Creo Oppsummerer Verden 22

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Ja da er det vel omsider på tide å oppsummere verden 22. Dette har uten tvil vært en veldig spennende og gøy verden for min del, som jeg kommer til å huske godt. Synes verden 22 har bevisst at alt er mulig innen TW siden det er KoD som står igjen som vinnere og ikke PMS. Dette har ikke vært en spesiell lang verden, men den har likevel vært en av de bedre synes jeg likevel om det var en relativ liten verden var det bra kriging.

PS: Denne oppsummeringen er sett fra mitt synspunkt så vennligst respekter det, er ganske sikker på at det hadde sett ganske annerledes ut om en fra PMS hadde oppsummert.

Enjoy!


Oppsummering av Verden 22

Det hele startet den 13. mai og det tok ikke lang tid før det var tydelig at var en stamme som seilet opp som stor favoritt til å vinne v22 allerede fra starten. PMS het de og de var vel ganske overlegne i startup med DONslask og Djinn i spissen, men det er alltid ett ¨men¨. De var selvfølgelig ikke helt alene i toppen. Vegard/Polarbear hadde funnet ut at v22 hadde starta på og fikk med seg en del veteraner fra v14 (gamla, Rebell, gertp osv) til å starte på igjen sammen med han og laget en stamme. Samtidig fikk han inn noen kvalitetspillere som Martin/Gaudi, Thomas/thomz97, Henrik/Raaator og Christian/Fsensitivity + en del flere gode spillere.
Skal selvfølgelig ikke glemme AA som hang med bra i starten med Eru Iluvatar i spissen.
HOL var også greit med så langt.

Etterhvert som verdenen gikk sin gang var det mye som skjedde i Boo. Vegard slutta pga for lite tid og bestemte seg for å sette opp gamla som den nye lederen i Boo. Dette var det ikke alle som hadde trua på og det skulle vise seg at en ny stamme ble laget kort tid etter.

Med Henrik, Martin, Thomas og Christian i spissen ble en ny stamme laget som fikk navnet Kings Of Drama (KoD). Nettopp fordi de laget mye drama når de laget stammen, og jaggu skulle de ikke lage enda mer drama seinere i verdenen også. De fikk med seg de spillerne de ville ha med over; Torkilds Dispiler, Ras al Ghul, Jks66, Superman, Vallhall, toggie, vigdis, Eirik Raude, syrogen, R3bons, etriuss14, Amstaff, Tirpitz og Implicated var kontoene som ble med over i første runde. Dette likte selvfølgelig ikke de som var igjen i Boo, og Christian kom nesten i slagsmål med en av Boo spillerne pga dette ¨støntet¨.
Husker ikke helt hvordan det var med diplomatiet i starten for KoD, men vi fikk vel ikke en særlig enkel jobb i starten siden Boo spillerne var sinte på oss og Unionen (mange stammer) skapte litt trøbbel etterhvert.
Etterhvert som verden fortsatte holdt PMS ledelsen med ei grei luke til AA og KoD. AA gikk faktisk forbi KoD i en periode hvor KoD nesten ikke vokste i det heletatt mens PMS fortsatte å dra ifra.

Så kom den dagen vi alle hadde ventet på; den 13.07. klokken 03:23:55 startet krigen mellom KoD og PMS. 2 måneder etter serverstart var det offentlig at det var krig mellom de to største stammene på verden 22. Eru Iluvatar og Vaffelmann hadde gått over fra AA til PMS og dette betydde ikke noe annet enn at PMS fikk ett enda større overtak på KoD.
KoD sto dessuten ikke helt alene, vi hadde orda med en understamme NeW. Planen bak dette var å skaffe oss en bedre safesone som kunne sende fram mer deff til fronten enn tidligere. Vi hadde også TDT med på vår side som er en stamme etablert av RUAB, med andre ord en annen versjon av J.F.F
Liste:

Allianse Kings of Drama
TheDreamTeam
NeWbs On Acid


Fiende The Last of US (PMS)
House of Lords (oppløst)



