CastorTroy

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
CastorTroy - Da er det lagt ut et intervju av Castor, håper dere liker det, og kanskje får lest litt om hans meninger når det gjelder v11 generelt, stammer og spillere:)

_____________________


Kan du fortelle litt om din TW historie?

Min tw historie begynte ganske tilfeldig med at jeg så en reklame banner på 123spill den 21/4 2008 og startet opp på v1 under nicket Mosa. Det var vel da elendigheten/avhengigheten av et spill som bare ikke har sluppet taket.

Jeg var en skikkelig Noob som egentlig seilet meg igjennom i trygge områder i trygge stammer. Premium skulle jeg ikke bruke og så ikke nytten av det.... Og administrerte 73 byer på det meste på v1. Etter at stammen =TSWE= Merget med IBB så var ikke det så morsomt lenger og likte ikke hvordan stammen ble styrt og lurte vel på å gi meg. Husker ikke helt hvordan kontakten med FortKnox ble til, men fikk i allefall tilbud om å joine -iM-. Kanskje ikke det lureste jeg har gjort da gamle stamme medlemmer gikk til krig mot -IM-, kombinasjonen Noob og en jobb som gjorde at jeg reiste veldig mye var heller ikke heldig. Mosa på V1 ble Rimmet.

V2
Startet opp 23/6 2008 under nicket Mosa.
V2 ble vel egentlig mitt hjertebarn, og var sammen med min bror Roye. Vi startet opp egen stamme i k53 og fikk en god del medlemmer, men vi alle var veldig små, men fikk for det meste være i fred.

Husker godt at vi var i samme område som t-shirt som senere ble law eller law69 og spekulerte mye på hva vi egentlig skulle gjøre, for vi så jo at de vokste ganske mye, det samme gjorde K-m-S, som jeg tror var, eller fort ble den største stammen i område. Noe som gjorde at vi begynte å titte rundt og tok noen avgjørelser om å oppløse stammen for å gå inn i noe bedre. Det er vel ikke alltid grønnere på den andre siden fikk vi fort føle.

Men endte opp i TDR med en morsom gjeng!!! Husker at stammen ble ganske hardt angrepet av K-m-S og noen mistet byer. Men gikk inn i diplomatiske samtaler og fikk stoppet angrepene. Etter å snakket med TW hyggligste mann (Veflingstad) diplomat i K-m-S så fikk jeg/vi tilbud om å komme inn i K-m-S, jeg og roye gikk inn. Igjen, det er alltid noen avgjørelser som ikke alltid er like populære og dette var en av dem. TDR hadde 1 eller to ganske sterke personligheter som skulle følge meg på v2 og gjøre det ganske så surt noen ganger, både spillmessig og på det personlige plan pga utalelser den personen kom med.

Men med K-m-S så kom konflikten med ELITE inn:) Elite Elite.... Det var de som gjorde hele v2 så innmarig morsom, men samtidig så slitsomt. Jeg lå i Område k53 på grensen til k54 som Elite eide. Jeg ble fort vant til inkommende 24/7 og måtte være konstant på vakt og kjempet for hver eneste by jeg klarte å ta.

Men igjen så ble det kanskje mye for K-m-S, Øverste leder johvij sluttet og resterende klarte ikke å holde roret som johvij hadde gjort.

I mellomtiden hadde jeg møtt en utrolig arrogant spiller med navn jhorpestad fra Jæren, kunne ikke fordra den karen, men så at han spilte utrolig bra og begynte å snakke litt med han og vi hadde noen felles intresser i spillet og det var å sloss med Elite.
Snakket med de jeg mente var best i K-m-S og hørte om de ville være med i stammen til Jhorpestad, men det var en betingelse at de måtte sloss med Elite. Dermed stiftet Jhorpestad :) (Make War Not Love)

Dette ble starten på en utrolig kul periode på v2. Stammen var utrolig rå og angrep Elite konstant, og vi tok ganske mange byer fra dem.
Gurimalla var vel kanskje den personen som fikk gjennomgå mest og stammen ga seg aldri:)
I samme periode så var jeg såpass dum at jeg beveget meg på det off forum, samtidig som man angrep v2 største stamme.

På den tiden så gikk det utrolig mange rykter om at Elite satt med support/moderatene i lomma. Og det ble tatt ganske mange rare avgjørelser på den tiden som til tider kunne favorisere Elite litt mye, og det samme skjedde meg. Jeg var under stort angrep fra Elite og plutselig ble kontoen stengt og beskyldt for å sitte på to kontoer. Jeg kranglet med teamet og ba de komme med beviser, noe de selsvagt aldri klarte å gjøre. Men fikk hele tiden svar om at jeg måtte si hvem av kontoene mine jeg skulle ha åpnet, svart som sant at jeg bare hadde Mosa og kunne ikke innrømme noe jeg ikke hadde gjort.

