BNP vs 7BULLS

Hvem tror dere vinner v4's siste krig ?

  • 7BULLS <3

    Stemmer: 30 32,3%
  • BNP <3

    Stemmer: 63 67,7%

  • Totalt antall stemmer
    93

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Allerede her ber du om å ikke bli tatt på alvor.

Og for å ikke spamme, jeg stemte på BNP, igjen er vi sentrale i en verdenskrig, denne gangen er vi derimot størst. Kommer ikke til å bli enkelt, men min mening er at BNP har større slagkraft, og har vært ute i hardt vær på denne verdenen før. Bulls har såvidt meg bekjent ikke hatt de samme store krigene før på denne verdenen, så de skal få det tøft :)

Det som er litt trist er jo at BNP merget med Easy selv om dem gav oss ordet (høsten 2010) på at vi skulle "knerte" dem etter at vi hadde gjort oss ferdige med Capes og deretter SDDN.


Har vel sagt helt siden starten av BNP når jeg selv var i 7keys at BNP ville bli dem vi skulle kjempe mot i en evt. "finale" i V4.

Jeg fikk mye kjeft en periode fordi jeg skrøt hemningsløst over BNP og at dem ville bli de neste store på V4 når Varg mf. falt. Litt taktisk mtp. at vi faktisk fryktet dem og ville være tett ved dems side og ikke dems fiende før siste slag skulle utkjempes. Føler vel at jeg har klart og se i glasskulen ganske bra der, og innerst inne så må jeg innrømme at seier mot BNP kunne bli vannskligt for oss.
Vi gjorde en tabbe da vi ikke adlet McRogn (ikke personlig i mot han), men han var en veldig sentral brikke som senket vår fremmarsj veldig. BNP måte stå ganske hardt på for og få oss til og la være og jumpe på han i slutten av vår krig mot Capes.

At vi ikke klarte og få til noe med Varg var også et minus får vår del. Vi hadde jo en hemmlig alianse med BNP lenge, men personlil så ville jeg også kjøre på med en alianse med Varg bak dette igjen for og dekke opp får egen/stammens vinning... ;) Men så falt jo Varg litt sånn fortere en hva jeg hadde trodd...


For min egen del så har dette spillet handlet mest om strategi, propaganda, finne ingame venner etc. Skal gladlig innrømme at jeg nok scoret for dårlig på en del ting som og sende tog og bruke script og andre 'kamp teknikker' på en bra måte. Handler vel om og priotere og litt latskap. For meg ble det viktigest og tenke "ledelse" noe jeg må si meg fornøyd med helt til et lite stykke ut i Bulls mergen. Da startet jeg vel og miste litt motivasjon, samt at det var flerne av min egen type spillere/ledere i Bulls
som gjorde at min litt ego-sentriske spille still falt litt bort. I 7Keys så var jeg vel ganske ofte ene hersker når alt kom til alt. Og må si jeg faktisk er stolt over hva jeg var med på og skape der. En liten stamme som satset mye på finne /lære opp nye spillere. All ære til denne gjengen for at dem fulgte på og pushet i samme retning hele veien. :)


Min motivasjon i V4 var vel mye bygget på og ta ned Capes, noe vi gjorde (folk får si hva dem vil, men borte ble dem i hvertfall....)



Har vært veldig moro dette. Lykke til videre. ;)
 

DeletedUser

Guest
Liten replikk til Blacki99, vil nok si at den strategien dere valgte var feil...tabben dere gjorde var passivitet ..dere skulle alliert dere med Varg på et tidlig tidspunkt framfor å sitte og vente på hva som vil skje. Men no har realiteten innhentet dere :eek: ser dere taper byer i stort monn .. Slik eg ser det er Bulls ferdig :cool: skal dere redde skinnet så trenger dere allianser som er aktive.. anyway lykke til :) må sende noe mer adel på noen Bulls byer ;)
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Liten replikk til Blacki99, vil nok si at den strategien dere valgte var feil...tabben dere gjorde var passivitet ..dere skulle alliert dere med Varg på et tidlig tidspunkt framfor å sitte og vente på hva som vil skje. Men no har realiteten innhentet dere :eek: ser dere taper byer i stort monn .. Slik eg ser det er Bulls ferdig :cool: skal dere redde skinnet så trenger dere allianser som er aktive.. anyway lykke til :) må sende noe mer adel på noen Bulls byer ;)

Jge sluttet for et par mnd siden så hva som har sjedd siste tiden er jeg lite på noter med...

