Bak masken til Cllect

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Høy i hatten er jeg ikke selv om jeg påstår at jeg ikke kan se hvor det valget har tatt deg.
Det enste jeg kan se er at du enten syter over andres innlegg eller at du skryter av hvor fantastisk bra du har gjort det etter at du gikk til HBT.
Jeg er over deg både på ranking og odt, så endestasjon er det neppe på meg enda.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
du spiller mest trolig på Ras al Ghul så endestasjonen er nok på vei i skremmende fart. la oss se om du overlever noe i nærheten av det offansive presset jeg opplevde ^^ for ikke å snakke om størrelsen jeg var på når det skjedde.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Skryter du over at kontoen din er liten nå, dg44? Den var ny.

@Benja, fra bunnen av mitt hjerte: Vi hadde ingen planer om å gå mot dere. Det er helt åpenbart at dere aldri kommer til å tro på oss, men vi snakker sant likevel. Det er leit at dere ikke tror oss, for det vil etter all sannsynlighet gi HBT seieren mer eller mindre gratis.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
nei jeg gjør ikke det roxor. men common knowledge vet at kontoen min var på 88k første gang jeg fikk en stor OP mot meg, og det har fortsatt konstant fram til de siste 2-3 ukene ish. og har likevel klart og gjort meg ganske robust. stått i mot mye og likevel klart å pryde fiendestatsa.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
"Nei, men kontoen min er/var liten så derfor er jeg god"
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
" for ikke å snakke om størrelsen jeg var på når det skjedde."

Det var sitatet mitt, hvor du får ditt fra må man sikkert spørre gudene om, uten å regne med å få noe svar.

Jeg var en liten spiller på 88k og fikk en storaksjon mot meg fra Tlou og PoE veldig tidlig. og dette har jo bare fortsatt, med flere spillere på slep. likevel så er jeg her, nesten uten bytap, men flere fiendeadlinger, og i en ganske god posisjon tross alt.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Sitatet mitt er en fri tolkning av det du sa. Du har overlevd ja, om det er fordi du er god, de andre er dårlige eller du har fått bra med støtte vet jeg ikke (mest sannsynlig en blanding av de tre, med gradvis økende vekt på faktorene utover i setningen). Men du har knapt adlet en eneste fiendeby, så det er ikke som om du har klart noe revolusjonerende med plasseringen din. Både Keiser og Don Bosco utrettet mer enn deg, på tross av at de begge er borte nå.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Akkurat. begge to er borte, jeg er ikke borte. Så skal det også sies at ingen av de 2 nissene kan forsvare seg. Nå snakker jeg om bosco og Keiser og ikke Kreiz. for han har jo alt bevist hva han er god for. med en gang han slutta så gikk jo bosco i dass på sekundet bortimot uten å overdrive super mye. Jeg har jo tatt en del fiendebyer jeg altså. 11 stk :eek: det er når jeg teller med Beer, IFO og TLOU. Så kunne jeg tatt med DAB også, men gidder ikke å bry meg om details.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Ahh, tenke seg til å klare å ta 11 byer av stormakter som Beer, IFO og TLOU i løpet av en verden! Slik en enestående symfoni av ferdigheter du har vist!
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Ahh, tenke seg til å klare å ta 11 byer av stormakter som Beer, IFO og TLOU i løpet av en verden! Slik en enestående symfoni av ferdigheter du har vist!

Det jeg har gjort skal sies å ha slått alt av "bragder" Cllect har vist gjennom verdenen. Så du får tolke det som du vil.
 

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Lurer på en ting, greit nok at Cllect ikke planla å starte krig mot SDS, men det å rekkrutere en spiller fra stammen deres så forventet dere å bare kunne gå ifra det som om ingenting har skjedd?

Slik så jeg har forstått det så har SB forrådt SDS og hva har det med IAP eller om dere hadde tenkt å angripe de eller ikke? Hvis du starter på noe må du kunne fullføre det spør du meg.
 

