Aktivitet på forumet

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Hei alle brukere av tribalwars-forumet!

Jeg velger å legge ut noen spørsmål, i håp om at dere kan hjelpe oss å svare på disse spørsmålene :)

1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?

2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?


Jeg starter med to spørsmål nå, kommer det flere så vil tråden bli redigert, og de nye spørsmålene satt inn.


Jeg ber alle om å holde denne tråden så konstruktiv og ryddig som mulig!

Ha en fortsatt fortreffelig dag videre :)

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
1.det kan være at folk har ikke tid til TW og på forumet siden det er skole og det kan være litt mye lekser og noen er kanske mye med vennene sine og har glemt det helt.

2.jeg vett ikke hva som kan være løsningen til det.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
1. Dette er da bare en tanke da, men kan godt være grunnen. Tror det er færre forum-brukere enn før fordi de profilerte spillerne, og spillere med erfaring på propaganda "disser" de med ikke så god propaganda-kunnskap. Mener ikke noe vondt med dette, altså. Tror rett og slett at de nye forum-brukerne føler at de ikke passer inn her blandt propagonda'en. Derfor trekker de seg sakte men sikkert ut av forumet.

2. Kunne jo kanskje vært en idé å lage konkurranser nå og da, som ga deg premier In-Game. Har desverre ingen forslag på hvilke konkurranser, men det var dette jeg kunne komme med for øyeblikket.
 

DeletedUser

Guest
1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?
Da jeg startet så syntes jeg rett og slett at forumet var for stort og uoversiktlig, med for mye som skjedde med ting jeg hadde null oversikt over. Altfor mange stammer jeg knapt kjente til, og for kompliserte forhold (som skiftet hele tiden) mellom disse stammene. Jeg hadde ikke oversikt over min egen verden og det som skjedde i den, så det ble litt tiltak å bruke forumet. Men så ble jeg diplomat i LAW (
Skype-emoticons-52-heart.gif
) og fikk høre at alle diplomater med respekt for seg selv fulgte med i Forumet. Så da var det ingen bønn, jeg måtte bare involvere meg ^^ Nå var vel dette i en tid hvor det var litt mer aktivitet her inne, og jeg vil tippe aktiviteten på forumet er proporsjonal med aktiviteten ig. Med "døde" verdener og liten tilvekst så er det ikke så rart det blir "dødt" på Forum og. Det begrenser seg hvor lenge det er kult å skrive/lese om gråbyer og internadling.
Så har vi jo disse holdningene våre om at det er bedre å få motdebattanten til å holde kjeft enn å argumentere saklig mot det han sier. Dette har tidvis blitt forsøkt bedret med for streng moderering, som igjen jager bort enda flere

2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?
Det er ikke alle som er interessert i å involvere seg politisk, og det er det vanskelig å gjøre noe med. Da jeg en kort stund var ansvarlig for noe spørsmålsgreier på v2-forumet så var noe av tanken å involvere de litt mindre stammene ved å stille spørsmål som involverte dem (pnp-relatert), og sende rundt mail til medlemmene i de aktuelle stammene og gi dem beskjed om at det var noe på gang i Forumet som de kunne være interessert i å si sin mening om. Husker sannelig ikke hva som gikk galt, om det ble for liten interesse blant forumfolket eller om det bare var jeg som mistet interessen, eller hva som skjedde..

Men det er hvertfall noen ting som ikke kan gå galt:

- når en eller annen sier noe som er så tåpelig at man bare ikke KAN la være å svare på det (vi vet alle hvor irriterende det er, men gud hvor det engasjerer)

- når folk føler at det de har å si faktisk er av interesse for noen

- når det å følge med på forumet blir en sosial greie, og ikke bare som å lese lokalavisa fra et sted du ikke vet hvor er

- når interessante digresjoner faktisk får leve sitt eget liv

Ingen aning hvordan man kan oppnå slike ting though. Tror det er fint lite teamet kan gjøre. Kunne funke med "adopt a noob" operasjoner blant de erfarne spillerne, men det igjen ville bli litt som akademistammer, og ville vært helt avhengig av goodwill fra pr0-spillerne.
Noen som kunne tenke seg en liten padawan?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Kommet noen fine svar nå, det setter jeg stor pris på. Håper flere vil engasjere seg, for som jeg har fått erfare er dette et ganske så hett tema som mange er opptatt av. Håper flere vil dele sine meninger! :)
 

DeletedUser

Guest
1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?

- Jeg tror noe grunnen på i allefall v2 (hvor jeg er mest aktiv om dagen) er at mange av de profilerte spillerene har gitt seg på serveren og derfor ikke gidder forumet heller. Og naturlighvis at Shanks (som Wynja sier) ikke kommer med de tåplige innspillene sine lengre. Når har komme med de så engasjerte det folk som bare rakkern!