Men som jeg skrev i en annen post her inne: Varg ville IKKE prate alianser eller noe med oss høsten 2010 (et par mnd'er før dem gikk ned). Jeg satt vel med info fra et par sentrale spillere i varg da om at det bare var et tidspørsmål før dem gikk under. Jeg så allerede for 1 år siden ca. på denne tiden at BNP kom til og bli skummle og sa vel mange ganger til mine "undersåtte" i 7Keys at BNP ble nok dem vi ville komme til og måtte krige mot når det dro seg til engang i fremtiden. Jeg var også den som presser hardt på for at vi skulle gjøre det meste for og blidgjøre BNP slik at en krig mot dem ikke ble en realitet før langt ut i spillet. Mye pga. at jeg så mulighetene våre for og være mye bedre om vi merget med BUlls, tok ned Capes og kanskje fikk til noe sammen med Varg. Alt gikk bra helt til varg falt og vi måte jobbe sammen med Easy istedenfor. En stamme som vi næremset hadde sverget ED på at vi skulle krige mot når vi kom så langt. DEtte viste vel BNP allerde for 6-8 mnd. siden. SÅ skulle vi og BNP kjeme siste krig mot hverandre denne sommern om om alt gikk som vi så for oss. Men BNP valgte en litt annen vei, noe jeg ikke klandrer dem så mye for. Litt vår feil i Bulls. VI burde gjordt et valg mye tidligere vi også når vi så at Varg falt.


Men moro var det :)
 

dagi

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Varg ville IKKE prate alianser eller noe med oss høsten 2010 (et par mnd'er før dem gikk ned).

Akkuratt den der har jeg vanskeligheter med og tro på...Jeg mener jeg hørte opptill flere ganger at vi(VARG) kontaktet 7BULLS men fikk aldri noe svar? stemmer ikke det fjord?
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Akkuratt den der har jeg vanskeligheter med og tro på...Jeg mener jeg hørte opptill flere ganger at vi(VARG) kontaktet 7BULLS men fikk aldri noe svar? stemmer ikke det fjord?

Jeg kan sikkert bla. klare og knote frem en del samtale greier på skype som jeg hadde med US i høst/før jul.

Men jeg sluttet som sagt for en tid tilbakers. Hvilken glede jeg skulle ha av og sitte her og lyge vet jge ikke! Tro det du vil... ;) Mulig det kan ha vært noe missforståelser eller noe et sted, men jeg klarer ikke helt og se det heller...

Alså, da trekker jeg fra den aller siste tiden hvor Varg ble gråe som fluer, og vi var vel mildt sagt ikke SÅ gira på og sammarbeide med dem da.... :rolleyes:

Vi prøvde jo og hire inn folk fra restene etter Varg, men det ble bare tull og fjas pga. BNP som satte seg på ræve og nektet oss det meste her (smart av dem, men vi burde vel som vanlig ikke stilt ræva vår opp sagt ja til alt her... :D ). BNP hiret jo selv inn noen av dem (folk som i et slikt spill går til en total fiende som BNP var for Varg har jeg mindre respekt for, ihvertfall det valget ingame.. Bedre og gå ned med flagget til topps da :) ).
 

iqklompen

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg mener jeg hørte opptill flere ganger at vi(VARG) kontaktet 7BULLS men fikk aldri noe svar?

Det var noe kontakt fra Varg i forbindelse med kriging mot en eller to spillere derfra som prøvde å etablere seg rett sør for Bulls, men jeg kan ikke huske noengang å ha hørt utspill fra Varg om noen merge. Det kan jo tenkes hukommelsen min ikke er helt topp, men det føles iallfall ukjent :)
 

dagi

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Merg? Det har jeg ikke hørt noe om. Trodde vi snakket om allianse jeg?
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Merg? Det har jeg ikke hørt noe om. Trodde vi snakket om allianse jeg?

Ville vel vært i samme gate for og si det slik... Verken merg eller alianser ble diskutert mellom 7Bulls og Varg av noe særlig grad. Vi tok kontakt et par ganger og hintet frempå men ble vel avvist i grunn. Mulig pga. av folk i varg som ikke gadd og gjøre noe aktivt med alianser og slikt på det tidspunkte.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Noe sier meg at dere i 7Bulls legger skylda på oss i VARG for at dere nå blir overkjørt av BNP, stemmer det? Om det er tilfelle, så har jeg en beskjed til dere; Dere prøvde ikke hardt nok! Dere lå å koste dere med gråbyene etter Capes, mens VARG var i en 360-graders krig. En allianse med 7Bulls ville kanskje endret historien med at det er VARG som nå lever, kanksje, og at enten EASY eller BNP er historie. Vi i VARG ville med stor sannsynlighet ha godtatt en allianse med 7Bulls, da vi åpenbart lå i en meget vanskelig situasjon. Å si at det var oss i VARG som ignorerte deres "hjelpende hånd" blir litt patetisk spør du meg.

Jeg satt ikke i ledelsen, så er det sagt, men man trenger ikke å sitte i ledelsen for å se hvordan ting går. Det ble diskutert heftig i VARG-forumet om å kontakte 7Bulls, noe også US gjorde, ifølge han selv, men at 7Bulls ville være nøytrale i den krigen. Nå er det slik, mine venner i 7Bulls, at den passiviteten dere viste når VARG var i knipe har innhentet dere. Deres kosestund med gråbyene etter Capes har rett og slett gjort dere late. Ergo; dere har rett og slett dere selv å skylde på ;)
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Synes du tar litt feil her på noen punkter.