Bare for ordens skyld så tror jeg ikke Elite/glitter sto bak, men at teamet var litt ivrig i Elites favør som sympatisør. Tok meg noen dagers ferie før jeg startet opp en ny konto under helt annet nick for Mosa var fortsatt stengt. Startet opp ny konto og spilte på den 1 ukes tid og plutselig får jeg beskjed om at Mosa ikke var stengt lenger. Jeg var da så lei alt som fulgte med navnet Mosa at jeg fikk andre til å administrere kontoen da den var under sinnsyk angrep.

Det irrterer meg enda at elite fikk tatt den kontoen og at det skjedde under litt merkelige omstendigheter pga dette med stengingen av kontoen.

Men tiden går og har blitt kjent med en del mennesker og får tilbud om en konto i stammen OIM (Kaihi) Plutselig var jeg med i stamme som var alliert med Elite.
Dette var en utrolig fin stamme som jeg likte veldig godt. Godt organsisert, kule medlemer.

Kaihi var en spesiel konto som var spredt over alle hauger, men tidligere eiere hadde vært utrolig agresive, noe jeg også måtte fortsette med:) Det passet meg utrolig godt og stor koste meg på kontoen og jeg fikk være anonym:)

På den tiden hadde verdenskrigen startet, eller opprøret mot elite og store ting skjedde. AriCa ble stiftet fra gamle Yamato stammen, og av en eller annen grunn så fikk de være i fred! De bygget seg opp som nabo til Elite. Men krigen brøyt ut, Arica på den ene siden og Rome på den andre siden som hamret løs på Elite. Og der var jeg i stammen OIM som var alliert med Elite og støttet Glitter når hun ble angrepet:)

Men OIM med Kriswin/Geirur var vel mettet av Elite og ønsket å gjøre noe. Først ut var krigem Mot Law hvor jeg hadde det utrolug moromt og plukket litt byer. Men law var sterke og OIM fikk til tider ganske mye juling.
Men de klarte seg sånn passe.
Så kom planene om å merge med Rome for å krige med Elite. Wow for en tid det ble når mergen var et faktum. Igjen ble det veldig travel tid på kontoen som varte lenge og inkommende haglet inn:)
Jeg begynte å lufte etter dual og inn kom gamle master knight. Vi hadde en grei deal egentlig. Jeg speidet veldig mye og angrep om natta mens jeg var på jobben, og han adlet:)

Men alt har sin pris og man blir veldig sliten når det pressen på hele tiden hvis man ikke har en av knapp og kan glemme spilllet.
Men husker godt at jeg var i begynnelsen på en influensa og angrepene haglet på igjen. Og ble veldig overrasket og lurt over strategien på angrepet:) og de tok en del byer. Da fikk andre ta kontoen og jeg var ute av spillet i 14 dager.

I samme periode begynte ønske om å trappe ned og passordet ble delt ut :(
Etter mye tull med at andre fikk passordet fordi jeg ønsket å trappe ned, og Kaihi begynte å miste byer.
Ønsket jeg å gå inn igjen for å gjøre noe for kontoen men da var passordet borte og fikk ikke tilgang til den :(

Igjen ble det en liten pause før jeg ble kontaktet av eieren av Mimma kontoen, en hyggelig svensk dame som jeg hadde pratet mye med oppover tiden. Hun ønsket å slutte og lurte på om jeg kunne tenke meg kontoen. Etter en lang diskusjon med meg selv så ville jeg prøve denne kontoen som også var i Rome:)

Med denne kontoen så ble det mye tettere samarbeid med runinter og Granpa og de andre lederene av ROME.

Rome har/hadde en utrolig historie på v2, men når jeg begynte å samarbeide med dem så skjønte jeg fort hvorfor Elite aldri klarte å utslette dem. For et samarbeid og lysten på krig hadde jeg ikke sett makan til, og alle hjalp til enten det var med angrep eller deff og det var styrken til ROME.
Men uten de dyktige personene Granpa, runinter, ebbern, icekebab, gard, cleo etc etc etc sikkert navnt jeg burde ha nevnt, beklager. så fant disse oppskriften.