KoD kjørte på med en gang og tok 5 byer allerede første dag av krigen. Jeg spilte ikke v22 på denne tiden så kan ikke utdype mer om dette dessverre.
En uke senere kom jeg inn på en frontfarlig Spoonman konto sammen med Martin, Thomas og Kristian. Nå hadde Krigen vart i 8 dager og krigen dro frem og tilbake fra dag til dag så det var en umulig oppgave å si hvem som skulle vinne krigen så tidlig. Grunnet en veldig vanskelig posisjon for oss på Spoonman måtte vi hente inn superduoen Niko og Jokke også. Niko hadde mer lyst til å lage seg en egen konto som ble en suksess, mens Jokke fortsatte på Spoonman. Dermed var vi 5 spillere på Spoonman en periode, noe jeg egentlig ikke synes noe om.
Anyway ledelsen i KoD hadde tydeligvis en plan for å få over HOL og Rust spillere til KoD for å styrke situasjonen i nord og få en enda større safesone. Likevel om HOL egentlig var på PMS sin side av krigen så lyktes vi med dette. Etterhvert skulle dette vise seg å være en avgjørende faktor i krigen. Grunnet dette fikk vi inn spillere som ekans., master night og en håndfull flere spillere i nord og bak frontlinjen som kunne prodde def å sende til oss i front. Dette endret mye for PMS og det var tydelig at det var en konto i PMS som skulle få kjenne på trykket i nord.
Sondre som de fleste vet hvem er, spilte på PMS under nicket trustie. Han lå plassert nord og hadde front mot tidligere HOl spillere som nå hadde blitt KoD spillere. Første aksjonen vi kjørte på i nord var mot akkurat trustie. Det var en suksess og Morten tok flere byer av trustie.

I sør var det Spoonman og Heskey som var drivkraften, og sammen med veteranene Vallhall, Vigdis og toggie hadde KoD stålkontroll i sør. Jeg satt selv på spoonman og hadde front mot Houdini2016, Varanoir08 og Skyline på dette tidspunktet. Den første som fikk kjenne kjøret av oss var Skyline. Vi kjørte på de sammen med andre spillere i sør og det endte opp med at PMS innadlet byene som var igjen. Dette gjorde at Houdini2016 plutselig fikk veldig mange flere byer. Vi kunne ha kjørt på han siden han nettopp hadde fått ca. 30% flere byer, men vi valgte å kjøre på Varanir08 sammen med Heksey estede.
Det var tydelig at det var litt frustrasjon på denne kontoen etter at dualen til Svein Erik hadde fucka det opp litt. Kontoen mista mange byer i front og Djinn adlet resten av front byene hans.
Så nå var det Houdini2016 og Djinn jeg og resten av the spoonies hadde front mot. Djinn adlet seg stadig flere frontbyer. Og han gikk faktisk så langt at han adla en gråby midt inne i clustret vårt og boosta den med 3000 premium poeng. Vi ble ganske så forbanna når vi så dette, siden dette gjorde at vi måtte stacke 3-4 byer til som egentlig lå i safesonen vår. Skal sies at Magnar fikk høre det på Off forum for støntet sitt.
I core derimot så det litt annerledes ut. PMS hadde mange gode kontoer i core som regelrett knuste to kontoer i KoD tidlig i midgame. Hexx, The Mountain og DONslask var vel de som sto bak fallet av Torkilds Disipler og at Superman mista mange byer.

