Bambam - Fra slaying til nuking

DeletedUser

Guest
“Jeg spurte hvor hu hadde blitt av. -Tribalwars, sa hu.”
Slik startet hans twkarriere, en lang og god karriere med både oppturer og nedturer. Denne karrieren pågår fortsatt. Nå skal vi gå dypt inn i historien til denne mannen som beskriver seg selv som en “lat” twspiller.



- Fortell om din tw historie.

Det hele startet en liten stund før V3 startet opp, jeg var ute på mine vanlige oppgaver i Runescape den dagen. (slaying). Plutselig så jeg et gammelt kjent nick dukke opp, lenge siden sist tenkte jeg. Sendte henne en pm hvor jeg spurte hvor hu hadde blitt av. -Tribalwars, sa hu.

Da var det gjort.

V1- Startet opp her, ble adlet etter 3k. Wohoo.

V2- Startet opp her når jeg ble adlet på V1, fikk høre at det var enklere på en mindre satt verden. Kom meg vel til rundt 100k før V3 startet og jeg mistet fokus.

V3- Startet her ved serverstart. Restartet etter at Rocketman hadde rensket meg for tredje gang. Hadde jeg ant hvor dødfødt den plassen var å starte på så hadde jeg restartet med en gang. Restartet i K34 ved siden av en liten, men tett lokalisert stamme ved navnet Unity (UNI). Søkte meg inn der og tok etter en stund over som hertug der. Er fortsatt med som hertug, men er vel den i stammen som gjort minst ut av seg i år=)

V4- Startet der også, men da som Hoild Brillan. Gikk der også til krig mot noen andre stammer solo i starten. Gikk fint helt til jeg ble med i Flaming Aces (AA). Merget inn Outlaw og ble til Varg. Vips var gleden i den verdenen borte for min del..

V5- Startet som Battlesheep(fortsatt ikke sett bedre nick her på .no.com). Var med i Sun fram til jeg sluttet også der..

V6- Bambam, startet utelukkende fordi jeg kjedet meg en kveld.. Så etter en stund bestemte jeg meg for å spille litt mer aktivt. Flyttet da til rimmen og her er jeg da nå.


- Hvordan har det gått på v6, og hva er planene dine fremover her?

I forhold til aktiviten har det jaggu ikke gått så ille, gått på 2 smeller mtp tropper, men ingen byer mistet. Har et lite problem med at noen naboer ikke vil gjøre som jeg sier, men det regner jeg med er forbigående.

Framover er det ingen store planer sånn rent forruten at jeg nok må starte med disse jentene i BadC snart. Litt uforutesett at en av deres allierte prøvde å adle seg inn til meg, men det gikk greit på et vis det også. Lengre fram har jeg ikke tenkt. Tar det på sparket..


- Hører du spiller solo, men er et annet medlem også i stammen din, happy boy. Hvem er denne glade gutten, og hvorfor er han i stammen din?

happy boy er en av lederne jeg hadde på V2. Inviterte han inn i stammen når jeg så han hadde trades ute på markedet. Fri handel innad i stammen vøtt=)


- Marked og venner er en god kombinasjon, ja. :) Hva synes du om BadC spillerne og hvordan tror du den krigen vil gå?

Har egntlig ingen formening om de i det hele tatt, Donovano, lederen deres, gjør en fin figur på pm's. Det er vel det jeg har å si om de som spillere.

Har stor trua på at denne lille krigen skal gå seg til, selv om de nå har alliert seg med HW. Tror rett og slett jeg vil være for aktiv for de.


- Hva syns du om innstillingene til v6 og hvordan tror du verdenen vil se ut i fremtiden?

Troppene, smia og dette med pakker er noe helt nytt for .no.com, noe som igjen gjør det litt annerledes å spille. Jeg har lest en del guides for å skjønne de nye aspektene, tror det skal sitte sånn ca nå.. Men det vil nå vel bare tiden vise. Morsomste, og det som vil ha mest å si for V6, er dette med såpass små stammer.

Siden vi er såpass mange stammer per dags dato vil nok mange bli slukt av inaktivitetsmonstret.
Det som kan berge V6 er det at forskjellen mellom 1. plassen og 20. plassen på stamme rankingen ikke bør bli for enorm. Samt at vi nok litt senere i spillet se større bruk av familiestammer enn hva som er normalt her på .no.com.


- Det har vært mye snakk om å klare å kombinere irl liv og tw bra. Syns du tw tar for mye tid, klarer du å kombinere dette, syns du mange blir for avhengige?