Groverud

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Stemmer ikke. Storebror trivdes ikke i SDS og tok selv initiativ til å komme over til oss. Vi var til og med såpass greie at vi drøftet dette videre med ledelsen i SDS som innad skulle "diskutere" om han fikk lov eller ikke. De brukte veldig lang tid på å finne ut av dette, så mistenkelig var jeg. De sa de skulle gi oss svar iløpet av lørdagen om han fikk lov eller ikke, men så plutselig lørdag natt kicker de Storebror, bomarderer han med angrep og inviterer Oxcyder fra stammen vår.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Jeg kan gi hele verden en forklaring nå som jeg er ferdig med eksamen. Regner ikke med at SDS og HBT er villige til å høre etter, men det finnes tross alt andre spillere her på verdnen fortsatt. Sikter da til Pettulf feks. Flott at du fortsatt er til stede etter kjøret du fikk mot deg. Når kommer ny podcast foresten? Anyway. Her er historien fra Collect.

Storebror ønsket seg over til oss. Vi er selvfølgelig intressert i en spiller som virker aktiv og var den første til å farme milliarden. Vi ville også ha med over Lillegutt da vi hørte om interessen fra Storebror. Hva de to seg i mellom ville gjøre med SDS kunne dem bestemme selv, da vi som allerede var i Collect ikke var i posisjon til å adle der alikevell. Vi pratet med Lillegutt angående Storebror og fortalte hvordan ståa var. Storebror trivdes ikke i stammen, og ville bytte over til Collect da vi var nærmeste nabo, dessuten hadde vi allerede et bra forhold med SDS. Etter hva jeg har fått med meg har også Storebror skrevet i lederforumet til SDS om at et sammarbeid kunne fortsette selv om det endte med stammebytte. Alt virket fint og flott, vi hadde en god tone med Lillegutt, hvor han fortalte at han ville stemme for at Storebror fikk komme inn til Collect uten problematikk.

Det eneste vi ventet på var svar fra Lillegutt, og ledelsen i SDS

Samtidig som disse samtalene pågår har jeg en alvorsprat med Oxcyder angående aktiviteten hans. Vi har lagt til rette for at han skal få front ved HBT så godt som vi kunne. Vi skaffet han to frontbyer, akkurat slik jeg selv har måtte skaffet meg for å komme til fronten, og ga han et bra utgangspunkt. Under aksjonen mot Aireex gjorde han det også bra og skaffet seg et par byer. Det som ikke var bra under aksjonen var hans manglende egenskap til å kommunisere. Vi i stammen hadde allerede avklart om hvem som skulle deffe hva, og alt som ikke ble adlet med deffbyer skulle bli paladeffet. Dere forstår greia. Poenget er at Oxcyder var den eneste som ikke klarte å beholde byene sine da RUAB kom snikende på tokt for å nattadle. Vi får da en kort melding fra Oxcyder. Midt på svarte natta. Timesvis etter at aksjonen var gjennomført, og han hadde fortsatt ikke fått stacket byene sine, selv om det var deff å hente i området. Jeg kan gjerne ta kritikk for å ikke ha tatt kontakt med Oxcyder selv, men jeg forventer såpass av min stamme at dersom de selv ikke har kontroll, så kommer ber de om hjelp, istede for at jeg skal mase på om alt alltid går bra. (Ja, jeg maser ofte)

Uansett. Oxcyder mistet byene. Det gikk en stund og han sluttet å vokse. Ikke har han lest forummeldinger siden starten av .net, og ikke har han engasjert seg i aksjonene vi har hatt. Annet enn de gangene vi har måtte maset på ham. Jeg tok det opp, og forklarte situasjonen om at vi ikke kan ha ha med spillere som ikke yter når vi er så få i hver stamme. Oxcyder var uenig i dette, og mente at vi ikke hadde lagt nok til rette for ham, og at han derfor mistet motivasjonen. Allright, fair enoght tenkte jeg. Vi gir det en ny sjanse. Jeg gav ham tre alternativer. Valget ble å bli mer aktiv. Supert tenkte jeg, lite visste jeg at han skulle gå bak ryggen vår, og manipulere Lillegutt, og ledelsen i SDS fullstendig...



