cannavaro - En FRO Kriger

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Det er lenge siden jeg hadde postet intervjuet, og jeg bestemte meg å smelle til med 2 stykker til dere slik at de som ønsker litt lesestoff fikk det. Denne gangen var det av cannavaro :)
Hope you like it!

_________________________

Kan du fortelle om din TW historie?

Startet opp på v3 etter at en klassevenn fikk overtalt meg. Som de fleste nybegynnere vokste jeg sakte, uten å ha full kontroll over hva jeg burde gjøre for å bli rimelig stor. Kom etterhvert inn i varmen til Are og Maria, som gav meg en grundig opplæring samtidig som jeg fikk en ilddåp ved å møte den orginale dommola og Sword of Die og gav dem (i mine øyne) en svært god kamp til å være en såpass liten nybegynner som jeg var da. Skal sies at opplæringen jeg hadde fått var fryktelig god og viste resultater allerede da. Etterhvert gav jeg meg på v3 etter at flere av vennene jeg spilte med hadde gitt seg, og tok en liten pause før jeg startet på v4.

Her kom jeg godt igang og ble kjapt endel av BAD ved invitasjon fra El Gringo. Vi fikk kjapt igang en svært god gjeng som hadde et godt samhold, dessverre ble ting litt ødelagt etterhvert og vi merget inn i Midgard hvor det ble et kortvarig opphold, det samme gjaldt tiden i CON, men etterhvert ble shade startet og der var det mye morro! Dessverre hadde Capes på den tiden rimelig grei kontroll på de fleste toppstammene, noe som gjorde at stammen kun overlevde rundt en måned. Fikk i mellomtiden tilbud om en større konto i marre69 sin og tok da over den, etter å ha kjørt solo i FRO mot et par mindre gode stammer. Dessverre ble cannnavaro-kontoen adlet vekk 1 uke etter at jeg gav dem fra meg. Men i mellomtiden fikk jeg marre69 kontoen opp til noen millioner før jeg gav meg for en goood pause pga irl. Samtidig hadde jeg spilt dual på v3, solo på v6, i tillegg til en god del smått på .no, og en god del på .net.

Startet opp igjen med tw i starten av sommeren og da hovedsaklig på v11 og classic, men også litt som dual på v3

Du har spilt litt TW før v11, hvordan føler du det du har lært på tideligere verdener har vært med å prege utfallet ditt på v11?

Bruker selvfølgelig alt jeg har lært til det ytterste, så det har helt klart hjulpet meg fremover. Startet ut med å være rimelig omringet av akdm-spillere, men etter å ha tatt ut x antall adelsmenn fra flere forskjellige spillere hos dem, så fikk jeg meg et godt pusterom. Dette hadde nok aldri skjedd uten den tidligere erfaringen. Så uten den hadde jeg nok vært borte i løpet av en måned. Men har nå istedenfor fått startet en topp 5 stamme som har visst at den duger i krig mot i alle fall akdm, hvor vi var rimelig overlegne allerede før BNP og WIC kom med i krigsbildet.

Du kriger og biter fra deg, hovrdan føler du fronten din er? Føler du at motstanden du møter per her idag er god nok ?

Blir å kjempe til siste by! Som tidligere nevnt, så startet jeg ut med å omtrent være omringet av akdm-spillere, så vil si at fronten min nå er rimelig grei, selv om den gjerne skulle vært enda mindre.

Motstanden kan man ikke si så mye på. Har vell mistet under 1/3 av adelsmennene som er sendt ut og har vell per nå 7-1 i byer tatt, så motstanden kunne selvsagt vært bedre! Skal vell sies at jeg får mye "gratis" ved å være en natteravn da. Men nå er jeg jo rimelig liten i forhold til topp 20, som er minst dobbelt så stor som meg, så kan bli morsomt å se hvordan motstanden blir etterhvert!

WIC og BNP merget nylig, hva mener du ang denne hendelsen?

