chrk1 - Elites, v2s og hele TWs OD-konge

DeletedUser

Guest
Introduksjon
Jeg presenterer for dere verden 2s ledende spiller når det kommer til kombinert OD-rang. I skrivende stund ligger faktisk chrk1 på 2. plass over beseirende motstandere som angriper, og på forsvarsiden har han over dobbelt så mange poeng som spilleren som kommer etter.

La oss nå høre hva chrk1 sier om sin egen suksess, og kanskje kan leserne ta lærdom av hans bragder på det spillbrettet som Tribal Wars faktisk er.


For oversiktens skyld så er mine spørsmål markert med bold, mens det resterende skrevne ord hører til chrk1s arsenal av erfaringer og meninger.


Intervjuet med chrk1

Spørsmål #1
Gjør kort rede for din historie her i verden 2. Gjerne fra A til Å hvor du forteller litt om stammene du har vært innom, hvorfor du begynte i denne verdenen osv.


Den første serveren jeg startet på var v1.no der startet jeg lenge etter serverstart, og ting gikk ikke så bra som jeg hadde håpet, dessuten syntes jeg serveren var litt treig, både utviklingen og gamespeeden. Så launcher v2 med speed 1.6 og jeg måtte jo selvfølgelig starte her. Mest på grunn av hastigheten og at jeg ville ha en ny start, dessuten var jeg litt lei av v1. Startet opp på v2 noen dager etter serverstart og ble med i Roman Empire, aka RoEm. Det var en stamme jeg hadde vært medlem av på v1, og folka var greie. Men jeg var ikke så veldig aktiv, og lå vel nesten 2 kontinent borte fra alle andre, så da sendte madskillz meg en hyggelig liten melding, og jeg ble avskjediget fra stammen. Så tok jeg meg en svipptur innom en liten stamme som het Cold Blood eller noe, og adlet min første by på v2.

Jeg fant fort ut at C~B ikke var stammen for meg, så jeg søkte meg inn i -V- ettersom de hadde noen spillere ved meg. Var en del gode spillere i denne stammen, blant annet Thotamond. Her var jeg vel i en måned, men ble aldri en del av stammen, og samtidig ble jeg "kjent" med en god del av spillerene i Elite, mye gjennom Bol-D på v1. Spesielt meg og Razgon hadde god kontakt, og vi fant ut at siden Elite og -V- var allierte så kunne jeg sikkert flytte over til Elite uten noe problem. Men rett før vi kom så langt brøt det ut krig mellom -V- og Elite, og siden jeg i grunn hadde ett bedre forhold med Elite enn -V- så tok jeg på meg den skitne oppgaven som spion.

Ting gikk sin gang, og jeg tok en svipptur innom K-m-S før jeg gikk til Elite. Mest bare for å prøve skjule spiongreia. Det viste seg derimot at jeg lagde et forferdelig rabalder for K-m-S, ettersom jeg kriget med en spiller i en av deres allierte stammer. Og de ville ikke sparke meg ut av stammen igjen. Noe som selvfølgelig bare var moro for min del.


Spørsmål #2
Du har en utrolig ledelse på OD i verden 2, og den er imponerende både i angrep og forsvar. Men det er OD-d'en som har den høyeste poengsummen.

Jeg regner med du er stolt over antallet poeng, men føler du at den er representativ i forhold antallet byer du faktisk har tapt/mistet? (Antall tapte byer: -194). Du har riktignok readlet en del av disse byene, men fremdeles har du ikke tatt tilbake nærmere 120-130 av de byene du i utgangspunktet har mistet.

Føler du at et tap på 130 byer er akseptabelt med tanke på det presset du har vært under? Føler du at du har vært presset på krigsfeltet?

Hvis du skal mene noe selv her; mener du at du har stått mot et eventuelt press alene, eller vil du si at resten av Elite og deres allierte har hjulpet til med massiv støtte?


Jeg føler så absolutt OD'en min er representativ i forhold til tapte byer. Min overall stats mot Elites nåværende fiender er i en god pluss.

Side 1:
Tribes:
Players: chrk1

Side 2:
Tribes: AriCa -Rome- V-m-S ~ROME~ OIM K-m-S NS =ROME= X-V OliCo HANSA
Players: Black Andi Sir Roaldstad Finduilas ørna

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 248
Side 2: 185
Forskjell: 63

image.php


Til sammenligning kan man også se på gode spillere fra v1, med størst OD-d, og jeg har vesentlig mindre tapte byer enn dem. Selv om alle har mindre OD-d.

