Born to kill - En leder og natteravn

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Da er det på tide med v11 sitt første intervju på v11 forumet. I dette intervjuet vil vi få litt innblikk til tankene i hodet til ingen ringere enn born to kill. Litt om hans tw historie, samt handlinger og meninger i v11.

Håper det blir godt tatt imot av folk og at de liker lesestoffet.


___________________________________________________________________________________________

Kan du fortelle litt om din TW historie?

Min TW historie strekker seg over ganske mange år, noe som både er positivt og negativ vil jeg tro. Min første verden var verden 1 på tribalwars.net. Det må vel nærme seg 7 år siden snart, om ikke mer. Så kan vel nesten si at jeg hører til gruppen old school spillere.

Etter verden 1 har det vært veldig mange verdener, for det meste på brukernavnet born to kill, men også innom ett par andre gjennom tidene. Men det var vel ikke før verden 15 jeg virkelig begynte å mestre TW, ikke nødvendigvis som en kjempe god enkelt spiller, men som en del av en stamme. Jeg i stammen ninjas som på det tidspunktet hadde 15-20 medlemmer og uten tvil den mest fryktede stammen. Vi var på rank 9 når jeg ble med i og kjempet oss etterhvert helt opp til rank 2 før jeg tok en pause fra TW. Iløpet av den tiden fikk jeg oppleve hvordan det var å ha deler av ansvaret for en stor stamme, der jeg tok del i planlegingen av angrep og etterhvert kom inn i ledelsen. Jeg tror aldri jeg har vært i en stamme med så mange kunnskapsrike og gode spillere, og disse skal uten tvil ha en stor bit av kaken for at jeg kan det jeg kan idag.

Samtidig som jeg spilte på verden 15 ble jeg med på verden 18. Bare for gøy prøvde jeg det kjente fenomenet "poenghoring", noe som tok meg til rank 1 i en liten periode. Det var veldig mange våkne netter for å holde på den plasseringen, noe som var gøy å prøve på mange måter. Absolutt en erfaring verdt og ha, på godt og vondt. Det er derimot ett litt annet miljø på .net, hvis du når toppen der skal jeg love deg at du må svare på mange stygge meldinger fra "fans"... Det er vel baksiden av medaljen og noe som tok bort litt av gleden.
jeg valgte derimot å gi meg på topp, og sluttet da med både verden 15 og 18 samtidig.

Etter at jeg sluttet gikk det ganske lang tid før jeg virkelig satset igjen. Jeg var innom nå og da, men hadde ikke motivasjon nok til å ta det lengre enn startfasen på hver enkelt verden. og slik var det egentlig helt til verden 3 startet her på den norske serveren. Jeg var såklart en kjapp tur innom verden 1 på .no, men det var alt for få spillere til at jeg fant motivasjon til å holde på der. Når man startet en uke etter alle andre, og iløpet av neste uke er oppe blant topp 10 er ikke gleden like stor.

Det ble derimot litt bedre når jeg kom på verden 3, man merket at folk generelt på .no hadde blitt mye flinkere og forstod mer av spillet. Jeg og en kamerat (som faktisk har vært med på alle serverne jeg har spilt på frem til idag) begynte derfor for alvor å spille aktiv her. Men begge to traff veggen fort. Kom til 100k med poeng så var motivasjonen borte igjen. Jeg gjorde det bra i starten av verden 3, kom blant topp 20 ganske så fort og fortsatte oppover. Fikk med meg en del spillere fra .net over som jeg hadde spilt med tidligere, men ble aldri det store.

Det ble derfor en pause til, som varte lenge. Jeg kom egentlig ikke tilbake før verden 11, her det hele startet som kosespilling mens jeg leste til eksamen på BI. Og etterhvert som det gikk bedre og bedre har det bare blitt mer og mer seriøst. Så får vi se om jeg tar det til det virkelig store igjen. Eller fortsetter som før. Gøy har det uansett vært så langt :)

Som en spiller som har spillt ganske lenge, så er du jo en kar som vet hva du driver med. Føler du at fremgangen du har hatt på v11 er på bakgrunn av dine IG skillz, eller har du vært litt heldig? Hva mener du om nivået på spillerne her i v11?

Jeg vil si begge deler har vært en viktig faktor til min fremgang her på verden 11. Jeg har vært litt uheldig med plassering, har alltid vært mye blå byer rundt meg. Noe som har gjort det vanskelig å vokse fritt, det har derfor blitt en del adlinger på godt over 24 timer... Og da er det klart erfaring fra tidligere verdener kommer godt med, er ikke bare bare å adle en aktiv spiller når de har ett døgn på seg til å få inn støtte og be om hjelp.

På den andre siden har jeg vært veldig heldig, er mange spillere rundt meg som har sluttet, noe som har ført til at jeg har fått mange byer. Men hey, noen må jo ta byene ;)

Nivået på verden 11 er jevnt over bra vil jeg si. Jeg selv har lært mye nytt etter at jeg kom på verden 11, ting jeg hadde glemt og nye tekniker som spillerne her igjen bruker og er flinke på. Det eneste verden 11 mangler er en større brukerbase av spillere. Vi er litt få, hvis en god spiller slutter på verden 11 kan ikke den erstattes på samme måte som de kan på .net. Det gir utfordringer for en stammeleder som meg og andre her på .no.