Det tok en stund men etterhvert så begynte Hexx og co å kjøre på skikkelig på Superman. Superman som ble eid av Dani og Mads som er kjent som en super duo fra tidligere verdener fikk virkelig kjørt seg. De hadde max uflaks med timingen, Dani hadde nettopp fått seg ny jobb og dette svekket aktiviteten dems betraktelig når nuksa og adels toga strømmet inn jevnlig.
Skal ikke legge skjul på at det ble mye kontovakt sitting på Superman i en uke, uten at det hjalp noe særlig. Superman kontoen var helt mørbanket i en lengre periode og da sier det seg selv at kontoen mista mange byer når man ikke har nok deff til å stacke opp flere byer og når man har såpass gode fiender vegg i vegg.
Samtidig drev DONslask og nuka Torkilds Dispiler som en gal. Byene til Torkilds Dispiler var bra stacket men det hjalp ikke når slasken kjørte på med alle nuksa sine. Vår selveste lord Jan gjorde alt han kunne for å prøve å redde en frontpreget konto, men det hjalp dessverre lite når man møter en såpass stor overmakt og det er ikke er mer deff tilgjengelig. Ble også en del kontositting på denne kontoen gjennom verdenen siden den lå i front helt fra første sekund. Johan på Jks66 måtte ofre å male huset å døgne i 36 timer for å redde kontoen tidligere på verdene. Dette sier litt om hvor høy moralen var i KoD. Menneskene i KoD var villige til å ofre alt for hverandre, og det hjalp utrolig mye i krigen mot overmakten PMS.
Pga tapet av så mange byer var det PMS som hadde overtaket i core, men her stoppet det. Nå møtte PMS på en vegg som var så kraftig at jeg tror veldig få spillere på .no hadde greid å trengt seg gjennom.
I Nord hadde vi ekans. som tok opp mye av fronten og lå på offensiven mot trustie og co. I core kom plutselig Christian/Fsensitivity i front og i sør lå Spoonman og Heskey i front. Dette betydde at det nærmest ble slutt med fiende adlingen for PMS en stund. KoD hadde nå sine 4 bærebjelker som jeg liker å kalle de i front, mens PMS hadde sine største kontoer (Djinn, DONslask, Eru Iluvatar) bak frontlinjen. DONslask kom derimot til front etterhvert og etablerte seg fryktelig kjapt. Djinn kom som sagt i front mot Spoonman i sør og etablerte seg der. Eru Iluvatar derimot hold plasseringen sin og fokuserte på farming og å vokse så fort som mulig på motsatt side av verdenen som KoD.

Etterhvert som krigingen fortsatte gikk det ikke noe bedre for Sondre og co på trustie i nord når Morten og resten av spillerne i nord satte inn støtet nok en gang. Sondre kicket alle dualene sine og forlot kontoen selv. Peter kom inn sammen med en som het Magnus. Uansett så hjalp det ikke å skifte navn til klark cent. Kontoen ble knust og mista mer eller mindre alle byene til KoD. Djinn greide derimot å snappe opp noen byer så han fikk en liten front i nord også.

Det tok faktisk ganske lenge før en side begynte å se ut som en vinnende side. DONslask hadde kommet seg i front og nuket ned alt han så. Etterhvert så han at det var en konto som het Spoonman og tenkte tydeligvis at byene hans var fine og ha.
Nå kom vi muligens inn i KoD sin verste periode gjennom hele v22.

Det var to-tre uker igjen av sommerferien og flere av bærebjelkene til KoD var på ferie disse ukene.
Det var på Spoonman det ble mest krise. Martin var på hytta og var borte i 2 uker og jeg var på ferie. Alt gikk helt greit, Thomas planla en aksjon mot Djinn som Jokke og Kristian skulle utføre. Det var starten på ett rent H*****. Når Thomas logga på igjen på formiddagen en gang dagen etter var det flere hundre inc å ingen hadde vært online siden han logga av klokka 4 om natta. Da koka det over for Thomas. Han ble så forbanna at han slutta med en gang og kjefta og styret i skypechattene. Martin hadde ikke nett på hytta og jeg satt med elendig mobilnett og fulgte med på skypesamtalen på telefonen. Kristian slutta kort tid etter dette og har ikke hørt noe fra siden det.
Dermed lå alt på Jokke sine skuldre, men selv ikke Jokke kunne være oppe i 40-50 timer i strekk. Så dermed måtte Niko på Azor Ahai trå til. Den natten satt Niko kv for 75% av frontlinjen til KoD, og PMS kjørte på. Jeg kom omsider hjem igjen noen dager senere og kontoen var helt knust. Men det var fortsatt ikke over, de kjørte på som tidligere og vi ble nuket ned flere ganger om dag. Vi hadde så og si null tropper men vi greide å snipe og readle nok til at vi ikke mista alt for mange byer, og kom oss unna med ett nødskrik. Jeg er ganske sikker på at om PMS hadde fortsatt med det presset i 1-2 uker til hadde de kanskje adlet ned mye av Spoonman. 3 dager etter jeg kom hjem kom Martin hjem til en helt ødelagt konto. Smie i 5-15 i flere byer, mur i 0-10 på alle byer som ikke var stacket og mer eller mindre 0 defftropper og noen få småe nukes igjen.

