Jato Link
Forumstjerne
- Reaksjonspoeng
- 590
Under følger en kopi av en tråd jeg laget på v18 for å presentere TWAAP, som er en angrepsplanlegger utviklet av KingDhawal fra TW.net. Hans originale forumtråd kan dere finne her!. Nedlastning av programmet kan dere finne her og Adobe Air (som også kreves) finner dere her.
Okei gudd. Da bare limer jeg inn innlegget uten noe mer dikkedarer:
Hei hei hallo!
I dag skal jeg introdusere dere til et program (helt lovlig, slapp av) som dere kanskje ikke vet om, som dere burde vite om. Programmet er en ekstremt effektiv angrepsplanlegger (spesielt lategame), som på en elegant og smidig måte gjør massive angrepsplanleggingsoppdrag lett som en lek! Dette er med andre ord et program som gjør tidligere svært tidkrevende planlegging i for eksempel TW-stats mulig å gjennomføre på et blunk. Programmet er derfor ekstremt nyttig når man skal ha aksjon, og må planlegge utgående angrep fra svært mange byer, rettet mot svært mange byer.
Programmet jeg snakker om heter Tribal Wars Advanced Attack Planner, eller TWAAP, og er utviklet av KingDhawal fra TW.net.
Introduksjon til programmet
Programmet er egentlig svært enkelt å bruke, men det er likevel greit å kjøre på med en enkel introduksjon, så slipper dere å lure på hvordan ting fungerer. Under følger derfor en rekke screenshots med diverse anmerkninger, så kan dere hoppe frem og tilbake selv og sjekke hvordan ting funker.
Basics
1) her setter man ganske enkelt hvilken server og hvilken verden man spiller på, ved å lime inn linken til verdenen, slik som vist på bildet.
2) her setter man verdensfart og enhetsfart. På bildet er farten satt korrekt i forhold til v18.
3) her setter man når man tidligst vil sende første angrep.
4) her setter man når man vil at angrepene skal lande.
5) her har man mulighet til å sette en tidsramme hvor man sover/er offline. Da vil TWAAP lage en angrepsplan som ikke legger opp til å sende noen angrep mens man sover.
6) her settes tidssonen, slik at alle tidspunkt blir riktige. På bildet er tidssonen satt korrekt for .no (sommertid).
Hvordan lime inn byer i angrepsplanleggeren
Etter min mening er det relativt åpenbart hvordan man limer inn byer i angrepsplanleggeren. TWAAP er ganske intelligent, noe som betyr at så lenge du slenger inn noen koordinater i riktig boks, vil programmet luke ut unødvendig informasjon og kun registrere koordinatene.
Den enkleste måten å lime inn egne byer på er å gå til oversikt ---> kombinert, velge riktig gruppe (for eksempel «har adelsmenn» for å finne byer med adelstog og så bare kopiere alle de byene man ønsker å sende adelstog fra, og lime dem inn i rubrikken «paste your train villages».
På bildet har jeg limt inn 3 tilfeldige adelsbyer og18 tilfeldige offbyer (se firkant 1). Som dere ser har det sneket seg med masse unødvendig info, men som nevnt er TWAAP smart nok til å luke bort alt unntatt koordinatene.
I rubrikken for «noble target villages» (se firkant 2) har jeg limt inn 3 random koordinater jeg tilfeldigvis hadde slengende i et utkast til en mail jeg har skrevet. Også her er det imidlertid verdt å merke seg at TWAAP er smart nok til å luke ut alt utenom koordinater, så man trenger ikke å være spesielt nøyaktig når man limer inn informasjon her heller. Har man for eksempel fått en liste over landsbyer, kan man kopiere og lime inn listen, og TWAAP vil skjønne hva som er koordinater, og hva som er irrelevant informasjon.
Etter at alle relevante byer er limt inn i sine respektive rubrikker er det bare å trykke på «next». Da vil man komme videre til neste side i TWAAP
Generer angrepsplanen
Som dere ser, har TWAAP nå luket bort all unødvendig informasjon, og man sitter igjen med en ganske ryddig og fin oversikt over offbyer, adelsbyer og adelsmål. Neste steg vil nå være å generere selve angrepsplanleggeren (som gjøres ved å trykke på «generate» helt til venstre i firkant 3), men før man gjør det har man enkelte valgmuligheter.
I firkant 1 kan man velge maksimalt antall nukes som sendes på hver by. Listen i rullegardinmenyen går fra 1 til så mange nukes man maksimalt kan sende på hvert adelsmål. I dette tilfellet vil det være 6 nukes per adelsmål, ettersom jeg har 18 nukes og 3 adelsmål. (18 / 3 = 6). Man kan også velge hvor mange byer som skal sendes i støtte, men som dere ser har jeg ikke giddet å ta med støttesending i dette eksempelet.