Drawde f.eks, har 175mill odd og mistet 487 byer i følge TWstats
Mens Lamps har 147mill odd, og 332 tapte byer.

Så vil si jeg ligger godt an på statistikkene.

Til tross for at jeg føler statistikken min er representativ, faktisk ganske bra, så synes jeg ikke 130 tapte byer er akseptabelt. Jeg har vært under mye press, er ikke noen tvil det. Men greia er at det har vært over en så ekstremt lang tidsperiode. Noe som tærer på.. Teller vel 4 måneder med ekstremt mange incs nå. Og når man tar seg en dag eller to med å slappe av litt så mister man byer, og hvertfall når man blir borte i nesten 14 dager i strekk. Og det kommer titt og ofte inn mye gode angrep og tog. Så er flere grunner til så mange tapte byer..

Innbiller meg at du håper jeg skal si AriCa har gjort en god jobb. Men generelt sett har dere ikke det. Det er flere ganger dere lett kunne adlet meg ut av K55, K65 og adlet langt inn i K54. Men det har dere enda ikke maktet. Dere plager meg med angrep i evigheter og tar noen byer, men dere prøver aldri å sette nådestøtet. Det er ikke verre enn at jeg nå har flere byer og mer poeng enn noensinne.

Den eneste av spillerne deres som har gjort en virkelig god jobb er Vv0Lv3r1n3, en stor årsak til mine tapte byer. Han hadde riktignok mye nukehjelp, men han er en stykk sinnsykt god spiller, som forsvarer seg ekstremt godt og angriper som en flokk med ulver, eller noe sånt. Vær OBS på at selv om jeg ikke syntes dere har gjort en god jobb, så er det ingen tvil om at dere har mange gode spillere. Kommer til å trekke frem noen av dem i slutten av intervjuet.

Jeg har stått i mot ekstremt mye alene, men det er jo klart at jeg har mottatt mye støtte også. Ikke rart med den daglige mengden nukes som tikker inn. Men hvis man tar en titt på kartet så har jeg en front som ikke ligner grisen. Hele jeg er en sykt stor front, og jeg er ganske så alene her nede. Så når det er lite hjelp å hente i medspillere her nede, så blir det støtte fra Langtvekkistan.


Spørsmål #3
Denne delen av intervjuet ble gjort for omtrent 20 dager siden.. Hvordan ville du svart i dag? Du står nå med 293 registrerte tapte byer, vil du fremdeles si at din OD er representativ i fht ditt høye antall tapte byer?


Yeah, er vel oppe på 190 tapte byer eller noe nå. Men det har vært jul og ferie, og jeg har ikke orket spille mye :p Så ja den er fortsatt representativ. Men dessverre så kommer nok tapte byer til å fortsette å øke. Akkurat som erobrede byer kommer til å øke.

Du skrev over følgende: ”Det er ikke verre enn at jeg nå har flere byer og mer poeng enn noensinne.” Da dette åpenbart ikke gjelder lengre, tenkte jeg du kunne få lov til å omskrive denne setningen om det er ønskelig.

Hehe, er ikke verre enn att jeg fortsatt har 5,6mill poeng og over 600 byer.


Spørsmål #4
Hvordan betrakter du verden 2? Har du spilt/eller spiller du på andre servere? Hva gjør at du bruker mesteparten av din spilltid her på server 2?


Jeg betrakter verden 2 som .nos beste server. Innstillingene er nesten helt perfekte, og det er alltid noe å gjøre her. Men for øyeblikket er verden 2 i en stor verdenskrig, noe jeg i grunn ikke liker. Å ha to store sider, sånn som det er nå gjør at det tar evigheter før noen vinner, og mange mister gløden. En glød som man ganske lett kan opprettholde med masse småkriger, og når stammen er i krig og fred om en annen. Men slik går det med alle servere når de har vært en stund da.