DONslask roa seg ned etterhvert siden Martin snipa såsi absolutt alle toga og vi fikk tid til å bygge oss opp igjen etter ei uke med mye kaos og mange timer bak skjermen for enkelte.
Etterhvert som tiden gikk mista PMS flere nøkkelspillere. Først slutta Hexx deretter gikk Eru Iluvatar og Vaffelmann over til KoD og samme dag slutta DONslask.

Nok en gang beviser vi at vi er The Kings Of Drama og det hjalp oss med å sette den siste spikeren i kista.
At Eru Iluvatar og Vaffelmann gikk over til KoD kom som en overraskelse for de fleste. Medlemmene i KoD visste til og med ikke om dette, siden vi ikke kunne risikere at det ble røpet.
Ledelsen i KoD hadde planlagt sammen med spillerne på Eru Iluvatar lenge om en overgang. Denne overgangen skulle egentlig skje like før skolestart, men det ble stadig utsatt og vi i ledelsen i KoD begynte nesten å bli litt bekymret for om de lurte oss. Men vi valgte å stole på de og la de utsette overgangen siden de hadde relativt ok grunner til det.
Rett før overgangen ble det litt kaos og kluss og Vaffelmann ble også med, dette var ikke en del av langtidsplanen men dette var med å satte den siste spikeren i kista for alt håp til PMS.

Etter dette så var det egentlig ganske enveiskjøring fra KoD sin side. Abel95 ga seg riktignok ikke med det første og fikk en del ODD for jobben sin. Bort ifra det så var det egentlig lite motstand å møte på. Magnar på Djinn sa han skulle fortsette fighten men det så vi ikke noe av etter at vi avslo tilbudet til Djinn og Abel95 om at de skulle få komme over til KoD.


Noen ord om vinnerne



1. Eru Iluvatar

Ja, hvor skal jeg starte? Er jo så ufattelig mange som har vært innom her at de kunne hatt en egen stamme. Får vel starte med det som kommer først i alfabetet da, og det er Adrian. Selv kjenner jeg ikke Adrian noe spess godt, men siden Eru Iluvatar ikke ville gå over til KoD før Adrian var hjemme fra ferie så tolker jeg det som at han var en viktig person for de. Andy er nestemann, ahn er kjent som en dyktig deffansiv spiller. Fikk ikke mye bruk for det denne gangen, men har hjulpet til en del likevel vil jeg påstå. Joakim a.k.a Jato Link kom inn på slutten, og var vel han som var mest aktiv på slutten også. En spiller alle vil ha i stammen sin, skal innrømme at jeg savner sommerdagene med daglige gåter i skypechatten og mye diskusjoner. Også har vi Mo & Moa. Kom også inn på slutten 2 uker før Eru kom til KoD. Hadde dog planlagt å merge allerede 2 mnd før de gikk over så kan ikke klandre de for den sene overgangen. Kjellis er vel den egentlige eier av kontoen elr? I så fall fikk jeg et inntrykk av at han var veldig innaktiv på slutten, men at det var han som var aktiv i start up. De måtte jo seff ha med en Amerikaner også, så Kate var også med, vet ikke mye om h*n. Skattum tror jeg spilte her… Henrik va vel også her etter at Liquaditor kontoen gikk i dass, aktiviteten er dog en helt annen sak. Håper ikke jeg har glemt noen nå.

