Besvart Byer som går grå som en straff/bann.

FylleSamen

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Før i tiden når en konto ble bannet pga. et lovbrudd, var straffen ofte at kontoen mista en andel av sine byer.
De byene man mistet ble til barbarer. Uavhengig av hva man hadde av tropper i de byene, så ble de erstattet av like mange spyd og sverd som byen hadde i poeng.

Eksempel:
Om byene dine hadde 9879 poeng, da ble det satt inn 9879 spyd og 9879 sverd.
Eller om byene hadde 1001 poeng, ble det satt inn 1001 spyd og sverd.

Det jeg lurer på er i grunn om en konto blir bannet i dag og straffen er at hele eller noen av byene blir grå, hva skjer så med troppene i byen? Blir de originale troppene stående, eller er det samme system som før?
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Virkelig? Har en CM virkelig så lite kjennskap til TW?

Det er sikkert noe jeg ikke har like god kjennskap til, det må innrømmes.. men når det kommer til det FylleSamen spurte om, så er svaret mitt helt korrekt.
 
Sist redigert:

Kicker

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Det er sikkert noe jeg ikke har like god kjennskap til, det må innrømmes.. men når det kommer til det FylleSamen spurte om, så er svaret mitt helt korrekt.

Dessverre Dakapo har du feil, det er ikke samme system som før, kanskje noen av dere bør logge inn å sjekke hva som faktisk stemmer?:Surprised:
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Når en spiller blir bannet vil troppene til vedkommende forbli stasjonert i byene. Ingen nye tropper vil bli satt inn.


- Henrik
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
På v18 ble Vassendgutane nylig slettet etter å ha vært bannet over lengre tid. Etter å ha speidet de fleste byene er det lett å se at det ikke har blitt satt inn noen ekstra tropper der.

Selvfølgelig ikke. En konto som bare er utestengt og deretter blir slettet pga at den aldri ble åpnet igjen, vil ikke få troppene sine byttet ut med poengsummen på hver by. Det skjer bare når vi gir en straff på la oss si 10 byer. De 10 byene blir fjernet av systemet, får satt tropper i seg lik poengsummen på byene og kontoen åpnes deretter igjen.

Ingenting skjer om en konto aldri får en straff, men bare går grå.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Selvfølgelig ikke. En konto som bare er utestengt og deretter blir slettet pga at den aldri ble åpnet igjen, vil ikke få troppene sine byttet ut med poengsummen på hver by. Det skjer bare når vi gir en straff på la oss si 10 byer. De 10 byene blir fjernet av systemet, får satt tropper i seg lik poengsummen på byene og kontoen åpnes deretter igjen.

Ingenting skjer om en konto aldri får en straff, men bare går grå.

Nå har ikke jeg vært bannet, men det er vel slik at man ikke kan logge inn i perioden man er bannet? Hva om kontoen går grå som følger av dette? Jeg er ganske sikker på at Vassendgutane var bannet helt frem til de gikk grå.

I hvilke tilfeller blir det isåfall gitt en straff på X antall byer fremfor at kontoen er bannet til den blir grå?
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå, har ikke jeg vært bannet, men det er vel slik at man ikke kan logge inn i perioden man er bannet? Hva om kontoen går grå som følger av dette? Jeg er ganske sikker på at Vassendgutane var bannet helt frem til de gikk grå.

I hvilke tilfeller blir det isåfall gitt en straff på X antall byer fremfor at kontoen er bannet til den blir grå?

En kan ikke logge inn nei, det er helt riktig.
En konto går gjerne grå når det ikke kommer en ban appeal (klage på utestengelsen). Eller at vi har bestemt oss for at regelbruddet er såpass alvorlig at vi ikke ønsker å åpne kontoen igjen. Da blir den slettet for inaktivitet, da det ikke har skjedd noe med kontoen på x antall dager.

Bystraff kan egentlig bli gitt på alle typer regelbrudd.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Så en konto får IKKE satt inn tropper om:

- Det ikke kommer en ban appeal
- Regelbruddet er såpass alvorlig at kontoen ikke åpnes

og at det blir satt inn tropper om:

- Det blir sendt inn ban appeal
- Regelbruddet er mindre alvorlig.


Blir dette riktig? Prøver bare å skaffe meg litt oversikt :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Så en konto får IKKE satt inn tropper om:

- Det ikke kommer en ban appeal
- Regelbruddet er såpass alvorlig at kontoen ikke åpnes

og at det blir satt inn tropper om:

- Det blir sendt inn ban appeal
- Regelbruddet er mindre alvorlig.


Blir dette riktig? Prøver bare å skaffe meg litt oversikt :)

Den første er riktig. Om en konto ikke får en straff, men bare forblir utestengt til den blir slettet fra verden skjer det ingenting.

En konto kan få bystraff dersom det kommer som en form av straff - gjerne sett i saker hvor det er snakk i push eller misbruk av kontovakt (men også mulig i andre tilfeller). Det er likevel mulig å gi straff til en konto uten at vi fjerner byer, og det er bl.a at kontoen blir åpnet for angrep mot seg uten at eieren kan logge inn på kontoen.
 
Sist redigert:
Topp