Casper/spookie - Deffansivt forumtroll!

DeletedUser

Guest
Casper er kjent fra flere kontoer, men mest som spookie fra verden 1 og phenix på forumet. Han har var lenge profilert av flere grunner; Men mest fordi han holdt stand i en utrolig aktiv og krevende krigsfront. Han er også kjent for å skrive rett fra levra på offentlig forum. Hos andre vekker sterke meninger, sterke følelser.


- Hva er din TW-historie?
Jeg startet i april 2008 da jeg var sengeliggende etter å ha opperert halsen. Satt da på 123spill og det poppet opp en add der. Jeg klikket innpå i og med at jeg ikke hadde noe bedre å foreta meg, og startet opp en liten ubrukelig landsby og kontoen het da Phenix. Og for de som skulle til og spørre, ja jeg vet hvordan phoenix skrives, men jeg mente skimerket. Etter en ukes tid (fortsatt sengeliggende) tullet jeg meg inn i en liten stamme som het The Dragon Team. Herfra husker jeg ingenting, men husker at stammen var så liten at jeg tenkte at den ikke kunne beskytte meg mot andre stammer. Dagen etter gikk jeg inn i IB-legionen. Her spilte jeg med spillere som Balle Klorin, Halla366 og Fuzzball-- for de som vet hvem han er. En liten understamme av IB som ble oppløst 4 dager senere og jeg var ikke god nok til å bli med dem videre til IB.

Et par dager senere sendte jeg en superseriøs søknad til RoEm, som ble avslått. Jeg fikk alikevel en invitasjon til RoEm Legion 1. Denne stammen lærte meg opp til en viss grad og jeg var her ut denne kontoens karriere. Så kom vi i div kriger mot bl.a. SFF sammen med BOL. Her tok jeg 1 (!!!) by av en liten no-body som hansi ikke likte. Kort etter dette gikk lederen vår, kjersmi, av og jeg ble hovedkommanderende her. Jeg og Team Norge lærte hverandre opp på den tiden og han introduserte meg for noe så awesome som hele byer av samme type tropper (off/deff). IT KICKED ASS. Nofjon, som mange her husker, hater eller bare missliker fikk meg innpå en av de største kontoene i RoEm, Fantejenta. Denne kontoen hadde så mye som 40 byer (eller noe) og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre med den. Heldigvis for meg ble jeg banna for multiaccounting et par dager senere. Heldigvis hadde jeg en backup konto på hele 2.500 poeng og Team Norge fikk meg inn i stammen igjen og vi styrte sammen videre.

Et par dager senere røk nofjon i tottene på glitter og det ble krig over en så saklig grunn som at bol sine angrep ikke landet raskt nok, og denne mektige alliansen med IB, BOL-E, BOLCX og BOL-D banka livskiten ut av RoEm familien. I starten var ikke IB med og vi tenkte at det så bra ut for RoEm.. Right. Så fikk Team Norge nyss fra en løskjefta IB-spiller om at IB også ville gå imot RoEm. Team Norge og jeg kom oss ut av RoEm-familien med stammen i behold som vi da døpte A7X. En i stammen, som het spookie, ville slutte og jeg tok kontoen til meg selv da den lå på samme sted og og var like stor som min egen gamle konto (150.000 poeng). Jeg sendte brev til Glitter og hun tok oss under hennes vinger. Noen ble tatt inn i BOL, og røkla som ville fortsette å spille skaffet jeg fri passasje inn i div andre stammer. Andre spillere som var med meg her var wedum44 (originale), ic3princ3 (fra .net) for de som vet hvem de er.

Etter dette ble det en stor vekststid i BOL hvor vi var alliert med IB og jeg lå godt og trykt i k64. Så kom det kriger med Core hvor jeg, sammen med elifix og et par andre adla dritten ut av Navaji, noe som gjorde at jeg ble plassert i k65. Så fant vi en innaktiv Core spiller som het Wioska Barbarzynska eller noe som vi adla dritten ut av. Dette satt meg på plass i k55 og nord k65. Etter dette skjedde det ikke så mye annet enn at jeg fikk meg mange venner og det gikk nesten et år før det neste insane skjedde. Krig med IB. Herfra går jeg utifra at de fleste kan historien, men kan oppdatere. Jeg ga ib piiiiikk i k65 til tross for deres mål om å fjerne meg fra k65 iløpet av en måned.