Har spilt litt på v1, først i RoEm, så gikk jeg til BOL. Lagde bruker på v3, men kirkegreiene gjorde meg kvalm. Også startet jeg opp på v4, men all krigingen på v2 gjorde til at jeg sluttet der. Men nå har jeg startet opp der igjen som dual med Amstaff.
Ellers har jeg hatt noen svippturer innom .net, der har jeg spilt litt på noen store kontoer jeg hadde i ett par uker. Og var en svipptur innom .dk bare fordi jeg skulle klare å komme meg på topp 10.

Grunnen til jeg spiller mye v2 er jo at jeg har en stor bruker som jeg har bygd opp fra ingenting. Også liker jeg folka her på v2, både de i Elite, og fiendespillerne. Kan vel trekke frem Shanks, Mosa/eks kaihi/ og Grimlock som hyggelige fiender jeg prater en del med. Også er det mange andre jeg slår av en prat med innimellom.


Spørsmål #5
Håper du vil dele med leserne litt av din egen spillemåte. Har du en spesiell strategi eller taktikk som du etterlever?


Min spillemåte, hmm. Jeg er litt kontrollfreak, så har brukt en del tid på å få ting til å være slik jeg vil ha dem på kontoen, rett oppsett på rekrutterings script, gruppesystem. Har alltid passet på å få stacket byer som er nødvendige. Ellers har jeg en tendens til å være hissig ingame og nuke og noble alt jeg har sjansen til. Liker å ha adels rundt omkring, og har en god miks av off -og defbyer overalt, ikke noe fast oppsett med nukes fremme og def bak, det liker jeg ikke. Alle angrepene mot meg har selvfølgelig gitt meg en del triks på deffronten, tar dem i bruk i ny og ne når jeg gidder.

Spiller vel egentlig etter "Angrep er det beste forsvar"strategien, men i det siste har det blitt så sykelig mange fiender rundt omkring at jeg ikke kan angripe alle. Men driver fortsatt med den strategien, blant annet angrep jeg ebbern og tok noen byer fremme i fronten jeg overhodet ikke hadde planer om å beholde lenge, bare for å prøve å rette oppmerksomheten bort fra orcofpain. Noe som funket bra.


Spørsmål #6
Alliansen er på offensiven i K54. Og stammer som –Rome-, V-m-S og AriCa har allerede etablert mindre clustre. Som du selv sier, så består du av mesteparten av Elites front i dette området.. Kjenner du hjertet pumpe av frykt eller tar du dette med fatning og knusende ro..?


Jeg føler en viss irritasjon og frustrasjon over at dere har klart å komme dere inn i K54.. Men tar det selvfølgelig med en knusende ro. Det er krig, så er naturlig at frontene flyttes litt, man kan jo også se på meg og glitter sør i K55. Før krigen hadde vi nesten ingenting der, og nå er det masse blått og gult!

Nå er det ny bruker på både Gussi og orcofpain, samt det er blitt mer liv i gurimalla, så nå får vi prøve kaste -Rome- ut og tilbake der de kom fra. K54 byene til Azull har jeg gitt opp, så de får bare være der. Er ikke grenser for hvor stacka dem er! Vv0Lv3r1n3 får jeg bare prøve holde tilbake, mens jeg setter alle korta på at han blir lei og går inaktiv. Og de få random byene som enkeltspillere har rundt omkring er nok ikke så farlig. Dere har ikke fått så godt fotfeste at vi ikke bør klare dytte dere over ende.
Alt i alt, så skal fortet holdes, og vi skal lenger ut og sloss!


Spørsmål #7
Hva synes du om de største stammene her i verden 2 og hva mener du er deres styrker og svakheter overall?


Kan vel starte med -Rome-, noen husker kanskje kommentaren min som ble quotet i intervjuet med runinter? Hvis ikke kan jeg jo dra den frem chrk1 skrev følgende:
”-Rome- failstammen på v2 spør du meg", den 16-02-2009.
Må si jeg står for kommentaren min, for på den tiden stemte den ganske bra fra mitt synspunkt. I dag derimot.. -Rome- har skjerpa seg, og blitt større og bedre enn noen kunne forestille seg i sin villeste fantasi. Bra jobba! Styrken deres er nok stå-på-viljen, som liksom aldri tar slutt. Svakheten er nok at de er så mange medlemmer, at stammen(e) er lett mottagelige for spioner, og innbiller meg det kan bli vanskelig å lede en slik stamme.