Men vi kjempet sammen med Arica og virklig hamret løs på Elite i alle retninger, men når k54 ikke ble det trygge område til Elite lenger, ja da ble det vanskelig for dem. Men så gjorde Arica og Rome et smart trekk med å angripe chrk1 konstant til han ikke orket mere. Men jeg syntes så innmarig synd på den hyggelige karen, som hadde gjort akkurat det samme mot andre.
Men selv kongen av v2 måtte legge inn årene og da gikk det ikke lenge før glitter også ga seg og tok Elite med seg i grava. RIP

Dette hadde vi ventet på en evighet, men seieren smakte faktisk ikke godt og v2 ble kjedelig.

Det kan skrives en megde om avslutningen til Rome, men runinter har skrevet det i sitt egen intervju og derfor velger jeg heller ikke å gå inn på det. Men det endte med at halve ROME gjorde seg grå og ROME ble lagt ned...

Prøvde meg på v5, men var da så lei at jeg ga bort Mosa kontoen som jeg hadde startet opp med og tok meg en lang pause.

Jeg hadde noen små gjeste opptredner på svenske servere, men ingen ting seriøst.
Helt til jeg startet opp for moro på v4 med navnet xlon.
Kom meg i et greit område og klarte å karre til meg rundt 250 byer. Men stammen og allierende stamme var det ikke så mye tak i mot BNP. Prøvde å få til aksjoner mot dem, men ble motarbeidet hele tiden og truslene haglet om at jeg ville bli adlet hvis jeg ikke holdt kjeft. Begynte da å snakke litt med Are som spilte på GeirS78 sammen med Grim i BNP og det ble snakk om at det var en konto ledig, Castortroy.
Men kontoen var under press og hadde mistet noen få byer. Fikk kontroll på kontoen med Are sin hjelp og jeg kunne begynne å angripe igjen:):)
Igjen hadde jeg kommet til en stamme som hadde en utrolig bra leder og et flott samarbeid:)

Jeg begynte smått å snakke med Henry og fant ut at vi angrep ganske så bra sammen, med få ord tok vi over store områder og ga GNI mye juling.

V11 begynte og jeg startet opp Castortroy,, og maste litt på henry om ikke han også skulle prøve, han kom:) Han gikk relativt fort ut av stammen vi var i, jeg ble igjen for lojalitet til lederene, noe som nesten gjorde at jeg ble rimmet av 24/7, men fikk karret meg til et trygt hjørne som jeg er i nå. Henry startet opp BNP og jeg ble selvsagt med der.
Det var brodern som først så chrk1 som lå rett utenfor meg og tok kontakt umidelbart og fikk han inn i BNP. Han og Henry fant tonen:) og dermed kom BNP på v11 fort opp i teten der vi er i dag.

Du virker som en erfaren spiller, hvordan føler du oppholdet ditt her i v11 har vært? vanskelig eller for lett?

Jeg ble med fra starten og ble plassert midt i verden. Alle veit at det er dårlig plassering og det ble det for meg også. Jeg måtte hele tiden kjempe og ble hengene etter og vokste lite i forhold til de som lå litt utenfor.
Jeg joinet KA hvor mange av de jeg tidligere hadde spilt sammen med. Men ting endret seg fort og plutselig var 24/7 opprettet. Krasjet med en spiller der og var stor i kjeften:):) som alltid. Det resulterte at jeg nesten ble rimmet, men klarte å rømme til brodern som hadde en by på rimmen hvor jeg nå har vokst opp.

Så jeg syns v11 for min del har vært tøff nok. Men nå kommer snart hevnen til 24/7 og denne gangen er det jeg som skal rimme forhåpentligvis flere medlemmer;)

Ettersom du har hatt det tøft her i v11, hva har din spillerstrategi vært?

Strategien var vel å komme inn i en stamme hvor samarbeid og lysten til å krige var så stor at fienden egentlig ville tenke seg om to ganger før de sendte angrep. Det slo feil ut i første stamme fordi opplegget kanskje ikke helt ble som vi alle trodde det ville bli.

Og det var vel derfor Henry gikk ut av KA og inn i en annen stamme. På den tiden så det veldig mørkt ut, for det var to personer jeg ønsket å spille sammen med, henry og min bror. Men redningen ble å komme seg til rimmen og bare å begynne på nytt igjen.
Vi så etter en grei stamme å kome inn i og det landet på V.K, de hadde en perfekt plassering på rimmen og etter en samtale med Ekans fikk vi IAP med S-A-T og avtalen var at vi skulle holde oss på rimmen og alle muligheter var til stede for at stammen kunne dominere område. Men mye vil ha mere og V.K begynte å rekrutere mot midten noe jeg advarte de mot hele tiden.
Kom også med gode råd om å få hele stammen til å snu og adle mot rimmen. Men en heller litt svak ledelse gjorde at dette ble en fiasko.