2. ekans.

Her har vi da Morten. En suveren spiller som jeg er så himla glad for at ble med i KoD. Herregud for en fyr! En spiller som bruker en taktikk hvor han slapper av i en lag periode og bygger seg opp, og plutselig slår han noe så inn i granskauen til. Dette fikk mange PMS spillere i nord kjenne, dog spesielt Sondre og co. Morten er en erfaren spiller som virkelig elsker TW og har vært i toppen hele verdenen.

3. Heskey

En konto med veldig mye skillz som alle fryktet. Sindre, Kjetil og Håkon satt her og brøytet gjennom alt og alle. I starten var det vel Sindre som var mest aktiv, men etter hvert så forsvant han helt og det ble da kjetil og Håkon som styret det meste. Pløyet gjennom alt og alle helt i sør og har vært med i toppen hele veien fra de kom inn i KoD.

4. Spoonman

jeg vil gi en takk til Martin, Thomas og Jokke for en utrolig innsats sammen med meg på spoonman kontoen. Martin var med hele veien og er en av de jeg har spilt mest tw med. Digger å spille med deg, og er helt sikker på at vi kommer til å spille mer sammen senere. Fikk navnet ¨snipe kongen¨ etter denne verden, noe som ikke har kommet av seg selv. Thomas er en super fyr som digger fisk. Har en stå på vilje som er helt ut av det blå. Når du først spiller så er det 110%, og derfor digger jeg å spille med deg. Har spilt mye med deg fra før også, og kommer helt sikkert til å spille mer sammen i fremtiden. Jokke kjente jeg faktisk ikke noe særlig før v22. Men du har imponert meg veldig og du hjalp kontoen mye i mid game når det sto på som verst. Er virkelig glad for at Martin fikk deg inn på kontoen.
Spoonman topper krigsstatikken på v22 med den eneste kontoen som har adlet over 100 fiendebyer. Dette vitner til en frontkonto som har kriget mest av alle på verden 22, og det er ikke tilfeldig at det er denne kontoen som har adlet flest fiende byer og har høyest OD, ODD og OD. Alle på spoonman(inkludert meg selv ofc) er suverene spillere. Og sammen så ble vi ganske uslåelige vil jeg si.

5. Vaffelmann

Den kontoen jeg kanskje vet minst om siden de kom inn så sent på verdenen. Vet uansett at Simen og Thor Henrik spiller her og chillet for det meste i nord. Farmet mye og ikke så mye kriging på denne kontoen. Var med å satte den siste spikeren i kista når de skifta side fra PMS til KoD sammen med Eru Iluvatar.

6. Vallhall

Vallhall er en spiller jeg forbinder til J.F.F og det er ikke så veldig bra egentlig. Men han har imponert meg veldig positivt og bevist at han er en utholden spiller som ikke slutter å krige før det er over. Det har brakt han høyt oppe på ranklisten når de andre dabbet av når krigen sluttet.

7. Diggoefkr123

Kristoffer og Sindre spilte her. Begge var nye spillere for min del, de vokste utrolig kjapt og det la Thomas merke til. Vi bestemte oss for å gi de en sjanse og de fortsatte med den gode veksten. Når de kom inn i skypechatten fant vi ut at Kristoffer var en av den typen som har sansen for ¨ebola og mener at han selv smitter andre med aids¨. Så ja, en litt spesiell type etter min mening. Sindre var vel den mer smarte fyren fikk jeg inntrykk av. Fant løsningen på noen av gåtene til Joakim som ingen andre greide.

8. Vigdis

En veteran fra verden 3. Litt mindre verden denne gangen enn verden 3, men greier å adle seg til en god plassering likevel. Dette er en konto som har vært lite i front og kriget ganske lite egentlig. Adla vel noen fiendebyer i sør på slutten når PMS hadde gitt opp. Kjenner selv ikke Vigdis noe særlig godt pga at hun ikke var sktiv i skypechatten, men uten tvil en kvinne som vet hva hun gjør innenfor TW. Og ikke minst en skikkelig seig spiller som ikke gir seg med det første.