AriCa trenger jeg ikke si så mye om. Det er en meget god stamme, med en del gode spillere. Deres styrke er nok deres enorme håp om at Elite skal gå til grunne. Og så har AriCa en merkelig tendens til å aldri gå tom for tropper... Svakheten deres er nok at de ikke har hatt noen "really hard times". Det er en tanke jeg har hatt lenge, og må bare kommentere at Excaliber-episoden styrket den tanken. Selvfølgelig, det var en enkeltspiller, men man kan jo se tankegangen min.

BIRKI, våre allierte i nord, virker som en fin fin gjeng. Ikke pratet så mye med dem, med unntak av Kracked kanskje. Deres styrke er naturligvis at de virkelig er klare for action, og ikke sliter med å være lei av konstant kriging. Svakhet, kanskje en verdenskrig av en slik dimensjon er noe helt nytt for dem?

RoEm er stammen som alltid har vært der, og de kommer nok ikke til å forsvinne med det første heller. En livlig gjeng som spammer forumet hele gjengen. Koselig.

V-m-S.. Før mergen deres med Xig var det ikke en stamme jeg syntes noe særlig om. Men nå som Xig-spillerne er der, så er det en helt annen stamme.

En felles styrke for "alliansen" som AriCa og gjengen har kalt seg, er nok at de stort sett ikke har behov for noe særlige prioriteringer og vurderinger på hvor de bør fokusere angrepene, er enkelt og greit inn mot midten. Svakheten deres må være at jeg aner en liten misnøye i rekkene, kanskje skjer det forandringer snart?

Hva Elite angår, så synes jeg det er verden 2s beste stamme, og har alltid vært verden 2s beste stamme. Trenger ikke gå så dypt innpå hvorfor, men kan si at vi er en kongegjeng. Vår største svakhet er nok at vi har mistet en del av den gode gamle Elitekjernen, Tobben aka Ganondorf, originale Gussi, originale orc osv.. V2 er ikke det samme uten dem. Våre beste trekk er alle de gode spillerne vi har i stammen, og glitters enestående stå-på-vilje og evne til å lede en stamme.


Spørsmål #8
Hvilke spillere synes du er mest profilerte her i verden 2 og hva du mener om dem?


Hehe, litt av et spørsmål å stille. Dette kan bli langt! V2 har vart lenge, men jeg skal prøve å begrense svarene mine til folk som fortsatt er her.

Tobben aka Ganondorf
Fra mitt syn så er han en av de beste spillerne som noensinne har spilt på .no. Hva var det Tobben hadde i stats mot AriCa? 106-0 ? Helt sinnsyk ledelse på poeng når han spilte og alltid klar med støtte tropper til alle. Too bad han slutta..

Glitter
En bedre stammeleder skal man lete lenge etter! Hun virker som hun har en løsning på alt, og hun har vel .nos største kontaktnettverk. Stå-på-vilje til tusen, og gode ingame skills! You go girl!

Vv0Lv3r1n3 (Grimlock på forumet)
Mange liker fyren, mange nærmest hater fyren. Stort sett alle har hørt om han, og bare det nivået han spiller TW på er nok til å putte han inn på listen.

Black Andi
Han må vel nevnes. Han er tross alt den nye rank 1. Ellers virker det som en hyggelig fyr, og han kan faktisk angripe hvis han gidder, noe man ikke skulle trodd utifra hans OD og TWstats. Creds!

Shanks82
Alle som følger det minste med ingame eller på forumet vet hvem Shanks er. Kverulant til tusen, men er en hyggelig fyr, det skal han ha. Kverulant er jo kanskje hans oppgave også? Flink propagandaminister.

Torquemada
Han har ledet OD-a ranken i evigheter! Det gjør at de fleste har sett nicket før. Men det jeg vil trekke frem med Tom er hvor god han er til å angripe, fyrer ikke bare løs nukes i hytt og pine, men får virkelig brukt dem på en god måte. Det er mer enn man kan si om mange!

Runinter og Granpa
-Rome-s store edelstener. Deres påvirkning på v2 er irriterende stor, verdenen hadde ikke vært den samme uten disse to. Vet ikke med Granpa, men runinter er hvertfall en meget god offensiv spiller.

kaihi
Den syke statistikken som kaihi hadde mot Elite en stund gjorde han fort kjent på v2. Mosa og knutern gjorde det bra der! Gode offensive spillere begge to, og Mosa er en kongeforsvarer. Men etter Mosa slutta gikk kontoen rett vest, noe som igjen gjorde den enda mer kjent.