Men da Henry opprettet BNP:):) ble jeg veldig glad og viste at ting ville ordne seg. Når stammen var opprettet og vi fikk inn noen relativt kjente spillere fra V2 og gamle Elite spillere, så begynte ting å snu. Jeg fikk gjennomslag for min ide om rimmen og da var det kun en stamme vi kunne gå mot, V.K.

Målet her var å gå hardt ut, siden de var større en oss og mange dobbelt i k45. Men er stammen samlet og aldri gir opp, så vil det alltid gi resultater noe det også gjorde for oss.

Min videre strategi er bare å kjøre hardt og alltid ha nukene på tur.

Hva tror du har gjort at BNP har lykkes så godt som de har den dag i dag? 2 største stammen i v11 og allierte med WIC. Hva tror du er hemmeligheten bak BNP suksess?

Holdning, respekt og vilje.

For meg så var det naturligste ting i verden å samarbeide med WIC, da jeg føler at de sitter med samme verdiene som BNP står for.

Uten de rette medlemmene er vi som alle andre stammer.

WIC deres allierte har nettopp gått til krig mot AKDM, hvordan tror du det går? Og hvordan stiller BNP seg til dette? 24/7 er helt utenfor krigen(e) nå, hva tror du skjer med dem?

Dessverre for AKDM så har de ingen mulighet mot WIC alene. Men har ventet spent på hva 24/7 ville gjøre. For sånn jeg ser det, så er 24/7 ansvarlig for situasjonen AKDM har kommet i pga deres allianse.
Så dette viser vel at 24/7 ikke er en stamme mann kan stole på?

BNP stiller seg bak sin alliert, men pga makt forholdet så valgte vi å utsette vår deltagelse til vi hadde kontroll på vår lille krig. Men hadde vi sett at WIC hadde hatt problemer, så hadde vi snudd fokuset umidelbart.

Jeg har aldri vært imponert over 24/7, verken hvordan de behandler, eller prøver å få til diplomati, eller krigsmessig. De tok riktignok noen byer, men la oss være ærlige om hva de tok!!!!

Jeg personlig ønsker å erklære 24/7 i krig, men nå er det Henry og Chrk1 som har det siste ordet.

24/7 er historie

NP har vist seg til å være en svært effektiv stammen når de plukker ut sine mål, se på V.K for eksempel. Nå er det NT sin tur, hvordan mener du dere klarer å være så effektive? Hvilke andre stammer i v11 mener dere har vist seg å være like effektive som dere?

Når det gjelder V.K og NT, så går de ned pga sin plassering.
Det er som jeg skrev tidligere, så fikk jeg med Henry på at vi måtte ha vårt stamme område på rimmen, og da nytter det ikke å ha noen halvstore stammer bak oss som kan være en trussel i fremtiden.

Når det gjelder effektivitet så har vi flinke folk til å administrere dette The Unnamed som angrepskordinator, Chrk1 som er bare er vill uansett, og som er utrolig effektiv og flink til å få folk med seg.
Jeg kan ta frem mange navn, men det er en grunn til at vi har rekrutert de vi har, og det finnes masse statestikker fra andre verdener på de fleste spillerene som er i BNP.

Men det er heller ikke noen hemlighet at flere i BNP er gamle Elite spillere fra v2:) og jeg skjønner hvorfor Elite var så dominerende på den tiden.

Dette blir en sånn skryte seans mellom BNP og WIC.
Men nå kjenner jeg mange i WIC som jeg har spilt sammen med før og veit hvor effektive de kan være. Er glad for at vi er allierte så jeg slipper å møte dem på slagmarken nå.

Hvilke hendelser mener du har forandret v11 mest?

Det må vel bli at S-A-T ikke eksisterer mere og lagde et vakum på v11.

Etter ditt syn, hvilke stamme(r) har gjort det best i v11 og hvorfor?

Jeg kunne sagt 24/7 hvis de nå hadde kjempet videre sammen med AKDM.

Men velger å si BNP som har blitt en ganske så stor stamme til tross for sine forutsetninger i forhold til plassering i begynnelsen.

BNP har nå bevist to ganger sin effektivitet, selv om V.K og NT ikke er de største og beste stammene, så har vi vist at vi fungerer utrolig bra sammen.

WIC er i samme båt, de kunne hatt det mye tøffere, men pga dyktige ledere som har tatt noen viktige strategiske valg, har før WIC til rank 1.

