Aletheias fakkel

Reaksjonspoeng
1
Blir den ikke overpowered når man har 10 byer med 2,5k kats i hver. Hvor mange nukes trenger du for å ta 25.000 kats med fakkelen? Mange tipper jeg.

Katapulter må jo ha med fakkelen eller så suger de alene. Og de bruker sykt lang tid til å støtte, og som Lonew sier så står jo alle de andre byene tomme. Tror mer enn én katapultby failer.
 

DeletedUser

Guest
er helt enig i at i starten så kan den være stygg, men bare fordi jeg ikke at det er flaks basert. vis jeg ville spillet noe som hadde med flaks og gjøre så hadde jeg valgt wow.

men bare kjør den tekniken du;) men jeg og alle andre angriper ALDRI sånn at du vet vilken by som blir borte^^
 

DeletedUser

Guest
Er enig i mye av det som er nevnt her. Men som man det blir sagt ovenfor, mange byer med katapulter vil jo gjøre deg veldig sårbar da støtte tiden er for lang til å kunne stoppe koordinerte angrep mot flere byer.

Tviler også sterkt på så heftig bygging av katapulter da farmingsmuligheter også forsvinner (i stor skala)
 

DeletedUser

Guest
Er enig i at fakkelen gir veldig store fordeler, men ser på sannsynligheten for at det scenarioet som blir foreslått selvfølgelig kan skje, men er liten.

Det kan riktignok hende jeg overvurderer spillere her inne, men er det virkelig spillere som sitter igjen med en by til slutt og "ruger" på en by full av katapulter? videre avansement i et slikt scenario er jo fryktelig liten, og kan jo ikke være spesielt gøy heller?

Og før dere evt begynner å anta om jeg er partisk eller ikke, jeg har ikke fakkelen selv (ennå i hvertfall:rolleyes:)

Scenarioet var sjølvsagt på spissen, men det er faktisk ikkje så utenkeleg. Hadde eg skulle slutte hadde eg tatt vare på ein slik by midt i fiendeland for å vere pain ;)
Uansett ser vi bort frå moral så trengs det fortsatt nesten 5 nukes for å ta ut ein fakkelby... Og det blir heilt feil. Forsvarar har fordelar nok frå før spør du meg..

Ser for meg at dette blir like kjipt seinare i spelet og. Alle har da fakkel, og alle spelarar vil ha ein "fakkel by". Dersom nokon får eit stort koordinert angrep mot seg, så vil berre kvar medlem i stammen sende ein fakkelby til kvar sin by, og voila der var type 40 (eller kor mange som måtte vere i stammen) byar redda....
 

DeletedUser

Guest
Nå tar det også sinnsykt lang tid å sende katas. Så tviler på at denne taktikken vil bli særlig effektiv når vi begynner å komme til 100-by stadiumet.
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nå tar det også sinnsykt lang tid å sende katas. Så tviler på at denne taktikken vil bli særlig effektiv når vi begynner å komme til 100-by stadiumet.

I 100-by stadiet har folk så og si ikke bruk for paladinen sin lenger, så da kan de bare sette den i en katapultby som da står klar til å sendes avgårde med palafart ;)
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
kan huske feil, men trodde ikke pala våpen virker når han er stasjonert oss andre? så blir ikke mange byer da?

alle forskjellige palavåpen som står i samme by virker ;) du kan ikke doble bonusen til tropper ved å ha to like våpen, men ulike legges sammen.

altså kan du sende en paladin i støtte og våpenet virker like bra som hos deg selv.
 

DeletedUser

Guest
alle forskjellige palavåpen som står i samme by virker ;) du kan ikke doble bonusen til tropper ved å ha to like våpen, men ulike legges sammen.

altså kan du sende en paladin i støtte og våpenet virker like bra som hos deg selv.

da lærte jeg piska meg noe nytt i dag også, er ikke vandt og bry meg om det våpnet bortsett fra som speidere.
 

DeletedUser

Guest
trodde vitterlig at det kun var et våpen som gjaldt jeg, at det ikke hjalp å ha ulike våpen sendt??

Tar gjerne imot link hvor det står at dette er feil:)
 

DeletedUser

Guest
dette burde nesten vært en egen tråd, men... hva med og lage en ORDENTLIG hjelpe meny, men avanserte regler og mekanismer i spillet.
jeg og mange andre har kommet inn med spørsmål som selv de mest aktive spillerne ikke klarer og bli enig om en gang o_O

eller bare gi oss sourcen til dette spille så kan vi skjønne skjøl hvordan dette fungert helt til coren^^
 

DeletedUser

Guest
trodde vitterlig at det kun var et våpen som gjaldt jeg, at det ikke hjalp å ha ulike våpen sendt??

Tar gjerne imot link hvor det står at dette er feil:)

Synd at ingen i stammen din nokon sinne har fått støtte da, for ellers kunne du jo teste forsvarsrapporten mot simulatoren ;)
 
Topp