Holdt stand i K65 i noe som virker som 3 år, og jeg var vel i snitt 18 timer på tw i døgnet. Så i januar 2010 fikk jeg meg en jobb som gjorde det umulig å være så aktiv som det krevdes der. Det gikk fortsatt helt fint, men så fikk jeg Carneolt, lowenan, paalodin og et par andre inn i alle bauger og kanter og da gikk det ikke å være alene der lenger. Jeg fant jo da ut at det kun ville skape dritt for alle å fortsette og jeg valgte da å tenke på meg selv. Så jeg pakket sakene og stakk med gode stats og serverens daværende rekord i OD på 450 mill. (I dag er det bare 1 som har mer OD, snart 1 år senere etter at jeg sluttet).

- Hva er din Spillstrategi?
Kort fortalt: Defansinv guerilljakriging. Viktigste er å ha deffensive linjer som dyttes utover by for by. Safezones er også insane viktig. Også elsker jeg Outposts, altså: Små områder med byer som sammen angriper midt mellom motstanderen. Kan også legge til at jeg forestrekker å spille småsolo på natta i stedet for store offansiver.

- Du var litt innom grunnen til at du sluttet, men med alle de inkommende angrepene - hvordan klarte du holde oppe motivasjonen så lenge?
Det var uten tvil det sosiale med de langhårede og korthårede i stammen, samt de små seierene. F.eks. bare ved å spille en uke i strekk ble det mye seiere. Det var også viktig å få ta del i styret osv, men det viktigste var å vinne. For jeg har alltid vunnet.

- Hva er dine største seiere og skuffelser på TW da?
ODTen er vel det største jeg sitter igjen med, men det er selvfølgelig småting jeg har fått til overalt. Noe som alltid er like fint er når en fiendenabo blir grå etter en rekke angrep. Skuffelsen som sugde mest var nok da fine folk begynte å gi seg på TW.

- Hvilke stammer har du vært i? Og Av de stammene du har vært innom, hvilken av dem likte du best og hva gjør at den skiller seg positvit ut?
Jeg har vært i:
IB-L
RoEmL1
BOLCX
BOL-E
BOL
RNG

Og av dem likte jeg BOL best, uten tvil. I og med at alle sikkert vet hvordan det er med det sosiale der vil jeg ta opp noe annet. Og det er struktur og saklighet. Det er noe du ikke finner i noen andre stammer jeg vet om. Seriøsistet og, når man ferdig med å tulle selvfølgelig.

- Hvilken av krigene du har deltatt i husker du best, og hvorfor?
BOL og IB mot Core og WC (om det var det de het?). Dette var jo den første krigen hvor jeg var på offansiven i stor grad og ikke bare tok 2-3 byer. Var i denne krigen jeg lærte meg å spille offansivt, og jeg var med på å ta ut spillere som var 7-8 ganger større enn meg og mine medspillere. Og som alle vet endte det med så og si flawless vicotry!

- Det var endel godt gammeldags TW-drama i BOL i tiden før IB krigen. Bl.a. mellom deg og daværende Paddehatt. Kan du fortelle hva som gikk så galt mellom dere her? Og har dere ordnet opp i dette i ettertid?
Dette er det sikkert andre som husker anderledes enn meg, men som jeg husker det handlet det om en jente jeg var sammen med. Da det ble slutt mellom oss var jeg baron i BOL og hun var vanskelig, så jeg truet med å kicke henne ut. Det var det som startet det hele. Jeg kranglet veldig mye med padde, og han hadde tatt hennes parti. Etter litt tid med krangling dro padde fra BOL og min eks sluttet. han ville så ha med seg hennes konto (som hun forøvrig fikk av meg) til sin nye stamme og den ble innadlet av BOL. Etter en stund endte vi opp sammen i RNG og vi skvaret opp der. Så vi er sort of pals nå, men vi snakker ikke sammen for tiden da. Det er det forsåvidt heller ingen grunn til at vi skal, nå som jeg har slutta.

- Hvilke hendelser mener du har forandret V1 mest?
Jeg har forandret v1 mest! Neida. Joda. Men de store stammene, som Core, Roem og SFF har forandret mye. Og bruddet på alliansen mellom IB og BOL er vel det man kan se sterkest i V1 idag. Må vel også nevne TWR i denne sammenhengen. De forandret også endel.