I firkant 2 kan man søke opp en spesifikk by. Dette kan være nyttig dersom man ønsker at en bestemt by skal angripe et bestemt mål.
Når man har gjort alle sine valg, er det på tide å trykke «generate», helt til venstre i firkant 3.
Kontroller at alt ser OK ut
Etter at man har trykket «generer» vil TWAAP lage en angrepsplan, da vil oversikten se ut som på bildet ovenfor. I firkant 1 vil dere nå ha en oversiktlig plan for når nukes og adels skal sendes på hver enkelt by. Ettersom jeg valgte å sende maksimalt 2 nukes per by, vil de resterende offbyene som ikke bli brukt ligge igjen i «Your nuke villages» rubrikken (se firkant 2). Disse kan manuelt fordeles til hvert adelsmål, dersom ønskelig.
Dersom alt ser OK ut, er det på tide å trykke «next» (helt til venstre i firkant 3). Vi nærmer oss nå slutten på planleggingen.
PS: Dersom det ikke skjedde noe etter du trykket «generate», pass på at trefftiden for angrepene er satt korrekt helt nederst til venstre (der det står «Land at».)
Angrepsplanen
Okei. Her er den! Selve angrepsplanen! Ser den ikke sexy ut? På dette tidspunkt er angrepsplanen helt klar, men man har likevel en del mulige funksjoner og valg man kan benytte seg av.
For det første kan man sette på en alarm. Da lager programmet en aldri så liten lyd når det nærmer seg tid for å sende angrep, sånn at du ikke glemmer det.
Videre kan man generere en link og sende angrepsplanen til en kamerat. Dette fordrer imidlertid at man laster ned village.txt for v18, noe jeg personlig ikke har gjort. Meeen det går an.
I selve oversikten over angrepsplanen kan man sortere angrepene etter forskjellige kriterier: Launch at, from village, to village og speed. Jeg vil anbefale å sortere etter «launch at», slik at neste angrep som må sendes havner øverst.
Etter angrepet er sendt kan man trykke på den gule knappen under «Done». Da vil den endre seg til grønn, og det vil stå at angrepet er sendt. Neat!
Til slutt kan man selvsagt eksportere angrepsplanen som bb-koder til notisblokka, enten i sin helhet eller som en simplifisert versjon (som er fin å bruke sammen med angrepsplanen slik den er oppført i TWAAP-programmet. I tillegg kan man generere et fakescript mot angrepsmålene i angrepsplanen.
Alright, alright, alright. Det var alt. Lykke til med fremtidig planlegging! Med et hjelpemiddel som TWAAP burde timing av angrep gå lett som en lek!
Mvh
Jato Link
Okei gudd. Da bare limer jeg inn innlegget uten noe mer dikkedarer:
Hei hei hallo!
I dag skal jeg introdusere dere til et program (helt lovlig, slapp av) som dere kanskje ikke vet om, som dere burde vite om. Programmet er en ekstremt effektiv angrepsplanlegger (spesielt lategame), som på en elegant og smidig måte gjør massive angrepsplanleggingsoppdrag lett som en lek! Dette er med andre ord et program som gjør tidligere svært tidkrevende planlegging i for eksempel TW-stats mulig å gjennomføre på et blunk. Programmet er derfor ekstremt nyttig når man skal ha aksjon, og må planlegge utgående angrep fra svært mange byer, rettet mot svært mange byer.
Programmet jeg snakker om heter Tribal Wars Advanced Attack Planner, eller TWAAP, og er utviklet av KingDhawal fra TW.net.
Introduksjon til programmet
Programmet er egentlig svært enkelt å bruke, men det er likevel greit å kjøre på med en enkel introduksjon, så slipper dere å lure på hvordan ting fungerer. Under følger derfor en rekke screenshots med diverse anmerkninger, så kan dere hoppe frem og tilbake selv og sjekke hvordan ting funker.
Basics
1) her setter man ganske enkelt hvilken server og hvilken verden man spiller på, ved å lime inn linken til verdenen, slik som vist på bildet.
2) her setter man verdensfart og enhetsfart. På bildet er farten satt korrekt i forhold til v18.
3) her setter man når man tidligst vil sende første angrep.
4) her setter man når man vil at angrepene skal lande.
5) her har man mulighet til å sette en tidsramme hvor man sover/er offline. Da vil TWAAP lage en angrepsplan som ikke legger opp til å sende noen angrep mens man sover.
6) her settes tidssonen, slik at alle tidspunkt blir riktige. På bildet er tidssonen satt korrekt for .no (sommertid).
Hvordan lime inn byer i angrepsplanleggeren
Etter min mening er det relativt åpenbart hvordan man limer inn byer i angrepsplanleggeren. TWAAP er ganske intelligent, noe som betyr at så lenge du slenger inn noen koordinater i riktig boks, vil programmet luke ut unødvendig informasjon og kun registrere koordinatene.