Spørsmål #9
Hvilke ambisjoner har du for kontoen din her i verden 2? Er du villig til å dele noen (eventuelt alle) målene du har satt deg her i verden 2 (også de som eventuelt er oppnådd)?


Akkurat nå har jeg ikke store ambisjonene for kontoen, har i grunn oppnådd det meste jeg vil oppnå. Men jeg skal være her og plage fienden på alle tenkelige måter, så er vel en ambisjon om å være en ingame "Pain in the ass".

Det første målet jeg satte meg på v2 var å ta igjen originale Razgon på poeng, da jeg satte meg det målet hadde jeg usle 4 byer, og han hadde vel 650k eller noe sånt. Men jeg tok han fort igjen, så da startet jeg kampen for rank 1 på poeng som neste skritt. En kamp som jeg strevet med helt til jeg ga meg en periode. Var vel så tett som 12k fra rank 1 der jeg og Tobben lå og kriga. Og jeg tror det var nesten 1,5mill ned til rank 3 på den tiden, hvertfall 1 mill.
Så rank 1 målet har jeg aldri nådd, men det er vel det eneste målet jeg har satt meg som jeg irriterer meg over at ikke er i boks.
Klarte å få en bra statistikk mot fiendene, før jeg på merkelig vis ble alles skyteskive. Rank 1 OD-d og OD-t, størst i K54 er vel de høyeste målene jeg har satt meg som jeg har fiksa. Men ellers så gjelder det å sette seg små mål hele tiden, ellers er ikke spillet noe gøy.


Spørsmål #10
Du har vært borte fra kontoen chrk1 en periode. Hvor lenge var du borte, hvorfor gav du den bort og hvorfor valgte du å komme tilbake?


Var dødslei av TW, og måtte fokusere på skolen osv, så jeg kasta inn årene. Ga kontoen til paddehatt fra v1. Så brukte han en måned på å fikse den slik han ville, men slutta vist, så da tok naitsirk fra v1 over kontoen. Men ingen av dem gjorde noe særlig, så kontoen sto i ro i 3 måneder. Til slutt ble jeg så irritert av å se kontoen dø, også ville jeg adle noen og prate skit med folk på Skype og MSN. Så jeg kom tilbake og satte kontoen på rett kurs igjen.


Spørsmål #11
Hva synes du om Alliansen som helhet? Hvordan mener du din side klarer seg?
Hvordan tror du verden 2 vil se ut om 3 til 6 måneder? Og vil DU fremdeles være her..?


Alliansen som helhet har ett bra felles grunnlag i at alle stammene hadde fått Elite som fiender på en eller annen måte, og ble vel i grunn allierte den veien. Men stammene i seg selv virker ikke alltid som bra allierte. Virker som det er mye interne konflikter der. Og virker som det er en allianse der AriCa skal bestemme. Blant annet har jeg hørt historier om at AriCa klaget på at Xig tok byer av meg, ettersom AriCa mente de hadde fortjent dem, og Xig tok dem gratis, når det i grunn var Xig som la presset. Videre har jeg opptil flere ganger hørt om krangler på delt forum, og andre ganger har "ikke-AriCa" spillere klaget på at topicer som tar opp viktige temaer blir slettet, i stedet for at man diskuterer i plenum. På det grunnlaget så tror jeg v2 vil være ganske forandret om 3-6 måneder. Det er bare ett spørsmål om tid før Alliansen knekker litt sammen, V-m-S virker jo som er bra sperret inne allerede, og OliCo har ikke akkurat mye å gjøre? Noen må jo dem ha å krige med også. Og noen finner kanskje ut at AriCa kanskje kan bli en større trussel enn Elite? Hvis Elite forsvinner, hvem innbiller de seg får føle AriCas nukes? (Nei, beskylder ikke AriCa for å være noen bacstabbende ****, er bare logisk)
Elite & Co sin side går vel litt dårlig for tiden, er ikke noe å legge skjul på. Men vi har det moro, og er det som teller.

Ja, jeg er her om 6 måneder!