9. Fsensitivity

Jeg vil først og fremst takke Christian for jobben han har lagt ned for stammens beste. Christian er uten tvil den som har ofra mest for KoD både IG og IRL. Dabbet av på slutten når PMS ikke lengre var en trussel, men var der når vi trengte deg som mest. Du er en av de beste lederne jeg noen gang har spilt med på .no!
Jeg vet såpass mye at jeg vil si at uten Christian så hadde ikke KoD vunnet v22. Det er selvfølgelig mage faktorer inn i bildet, men Christian er hovedgrunnen til at KoD ble en suksess og ikke en fiasko. En super ledertype som avslutter TW karrieren sin på best mulig måte. Lykke til videre Christian!
Skal ikke glemme Stian a.k.a NonStopelig eller. Hjalp til med en del sniping både for seg selv på Fsensitivity og for andre i stammen. Hjalp også til en del i ledelsen i KoD. Hadde ett fint excel prosjekt på gang, men ble dessverre ikke noe ut av det. William var vel litt innom etter hvert også siden christain var opptatt med å flytte. William er en super fyr som tidligere var lederen i NeW, en spiller som er sugen på å lære mer om TW og som har mye vilje til å få til mye.

10. Superman

Så har vi superhelten vår da. Fikk spørsmål fra Mads om jeg ville joine en premade han skulle lage noen måneder før verden 22 starta, takket nei siden jeg ikke hadde noen planer om å spille verden 22 siden jeg nettopp var ferdig på verden 20. (ble ikke noe av det) Mads og Dani gikk ganske kjapt over til KoD og når jeg starta på så ble det så vi kom i samme stamme likevel. Mads og Dani ble kjent for sine gode farming skillz hvor de hang med DR og tok en del DR tidlig i spillet likevel om 1. plassen hadde mye mye mer poeng enn de, og ikke lå midt inne i core som de gjorde. En konto som har ligget i front helt siden serverstart og reist seg igjen etter å nesten ha blitt adlet ned av PMS. Are kom vel inn etterhvert også og hjalp kontoen en del på vei tilbake fra ruiner. Imponerende at denne kontoen kom seg inne på topp 10 igjen. Er derrimot ikke overrasket, Dani, Are og Mads er noen veldig gode spillere som har mye erfaring.

11. toggie

Enda en J.F.F spiller, og nok en veteran. Har vært med i gamet lenge og har spilt med og mot han flere ganger. En solid spiller som nok en gang viser at J.F.F. ikke bare var bullshit før i tiden. Lå plasser ganske langt sør mellom/bak Spoonman og Heskey sammen med Vallhall og hjalp oss på Spoonman med mye deff når det trengtes. Adla også noen viktige fiendebyer som hjalp situasjonene i sør betraktelig. En finfin lagspiller å ha med!

12. Jks66

Det er spillere som Johan alle stammeledere drømmer om å ha med i stammen sin. En lagspiller av ypperste kvalitet, som setter sine stammemedlemmer foran seg selv. Ofra å male huset sitt for å sitte kontovakt til en front konto når ingen andre meldte seg, en utrolig spiller. Kontoen Jks66 lå vel i core litt ba fronten, men adla seg fram i front på slutten. Dette har ikke vært en front preget konto, men Johan har som sagt hjulpet til mye i fronten likevel. Har ikke spilt med Johan før, men nå har jeg virkelig lyst til å spille mer med deg. Håper vi kan spille sammen i fremtiden.

13. Nerder av Stål

NAS som vi kaller de består vel av Ken og Ørjan. To spillere som alltid har bidratt med aktivitet i skypechatten og hjulpet til en del med deff til front. Ikke en konto som har vært noe særlig i front, men vi tok de inn for å skaffe oss en større safe sone så kan ikke forvente noe mer egentlig. Adla seg litt til front mot slutten da, så lite pluss i boka for det. Ellers to herlige personer som begge mener de er de beste i KoD (noe som kan diskuteres).