2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?

- Konkuranser evt.
 

DeletedUser

Guest
1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?

- Vel, en av grunnan te synkende forbruk av forum som ganske fort poppe opp i hue mitt e at modereringa på forumet e altfor streng på diverse områda som spam/off-topic, generelt sjitsnakk og ordbruk. Det veit æ folk diskutere en del rundt om på bl.a Skype. Litt mer liberal moderering, å ikke bare la nazi-spiriten råde så trur æ fort en del folk kan vend tebake te forumet. Kan gjerne spesifiser mine punkta litt seiner, om det e behov. Men æ trur ærlig talt dokker i teamet vet ka æ snakke om.

2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?

Som flere over mæ har svart, konkurransa. Men da skap litt mer blest rundt konkan! Få det interessant. La initiativtakeran få litt godtgjørelse i form av premiumpoeng for fantasifulle og kreative konkurransa. Altfor lite av slike ting. Veldig my ris.. Men dæven steike, månen e jo proppa med rosa elefanta før forumbrukeran får ros! Teamet; Tenk nyskapende. Dokker e ikke ansatt, som æ ser det, bare for å pisk folk over ræva tvert det bli en liten avsporing i en topic..
 

DeletedUser

Guest
1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?

2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?



1:
Noe av grunnen kan jo være at de nyeste brukerne ikke er klar over at det finnes. Det tok meg noen måneder å finne ut at det var noe som foregikk her etter at jeg starta.
Så er vel ikke propaganda så veldig interessant før man er av en viss størrelse heller.

2:
Konkurranser ville vel kanskje hjulpet på, som det er nevnt her.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ingen flere som vil komme med forslag? Synes det er veldig laber aktivitet på denne topicen, tross alt som som er blitt sagt om aktiviteten generelt på dette forumet hadde jeg forventet enda større aktivitet. Menmen :)
 

DeletedUser

Guest
Det hadde sikkert hjulpet med flere spillere generelt på TW. Men det skal kanskje litt til.

Hva med at dere moderatorer prøver å være litt mindre nazi på forumet? Den tråden der er jo et strålende eksempel på at moderatorer slår ned på den aktiviteten som faktisk finnes. Jeg skal formulere det enkelt for dere; Det er veldig, veldig dumt! ( Jeg vet av erfaring at litt mer kompliserte argumenter eller setninger kan gå over hodet på noen i teamet... )

Jeg tviler på at det hadde skadet hvis dere viste at dere gjorde ting dere også. Både på forumet og IG. Det er for eksempel ikke mange forslag som får en gjennomtenkt respons fra et team-medlem. Selv noe sånt som "Dette var smart. Jeg skal gjøre min(e) overordnede oppmerksom på dette forslaget." hadde det vært greit å sett nå og da. Eventuelt "Det går ikke, fordi..." ( så kommer det en fornuftig begrunnelse der prikkene står nå - diskusjoner er sunt for sjela! )

Helt unaturlig er det vel ikke at vi forumbrukere ville satt pris på at dere moderatorer viste veien, som skinnende lys gjennom en mørk natt! Som et fyrtårn i en storm! Som Luke Skywalker i Return of the Jedi!

Nå er ikke sikkert det er helt sånn det er, men jeg får inntrykket av at det som stort sett kommer av respons fra teamet på forumet er "Ikke gå off-topic!" før dere slenger rundt dere med lite gjennomtenkte infractions og advarsler.

Siden jeg har hørt at eksempler er bra for forståelsen, så er den tråden jeg linket til over der et eksempel på forumdrepenede aktivitet. Mens i denne tråden så virker det i det minste som om Kristure prøver ( og feiler, IMO ) å gi en fornuftig respons.

( Du ville ha en forslag og kommentarer... )
 

DeletedUser

Guest
1. Hva tror du er årsaken til at det blir færre forumbrukere her på forumet?

Jeg tror grunnen til at det er færre forumbrukere er at spillet markererfører seg imot yngre spillere, mens forumet modereres slik at det kun godt voksne som greier og komme med gode innspill i propagandaen.
Jeg tror ikke en 10 åring har samme forutsetninger og lage gode poster som en på 30år. Da du legger lista så høyt tror jeg du skremmer bort de minste.


2. Hva mener du kan være løsningen for å engasjere flere som spiller tribalwars til å ta del i dette forumet, slik at flere og flere vender tilbake til vårt kjære forum?