Det som skjer er at Oxcyder sender bilder av skypechatten vår til Lillegutt, noe som i utgangspunktet er illojalt, men greit, jeg skal overse det. Skypechatten er 100% riktig også, så jeg skal ikke komme her å si at vi ikke har skrevet det som står der. Det som derimot ikke står der er hva vi diskuterer. Vi diskuterer nemlig hva som KAN skje, dersom SDS ikke aksepterer at Storebror kommer til oss. Kjepphøye blir man ofte i egne stammechatter, og vi sier det vi tror kommer til å skje dersom det utløses en krig mot SDS. Vi hadde aldri i verden tenkt å erklære krig mot SDS. Vi vet, like godt som resten av verden, at det er HBT som er den største faren her på v27, og har vært det siden dag 1. Bevis nok er presset de har stått i mot, og fortsatt ligger der de gjør. Jeg gir dere all honør for innsatsen deres. Nå ligger også hele verdnen klar for dere. Først vårt fall, så SDS sitt fall.

Jeg klarer ikke motbevise sitatene fra skypechatten direkte. Men jeg forteller det igjen: Vi hadde ingen planer om å gå til krig mot SDS. Vi diskuterte hva som kunne skje dersom SDS valgte å gå mot oss.

SDS stiller spørsmål med at jeg fra å trenge 13 dager til putselig bare trenge en dag på svar er underlig. Ja, jeg er enig i at det kan virke underlig. Naturligvis har jeg svar på dette også. Vi diskuterte alliansen dagen før min første eksamen noensinne på høyskole. Jeg var stresset og ville egentlig ikke være pålogget på TW. Samtidig som jeg visste at Storebror ønsket seg inn i stammen, og at mine stammemedlemmer ønsket et svar på om Storebror snart kom. Eksamen gikk greit, og jeg fikk slappe mer av når jeg kom hjem. Jeg hadde litt tid før jeg måtte i gang med å øve på neste eksamen, og diskuterte videre med Lillegutt og gjengen. Jeg kan ærlig innrømme at det gikk litt fort i svingende, og at jeg ikke burde pushet på det slik som jeg gjorde. Men dersom jeg ønsket et svar med en gang ville jeg vært enda tydeligere. Jeg beklaget meg til og med for det.

Etter at vi hadde kommet til enighet om å få svar på lørdag sendte jeg denne meldingen, ettersom stammen hadde planer om å aksjonere mot HBT på Tirsdag. Dette mener SDS er et bevis på at vi ønsket Storebror over for å stacke han, og ruste ham opp til krig mot SDS. Helt feil. Storebror hadde allerede fått et par byer oppe ved HBT fronten slik at han kunne være med å bidra der. Nukes var etter som jeg har forstått klare til avsending, og vi ventet på klarsignal fra SDS. I stede våkner jeg klokken 06 til at Storebror er uten stamme og at Oxcyder har byttet over til SDS. Få timer senere erklærer SDS krig. Grunnen? Fordi vi hadde planer om å backstabbe SDS etter at Storebror kom inn.

Jeg har ikke mer å si. Dette bilde bør være bevis nok på at vi ikke hadde noen planer om å gå mot SDS. Hvem planlegger aksjon mot HBT, samtidig som man hadde planer om å ta SDS?

Da er hvertfall fakta på bordet for dere som står utenfor SDS, HBT og Collect. Jeg ber SDS tenke seg om en gang til før de gir verden 27 i fanget til SDS.

Kalou
På vegne av Project Collect.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Dere vet det øyeblikket i en romantisk komedie når alt går skeis fordi en av hovedkarakterene ser/hører/leser noe den andre har gjort helt utav kontekst, misforstår situasjonen fullstendig og løper hylende vekk med armene i været for å drikke vin og spise ben n jerrys med den litt feite sidekick-venninna si? (Gjerne mens den andre hovedkarakteren fåfengt prøver å påpeke at det kanskje foreligger en aldri så liten misforståelse.) Dere vet hvordan hovedkarakter #1 i de tilfellene eskalerer situasjonen fra 0 til 100 på et halvt sekund, når det hele egentlig kunne blitt ordnet opp i ved å prate to ord sammen før man sender 50 adelsmenn stormer ut av rommet?

Det er det som har skjedd her.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Det morsomme her er:

Nå prøver Cllect å gjøre alt de kan for å bevise sds at de gjorde en feil...