Den enkleste måten å lime inn egne byer på er å gå til oversikt ---> kombinert, velge riktig gruppe (for eksempel «har adelsmenn» for å finne byer med adelstog og så bare kopiere alle de byene man ønsker å sende adelstog fra, og lime dem inn i rubrikken «paste your train villages».
På bildet har jeg limt inn 3 tilfeldige adelsbyer og18 tilfeldige offbyer (se firkant 1). Som dere ser har det sneket seg med masse unødvendig info, men som nevnt er TWAAP smart nok til å luke bort alt unntatt koordinatene.
I rubrikken for «noble target villages» (se firkant 2) har jeg limt inn 3 random koordinater jeg tilfeldigvis hadde slengende i et utkast til en mail jeg har skrevet. Også her er det imidlertid verdt å merke seg at TWAAP er smart nok til å luke ut alt utenom koordinater, så man trenger ikke å være spesielt nøyaktig når man limer inn informasjon her heller. Har man for eksempel fått en liste over landsbyer, kan man kopiere og lime inn listen, og TWAAP vil skjønne hva som er koordinater, og hva som er irrelevant informasjon.
Etter at alle relevante byer er limt inn i sine respektive rubrikker er det bare å trykke på «next». Da vil man komme videre til neste side i TWAAP
Generer angrepsplanen
Som dere ser, har TWAAP nå luket bort all unødvendig informasjon, og man sitter igjen med en ganske ryddig og fin oversikt over offbyer, adelsbyer og adelsmål. Neste steg vil nå være å generere selve angrepsplanleggeren (som gjøres ved å trykke på «generate» helt til venstre i firkant 3), men før man gjør det har man enkelte valgmuligheter.
I firkant 1 kan man velge maksimalt antall nukes som sendes på hver by. Listen i rullegardinmenyen går fra 1 til så mange nukes man maksimalt kan sende på hvert adelsmål. I dette tilfellet vil det være 6 nukes per adelsmål, ettersom jeg har 18 nukes og 3 adelsmål. (18 / 3 = 6). Man kan også velge hvor mange byer som skal sendes i støtte, men som dere ser har jeg ikke giddet å ta med støttesending i dette eksempelet.
I firkant 2 kan man søke opp en spesifikk by. Dette kan være nyttig dersom man ønsker at en bestemt by skal angripe et bestemt mål.
Når man har gjort alle sine valg, er det på tide å trykke «generate», helt til venstre i firkant 3.
Kontroller at alt ser OK ut
Etter at man har trykket «generer» vil TWAAP lage en angrepsplan, da vil oversikten se ut som på bildet ovenfor. I firkant 1 vil dere nå ha en oversiktlig plan for når nukes og adels skal sendes på hver enkelt by. Ettersom jeg valgte å sende maksimalt 2 nukes per by, vil de resterende offbyene som ikke bli brukt ligge igjen i «Your nuke villages» rubrikken (se firkant 2). Disse kan manuelt fordeles til hvert adelsmål, dersom ønskelig.
Dersom alt ser OK ut, er det på tide å trykke «next» (helt til venstre i firkant 3). Vi nærmer oss nå slutten på planleggingen.
PS: Dersom det ikke skjedde noe etter du trykket «generate», pass på at trefftiden for angrepene er satt korrekt helt nederst til venstre (der det står «Land at».)
Angrepsplanen
Okei. Her er den! Selve angrepsplanen! Ser den ikke sexy ut? På dette tidspunkt er angrepsplanen helt klar, men man har likevel en del mulige funksjoner og valg man kan benytte seg av.
For det første kan man sette på en alarm. Da lager programmet en aldri så liten lyd når det nærmer seg tid for å sende angrep, sånn at du ikke glemmer det.
Videre kan man generere en link og sende angrepsplanen til en kamerat. Dette fordrer imidlertid at man laster ned village.txt for v18, noe jeg personlig ikke har gjort. Meeen det går an.
I selve oversikten over angrepsplanen kan man sortere angrepene etter forskjellige kriterier: Launch at, from village, to village og speed. Jeg vil anbefale å sortere etter «launch at», slik at neste angrep som må sendes havner øverst.
Etter angrepet er sendt kan man trykke på den gule knappen under «Done». Da vil den endre seg til grønn, og det vil stå at angrepet er sendt. Neat!
Til slutt kan man selvsagt eksportere angrepsplanen som bb-koder til notisblokka, enten i sin helhet eller som en simplifisert versjon (som er fin å bruke sammen med angrepsplanen slik den er oppført i TWAAP-programmet. I tillegg kan man generere et fakescript mot angrepsmålene i angrepsplanen.
Alright, alright, alright. Det var alt. Lykke til med fremtidig planlegging! Med et hjelpemiddel som TWAAP burde timing av angrep gå lett som en lek!
Mvh
Jato Link
Sist redigert: