Chaosisalex - en mann av få ord eller?

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Håkon aka chaosisalex skal ha skryt for sine mange intervjuer her på v11 sammen med intervjuobjektene, om man kan kalle dem det. Flere har dog ytret et ønske om å høre hans historie og hvordan han opplever og har opplevd Tribal Wars på godt og vondt. Jeg (cleo) har etter litt syting og klaging fått lov til å intervjue min co-worker, partner og gode venn. Enjoy:

Fortell litt om din Tw historie


Min tw historie startet på .net for mange herrens år siden. Så lenge at jeg faktisk ikke husker. Der spilte jeg i mine yngre år og forstod så og si lite men lærte det basic'e.

Deretter når eventyret egentlig startet igjen ble v5, der jeg har hatt en av mine største oppturer, der jeg på samme nick som jeg har her, Chaosisalex endte opp på en 3. plass og vant sammen med stammen PMS.
Der har jeg hatt det utrolig gøy og møtt utrolig mange folk, og hadde det ikke vært for v5, og folka der, så hadde jeg nok ikke fortsatt med tw.
For makan til vennskap både i stammer som er fiender og allierte har jeg ikke sett maken til :) Fiender som kan være venner selv om de krangler er kjempe stas:)

Ellers har jeg vært innom de fleste verdener på .no

v1 har jeg aldri hatt motivasjon til men har vært innom pga venner har trengt hjelp, der har jeg blant annet vært i både H.F.O, BOL, IB og WIC. Men har aldri fortsatt pga motivasjonsmangelen.

Var innom v4 i 7BULLS en periode, kom inn på en konto og hadde stor fremgang, det gøyeste som fantes var vell å snipe SDDN (Snipet deg din noob) stammen. Var under hardt press men adlet selv mye større enn det jeg mistet.
Reiste på ferie 1 uke og hadde en dual stammen hadde funnet til meg, kom tilbake og alt arbeidet mitt var forgjeves, mistet utrolig mye og det var en stor nedtur, så sluttet på flekken.

v7 var jeg innom, var der så og si ifra start, men var innaktiv siden dag 1 ^^ Startet opp som dual med myh men TranxZ stjal hu ifra meg og da blei jeg enda mer innaktiv :D

Så kom v10, startet opp early og hadde det kjempegøy og adlet stort oppe i nord. Var borte en kveld som jeg plutselig hadde incs, kom tilbake til at ingen angrep var tagget og for lite tid til å gjøre noe, så mistet mye byer og gav opp den drømmen der, startet på Igglybuff etter at myh forsvant derifra i P0k3 men varte ikke lenge før Are tok over og jeg mistet motivasjonen for v10 generelt.

Jeg skulle egentlig slutte etter den tiden for vi vant v5 mens jeg var innom dette. Men etter å ha startet opp på en .dk server og fant cleo der, så vips var jeg også i v11, hennes redningsprosjekt. Og vell her er jeg den dag i dag, i v11 med en kjempeflott gjeng som cruiser mot seier :)

v12 startet jeg også opp på, på min egen konto, men hadde ikke tid og den ble slettet. Deretter gikk jeg inn som dual på runinter ettersom jeg ikke fikk lov å slutte, men vi ble for innaktive der at det lykkes.
Så nå per i dag, er jeg dual med Svein Erik, Simon og Susa på Varanior08 :)

Spiller også for øyeblikket på en svensk server som dual med Kvæna på Guan Yu på v21:) Nytt gøy prosjekt med en flott gjeng

For øyeblikket spiller jeg på v11, v12 og .se v21
Kunne snakket mye mer spesifikt om hvor og hvilke kontoer jeg har vært på men unnlot det for å unngå å få med for mye piss og lort :)


Mange spillere slutter underveis med TW, hva er det som har trigget deg til å fortsette opp igjennom årene?

Vel det vet jeg egentlig ikke, men når jeg tenker meg om så er det garantert pga. at jeg har fått så mange nye venner igjennom spillet at jeg ikke har klart å gi slipp.

Når jeg startet på .no var det egentlig bare for gøy å teste ut ferdighetene igjen, men ettersom jeg fant nye venner og fant gleden av å ikke bare spille spillet, men alt utenfor, så er det uten tvil en av de største faktorene til at jeg enda er her.

Ikke bare er du god venn med dem over skype samtaler eller samtaler IG, men det kan arrangeres møter IRL og lignende. Det finnes arrangementer for spillere som møtes, et flott iniativ av de som arrangerer f.eks WIC og BOL festivaler.

