Banning for bruk av lovlig script med ulovlig oppdatering.

DeletedUser

Guest
For dere som ikke har fått med dere hva som har skjedd så oppsumerer jeg det kjapt med en gang:

Et godkjent script "FA KeyPress" fikk i går en oppdatering som lot spillere rive mur fra FA. Denne funksjonen er faktisk ulovelig og vil få kontoen bannet. På .net har det blitt postet over 150 innlegg på få timer på grunn av denne oppdateringen, og de følgene det har fått for de som har brukt de nye funksjonene.

Såvidt jeg vet har ingen på .no blitt bannet for å bruke disse funksjonene - enda! Men det er flere som har brukt de nye funksjonene, før scriptet ble byttet ut med en tidligere og lovlig versjon.

Her er diverse arugmentasjoner jeg kommer på for og mot straff for bruk av denne funksjonen:

1. Kontoer som har brukt scriptet bør ikke straffes hvis de brukte funksjonen i god tro.
2. Funksjonen ga ingen stor fordel, og bruken bør derfor heller ikke straffes.
3. Funksjonen har vært etterlyst i lang tid, og bruken bør derfor heller ikke straffes.
4. Scriptet har blitt godkjent av scriptmoderatorer og ligger i scripts-forummet vårt. Her er et sitat fra spillregelsiden: "Ellers er alle script på dette forumet helt lovlig å bruke.". Bruken bør derfor heller ikke straffes.
5. Funksjonen gjorde praktisk sett bare 1 handling per klikk, og bruken bør derfor heller ikke straffes.

1. Kontoer som har brukt funksjonen bør straffes fordi funksjonen var ulovelig.
2. Scripts brukes på egen risiko og dette er risikoen man tar, slik som advarselen sier:
5521cf22df767f41511db6293007efa7.png
3. Funksjonen gjorde teknisk sett flere handlinger per klikk, og bør derfor straffes etter §9) Boter og script regelen.

Hva syns dere andre? :hmm:
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Jeg rakk aldri å bruke det. La merke til oppdateringen da den kom, men måtte lage speidere for å kunne rive muren, og innen disse var produsert var oppdateringen fjernet igjen. Selv synes jeg ikke det bør straffes, da jeg vekter "ikke straffet"-argumentene dine tyngre enn de motsatte.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi er klar over oppdateringen av scriptet, og har foreløpig ikke tenkt så mye på hvorvidt vi blir å gjøre det ulovlig eller ikke. Først skal det sees på av våre scriptansvarlige og meg selv, samt at jeg må snakke litt med .net
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Nå er det heldigvis borte da, og det ble vel brukt av et fåtall personer i en liten periode, tror vi snakker maks 30min.

Men fint om det i allefall kommer en løsning på det, sånn at vi slipper dette flere ganger.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Det jobbes med en løsning for å unngå dette i fremtiden. Det er snakk om at vi skal hoste alle scripts selv, men det vil vise seg hva vi kommer frem til. Så snart en løsning er på plass skal jeg informere om det.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Liten oppdatering på denne saken:


Som noen sikkert har fått med seg allerede, så har oppdateringen som gjorde at flere ble utestengt på .net blitt fjernet. Endringene som hadde blitt gjort på scriptet var ulovlig, og ville ikke blitt godkjent uansett.


Når det er sagt; jeg vil anbefale alle som har tatt i bruk den nye versjonen av scriptet å bytte/sjekke at de bruker den forrige versjonen i stedet og ikke den nye. Vi kommer ikke til å 'se mellom fingrene' på denne versjonen heretter, og vil utestenge deg om du fortsetter å bruke det.
 
Sist redigert:
Topp