Ja, det tar for mye tid om en jager rankinglistene. Gjør en ikke det kan man ofte bestemme selv hvor mye tid en vil bruke på det, men da kan en heller ikke bli skuffet om en skulle bli adlet.

Jeg bruker nøyaktig den tiden jeg ønsker på dette, unntakene er de gangene jeg har måttet sitte under større innkommende angrep. da har det hendt at jeg har vært fysisk sliten etter at det hele har vært over. Det må være et sikkert tegn på alt for mye spilling.

Ja, alt for mange bruker usunt mye tid på dette spillet. Tror veldig mange glemmer at dette er et spill til tider, hva gjør det om man mister noen byer her og der? Det er snakk om noen pixler satt inn til hverandre, ingenting annet.


- Hva er din twstrategi, og hvordan vil du beskrive deg selv som spiller?

Nå finnes det nesten like mange tw-strategier som det finnes spillere, og det er vel ingen som passer inn i alle tilfeller? Det beste er ofte om en kombinerer flere, samt tenker litt selv.

Bak denne lenka finner en veldig mange ulike tips til spillet, les der om dere lurer på noe, det gjør jeg.

En par ting vil jeg uansett påpeke..

Backtracking
Alt for få forsøker å backtracke angrep her på .no.com. Bruk litt tid på å finne ut hvordan en gjør det, det er vel få ting som er mer plagsomt for en motstander enn det. Samt at det kan minske behovet for def drastisk.

Speidere
Det er ikke alle som vet at speidere ikke lider pga nattbonusen. Utnytt det.

Smisk
En kommer utrolig mye lengre med smisk enn med trussler.

Guides
Les alle du kommer over.

Lat, det er vel det ordet som beskriver meg som spiller best.


- Hvilken tid i hvilken stamme er din beste tid som twspiller?

V3, og tiden i UNI. Pågår fortsatt.


- Hvordan går det der?

Går veldig fint, i alle fall om en ser det i forhold til aktiviteten :)


- Er det noen spillere som har hjulpet deg mye / lært deg mye som du gjerne vil takke?

Mange har lært meg litt, få har lært meg masse. Det meste kommer fra gueides gitt. Blitt maaaaange timer med lesing av de.

De som vel bør nevnes er:

-Kvænangen, for alle de guidene han har funnet fram for UNI. (Du tror det sikkert ikke, men jeg har lest de alle)

-Vegarado, for å si at farming er viktig.

-TW-forumet, finner en ikke det en lurer på i en guide, så dår man svaret ved å spørre her.


- Og til slutt:
Hvilken moderator tror du har best sangstemme? :)


Forcas


- Noe mer du vil legge til, til alle twspillere der ute?

Spill for at det er morro, ikke for at du må.
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Tenkte bare jeg måtte dele måten det hele startet..

Satt på fest til en venn av meg på fredag, logget på via laptoppen hans en tur. Må jo det vøtt..

Så satte jeg meh ned å lese dagen derpå..


Ohh, en pm!

Nick den 21.08. klokken 01:02
Hei! Har du lyst til å bli mitt første intervjuobjekt på v6 forumet?

Mvh, TC-CC.

Bambam den 21.08. klokken 01:13
selvfølgelig!

Bambam den 21.08. klokken 01:14
selvfølgelig!
Ok start, litt kjipt at det ble dobbelpost da...

Bambam den 21.08. klokken 01:14
men ikke nå,l homo

Nick den 21.08. klokken 01:15
What?? Vi kan ta det på skype.
Samme tenkte jeg på lørdag når det begynte å demre..

Bambam den 21.08. klokken 01:16
beklager, ble praya av kompis..

Bambam den 21.08. klokken 01:16
beklager, ble praya av kompis..
Nok en dobbeltpost, men det forklarte i alle fall blåmerket på låret..

Nick den 21.08. klokken 01:17
praya?

Ja, heter det på trøndersk.

Nick den 21.08. klokken 01:21
Forresten, jeg heter *sensurert* på skype.

Bambam den 21.08. klokken 01:21
Japp,

TAR KONTAKT STRAX JEG ER HJEMME.

NIX TENK PÅ FOREGÅENDE SVAR ;) fYLLA!!
Her skjedde det noe vøtt, CAPS LOCK!!!!! Merkelig sak i fylla..

Nick den 21.08. klokken 01:22
Åh kanskje best om vi tar intervjuet når du er edru hehe..
Smart.