Tw spillere ifra hele Norge som treffes og fester bare utifra 1 felles interesse :) Eller bare at en kan møtes i en by og gå ut sammen og ha det morro!

Dette har uten tvil holdt meg igjen, morro og aller mest gode venner er hardt å gi slipp på.

God eksempel er når du cleo hentet meg ifra v11 eller no på .dk? Jeg hadde aldri startet med deg hvis det ikke hadde vært for at vi var venner ifra før, og det har selvfølgelig utviklet seg til et utrolig vennskap:)
Ellers er det også mange andre eksempler på hvorfor jeg enda er her, kunne nevnt mange, maaange gode folk:)


Etter et godt stykke press fra meg begynte du i KA/NA på v11, et redningsprosjekt som du kaller det. Mener å huske at jeg nevnte noe om å trenge "litt" hjelp når jeg rekrutterte deg :D
Hva slags forventninger hadde du når du startet på v11?


Hehe, vel mine forventninger var egentlig at jeg bare skulle komme inn som en spiller som kunne bidra positivt til stammen i fremtiden. Men jeg blei likevel fort, av en eller annen grunn kastet inn i ledelsen for å hjelpe til.

Men etter 1. dag jeg kom inn fant jeg fort ut at det ikke bare var fryd og gammen. De eneste av den opprinnelige ledelsen som enda var med var cleo og Gard/Villarreal. begge hadde i grunn bare lyst til å slutte pga det var alt for mye tid brukt på å hjelpe folk lære dem opp osv som var hovedmålet i KA/NA.

Vi så ingen utgang i dette og jeg kom opp diskusjoner ang fremtiden og vel det endte opp med at vi dannet stammen WIC.

Så forventningene mine blei egentlig bare blåst over hode. Jeg har fått mange nye venner, jeg har vært med å lede en stamme sammen med 2 gode fiender som har utviklet seg til å bli 2 fantastisk gode venner og resten av gjengen som ble med i ledelsen der etter hvert.

Ellers har vi hatt en flott allianse med BNP og blitt kjent med mange nye utrolige folk.

Det eneste som har skuffet må ha vært krigsforventningene. Det har ikke akkurat vært så veldig mye motstand og at flere har gitt alt for lett opp og vel flere av oss har fått en lett vei til seier.

Men denne lette veien har selvfølgelig ikke vært lett, mange timers arbeid innad i ledelsen har ført oss dit vi BNP er i dag. Det er noe jeg ikke hadde forventet, at jeg skulle bli med å utgjøre så mye som jeg føler jeg har gjort her i v11


Du spilte jo i BERM/PMS som vant v5. Selv var jeg en av lederne i NB sammen med villarreal, deres erkefiende. Har våres strider der vært et tema eller hatt en innvirkning på v11 og vårt samhold?


Vel det var noe unikt med v5, alle var venner. Fiende eller ikke fiende.

Jeg husker godt når -NB- nettopp hadde fått et nytt medlem, allerede da visste vi mer enn denne spilleren om hans egne stammefrender som venner, og storkoste oss med å gi han info om hvem som var hvor og diverse hemmeligheter om det.

Vårt erkefiende-bånd har på ingen måte påvirket samarbeidet og samholdet vårt i v11. Det har på en måte faktisk gjort fiender til bestevenner, spør du meg.

Fiender med samme spillerforståelse kan fint lykkes sammen, bare de er åpne for å være venner og kan kunne samamrbeide, hehe.

Det aller viktigste er uten tvil samarbeid, og samarbeid utvikler seg fort til vennskap, og vennskap er noe magisk. Da kan magiske ting skje IG, og det har vi uten tvil fått til her i v11, mener jeg :)


Hvordan har du opplevd v11?

V11 har vært en liten verden. Dette er vell mye pga .no blir bare mindre og mindre, og jeg tror at i starten ble flere spillere skremt av PP stuntet til ekans. Derfor er vel størrelsen til v11 litt liten.

Etter jeg kom til v11 var det allerede satt "sider" av krigen(e) og det var tydelig hvilke sider som gjorde det best. KA/NA sleit og 24/7 og AKDM gjorde det utrolig bra i kriging. Bedre enn S-A-T, BB4H og KA/NA klarte å prestere.