Hvilke spillere mener du har hatt størst invirkning på v11? Og på hvilken måte ?

Hehe, uten tvil ekans. Måten verden 11 startet på, har satt tonen for hvordan den fortsatte og kommer til å fortsette. Tror det er mange der ute som vil "ta han", noe jeg syntes gir en spennende og litt morsom vri på denne verden. Kan såklart diskutere hvor bra det var, men det finnes vel ikke noe tvil om at han har forandret verdensbilde alene.

I forhold til Ekans er det nok ikke mange spillere som har preget verden 11 på samme måte. Men jeg kan vel nevne hele ledelsen i WIC under ett, ettersom jeg ikke vet hvem som har gjort hva. Men sammenslåingen av stammene i K44 var ett smart trekk og noe som har forandret verden 11 og vil gjøre det fremover også.


S-A-T/D!R7Y/Down er på vei ned nå, hvordan tror du verdensbilde vil bli nå? Ettersom alle sin fellesfiende faller?

Jeg er veldig usikker selv på hva som kommer til å skje, i første omgang tror jeg de resterende medlemmene fra the darke side (D!R7Y) vil bli tatt. Etter det er det nok mange som har spådd at 24/7 og AKDM vs BNP og WIC blir den neste store krigen. De kan ha rett, men på den andre siden kan de ta grundig feil også. Som vi har sett tidligere, så forandrer TW seg veldig kjapt. Slik som ting er nå, trenger de ikke være imorgen, eller om en time for den del. Det er ingen som vet hvor lang tid det tar å fjerne de resterende spillerne fra kartet, og innen den tid (om den kommer) er det ikke sikkert verden består av de 4 topp stammene nevnt over.

Det skal ihvertfall bli spennende å se hvordan ting utvikler seg fremover. Jeg vil si alle stammene har en god sjanse til å utrette noe stort her i verden 11.

24/7 har vist seg gang på gang i v11 at de er en sterk stamme som stiller sterkt i krigføring, både deffansivt og offansivt. Tror du at dere kan holde oppe trykket ut v11, og hvorfor?

Det tror jeg så absolutt. 24/7 har hatt oddsen imot seg i alle krigene vi har hatt så langt, men vunnet alle. Jeg regner med at medlemmene i 24/7 har en stor lyst og vilje til å gå langt for og nå lengst mulig.

Jeg tror jeg som leder av 24/7 har vært heldig med samarbeidet vi har klart å skape innad i stammen, det er aldri noen som er redde for å trå til litt ekstra og hjelpe en spiller i nød. Samtidig som mange av dem er kunnskapsrike og gode spillere klarer de å jobbe bra offensivt også. Er det en ting jeg har merket, er det at spillerne hele tiden ønsker å lære mer og flere teknikker. Dette kommer utrolig godt med.

24/7 har derimot mistet mange medlemmer iløpet av sommeren, som jeg har sagt til spillerne "sommeren har vist seg å være 24/7 verste fiende". Jeg tror derimot vi nå sitter igjen med de mest motiverte spillerne og det er jo de man ønsker å ha. :)

Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :)

Det er nok mange som fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Først og fremst vil jeg trekke frem Ekorn kriger, dette må være en av TW's mest aktive spiller. Han har vært min høyrehånd den siste tiden og gjort en utrolig bra jobb som en del av ledelsen. Han hadde ikke vært så lat hadde han vært blant topp 10 nå ;)

Balea og resten av gjengen i AKDM fortjener også en stor takk, det er ingen hemmelighet at disse har hjulpet til i krigene 24/7 har hatt. Noe jeg håper de vil gjøre fremover også.

Til sist, men ikke minst! Vil jeg gi en stor takk til deg Chaosisalex. Det er fint at enkeltspillere stiller opp og tar på seg ansvar. Denne intervjutråden tror jeg kommer til å glede mange, der vi får sett hva andre mener og tenker. Jeg ser frem til lese andre sine intervju etterhvert også :)


Mvh
BTK
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Et godt intervju med spørsmål som gir innholdsrike og interessante svar. Selvfølgelig rom for forbedring, men dette synes jeg var en kjempestart! Her vanker det ryktepoeng, og fortsetter du sånn blir det nok ikke de eneste. Bra jobbet!
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Slik det er satt opp er det for å få svare på de store spørsmåla som er gøye for folk å høre andres mening om. Jeg kunne gjerne stilt masse småspørsmål innimellom, men da kunne intervjuet blitt veldig langt.

Setter pris på tilbakemeldinger, for intervjuene kan forbedres og selv lærer jeg og sette opp bedre intervju jo flere det blir:)
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Snakker nok for flere at småspørsmål/flere spørsmål bare er et pluss :) Av de som er interesserte, så vil nok de heller ha et lengre intervju :) Hvertfall jeg! Gleder meg til neste, forhåpentligvis enda lenger :D
 

DeletedUser

Guest
:trist:

skuffer meg at vårt forhold ikke blir nevnt btk...

:trist:


Flott intervju utenom det da!! <3 rykte på deg.
 
Topp