Jeg tror det må aksepteres at alle ikke stiller på likt propaganda nivå og at man må la nye få slippe til og ikke kvele de etter første posten. Folk må få tid til å utvikle og sette seg inn i propagandaen.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ville gjette på at hun sikter til at det kan være et eksempel på aktivitetsdrepende oppførsel fra teamet. Men det kan hender jeg er på bærtur. I så fall håper jeg det er multe jeg plukker, for det er godt.
 

DeletedUser

Guest
At jeg håper inderlig (edit: for deres del) at det er masse spam som er slettet i den tråden, og at det kun er derfor det ser ut som dere reagerer som overarbeidede husmødre. Om det er tilfellet så håper jeg dere har innsikt nok til å forstå hvordan tråden ser ut for oss andre som bare ser det som er igjen, og ikke alt som er slettet.

Om det ikke var masse spam der som er slettet så må jeg beklage overfor de jeg har korrigert når de har snakket om nazimods og overdreven moderering, og hvor jeg har forsvart teamet.

Spørsmålet "Hva er Honkie?" og "Er det en slags dans?" er helt normale responser til den tråden, og jeg må si jeg synes det er bra at folk lurer på hva de i såfall ville representere ved å melde seg til å bli med i en stamme.

Selv om lmgtfy er vittig i mange tilfeller så synes jeg ikke det er en særlig ansvarsfull og "profesjonell" respons fra teamet. Og hvorfor skal man på død og liv finne ut av alt mulig selv og "fordummes" når man stiller spørsmål? lmgtfy markedsføres med setningen "For all those people that find it more convenient to bother you with their question rather than google it for themselves" og du får spørsmålet "was that so hard?". Jeg forstår at det ikke var vondt ment, men det gir virkelig ikke inntrykk av et team som er der for sine medlemmer og er åpne for spørsmål og støtte. Ikke så fremmende for aktiviteten heller..

Så har vi også det lille spørsmålet om rasisme. Brukerne av forumet blir nærmest fortalt av en mod at litt rasisme er greit sålenge det veies opp av en annen tråd, mens i den andre tråden så kan man lese fra en annen mod at "Det er absolutt ikke tillatt med rasisme, slikt vil bli slått hardt ned på!" Høyst ukonsekvent fra teamets side, men greit nok i seg selv. Slikt skjer. Men når en forumbruker utrykker at han blir sur av slik rasisme så er det plutselig "dråpen" som gjør at tråden stenges.

Med unntak av de eventuelle slettede innleggene som vi ikke kan se (og som derfor ikke spiller noen rolle når det gjelder inntrykket folk får av teamet og forumet) så er det 11 innlegg av vanlige brukere, og hele 6 innlegg (en tredjedel!) av diverse forummods og CM selv, som forteller oss hvordan vi ikke får oppføre oss.

Så ja, jeg sier det igjen, er det noe rart det blir lite aktivitet på forumet?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha Grimlock! :p:D

Det hjelper kanskje ikke så mye med brukere på forumet, men vi får kanskje flere spillere IG.. ?

Ny verden? :D
Med masse brae innstillinger! :D
 

DeletedUser

Guest
@Wynja: De innleggene i den tråden før jeg skrev noe var slettet, men ble gravd fram igjen. Det skjedde etter at jeg pekte ut at jeg ikke kan vite hva folk skrev i slettede innlegg - om det er en forbindelse mellom de to hendelsene veit jeg ikke :p

@Leopold: Litt usikker på hva du mener. Men at flere spillere IG vil sannsynligvis føre til flere brukere på forumet var vel helst det jeg mente. Enkelt og greit.
 

DeletedUser

Guest
Huff.. Det no for i svarte ikke nå rart folk forsvinn ifra forum når moderatoren leike nazista over hele denj forbanna fjøla! Dokker legg jo opp te mindre aktivitet sjøl? Tenk litt å bruk høvve før dokker stille spørsmål neste gang! Å vær så snill.. Bruk litt skjønn i fremtida.. Bli for dumt sånn som dokker styre på no.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Huff.. Det no for i svarte ikke nå rart folk forsvinn ifra forum når moderatoren leike nazista over hele denj forbanna fjøla! Dokker legg jo opp te mindre aktivitet sjøl? Tenk litt å bruk høvve før dokker stille spørsmål neste gang! Å vær så snill.. Bruk litt skjønn i fremtida.. Bli for dumt sånn som dokker styre på no.

Er ikke helt med hva du mener med første setning her. Mener du at det var feil av oss å høre med forumbrukerene om de har tips til hva vi kan gjøre bedre? Du har jo til å med vært i teamet og har hatt muligheten til å bestemme hvordan vi skal ha det på forumet. Etter hva jeg husker så hadde vi strengere retningslinjer i den perioden...
 
Topp