Kom litt som en overraskelse, selv om det egentlig lå i kortene. De har sammarbeidet godt og på den måten er det forståelig at de merger. Men samtidig så er dette en av de verdenene med minst krig på og tror de fleste hadde ønsket at det skulle bli en litt mer åpen verden igjen. Tror de fleste håpet på at det skulle bli en krig, både for å få en skikkelig krig for å få en svært verdig vinner, men også for å gi de mindre stammene et større glimt av håp. Skal sies at jeg fikk flere delte rapporter underveis i avgjørelsen om hvilken vei valget ble å gå, utifra hvilke spillere det var snakk om, noe som er grunnen til at jeg ble litt overrasket over at det endte i en merge.

Tror du BNP kommer til å vinne v11? Eller tror du de resterende stammene klarere å stå imot og snu dette? noen ønsker til og med utbryter stamme, tror du dette vil skje?

BNP har absolutt sannsynligheten på sin side, men de resterende stammene skal i alle fall kunne gi dem en kamp slik at alle kan øyne et lite håp! Men det kommer til å bli en tøff kamp for alle oss som er mot BNP, hvor vi må kjempe hardt! Vet samtidig at det er endel dyktige ledere rundt omkring i de mindre stammene, som fort kan komme med forslag og arbeid som gjør at ting snur seg helt rundt!

Jeg er blant dem som ønsker en utbryterstamme. Vil si at sannsynligheten for at det skjer faktisk er så høy som 50-50, til tross for at det pdd. virker som alt er fryd og gammen. Tror nemlig ikke alle i BNP ønsker å ha en "overkjøringsseier" etter en verden med såpass lite skikkelige kriger som det har vært. Til tross for at mange holder seg lojal til BNP ettersom de ikke ønsker å gi fra seg en såpass sikker seier.

Du har nådd langt i v11, hva har vært din spillerstrategi?

Har alltid vært en deffansiv spiller (kan ha noe med at både Are og Maria var kløppere bakover). Når jeg da startet ut med å være omringet av en topp 3 stamme, så var jeg nødt til å starte fryktelig forsiktig, så i starten lå jeg på et 3:1 forhold mellom deff og off.

Samtidig som jeg spilte fryktelig sikkert med tanke på hvem jeg angrep og adlet. Etter at jeg begynte å få en viss størrelse begynte selvfølgelig flere av de større spillerne å angripe. Men etter å ha snipet vekk alle togene som kom mot meg, så fikk jeg plutselig en liten fredning da de fant ut at det var mange lettere byer å ta, hvor de slapp å miste dyre adelsmenn.

Dette pusterommet ble godt brukt og sammen med resten av FRO ble vi etterhvert en stor stamme som gav AKDM juling etter at de hadde erklært krig mot oss ut av det blå (49-6 totalt i løpet av krigsstatestikken).
Nå som jeg har fått meg en litt mindre front, så kan jeg spille mer offansivt, noe et par av naboene mine har fått merke!

NL har vært i v11 lenge, og ser ut til å være en utrolig solid stamme. Tror du de har det i seg å holde ut? Til det muligens braker ut til indre strid, som du ønsket?

NL har visst seg å være en stabil stamme med gamle rutinerte travere som har god peiling på hva de driver på med. Etter noen hikker den siste tiden ser det nå ut til at de er på vei oppover igjen, noe som er positivt for verdenen. Dersom det braker ut til indre strid, så tror jeg alle topp 4 stammene fortsatt holder ut. Kommer selvfølgelig an på når striden evnt. braker ut, men tror de fleste holder ut over jula i alle fall, så får man se hva det nye året bringer. Det har alltid skjedd spennende ting på tidligere verdener over nyttår ved at enkelte store spillere går inaktiv f.eks. eller at noen har mistet en hel haug av byer i løpet av romjula. Så det er forhåpentligvis en spennende tid vi står foran!