Det som igjen er stilig er at de stjeler en spiller, ødelegger ett forhold, prøver å rekrutere flere fra toppstammene (Spiller skittent enda)...

De brøyt en god gammel allianse regel og adlet i andres teritorium (Ikke greit...) De stjeler medlemmer fra IAP/Allyen (Ikke greit...) De planlegger å bryte ally med en alliert før de allerede er kommet til det pointet hvor de er allierte (HBT og Cllect, derfor teritoriumssalding... Har bevis fra PoE. og Cllect medlemmer her..)

Mens igjen sitter vi i HBT her...

Aldri sendt ett skikkelig angrep på SDS? o_O
Aldri sendt ut en krigerklæring og ment det uten å tabbe seg ut (Ja jeg trodde dere var med i super alliansen for 2-3mnd siden, my bad :p)
Aldri adlet inni noen allierte stammers område.
Prøvd å få allianse/IAP med SDS siden verden startet (Ikke via pm med sds, men interne underøskelser på internt forum)

Men igjen, vi har våre feil vi også... Ingen er feilfrie, men vi gjørs ikke på slik cllect holder på.

Nok snakk om rank 1 og 2...

Tilbake om rank 3...

SDS.
Sds har vært en rolig stamme som har valgt på samme måte som cllect å kjøre på rimmen, adle alle der, for så å kjøre på videre mot en sikker krig mot HBT.
SDS har i etterkant fått flere gode spillere med seg, noen har viket plass (Sluttet) andre har merget.
De ble backstabbet av sin største spiller, men også den minste spilleren viss du ser på lojalitet :O
Storebror spådde jeg, sammen med lillegutt til cllect for så å gå mot sds... Bombe at det kun ble storebror, viser litt hvordan moralen til lillegutt er kontra storebror...
SDS har ikke ødelagt for noen stammer med mindre de erklærte krig, de har bare spart seg opp til den store krigen (litt likt sverige, nesten alltid nøytrale)
Men! SDS valgte cllect som iap/ally... Men som sagt over så valgte cllect å tråkke dem på skona, pisse på dem, skite på deres inngangsdør og tenne på driten i en pose så de måtte trampe på den. De behandlet SDS uten respekt, uten verdighet, og uten lojalitetens vennskap. De var kun en hjelpende hånd som de ga slapp på når de var kommet seg opp.

HBT og SDS sammarbeid kan nok virke bedre, ingen av dem trenge hverandre for å overleve, begge har sjansen for å vinne v27, og her blir det en felles krig på slutten om herredømmet på v27 om jeg ikke tar feil.

Ja, cllect har mistet kontrollen og vil tape v27, men det er ikke sagt at HBT vil adle alle i cllect og dundre over sds senere... NEI! Hvorfor skal vi være bedre enn sds? De har gjort det mye mer smartere enn oss diplomatisk, har ett mye finere cluster, og har en lyst til å adle mer av cllect enn det kanskje vi i HBT ønsker (Da vi også må bli kvitt tlou)...

Trenger jeg å si mer?

-A
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Det som igjen er stilig er at de stjeler en spiller, ødelegger ett forhold, prøver å rekrutere flere fra toppstammene (Spiller skittent enda)...
Vi "stjal" ingen spillere. Storebror uttrykket et sterkt ønske om å komme over til Cllect. Vi tok kontakt med SDS, fikk signaler fra enkelte om at de støttet overgangen, men at de måtte bli helt enige innad i stammen først. Så vi ventet. Hadde vi vært ute etter å stjele Storebror hadde vi ikke snakket med SDS om dette i det hele tatt - da hadde vi bare forberedt oss på å sende støtte til Storebror, rekruttert ham og erklært krig. Men det var ikke vår intensjon; vår intensjon var å være åpne, ha god dialog og fortsette samarbeidet. Og det er fortsatt vår intensjon, selv om ting har gått litt skeis.


