Ashax - Diplomat i NoVi

DeletedUser

Guest
Hva er din TW-historie?


Vel, det hele begynte for ca. 2-3 år siden, da jeg tilfeldigvis kom inn på tw.net sin hjemmeside, og laga meg en bruker.
Pga. at jeg ikke skjønte noe av spillet, og hadde litt dårlige engelsk-kunnskaper så slutta jeg kort tid etterpå.
Siden da har det gått litt i rykk og napp, men har spilt fast på .net siden sommeren/høsten 2007.
Mens jeg spilte på .net, så jeg at det var kommet en norsk server, så da starta jeg der.
Jeg laga min egen stamme sammen med noen kompiser, men vi gikk fort inn i en nederlandsk stamme.
Deretter hadde en av kompisene mine snakka med tumern på w6, og fått oss inn i NoVi.
Etterhvert ble de inaktive, og ble kicka, så da var jeg alene.
Bassi og Jhorpestad, lederne av NoVi, slutta på vårparten, pga. viktigere ting, og stammen ble overlatt til master of, som etterhvert utnevntne slavko til leder.
Den kan vel muligens være en av de største feilene i .no.
Etter hvert fikk vi en merge med =D=, som nesten ingen av oss tjente på.
=DN=, som jeg, master of, og flere havna i, ble etter hvert kasta ut av =D=-familien, og danna CROM.
Som ble oppløst mens jeg var på ferie.
Da =D= ble oppløst, kom mange av deres spillere til oss, og der avtalte vi å starte NoVi på v2 og.
Som sagt så gjort.
Dagen kom, alle starta, vi havna i k44, og ble en av stammene innenfor topp 10.
Vi hadde flere gode allianser, blandt annet med Elite, som vi senere skulle gå mot.
Kort sagt, min TW-historie på .no har vært en ren fjasko.
Jeg spiller på v3, men har bytta navn, og håper på å etter hvert rette opp diverse ting.


Hvor mye tid bruker du daglig på tribalwars?


Egentlig altfor mye.. Kan si at det oftest er snakk om hele skoledager hvor Tribalwars er i en fane, + alt på kveldstid. Uten og ta for hardt i kan jeg nok si hvertfall 8 timer..


Hva er din spill-strategi?

Har vel egentlig ingen spesiell strategi. Av og til når jeg angriper må jeg sjekke når jeg skal sende adelsmenn/nukes for å treffe på rett tidspungt, men som oftest sender jeg i hytt og pine + maaasse fakes...


Du var Diplomat i NoVi, hva innebar det for dere den siste tiden?


Vel, når slavko gikk av, fikk vi syklov inn. Det innebar masse arbeid, fordi syklov ville prøve å rette opp de feilene som ble gjort under ledelse av slavko, noe som gjorde at det ble sendt flere titalls mail. Det var i grunnen slitsomt, og på en måte veldig skadelig for oss, i tillegg til utmattende for meg. Master of gikk jo av som leder under slavko, men sa ja til å hjelpe syklov. Med syklov så vi lyset igjen, og ville noe igjen. Det ble spurt om fred med elite, noe de forståelig nok ikke godtok. Yamato ga oss en uke fred, for forhandlinger, men det skjedde ingenting. Etterhvert ble syklov adlet, og vi havna på en måte i en "krise". Master of og tumern slutta, så Fardin og Confekta (som nå er syklov) måtte overta, og det gikk bare ikke.
Folk forlot oss, fordi de endra navn i hytt og pine.


Hva tenker du om Elite?


Jeg har full forståelse for elite sine handlinger, etter våre handlinger. Elite har masse gode spillere, og 2 av disse, som jeg husker, og tok kontakt med, var tidligere i NoVi. Ganondorf er jo en sykt grei fyr etter min mening, han og master of har vel egentlig vært en de som har hjulpet meg mest oppgjennom V2, og etter en uttalelse på vårt forum (NoVi var fullgått av Elite-spioner) tok han kontakt, og fortalte sannheten fra deres side. Det innebar et lite raseri fra min side, fordi jeg var ført bak lyset, og ikke fortalt sannheten. Det hele endte med at jeg valgte å gå av som diplomat i NoVi, for ca. 1-2 måneder. Da forlot Inflol, en av de som var spioner, NoVi. Inflol og jeg hadde hatt noen samtaler inne på forum fra tidligere + at vi er fra nesten samme sted, så jeg tok kontakt med han, og tja, sendte han info om hvilke av han byer som skulle bli tatt. Etter noen mailer spurte han om jeg hadde tilgang til skjult forum, noe jeg ikke hadde, siden jeg hadde gått av med alle mine privilegier.Da spurte jeg slavko om å få bli diplomat igjen, og det fikk jeg. Det eneste jeg forlangte var privilegier til skjult forum. Som du skjønner skjedde det mye her. etter at jeg fikk tilgangen, kontakta jeg ganondorf igjen, og ba om å bli deres spion, med tilgang til skjult forum, der alle erobringskravene lå. Hvem kunne vel klare å si nei til det? Han godtok det, siden han viste om mine tanker om ledelsen i NoVi. Så da begynte jeg å sende info til Elite, og sendte også alle erobringskravene.
I dag, når jeg har slutta, ga jeg bort byene mine til Ganondorf og inflol...