- Etter ditt syn, hvilke stammer har gjort det best på v1 og hvorfor?
Jeg synes BOL har gjort det best mtp hvor de står i dag, og at de har veldig mange av de gamle medlemmene sine fortsatt. I tillegg har de greid å unngå å merge med 10.000 angre stammer for å ha nok poeng og medlemmer. Ib virker på meg som en gjeng med skjelett som sitter igjen der uten å gjøre noe særlig annet enn å holde kontoene sine i livet. Og det er så også ingen gamle medlemmer igjen der på originalkontoene sine. RNG virker ikke som annet en stor barnslig gjeng som ikke vet veldig mye om spillet. I tillegg er det nye spillere/eiere på omtrent alle kontoer og ingen som ser ut til å ha kontroll på dem.


- Tror du noen av de stammene som finnes i dag vil vinne v1?
Jeg tror egentlig ingen vil vinne v1. Folk er for sta og det er umulig å adle vekk en stor stamme.

- Hvem anser du som de mest profilerte spillerne på v1, og hva mener du om dem?
Glitter/ Benedichte
Lenge siden jeg har sett deg nå! Du er og blir den viktigste spilleren i V1, og det skal noen drøye ting til for å dytte deg til nr 2.
Leder av (IMO) sterkeste stammen i V1.

Thore
Synd du ikke var så mye på siste tiden min, alltid kos å synge med når du spiller gitar på skype :p
Når Thore gidder har han syke skills

Arne (Drawde)
Host for en stor del av BOLs sossiale liv IRL
Kjipern at du ga deg før meg :p

Jan-Petter (Poke Me)
Maks lættis da lizmzm. Typen som lærte meg alt av avansert deffing.

Espen (Brann2006)
Kjipern jeg ikke fikk truffet deg da du var i oslo sist mann, vi får det til om ikke så altfor lenge ;)
Espen er jo kjent som et wild card, og det virker som at du alltid har en plan. Om planen er god eller ikke er nå en annen sak :p

Trond (Dominus Caligo)
Er trønder, drikker som en trønder, holder ikke på drikka som en trønder, sadly.
Trond er en kjempegod spiller, som kan alt man trenger å kunne.

Hans-Terje (Hansemann)
Hansi er nok typen her jeg har tilbragt mest tid med. Vi har reist over hele landet og hatt partyturneer.
Hansi er en meget sterk spiller med moral på topp. Stiller alltid opp, og røyker ikke sopp.

Nofjon
Min første sjef. Han har skapt mye røre på serveren.

Anders (Lowenan)
Respektabel fiende. Veldig koselig å prate med i disse kjente sene nattetimene.

Linn Siri (Deeef):
Tidligere dual.
Nåværende Tango

- Verden1's moderator er i vinden igjen, denne gangen er det altså Sir Pio som møter kritikk. Hva mener du er grunnen til at moderatorer på verden1 får så mye kritkk? Er det moderatorene eller verdenen som er vanskelig(e)?
I TW er alle ute etter å ta vare på seg selv, og svekke fiendene på alle mulige måter, sånn er det bare. I og med at moderatorene sitter med den makten de gjør, vil selvfølgelig mye gå ut over dem. Det vil alltid være folk som klager og er uenige om det gagner deres sak.
Jeg vil tippe det er like mange som krangler på moderatorene i alle andre verdener, nettop fordi folk har noe å vinne på det.

Jeg mener selv at moderatorene gjør en god jobb, så lenge de kan holde straffene jevne, og ikke forskjellsbehandle. Om de gjør dette, har ikke folk noe å klage på, uansett hvor harde straffene er. En enkel regel for å unngå problemer med moderatorene; følg reglementet.

- Har du tenkt å begynne med tw igjen?
Ja, om det er folk jeg liker igjen når det passer å starte igjen

- Noen siste tanker eller ord du vil ha med?
Alle meninger skal stås for! Og man kan alltid chille mer.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Godt å høre noen ord fra deg igjen Casper, chill irl og ett flott intervju
 

DeletedUser

Guest
fantastisk intervju!!

det jeg faktisk leste var spennende(det meste hvertfall) mye info som jeg kan lære fra er der hvertfall det er sikkert:)
 
Sist redigert av en moderator:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Nice intervju :) Men Bene du glemte å ta med at han er ett stk mannebein og da! Og snasent stykke vel og merke^^
 

DeletedUser

Guest
Nei mener hele opplegget, begge veier. Det var da et fint intervju, og nå er det borte.
 
Topp