Hvem anser du som de mest profilerte spillerne på v11, og hva mener du om dem?

solaas har jeg bare hørt om, men ser jo at han adler i raskt tempo:)

Cleo/gard håper jeg aldri får front til hvis vi skulle krige. De er/var helt sinnsyke når de først setter igang.

Ekans: har blitt en veldig god spiller bare han gidder, men brenner mye krutt på farminmg og sånt tull. Men en god spiller som bygger gode cluster:)

Master knight som har blitt adlet ned, men sitter garanter på en konto;) Min dual på Kaihi. Livsfarlig som fy.

Chaosisalex, har aldri erfart deg, men hører du er en luring:)

Henry: Han kan jeg skrive mye om. Men dette er en agresiv spiller som aldri gir seg, og når vi avtaler om et område, så blir jobben gjort. Og er egentlig veldig fornøyd med å samarbeide med han.

Den personen jeg absolutt har størst respekt for er Chrk1. For meg er han en av de største spillerene på TW.no Han innehar stor egenskskaper på den tekniske spille biten, stor lederskaspsevne og flink til det meste når det gjelder å styre stammen sammen med Heny.

Så vil jeg nevne min broder som alltid har spilt sammen med meg på de forskjellige verdene, også v11. en utrolig dyktig spiller som plager vettet av folk med alle sine angrep til alle døgnets tider.

Kunne tatt frem mange flere, men stopper her

Hvis du skulle velge 10 spillere fra v11 (gjennom tidene) til å danne en drømmestamme basert på skills, hvem hadde du tatt med?

Angrep:chrk1 og Master knight

Midtbane: Cleo - Henry - Murmel - Poderoso

Forsvar: Sung - Superbadzz - ekans - Decrypt

Hvilke spillere har betydd mest for dere i v11 (gjennom tidene) og hvorfor?

Det var et vanskelig spørsmål siden jeg føler alle i stammen kommer under denne kategorien. Men skal prøve å ende opp med to stykker.

Henry, dr.Evil, jeg, sung og Superbadzz var de første. Sung er min bror og ville ha han med av helt klare grunner.
Superbadzz fordi jeg spiller mot han på v4 og veit hvilke kvaliteter han innehar:) Også har det mye med tillit at man faktisk kan stole på en spiller når det blåser som værst, Sindre og Andreas er to stk som har fått sitt av angrep på v4.
Sung og jeg har fulgt hverandre hele tiden og kanskje en av de bedre ukjente spillerene på TW:)
DR.Evil kom med Henry også en spiller som stoles på og som kommer med sine utspill når det trengs.

Vi fikk heldigvis inn Chrk1 t og han ble tidlig Henrys nestkomanderende. For når Henry dro på ferie og ble borte i 4 uker så var det chrk1 som tok tak i stammen og bygde den opp med utrolige dyktige spillere som er her i dag.

For å ende opp med to: Henry og Chrk1 er de som har betydd mes for oss og vil bety mest for oss i BNP for deres egenskaper og hvordan de behandler stamme medlemmer

Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :) + hvordan tror du v11 ser ut om 5 måneder?

Jeg har vel fått sagt mitt om hva jeg mener.

Men ønsker bare å takke alle jeg har fått mulighet til å spille med på v2 til v11 og må takker brodern som har vært med å spilt alle disse årene og alle de gangene han har vært kontoevakt og hjulpet meg ut av store kniper:)

Jeg håper v11 vil ta seg opp og at vi får en krig vi ikke har sett på lenge.

Jeg står som vinner av v11 sammen med mine gode venner:):)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Supert intervju og meget bra svar!
Var litt kult aa faa lese hele storyen til Castortroy/Mosa her paa tw.no :)
Digger ogsaa PnP'en som ligger viklet inn i hele intervjuet, bra jobba! :p

Takker for skryt :) Naa faar jeg bare folge opp :p
 

DeletedUser

Guest
Ahhh... mange gode minner som strømmer tilbake etter å ha lest dette
 

DeletedUser

Guest
Han sa litt, Trond.. Litt :D

Neida, synes det var en fint intervju. Selvom jeg visste mesteparten fra før, var det gøy å lese ifra et annet perspektiv!
Dog lurer jeg på om du var på Kaihi da den kontoen angrep Redswan under krigen mellom OIM og LAW? :p
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Tomahawken, det var min beste tw tid.

Ja Redswan jeg sendte vel noen tusen fake mot deg:)
 

DeletedUser

Guest
En backstabbing bastard! Men du herdet meg imot å bli stressa ved å få inks, så får vel takke deg for det ;)
 
Topp