Besvart banneord

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
heisann, jeg lurte bare på åssen egentlig banneord dere tenker på sånn som jeg sa .... på forumet og dette ble tatt som banning. men personlig bruker folk her i lillehammer det hele tiden ( ikke i banneord forstand) men som et ord på foreksempel noe som vi synes er veldig bra, så er det mulighet å få opplyst hva dere moderatorer regner som banning?
 
Sist redigert av en moderator:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
At mange bruker det i daglig tale er ikke et godt argument. Da hadde alle banneord vært, vel, ikke banneord. Selv om akkurat det ordet der begynner å bli ganske vanlig. Det blir vel også brukt i aviser til tider.

Stygge ord er vel kanskje de fleste i stand til å gjenkjenne?
 

DeletedUser

Guest
om du ikke regner jæ-ordet som banning bare fordi vennegjengen din bruker det hele tiden, så lurer jeg på om du overhodet vet hva det betyr, og hvorfor dere i såfall bruker det så ofte :confused:
 

DeletedUser

Guest
men nei eg syntes ikke at JÆ.... er ett banneord, for det blir mest sakt som ett posetivt ord, så hvorfor skal man få straff for å si noe posetivt?
 

DeletedUser

Guest
skulle en fått lov til å bruke dadligtale her på forum måtte en gjort en del endringer. Iallefall i henhold til folka i nord norge. I enkelte fylker er det faktisk blitt lov å kalle en politimann for en hæstk*k siden dette var daligtale. Gjør man det andre plasser kan en bli tiltalt. (jeg sensurerte dette selv om jeg mener dette er relevant i forhold til saken, mods kan gi beskjed om jeg kan skrive fulle ordet hvis de godtar det.)

Men det jeg vil frem til er at godtar man en ting, så blir det vanskelig å sette grensene. Jeg er for nulltoleranse for banning på forum. Dette er et forum for allmennheten og da må det tilrettelegges for dette og vi skal ikke påvirke folk til mer banning i dalig tale og annen komminukasjon.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror ikke et øyeblikk at dere utelukkende bruker jæ-ordet på en positiv måte (i såfall har dere misforstått stygt)..

Jeg tror dere vet veldig godt hva det her er for slags ord, og at dere enten prøver å være tøffe i trynet ved å vise hvor dagligdags det er for dere, eller at dere bare tester grensene deres her på forumet.

Som Vv0lv3r1n3 sier, skal man først få lov til å si ett banneord fordi noen bruker det til daglig så kan man snart si enda et banneord fordi noen andre bruker det til daglig, og så har man til slutt en hel barnehage av folk som synes det er hysterisk festlig å bruke lovlige banneord bare fordi en eller annen uheldig mod satte en presedens ved å tillate ett enkelt banneord.

Det skader ingen å vise et minimum av høflighet på forumet ved å unnlate å bruke ord som alle vet er "stygge" ord.
 

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
skjønner jo at de ikke kan la alle banneord bli godtatt for at noen bruker det, men jeg synes hvertfall at når det er noen som sier sånne ord 1 gang, som ikke regner det som banne burde han bli sendt en warning på at det blir regnet som ett banneord.
 

eliasn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hvorfor skal ikke folk få utrykke seg slik de selv ønsker? Alt handler jo i bunn å grunn om etikk, å væremåte. Om noen har lyst til å opptre som noen idioter ved å banne i annnenhver setning så la de nå få gjøre det. Det er deres valg å fremstille seg selv på den måten. Hvem skader de andre en seg selv? Jeg nekter å tru at jeg krenker noen ved å si at ideen var jæv... god, eller at den anonyme naboen min var en jæv... hest*Piip* i går. Det går ikke utover noen andre en dem selv, so whats the problem? :)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Problemet er vel at vi ønsker at unge spillere ikke skal bli nektet fra å spille dette spillet pga enkelte's språkbruk som noen foreldre kan reagere på.

Derfor velger man å ha litt "strømlinjeformede" regler som ivaretar de flestes normer når det kommer til oppførsel og språkbruk.
 

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
de fleste ungene på 8 år + kan faktisk ganske mye banning, pga eldre søsken osv... så tror ikke noen enkelt ord her har så mye å si...
 

DeletedUser

Guest
Vel, det blir kanskje litt biased om jeg skal svare på dette, mtp. at jeg selv er trønder, noe som gjør at banneord ligger innprenta i dialekten min. Men utifra et generelt standpunkt, ser jeg som regel etter hvordan banneordene kommer frem, i hvilke situasjoner de oppstår, om det går mot noen personlig og om de er nødvendige i de gitte svarene. Jeg bruker vel egentlig litt skjønn når jeg modererer forum mtp. banneord - Jeg mener det er forskjell på personlige og krenkende bannord kontra kraftutrykk som fremmer noe positivt.

Jeg gjentar meg til det kjedsommelige, men man kommer fryktelig langt inne på slike fora om man bruker hue og logikk.
 

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
takk for svaret :) håper de andre kan også være litt som deg på dette feltet...
 
Topp