Disse stammene var veldig jevne innad blandt medlemmene, men jeg tørr påstå at når jeg kom var KA/NA de svakeste.
Etter at vi oppretter WIC, og samlet de beste og mest aktive spillerne oppe i nord-vest, så blei vi automatisk mye større, sterkere og farligere.
Planen vår var å alliere oss med S-A-T, men dette klarte ekans og rote til så derfor blei ikke utfallet dette.
Vi stod åpne til flere alternativer og det ble litt drama her i v11. Hvilken side ville WIC ta av krigen osv, for vi fikk henvendelser av alle storstammene ang diplomatiet vårt.

Vi valgte tidlig å ta til oss BNP som nærmeste sammarbeidspartnere og vi lykkes med det. Sammen fjernet vi 1 stamme etter 1. Så per her idag, så står WIC/BNP igjen som en stamme etter merg og det er BNP. Som cruiser mot seier (Etter min mening).

Etter jeg kom så var utviklingen ensiden, 24/7 og AKDM hadde klart å tatt ut den andre alliasen hvis ikke blandt annet WIC og BNP hadde blitt dannet under denne tiden.

Etter at WIC og BNP begynte å sammarbeide har utviklingen gårr 1 vei i v11, og det er mot seier (til deres favør) etter min mening. Det finnes flere forskjellige grunner til dette, men det må ha vært mest fordi vi har samarbeidet fantastisk sammen, lederne har gjort gode strategiske valg, og selvfølgelig medlemmene i stammene har stått på fra dag 1 vi har hatt motstand.
Andre faktorer er også selvfølgelig etter en lang sommer, mistet både AKDM og 24/7 flere og flere medlemmer, men de stod fortsatt sterkt.

Etter min mening, blei AKDM og 24/7 litt for kjepphøye på blant annet offentlig forum, for å ha KNUST S-A-T/D!R7Y, men med en gang de fikk motstand, gav de så og si opp etter dag 1.

Etter denne sommeren med hardt arbeid ifra den ene alliansen, og slapt arbeid ifra den andre, har v11 vært så og si avgjort.

Utviklingen nå går mot at BNP vinner v11, det er enda noen få sterke stammer igjen blant annet NL. Den stammen WIC faktisk har hatt IAP med helt siden de ble dannet, noe pga ledelsen hadde trua på spillerne/lederene der pga de var gamle kjenninger ifra v5.

Mange ønsker og mener at utviklingen går mot en utbryter stamme, men jeg tror ikke det blir noe av dette.
Spillerne som er her vil vinne verden og tror ikke de vil kaste den bort for mer krig, tidskrevende arbeidsdager med fritidsbruk til enda mer TW :D Noe som kan påvirke og gjøre dem innaktive^^


Du har jo hatt en finger med i spillet opp i alt dramaet som har skjedd på v11. Er det noe du ville ha gjort annerledes?

Når en tenker tilbake er det mye som kunne blitt gjort annerledes, men alt i alt synes jeg alle vurderingene og avgjørelsene jeg/vi har gjort, har ført oss dit vi er idag.

Og der vi er idag, er at vi leder v11 suverent og går mot en seier. Det ville jeg ikke endret for noe som helst.

For det er som jeg sa i starten når jeg ble med i v11, nå skal jeg hjelpe deg å vinne v11 cleo :)

Vi har stått på, jobbet hardt, og uten det så hadde vi ikke vært her idag. Vi kunne gjort noe annereledes, men det kunne igjen ført til at utfallet kunne vært annereledes. Derfor er jeg fornøyd med slik vi har gjort det.

Det jeg ville gjort annereledes er å bruke mindre timer på TW :D Gi cleo litt mer arbeid, så hadde v11 vært super :cool:


Hvilken rolle mener du at du har hatt på v11

Jeg føler jeg har hatt en aktiv rolle i v11, noen mener positiv mens andre mener negativ.

I starten når jeg kom inn og dannet WIC blei jeg bare sett på som drittsekken som la ned KA/NA og BB4H, som nesten ingen hadde troa på men valgte å følge etter med hjelp av den resterende ledelsen ifra begge stammene.
Men i etterkant tror jeg og har hørt at medlemma som blant annet trodde dette har endret mening, og det ser jeg på som veldig positivt og det er jeg stolt av.

Rollen jeg har hatt er leder for WIC sammen med cleo, det var en stor omveltning når denne stormakten kom på plass i v11.
Samtidig når WIC kom opp, var S-A-T et synkende skip, og noen smarte rekruteringer der har vært oss videre.

Det var en stor omveltning pga. WIC blei automatisk veldig store, og farlige.

WIC var og har alltid vært uvenn med AKDM og det hjalp virkelig ikke med et IAP forhold. Når lederne i AKDM sitter og er frekke og prøver stadig vekk finne måter og si opp IAP på med WIC, så blir det krig. Det blei det.