Spørsmål #12
Du sier du er her om 6 måneder. Er det derfor du ”rømmer” til K35 (chrk1 har de siste dagene adlet litt grått i det kontinentet)?


Hehe, nei. Jeg rømmer opp dit for at jeg skal få prøvd meg litt på ns også. Dessuten så tenker jeg å kjøre en helt annen spillemåte der oppe enn jeg gjør nede i sør. Mest for å teste den ut før v5 starter.


Og som i alle intervjuer så ber jeg objektet komme med en fersk uttalelse, noe nytt. Her er hva chrk1 disker opp:
chrk1 skrev:
Til slutt vil jeg nevne at SAD er lagt til som ny alliert av Elite! En stamme som har vist en sinnsyk fremgang siste måneden, dette skal bli bra!

Og en liten gladnyhet! Tobben er så smått tilbake på Ganondorf og sprer atter en gang glede i Elitechatten!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Da tar vi "et bilde" av chrk1 slik han er i dag både på TWstats og på kartet. Altså chrk1 anno 06.01.10.

twstatsprofil.jpg


chrk1-animated-1-1.gif



Da gjenstår det bare å takke for intervjuet, chrk1 - du er en stor profil her i verden 2, og jeg håper virkelig at det kommer frem her i dette intervjuet.

Takker med dette for tiden du har lagt ned i å besvare mine spørsmål.


Og helt avslutningsvis rettes en stor takk til Mr. Game and Watch for et flott kart!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Herlig intervju shanks og Chrk1.

Jeg ble den første som leste : - D
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Det står all respekt over det Chrk1 har levert her :)
Ønsker ham lykketil videre mot AriCa og "alliansen".

Gleder meg til å holde øye med hans OD i fremtiden :D
 

DeletedUser

Guest
Begynner å bli litt seint ;P Men får komme med et kort svar ^^

Chrk1 har jeg alltid hatt stor respekt for og selv den gang i dag forstår jeg enda ikke hvordan han greide å ta seg opp igjen etter 3-4mnd uten at noen gjorde noe spesielt med brukeren din.

Ellers definitivt den personen jeg har hatt mest glede av å konkurrere mot! Noe jeg spesielt merket da du tok deg en velfortjent pause, plutselig ble ikke videre adling det samme. For min motivasjons rundt adling i seg selv, spilte du alltid en viktig rolle! ;)

Hvem vet, kanskje vi nok engang får konkurrert mot hverandre på v5, der vi starter helt likt ^^ Vi får se om vi makter det samme igjen ;o Flere dager uten spesielt mye søvn, kunne for å greie å holde avstand fra deg på rankingen ^^

Ellers, godt initiativ shanks! Mulig det bare er min trøtthet, men følte til tider at enkelte av spørsmålene ikke føltes helt nøytrale ;P Men samtidig da Chrk1 svarte så jeg ikke helt problemet med hvordan spørsmålene ble stilt. Bah, finner senga uansett -_- Ellers syntes det at du trives med intervju jobben ;)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Aw, endelig var intervjuet ditt ute christian :D
Synes du har besvart (de litt lite nøytrale??) spørsmålene veldig bra. Så må jeg jo takke for den fine kommentaren om meg. Varmer et glitter-hjerte <3
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Nice!!! Jeg syntes Chrk1 er en av de mest imponerende spillerene som noen gang har satt sine føtter på .no...

Og knall kart btw!
 

DeletedUser

Guest
Nok et flott (om enn litt subjektivt) intervju av Shanks. chrk1 er virkelig en av V2's aller største profiler, og det beviser han her. Tror han er den mest fryktede spilleren sett fra AriCa, og det er nok derfor du har hatt et enormt press fra oss uten at vi egentlig får noe særlig utav det. Så lenge du har def eller adelsmenn i nærheten kommer det alltid en sniping eller readling når du er aktiv, hadde en liten dogfight med deg etter å ha forsynt meg av en innaktiv Ganondorf og var egentlig heldig som slapp unna med å miste bare en by til deg da (siden jeg ikke gadd å time inn def til de byene kvelden før) ;)

