og strategiprat som mulig. Det som fort kan ta år å lære seg, tror jeg fort kan gå mye raskere i en opplæringsstamme som dette. :)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Phett innlegg tranxkz, men kan du sende ut en sånn fancy fellesmail IG og linke til denne tråden, slik at interesserte spillere får med seg tilbudet? Eller blir det urettferdig å linke til en spesifikk stamme sin premade-tråd forut for en verden? (Favorisering lizm)

PS kan du sette inn 10k pp på kontoen min? Innogames skylder meg såpass.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Lager dere fakenick eller hvordan skal det gjøres med brukerne?
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Anbefaler alle som er interessert i å virkelig lære å bli bedre om å melde seg på dette :)

Dette blir virkelig gøy :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Phett innlegg tranxkz, men kan du sende ut en sånn fancy fellesmail IG og linke til denne tråden, slik at interesserte spillere får med seg tilbudet? Eller blir det urettferdig å linke til en spesifikk stamme sin premade-tråd forut for en verden? (Favorisering lizm)
Jeg er redd for at du er inne på noe der på slutten. Men man er jo naturligvis velkommen til å reklamere for sin stamme selv, både i spillet og på forumet ellers. Jeg tror de fleste er innom å titter på storspillerne og storstammene innimellom, uavhengig av hvor på rangeringslisten man ligger. Ettersom at dere skriver at søkere skal ha spilt på minst en verden, bør jo dette gi masser av muligheter for annonsering.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hei,

jeg etterspørte videre planer for .no på PM, men fikk dog ikke noe svar(?). Når enkelte av oss nå går i posisjon for å ta til oss nye spillere(newbs), så mener jeg at det er på sin plass at også Inno(eller CM for tw.no) gjør et forsøk på å spre budskapen. Ikke nødvendigvis med direkte link til denne stammen som nå kommer til å ta form etter hvert, men til de kommende verdnene på .no gjennom medier som "folk flest" benytter seg av :). Mer peepz, mer cash, og mer fun for oss som enda spiller. Det hadde vært knall med litt større kriger enn bare ett kontinent totalt.

tl;dr

Har du noen planer for videre reklame for tw.no? Om ikke, er det mulig at du kan fikse til noe før vi tar neste steg og åpner en ny verden? Et eksempel er jo at man kan høre med Benedichte, tidligere Glitter her på TW, siden hun er en av skribentene på gamer.no.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg kommer iaf til å legge ut en link på profilen min når vi har laget en skikkelig video osv med påmelding for de som skal lære seg spillet :)
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Husj, dette er Lære på v35, alle navna du ser over, er de som spiller på kontoene bare via fakenick da :)

-A
 
Topp