Det morsomme her er:
De brøyt en god gammel allianse regel og adlet i andres teritorium (Ikke greit...) De stjeler medlemmer fra IAP/Allyen (Ikke greit...) De planlegger å bryte ally med en alliert før de allerede er kommet til det pointet hvor de er allierte (HBT og Cllect, derfor teritoriumssalding... Har bevis fra PoE. og Cllect medlemmer her..)
Her forstår jeg helt ærlig ikke hva du vil frem til. Blander du ikke sammen litt ymse diskusjoner til en suppe nå?



Sds har vært en rolig stamme som har valgt på samme måte som cllect å kjøre på rimmen, adle alle der, for så å kjøre på videre mot en sikker krig mot HBT.
SDS har i etterkant fått flere gode spillere med seg, noen har viket plass (Sluttet) andre har merget.
De ble backstabbet av sin største spiller, men også den minste spilleren viss du ser på lojalitet :O
Storebror spådde jeg, sammen med lillegutt til cllect for så å gå mot sds... Bombe at det kun ble storebror, viser litt hvordan moralen til lillegutt er kontra storebror...
Storebror sin potensielle overgang ble ikke ansett som en "backstab" før SDS plutselig bestemte seg for at overgangen skulle være en del av en større plan vi i Cllect hadde, noe vi ganske desperat har prøvd å forklare for dem at det ikke var. Jeg har sagt det før, men kan godt si det igjen: Hvem forteller stammen de skal backstabbe at de har lyst å rekruttere stammens største spiller? Hva vinner vi på det? Hvorfor i all verden ville vi ikke bare holdt kjeft og backstabbet i nattens mulm og mørke, i stedet for å holde en åpen dialog?

Men! SDS valgte cllect som iap/ally... Men som sagt over så valgte cllect å tråkke dem på skona, pisse på dem, skite på deres inngangsdør og tenne på driten i en pose så de måtte trampe på den. De behandlet SDS uten respekt, uten verdighet, og uten lojalitetens vennskap. De var kun en hjelpende hånd som de ga slapp på når de var kommet seg opp.
Lmao. Hva mer kan vi gjøre enn å føre åpen dialog med stammen vi samarbeider med?

Ja, cllect har mistet kontrollen og vil tape v27, men det er ikke sagt at HBT vil adle alle i cllect og dundre over sds senere... NEI! Hvorfor skal vi være bedre enn sds? De har gjort det mye mer smartere enn oss diplomatisk, har ett mye finere cluster, og har en lyst til å adle mer av cllect enn det kanskje vi i HBT ønsker (Da vi også må bli kvitt tlou)...
Jeg tror ikke jeg ville vært så rask med å avskrive Cllect enda. Men en ting er sikkert: V27 har to store stammer nå, og to mellomstore. De to store stammene er HBT og Cllect, de mellomstore TLOU og SDS. Det gir HBT en kjempefordel, hvis man legger til grunn din forutsetning om at Cllect (og TLOU, som du virker å avskrive fullstendig?) kommer til å falle.
 

ferdinand10

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Liker at dere legger kortene på bordet Cllect, og prøver å ordne opp i dette på en ordentlig måte. For meg så virker det som om en misforståelse som fort oppstår når folk er usikre på fremtiden.

Men på den andre siden, hva har skjedd med å virkelig kjempe for seg selv? Ser at alle snakker frem og tilbake om ulike allianser/IAP. Der har alle noe å lære spør du meg. Syns TW har utviklet seg i negativ retning her de siste årene. Vi i Tlou kommer nok sannsynligvis ikke til å vinne denne verdene, men vi skal i alle fall gjøre livet til de som prøver seg på oss jævelig. Vi har deffet oss opp som aldri før, og hvis noen skal ta byer fra oss, skal de i alle fall få slite. Selvfølgelig kommer HBT til å klare å ta flere byer fra oss, vi er ikke uslåelige. Men det vil gi meg en like stor glede hvis vi hemmer veksten til en stor stamme ved å forsvare oss godt, som om vi skulle ha gått helt til topps. Begynner å bli lei av at folk gir opp/slutter på grunn av at de møter motstand og blir angrepet.

Vi kommer nok ikke til å vinne denne verdenen.MEN hvis vi klarer å stå imot angrep slik at en stamme blir ordentlig svekket, er vi fortsatt vinnere i mine øyne!
 
Topp