OD-en din har du fullt ut fortjent. Selv legger jeg ikke så mye vekt på den, men å ligge i toppen både på ODA og ODD står det respekt av. Særlig siden du har kjempet i toppen på poengranken samtidig, og vært under hardt press fra alliansen i 4 måneder, som du sier. Selv tror jeg du har hatt press på deg lenger enn det, men kanskje ikke i samme grad, og ikke fra så mange som på senhøsten. Uansett, du er en ekstremt dyktig spiller, og samtidig er du en hyggelig fyr så vidt jeg har erfart. Lykke til videre (da helst på V5) :D

Må samtidig si velkommen tilbake til Tobben, kontoen din fortjener ingen annen eier enn deg, det beviser TW-stats ubønnhørlig. Bør vel egentlig ikke ønske deg lykke til på V2, men du og chrk1 er nok de to spillerne på "feil side" som jeg nærer størst respekt for. Så lykke til uansett! :)
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Et flott intervju ,av en utrolig god spiller.God lesning,men synes kansje det var litt mye vinklet inn mot alliansen:)
 

DeletedUser

Guest
100% objektivt kan aldri et intervju bli, uansett hvem som intervjuer - det være seg en som spiller i verden 2 eller ikke.

Spørsmål 6 og 11 går litt direkte på alliansen ja, og også AriCa, men så skal det jo sies at chrk1 har en vanvittig front mot alliansen, og da spesielt AriCa.

Så selv om jeg er fra AriCa selv, så mente jeg, der og da, at det var aktuelle spørsmål å stille.

Tar selvfølgelig til meg all kritikk, og legg merke til at jeg enda ikke har intervjuet en fra AriCa.. Jeg håper at noen andre kan ta et slikt intervju når jeg nå (snart) gir stafettpinnen videre (om noen vil overta).

-Shanks82, journalist v2.

Edit: Når det er sagt så synes jeg at jeg ikke er ute etter å svekke chrk1s mæle her i verden 2. Heller tvert i mot. Overskriften er et eksempel på dette. Også jeg verdsetter chrk1s bidrag til denne verdenen, og berømmer hans innsats.
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju. Tviler på at denne OD'en blir slått med det første.. :p
 

DeletedUser

Guest
Det er en ting, selv om jeg forsøker å være litt kritisk da. Og den store verdenskrigen er jo i fokus, så den kommer vi ikke unna.
 

DeletedUser

Guest
Synes vinklingen var grei jeg:) Trengte litt skikkelige spørsmål og svare på, så jeg slapp bare fortelle om meg selv ;)

Ellers håper jeg intervjuet var interesant lesning :)
 

DeletedUser

Guest
Det er en ting, selv om jeg forsøker å være litt kritisk da. Og den store verdenskrigen er jo i fokus, så den kommer vi ikke unna.
Du har jo sagt et eller annet sted at du skulle prøve å vinkle intervjuene litt annerledes enn de klassiske "hvor har du spilt før og hvor mange poeng fikk du"-intervjuene. Det er klart det er en balansegang å intervjue en fiende, og det vil alltid være noen som synes man er for subjektiv, eller i motsatt fall at man prøver så hardt å være objektiv at man kan bli beskyldt for å favorisere andre veien (ikke at du var i noen fare for å gjøre dét). Så kjenner vi deg jo fra før også, og ingen burde være overrasket over akkurat det aspektet ved spørsmålene. Og det var jo opp til Chrk1 å svare slik han ville.

Jeg synes heller at en liten subjektiv vinkling fra Shanks gjør det hele litt mer autentisk. Og vi kan like gjerne innrømme det - et totalt objektivt intervju ville vært en skuffelse for oss alle.

Og Chrk1, veldig bra! Det er spennende å lese om folk man spiller sammen med hver dag, og kanskje spesielt for oss som ikke har spilt med deg like lenge og ikke kjenner deg og historien din like godt fra før.

Btw, er det en liten ekstra del i spørsmål #3 som egentlig skal være i Bold?
 

DeletedUser

Guest
Btw, er det en liten ekstra del i spørsmål #3 som egentlig skal være i Bold?

Ja, takk for at du viste meg det.. Viktig at det er tydelig hva som kommer fra hvem. Skal fikse det nå.

Når det gjelder selve intervjuet og dets subjektivitet/objektivitet, så er det iallefall greit for alle å vite at intervjuet i sin helhet er godkjent av intervjuobjektet før offentliggjøring. Vi har hatt en tett dialog, og jeg er ikke ute etter å sverte noen - heller tvert i mot :)
 
Topp