24/7 valgte også og ta bort sin ally med AKDM, og ødela så og si alt for dem der og da. For etter den dag, har WIC sammen med BNP kjørt over alt og alle. V.K, NT, AKDM, 24/7, NE you name it.

Det har vært dramaer og diskusjoner i v11, jeg har prøvd å være så nøytral og åpen som mulig. Når jeg er i en konflikt/diskusjon, så er jeg en "ugle" som den ene konfliktstilen er.

Jeg jobber hardt for å tilfredsstille kravene, målene og meningene til begge / alle partene, og jobber hardt med å beholde vennskapet.

De eneste jeg har ikke vært dette ovenfor har vært AKDM, der var jeg en hai på slutten og ville ha dem bort:) hehe...

Jeg er også aktiv på forumet, ja. Jeg som leder er utrolig aktiv og prøver å få ALLE til å bidra. Jeg kan ofte bli oppfattet som at jeg maser, men det trengs.
Det er ikke for å mase ihjel noen, men for å gjøre det best mulig for alle sammen i et felleskap. Jeg er engasjerende og prøver å engasjere alle til å bidra.

Både på forumet IG og offentlig her for v11 har jeg også blant annet vært med på å lage lister, og intervjuer. Dette for å gi andre spillere lysten og motivasjonen til å gjøre det samme. Det er også en måte jeg mener er å få folk enda mer aktive på, og gi dem litt ekstra spillerglede.

Føler jeg har vært en kriger og en aktiv leder her i v11 :) Har hatt en finger inni nesten alt som har skjedd her siden jeg startet og det har hjulpet oss om å nå dit vi er idag:)


WIC merget jo nylig med BNP, noe som har fått mye negativ respons. Hva mener du om mergen?


Det var noen som mener dette var feigt og det er jo negativt, mens andre synes dette var helt greit.

For slik som det har vært mellom WIC og BNP siden dag 1, så har de vært svært sterke allierte. Mye sterkere enn noen av de andre alliansene her på v11 tørr jeg påstå.

Alt har ikke vært fryd og gammen i WIC og BNP alliansen heller. Men pga min konfliktstil, som nevnt i annet svar her "Ugle". Så har jeg jobber knallhardt for å oppnå alle målene til begge partene her. Det er ikke lett, vi er måtte gitt opp noe, men det har ført oss videre til dit vi er idag.

Mange timers arbeid med kriging, diplomati etc you name it, har ført et fantastisk sammarbeid mot seier.

Samtidig er ikke vinner innstillinger satt for v11. Derfor er det ikke lett å forutsi om BNP og WIC fikk lov å finne sammen, som var ønsket blant medlemmene. Så derfor blei det merg i stedet, for å gjøre det enda tydeligere at vi går for seier, SAMMEN.

Merg var et tema som ble tatt opp utrolig tidlig i alliansen vår, første uken tror jeg faktisk. Derfor har det alltid vært aktuelt og vært en plan.

Noe som blei problemet var at vi var alt for mange medlemmer, men det har vi klart og gjøre om til at vi enda er de som fortjener å stå her uten å "dompe" noen :)

Så at andre kritiserer oss for å ha et vellykket sammarbeid som har ført til merg, mener jeg er litt idiotisk fordi de vet ingenting av hva som har foregått bak i kulissene til WIC og BNP. Så før de kommenterer som de gjør, mener jeg de bør sjekke opp i faktaene sine før de slenger dritt:)

Mange ønsker utbryter stamme (fiendene våre), og jeg sier det er bare å ønske seg, for det skjer ikke:)
Vi er en flott gjeng nå, og det er vi som står igjen enda, som vinnere av v11 i BNP.


For å kommentere litt ang utbryterstammen. Hvis det skulle være tilfellet hva tror du det vil si for v11?

Det kan være veldig avgjørende, men det kommer helt an på hvor stor gjeng av stammen som eventuelt bryter ut.

Er det et par stk så tror jeg ikke det blir no problem for BNP enda å stå på og kunne vinne. Men er det en halvpart, så blir det nok ny verdenskrig osv.

Men som sagt, jeg har ikke troa på at noen vil bryte ut, så i mine øyne er det usannsynlig, så jeg er naiv :)


Kan du si litt om din spillerstrategi eller er det en godt bevart hemmelighet?

Hehe, den er kjempehemmelig!