Bambam den 21.08. klokken 01:26
KONTAKTER DEG VI SKYPE, BARE LEGGG TIL T***RSTAD (MED SMÅ BOKSTAVER)
Ikke f. om jeg fikk fjernet caps lock da. Jeg hadde tydligvis vett nok til å forstå at jeg ikke klarte å skru den av da..


Nick den 21.08. klokken 01:27
Jepp har deg allerede.
Å ja, jeg kjenner deg ja. Flaut.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hehe fantastisk samtale som jeg aldri kommer til å glemme. ;)
 

DeletedUser

Guest
Helt greit intervju, men ville helst hatt et med en som har utmerket seg. ser ikke noe sted at bambam har utmerket seg på v6?

hva med Yoshi ? estrow? zeanil?
 

DeletedUser

Guest
Helt greit intervju, men ville helst hatt et med en som har utmerket seg. ser ikke noe sted at bambam har utmerket seg på v6?

hva med Yoshi ? estrow? zeanil?

Kommer flere intervjuer. Men går ofte mer etter erfaring enn rank 1, 2 og 3!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Kommer flere intervjuer. Men går ofte mer etter erfaring enn rank 1, 2 og 3!

han har jo sagt at han startet etter at v3 startet så den er vel ikke så lang, men hadde vært mer morsomt med intervju av noen som hadde utmerket seg, ikke nødvendigvis på poengrang, men kanskje ODA, ODD, forum, ig, leder i stor stamme osv.

Mer interresant det ifølge meg da for de fleste vil jeg nå tro
 

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Kommer flere intervjuer. Men går ofte mer etter erfaring enn rank 1, 2 og 3!

Va jo ett grett intervju fra din sie, men må jo sei at intervjuobjekte hadde en fin og humorist sans.. Forsåvidt, du virka nu vældi intresert i nokka v3 greia der da, sku ikk d hær vær førr v6 ? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Kommer flere intervjuer. Men går ofte mer etter erfaring enn rank 1, 2 og 3!

Synes det ødelegger intervjuet at det ikke er en "spennende" spiller som blir intervjuet men en av de "gamle" som aldri har utmerket seg stort i mine øyne.

Vis man ikke sakl intervjue rank 1,2 og 3 på ODA, OD, medaljer, spiller osv hva skal man intervjue da? er ikke så spennende å høre om rank 50?

De som har jobbet seg opp på topp rankene bør på æren av et intervju :)
 

DeletedUser

Guest
Synes det ødelegger intervjuet at det ikke er en "spennende" spiller som blir intervjuet men en av de "gamle" som aldri har utmerket seg stort i mine øyne.

Vis man ikke sakl intervjue rank 1,2 og 3 på ODA, OD, medaljer, spiller osv hva skal man intervjue da? er ikke så spennende å høre om rank 50?

De som har jobbet seg opp på topp rankene bør på æren av et intervju :)

Bambam er for mange en av de mer spennende.. Det kan jeg love deg!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Va jo ett grett intervju fra din sie, men må jo sei at intervjuobjekte hadde en fin og humorist sans.. Forsåvidt, du virka nu vældi intresert i nokka v3 greia der da, sku ikk d hær vær førr v6 ? :confused:

Mente du det ene spørsmålet "Hvordan går det der?"? Det er for v6 jo men er lov å spørre om en annen verden også. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fint intervju av ein, i mine auger, veldig interessant spelar :)


Synes det ødelegger intervjuet at det ikke er en "spennende" spiller som blir intervjuet men en av de "gamle" som aldri har utmerket seg stort i mine øyne.

Vis man ikke sakl intervjue rank 1,2 og 3 på ODA, OD, medaljer, spiller osv hva skal man intervjue da? er ikke så spennende å høre om rank 50?

De som har jobbet seg opp på topp rankene bør på æren av et intervju :)

Trur eg nøyer meg med å sei at eg er ueining i samtlige av utalelsane dine.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Støtter Dommola her, og må innrømme at Bambam er en meget interessant spiller.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Finfint intervju (selv om du tar feil på siste spørsmål, Bambam. Det er jeg som er flinkest å synge i teamet - pwnet dem alle i Singstar! :cool:)

Må innrømme at jeg ble lettere overrasket over intervjuobjektet, og tenkte "hva er dette for noe?" men så leste jeg selve intervjuet, og det var knallbra :) Keep up the good work!
 
Topp