Begynnelsen på slutten

renegade90

Banned
Reaksjonspoeng
0
Kongle jeg vet ikke hvem du er inngame,men helt god er du ikke uansett.Slutt å fable om ting du ikke har begrep på.
hva har Shadow med -Rome- å gjøre,hadde vi plukket inn krigere,så hadde de seilt under Rome's fane og ikke Shadow sin.

støtter den.
Kongle du snakker surr.
 

DeletedUser

Guest
Kongle: Hvis du er en Aristokatt, så synes jeg du bør si hvilken konto til spiller på, eller sende meg en mail...
 

DeletedUser

Guest
Nei men hva skal dem da.
Sendes ut som spioner da eller?

Kommer aldri til å spionere for noen. Jeg har venner i begge camper, men jeg er av de som forstår at man kan sloss på kartet samtidig som man er venner på forum/PM. Personlig har jeg ingen preferanser over hvilken side jeg vil velge. Håper vel heller på flere mindre kriger enn en lang, konstant en. Men vi får se hva som skjer i kulissene.'

Mvh Thebigbang
 

DeletedUser

Guest
Da er det vell tid for litt info igjen ja.
Det er bare 3 spillere som har forlatt Elite etter Glitter's avskjed, og de er vell ikke akuratt av den lojale sorten.

Det er kun Kracked, Thebigbang og skamper som har forlatt Elite, og en av disse var fulle :confused:
Chrk1 har sluttet og Kaptein Blod, ArchDevil85, orcofpain og gurimalla ble avskjediget :)

Fardin hadde en krangel med en i stammen (igjen), og valgte å forlate oss(igjen).


Har ingenting imot deg, Lux. Selv etter at du indirekte kaller meg illojal. Men ting MÅ ikke være sort-hvit her.
Jeg dro pga at jeg ikke hadde tro på at Elite kom til å fortsette med samme driv uten Glitter, noe jeg ser ut til å ha rett i mtp oppløsingen som nylig ble annonsert.
Kall meg heller forutformintid du, vennen :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
orcofpain hadde ikke regelrett eier i 3.5 uker ikke rart jeg ble avskjediget ;)
 

DeletedUser

Guest
Herregud. Klarer dere ikke å holde dere til topic? Denne tråden handler om glitter som slutter i elite, ikke om alle andre tåpelige ting. Jeg må si meg skuffa. Spessielt over Renegade90, som liksom skal være spillmoderator, og ikke klarer å holde seg til topic. Trodde dere skulle være forbilder jeg.
 

renegade90

Banned
Reaksjonspoeng
0
Herregud. Klarer dere ikke å holde dere til topic? Denne tråden handler om glitter som slutter i elite, ikke om alle andre tåpelige ting. Jeg må si meg skuffa. Spessielt over Renegade90, som liksom skal være spillmoderator, og ikke klarer å holde seg til topic. Trodde dere skulle være forbilder jeg.

Vil nå si at jeg ikke har gått noe særlig off topic.
Jeg har sagt farvell til glitter.
Og kommenterte innlegget til Kongla som var helt på bærtur..
Med andre ord har jeg ikke gått off topic Xano.
Så ikke skyld på meg på den måten..
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor slutter du i verden 2 og ikke i verden 1?

Tillegg:
Har verden 2 vært vanskeligere enn verden 1, siden du har "lyktes" bedre der..?

glitter anno v1: 4,6 mill poeng, 470 byer, 24 mistet
glitter anno v2: 3,5 mill poeng, 369 byer, 61 mistet

BOL (v1) har mistet 4779 byer tilsammen i skrivende stund, mens Elite (v2) har mistet såpass mye som 8444 byer.

Så når du velger å gi deg her, så kan man jo trekke konklusjoner om at verden 2 har gitt deg mest motstand..?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er med et veldig sorgtungt hjerte og en klump i halsen jeg opplever at en av de mest betydningsfulle spillere i historien nå legger opp på V2.
Glitter har i den tiden jeg har vært medlem i Elite betydd veldig mye for meg og mange andre, og utmerket seg som en særdeles dyktig og omsorgsfull leder.
Mange ganger har det irritert meg grenseløst hvordan beskyldninger og usakligheter har strømmet på mot henne, og jeg er imponert over hvor lenge hun har holdt ut dette presset, som delvis har vært av svært personlig karakter.
Det er kanskje enkelte som undres over hvorfor Elite legges ned fordi at Glitter slutter, men uten Glitter så forsvinner ryggraden i stammen og det finnes ingen som kan fylle hennes plass her.
Jeg tar det personlig svært tungt at Glitter slutter da hun har vært en god venn i den tiden jeg har kjent henne.

Sir PIO
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor slutter du i verden 2 og ikke i verden 1?

Tillegg:
Har verden 2 vært vanskeligere enn verden 1, siden du har "lyktes" bedre der..?

glitter anno v1: 4,6 mill poeng, 470 byer, 24 mistet
glitter anno v2: 3,5 mill poeng, 369 byer, 61 mistet

BOL (v1) har mistet 4779 byer tilsammen i skrivende stund, mens Elite (v2) har mistet såpass mye som 8444 byer.

Så når du velger å gi deg her, så kan man jo trekke konklusjoner om at verden 2 har gitt deg mest motstand..?

Nå føler jeg at jeg er i et intervju her...