Neida, enkelt og greit, litt avslørende kanskje, men jeg har aldri startet en verden med deff. Går så og si 99% av gangene OFF, jeg er en aggressiv spiller og strategien er alltid å ta ut alle i område mitt;)

Ta ut de store truslene, adle dem og stå på videre. Jeg har alltid vært utrolig aktiv, og jeg tørr påstå er jeg 100% inn for en verden, så er jeg en av de mest aktive på hele .no

Med en god del offensive + en liten bit deffensive kunnskaper kan en nå langt.

Mottoet er "Adle adle adle!!" det beste som finnes på tw^^ Og jeg har det samme problem verden etter verden. Jeg går tom for adels og har lite motivasjon til å farme (stort sett midgame/endgame) mehe. :mehe:


Vennskap er tydeligvis en viktig motivasjonsfaktor for deg. Uansett verden, hvilke(n) person(er) har hatt størst innflytelse på deg

Her kunne jeg nevnt en hel HAU av spillere, Spesielt ifra v1, v5 og v11 :)

Jeg vil egentlig ikke nevne noen siden de vet hvem de er.

Men for å nevne noen ifra hver verden så blir det

v1:

Spillere som windsy, spiralis, Glitter, lowenan, latingen, Kathoga, Lamps, Warlord :) Kjempe gjeng alle i hop og at de har vært så splittet som de har vært i v1 den gjengen der, er noe av grunnen til at jeg ikke vil spille der, må velge mellom gode venner..

v5:

Der har tidligere BERM medlemmer og ledelsen uten tvil vært dem som har preget min TW karriere mest, og det var der jeg fikk best vennskap.
Spillere som Myh og Susa er nok de som har hatt størst innvirkning på meg i v5, og i etterkant av v5. + en hel hau andre folk ifra ledelsene i BERM og PMS som jeg kunne nevnt, men da hadde listen blitt alt for lang. Dere vet hvem dere er! Utrolig flott gjeng, og minner ifra der kommer jeg aldri til å glemme :) Ja til og med deg morten!

v11: Her er det uten tvil cleo og Gard/villarreal som har hatt størst innflytelse på meg, men aller mest cleo. Føler nesten at hu er samboeren min så mye kontakt og så bra vennskap har vi fått etter at vi satt oss ned og skulle vinne v11 sammen :) ubeskrivelig, og virkelig en motivasjon i seg selv.

Det er også utrolig mange andre spillere jeg har fått kjempe bekjentskap med utenom, dere vet godt hvem dere er alle i hop. Skulle jeg nevnt alle mine gode venner her, hadde jeg sittet oppe hele natta og skrevet om alle i hop^^

Det sosiale nettverket Tribalwars har på mange måter ikke bare endret hverdagen min, men den har også på mange måter vært med å forme meg som person. En lærer ikke bare å spille TW. En får nye venner og lærer mye annet gøy av dem:)


Etter en god porsjon sukking, stønning, ork og stress kom han gjennom alle spørsmålene mine. Allikevel har mannen et par siste ord på hjertet han vil dele med oss?

Ikke egentlig, føler jeg har fått sagt en del i dette intervjuet :)

Ellers vil jeg si at jeg er glad for at jeg har blitt kjent med de folka jeg har truffet her på v11.

Takker alle sammen som har vært med å ledet oss dit vi er her idag i v11.
Jeg mener og håper at vi klarer å vinne v11 sammen nå, og det mener jeg vi bør få til. Om vi bare står på løpet ut og ikke blir slappe :) Vi har mye futt til overs og jeg har troa på dere :)

Spesielt stor takk til et fantastisk sammarbeid innad i ledelsen i WIC og BNP. Vil også takke fantastiske medlemmer som er med oss som står på dag inn og dag ut for at vi skal nå der vi er :)

Aller sist, takk cleo som lurte meg til å starte på v11 og fullføre dette eventyret med henne og mange gode venner.


Da vil jeg bare si tusen takk til Håkon som stilte velvillig opp <3
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
bra intervju sjøl om det var laaaangt. kom meg gjennom etter 3 dopauser og 4 skiver. håkon <3
 

DeletedUser

Guest
innihelsikken å langt! Men mye og skrive om sensai håkon!! the baos <3
 

suza

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Veldig bra ,gøy å lese spess når man i tillegg blir nevnt <3
 

DeletedUser

Guest
"Fiender som kan være venner selv om de krangler er kjempe stas"

Amen, brother ;)
 

kølla98

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Veldig flott intervju, får frem mange synspunkter og var en glede å lese det :)
 
Topp