Hvilke hendelser mener du har preget og forandret v11 mest? - gjennom hele v11

Kommer selvfølgelig ikke utenom Ekans sin PP-bruk, som raskt satte standeren for verdenen.

Kommer heller ikke utenom 24/7 sitt valg om å ikke stå ved AKDM sin side, noe som førte til at WIC/BNP fikk en rimelig grei overkjøring mot begge stammene.

Den nyeste mergen kommer også til å sette et stort preg og forhåpentligvis blir det samme utfall som med SAT!

Disse 3 hendelsene (i den rekkefølgen) er vell de som har vært mest sentrale for at ting er slik de er nå.

Hvilke spillere anser du som de mest profilerte spillerne på v11? og hvorfor?

Kvæna kommer helt klart inn her. Han er en av (om ikke den) de beste på .no. Så han kommer til å være her hele veien.

Ellers må både Cleo og Chaosisalex nevnes pga ledelsen av WIC og det som skjedde i forkant av WIC.

Er selvfølgelig flere som er verdt å nevne, men velger å trekke ut disse 3 både pga. det de har oppnådd på tidligere verdener, men også på måten de har vært med på å forme denne!

v11 TW champion foregår på offentlig forum, hvem mener du fortjener å vinne? - og hvorfor?

Helt klart kvæna! Det er svært få som har utrettet det samme som han over flere verdener. Med riktig motivasjon kan han ta hvem som helst i en 1 mot 1 situasjon, så om du får ham på nakken, så bør du nesten bare sette kontoen til sletting med en gang!

Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :) + hvordan tror du v11 ser ut om 5 måneder?

Er selvfølgelig en hel del som fortjener en stor takk. Den som fortjener størst hyllest må nesten være den orginale Lillipup-brukeren, en awesome jente som jeg håper jeg får gleden av å plage litt igjen ved en senere anledning!
Var også en stor lettelse å få inn Empty, en habil spiller som jeg kjenner svært så godt og som har tatt gode grep innad i stammen!
Uten å gå inn på alle navn, så har blant annet Killzone, TrollOfNorway og xFalcox positivt overrasket meg!

Om 5 måneder tror jeg vi har fått en utbrytergruppe som har lagt press på BNP. Tror BNP fortsatt er størst da, men at ting har jevnet seg litt ut, samtidig som vi har hatt en stor og fin kamp om byene her på verdenen!
 
Sist redigert:

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
haha, flott intervju! Er enig i at en utbryterstamme hadde vært digg! :)
 

DeletedUser

Guest
et bra intervju. har sjøl merket at haan er en aktiv spiller som liker å holde seg våken om natten. og å nuke/adle mens skikkelige folk er på fest :evil:
 

DeletedUser

Guest
Haha, noen fester når det virkelig er halloween (ala igår)! andre er ikke like hardcore, så de tar det helgen som er nærmest! :D
 

DeletedUser

Guest
er vel ikkje spørsmål om å være hardcore. men sku på kurs med foreningen igår pga nye regler ang innleie personell i bedrift så kunne ikkje ta det 31. dessuten litt trøtt etter 2stk 12 timers arbeidsdager på rad tir og onsdag.
 

DeletedUser

Guest
Var ikke så seriøst innlegg da ;)
Er selvfølgelig forskjell på når man har tid og anledning.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Ikke lett å være morten vettu, hans dag går ut på jobb, stadion, fest og litt tid te dama..
Da sier det jo seg selv at han ikke har tid til TW?:s
 

DeletedUser

Guest
og likevel er eg oftere pålogget enn deg håkon ;)
canna.. eg skjønte det ikkje var seriøst :p
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Herlig intervju av både journalisten og intervjuobjektet (yes)

En underdog som kanskje ikke så mange har hørt om, men har mye mer inne enn de fleste andre som befinner seg på v11, og man undervurderer deg kun en gang :p

Virkelig artig å få se ett intervju med deg!
 
Sist redigert:
Topp