Og jeg har da nettopp skrevet en siden her hvor jge "inrømmer" at vi nok ble for passive etc.
Hva mer vil du ha liksom?

Og ang. alianser med varg så sa dere nei i høst. En alianse som måtte hatt en del hemlighter rundt seg i tilfelle. Mye pga. av våre nord områder mot BNP hadde spillere som var delvis inaktive, under internadling, samt noen som ikke var særlig erfarne.

Men ja, dere var vel ganske lunkne til og diskutere med oss, i hvertfall om jeg skal legge våre/mine samtaler med US til grunn.



Handlet mest om at vi i 7Bulls ønsket og være smarte. For flertallet av oss likte ikke like godt BNP ettervært, og så på Varg som et bra alternativ for videre liv i v4. Vi var bare (velg ord: feige, smarte/taktiske) som ikke valgte og gå mot BNP, men jobbe på dems side. Vi fikk vel lovnader om at vi skulle få ta Easy i fred etter Capes. Noe som ikke BNP holdt helt. Skjønner dette til en viss grad da vi nok ikke oppfylte helt vårt løfte med og gå aktivt mot Varg i slutten på Capes krigen (dengang ville vi nok fint taklet og krige mot både Capes og Varg), men vi valgte og avstå og utsette mest mulig nettopp fordi vi ønsket et sammarbeid med Varg så snart vi var klare for det....


Men vi ble vel kanskje for passive og flerne av oss telte på aktivitet og motivsjons knappene på slutten. Vi var dritt lei en del av oss, spesielt gråby adling og den slags!

Gikk som det gikk, og nå er vel nesten hele det opprinlige 7Bulls historie..
 

DeletedUser

Guest
Kan ikke huske at det ble sagt noe om at dere skulle ta Easy i noen av samtalene vi hadde med dere.... Vet at noen av spillerne deres hintet til at de skulle etablere seg i nærheten av de, men dette var bare et par uker før dere erklærte krig med SDDN og jeg antok derfor at denne planen ble lagt på is. Men verden var jo ikke særlig stor så på et eller annet tidspunkt måtte det uansett blitt krig.
 

iqklompen

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Noe sier meg at dere i 7Bulls legger skylda på oss i VARG for at dere nå blir overkjørt av BNP, stemmer det?

Not at all :) Det var jo bare et svar på dagis utspill om at Bulls sa nei til (eller ikke svarte på?) forslag fra Varg om allianse. Hvis det hadde kommet et spiselig forslag (noe iallfall jeg ikke kjenner til), kunne kartet sett ganske annerledes ut nå. Interessant å høre at dere diskuterte et mulig forhold mellom Varg og Bulls. Det kan vel bety at noen var positive til det? Det er jammen mange nyanser som ikke kommer fram underveis.

Nå er det slik, mine venner i 7Bulls, at den passiviteten dere viste når VARG var i knipe har innhentet dere. Deres kosestund med gråbyene etter Capes har rett og slett gjort dere late. Ergo; dere har rett og slett dere selv å skylde på ;)

Jeg kan ikke snakke for alle i Bulls, men en del spillere var opptatt med røde Capes-byer helt til slutten av november. Deretter var det ei uke eller to med rydding av byer etter Capes-spillere som gikk grå, og så var det å bygge opp nukene igjen. Da var en klar for ny kamp omkring årsskiftet, omtrent da Varg ble oppløst. Og da kom det en litt rotete periode mens Bulls ventet på svar på sine utspill til BNP, hvilket drøyde en måneds tid eller vel så det. I den perioden kan du nok ha rett i at det ble passivt spill og lite annet enn gråbyer. Bulls skulle tatt en avgjørelse i desember i stedet for å vente på BNP. Nå i ettertid tror jeg det var en strategisk bommert å vente. Vi får samle gjengen igjen på v9 og legge opp en strategi uten slike svakheter :)
 

DeletedUser

Guest
For meg virker det som 7Bulls ledelsen var litt vimsete. Om de hadde spilt kortene sine rett, vil jeg tro at v4 hadde sett litt anderledes ut enn den gjør i dag.

Det var forhåpninger fra EASY sin side (og BNP) om å få 7Bulls med mot Varg, da Capes var så godt som borte. Disse forespørslene fra EASY gikk gjennom BNP til 7Bulls, og svaret var i en lang periode at "det ville komme". Noen offensiv kom aldri fra 7Bulls, og man skjønte fort i EASY sin ledelse at det heller aldri ville noe fra 7Bulls på Varg. Dette gir jo også mening om det stemmer at 7Bulls hadde planer om å flytte spillere for å ta EASY senere. Men at det kommer frem at det faktisk ikke var/ble noen allianse, var jo litt overraskende. Men det er vel der noen ikke har gjort det dem skulle ha gjort :eek:
 
Topp