Jeg føler ikke v2 har gitt meg mer motstand, nei. Det har vært to helt forskjellige servere. Nå skal ikke jeg tilegne dere som ikke har spilt v1 mer kunnskap enn dere trenger, så velger å ikke forklare for mye av opplegget der. Det jeg kan si er at BOL og Elite var i utgangspunktet to helt forskjellige stammer. Eneste likheten var at jeg ledet begge, men prøvde en annen innfallsvinke på v2. På v1 har jeg nok hatt langt flere inkommende, langt tøffere motstandere og mye vanskeligere jobb enn jeg hadde mestparten av tiden på v2. Det er mest fordi BOL som stamme ikke hadde noen spillere som kunne stort om TW til og begynne med. Alle lærte mens vi spilte; prøvet og feilet, og fant en formel som fungerte.

Kartmessig var min posisjon på v1 også en helt annen. Jeg lå med front på 3 av 4 sider, hadde de største spillerne på serveren som naboer og fiender, og skiftingene i diplomatiet var mye større enn de har vært for Elite noen gang. I Elite har jeg bevisst valgt få alierte, mye krig og (avhengig av rekrutørene opp-igjennom) lite rekrutering. Dette lot seg også kun gjøre på v2 fordi vi hadde en stor kjærne meget dyktige kriger som ønsket få alierte, mye krig og lite rekrutering. Men, som dere vet har tidene forandret seg på v2 underveis, og det har også påvirket Elite's policy.

Årsaken til at jeg slutter v2 og ikke v1, er ganske enkel. Jeg ønsker ikke spille en server halvhjertet, og det må jeg om jeg skal få IRL til å gå rundt samtidig som jeg spiller v2. På v1 har jeg allerede vunnet alle seiere i mitt nabolag, og krigen der er på et helt annet sted. Min måte å lede Elite på har også vært med på å kanskje gjøre folk veldig avhengig av min tilstedeværelse hele veien, noe som også gjør det vanskelig å bare "trappe litt ned". Så, det ble alt eller ingenting. Og jeg måtte rett og slett velge å innse at dette er et spill. Vennskapsbådene jeg har knyttet vil alltid være der, det samme vil erfaringene, men jeg måtte rett og slett ta et valg.

Bah, det ble lengre enn forventet.

------

Og til min kjære pio klarer jeg ikke stotre frem noe bedre enn; Luuuuv <3 :(
 

DeletedUser

Guest
Trist å se deg gå fra V2 Glitter, vært en sann glede å kjempet ved din side! <3

Takk for V2!
 

DeletedUser

Guest
Hun hadde jo meg som nabo på V1 i erkefiendestammen. Selvsagt ble V1 hardere!! :D

Nja, si ikke det. Det er iallefall her hennes stamme har falt, og det er i verden 2 hun har mistet flest byer og tatt minst.

Jeg vet ikke hvordan man skal bortforklare de tallene?
 

DeletedUser

Guest
skjønner ikke hvorfor man må forklare deg alt til minste detalj Shanks. Jeg er også "vokst" opp på V2, men jeg har heller ikke noen problemer med at folk sier til meg at V1 var mye råere å spille på.

V2 er ikke alt. Og nedturen til V2 startet med at Yamato ga seg alt for tidlig i kampen mot Elite. Hvem vet hvordan verden hadde sett ut om de hadde kjempet en hard krig. Og når sant skal sies har ikke Elite ytt Arica særlig motstand, fordi ingen har orket over tid å krige med dere. Så om dere vant (hvis det kan kalles det) så vant dere fordi dere hadde viljen til å krige, mens den allerede ved krigsutbruddet var borte hos mange i Elite.
 

DeletedUser

Guest
Og når sant skal sies har ikke Elite ytt Arica særlig motstand, fordi ingen har orket over tid å krige med dere. Så om dere vant (hvis det kan kalles det) så vant dere fordi dere hadde viljen til å krige, mens den allerede ved krigsutbruddet var borte hos mange i Elite.

Litt usikker på datoene her, men da AriCa ble opprettet den 26. feb så gjorde Elite det klart at de ville headhunte alle gamle Yamato-spillere og AriCa (som dere da noe nedverdigende kalte Yamato 2) som stamme skulle nedkjempes.

Men frem til krigserklæringa den 6. juni var det lite å merke fra Elite. Etter selve erklæringa og frem til dagen i dag, så har Elite vært på en evig nedtur krigsmessig. Denne topper seg nå med Elites fall.

Dere kan si hva dere vil, men det er ingen som tror dere når dere sier at dette er en krig dere ikke har brydd dere om. Sannheten er at dere har brydd dere om denne, men har rett og slett ikke klart å følge opp deres verbale angrep mot Alliansen med ordentlig krigføring. Jeg har en hel avdeling i postkassa som jeg tenkte å benytte i propganda, men nå skifter jeg heller navn på den avdelingen til spam.

Og når det er sagt så er det mange fra alliansen som irriterer seg over at Elite ikke viser sine seiersherrer såpass respekt at de anerkjenner sitt nederlag.. Men jeg er glad dere nekter å innse tapet dere. For da vet jeg at denne krigen har betydd svært mye for dere, og at dere er svært irriterte over å ha falt for stammer og spillere som dere ikke har klart å respektere.
 

DeletedUser

Guest
Nja, si ikke det. Det er iallefall her hennes stamme har falt, og det er i verden 2 hun har mistet flest byer og tatt minst.

Jeg vet ikke hvordan man skal bortforklare de tallene?

Det er jo veldig vanskelig å sammenligne, fordi utgangspunktene er jo ikke akkurat identiske. Eller?
 
Topp