Hva tenker du om din spion-tilværelse nå i ettertid?

Jeg angrer ingenting, og må faktisk le av slavko, som i det hele trodde på meg når jeg ba om å få stillingen igjen.


Hva tenker du om krigen mot Elite fra begynnelsen av?


Må innrømme at jeg var for krigen i begynnelsen, men det var før de faktiske beviser fra Ganondorf, som fikk meg til å snu. Og bare det at jeg prøvde å legge dem ut på forumet, og de ble slettet var bevis nok for meg. Så fra da av prøvde jeg å få folk mot krigen. Helt Nytteløst, når ikke mitt budskap kom fram engang. Hadde jeg fått flere med meg mot krigen kunne det faktisk ha vært helt annerledes.

Hva gikk disse bevisene ut på?


Hmm, vel, hva Elite faktisk hadde prøvd å gjøre for å unngå krigen, pluss alle løgnene fra slavko, bare for å si det helt kort. Og det at vi egentlig ikke hadde noen grunn til å gå til krig mot dem. Har faktisk mailene lagret på PC'en enda.


Hvordan tror du v2 kommer til å se ut etter 3 måneder?

Hmm, nokså umulig å svare på egentlig. Jeg tror Elite og Yamato kommer til å regjere verdenen, inntil de går mot hverandre, eller evt. de mot OIM. Vet egentlig ikke hvorfor jeg tror det, men det er liksom bare den følelsen jeg har...
Elite kommer nok til å bestå, dersom de ikke gjør en merge.


Hvilke spillere synes du har påvirket krigen mest og hva synes du om dem?


Hmm, Zanmato og Mithrandir er 2 navn som slår inn, i tillegg til at Ganondorf har vært veldig på offensiven. Mithrandir virka farlig, bare farlig en stund, inntil jeg tok kontakt, og han virka veldig grei. Dog ble det bare noen få mailer. Zanmato var jeg i kontakt med I forbindelse med at jeg var spion for Elite, og ble angrepet av Noen Yamato-Spillere. Faktisk nådde Mithrandir å ta 2 byer allerede da, han tok 4 av mine byer i alt. Ganondorf, med 2 mill poeng er han "overalt", og nesten alle som ba om støtte på NoVi-Forumet fikk innkommende fra Ganondorf. Det sier jo litt om han da. Ellers har nok Inflol, glitter, Fardin og HexNuts satt sine preg, i tilleg til slavko og master of.


Hva er dine beste TW-minner?


Den første tida i NoVi på v1 er noe som helt klart må huskes. Da vi spekulerte på om vi skulle gå mot Core, eller ikke. Den stemninga som var etter at vi var i krig var utrolig deilig, og gjorde at alle fikk et sug mot å krige mot Core. Desverre varte det ikke lenge...:( Ellers er et minne fra forumet at jeg satte ut et dikt som fyrte hele Core-kompaniet... Det var utrolig morsomt, inntil et medlem av stammen klarte å avsløre hele greia...


Noen tips til nybegynnere?


Ikke annet enn aktivitet, ressurser og tropper...


Hvem er de mest profilerte spillerne på v2, og hva synes du om dem?


Huff, dette spørsmålet har jeg grua meg til siden glitter spurte om jeg hadde noe imot å intervjues.
Men vel, de mest profilerte er nok etter mitt syn:

Glitter - Taktisk smart og en god leder

Zanmato - Grunnlegger av Yamato - Det er bare ett eller annet med navnet hans som får meg til å like det

Ganondorf - Karismatisk taler og god propagandist, veldig hyggelig, og en god spiller

Runinter - Tidligere alliert, som faktisk støtta oss tross løgnene fra slavko. -Rome- har et utrolig samhold!

Syklov - Leder noen uker, hadde flere innkommende fra Yamato, men overleve mange. Til slutt ble han desverre felt.
 

DeletedUser

Guest
Artig lesning.
Bra skrevet og ærlig, pratet aldri med deg på V2 men pratet med deg på V1
Lykke til videre
 

DeletedUser

Guest
Juppsidupps, ser det er mye som kunne vært føyd til, men jeg vil ikke ha sånn langt intervju..x)
 

DeletedUser

Guest
Hvordan tror du v2 kommer til å se ut etter 3 måneder?

Hmm, nokså umulig å svare på egentlig. Jeg tror Elite og Yamato kommer til å regjere verdenen, inntil de går mot hverandre, eller evt. de mot OIM. Vet egentlig ikke hvorfor jeg tror det, men det er liksom bare den følelsen jeg har...
Elite kommer nok til å bestå, dersom de ikke gjør en merge.


Han hadde ganske riktig her da ;)
 

DeletedUser

Guest
Hvordan tror du v2 kommer til å se ut etter 3 måneder?

Hmm, nokså umulig å svare på egentlig. Jeg tror Elite og Yamato kommer til å regjere verdenen, inntil de går mot hverandre, eller evt. de mot OIM. Vet egentlig ikke hvorfor jeg tror det, men det er liksom bare den følelsen jeg har...
Elite kommer nok til å bestå, dersom de ikke gjør en merge.


Han hadde ganske riktig her da ;)

Jeg har spilt dette spillet ganske lenge, det er som oftest sånn det ender ;)
 
Topp