14. Sunnyewe

Vet ikke mye til denne kontoen bortsett fra at Fabian spiller her og har vært aktiv i skypchatten hele veien og adla seg lengt opp på rankingen etter krigen var over. Nok en konto som har hjulpet til med det deffensive og har hatt en stå på vilje som har brak han på topp 15. Veldig bra prestasjon som jeg er sikker på spilleren selv er fornøyd med.

15. IlIl

En konto som lå bak i starten, men det har bare gått en vei fra start og det er oppover. Havnet til slutt på en god 15. plass. Lå i safe sonen og var en av de store i NeW til han gikk over til KoD.

16. Legend786

Enda en konto som var i NeW men som tok steget opp til KoD etter hvert. Har ikke utmerket seg noe særlig i krigen, men har tatt noen byer. Nok en støttespiller som ofra mye av tiden sin til å prodde deff tropper til fronten.

17. Legacy

Enda en konto som ble tatt inn for å styrke safesonen. Hadde mye deff stående til frontlinjen og vokste fint hele veien i safe sonene bak Fsensitivity.

18. master knight

Knutern er en skikkelig humør preget fyr som alltid er glad. God fyr å ha i stammen, samarbeidet godt med ekans. I nord og hadde en relativt vanskelig front med tanke på belligenhet. Men ble ikke så vanskelig likevel når motstanden ikke var all verden i nord.

19. Azor Ahai

Dette er en konto som fikk en veldig treig start. Verden var allerede i mid game når Niko startet her. Startet samtidig som Jokke kom inn på spoonman, og da hadde vel spoonman ca 200k poeng. Fikk med seg Sigmund fra Torkilds Disipler og vokste som en gal. Satt mye kontovakt for front kontoene, så dette var en viktig hjelperytter i krigen.

20. R3borns

En konto som var viktig for KoD i starten men ble mer nøytral jo lengre ut i verden vi kom. Fikk ett lite utbrudd mot Jan i skypechatten som skapte litt/en del problemer med at han trakk stacksa som sto i Torkilds Dispiler som gjorde at slasken fikk nuka ned byene. Er forståelig at han reagerte, men trenger ikke gå mer inn på det. Absolutt en god spiller, som har hjulpet KoD til å vinne.

21. elamned

Enda en litt anonym NeW spiller som lå bak i safesonen.

22. WhachAttack

En NeW konto som kom seg litt i front etter hvert. Lå ellers trygt plassert bak Spoonman og hjalp til med deff der.

23. Grand Poobah

Her har vi da Kristian/nuppe. En spiller mer utrolig mye erfaring, men grunnet at han ikke er av de aller mest aktive ligger han så langt nede. Kristian er en veteran og en person som virkelig vet hva han driver med. Ledet NeW etter hvert og har vist seg å være en spiller flere fra NeW ser opp til. Har selv spilt med Kristian tidligere så vet at han er en klasse spiller når han først spiller.

24. gullungen95

Her har vi da HAB. Bodde i Australia under hele verden 22 så hjalp til med natt kv til front kontoene. Er vel ellers en av de kontoene som fikk minst motstand, men som sagt så hjalp han til en del med natt kv’s.

25. NyStjerne

Veldig anonym spiller som egentlig gjorde veldig lite. Hjalp dog Fsensitivity en del i starten og deffet fronten.



Takkeliste til andre


Magnar

Vil takke Magnar på Djinn for å lede og sette sammen PMS. En god spiller som liker å slenge med leppa. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har helt sansen for deg med tanke på alt du har gjort og skrevet gjennom verden 22, men det er no så. Ellers en god spiller med mye skillz.

Jan

Vil takke ¨lord Jan¨ for flere uforglemmelige øyeblikk. En rå person som du må oppleve å spille med for å skjønne hvor rå han faktisk er. Er dog ikke alle som kommer overens med han og da blir det fort stygt.

Sander

Sander satt på Houdini2016 og hadde front mot oss. En litt spesiell type som mener det var feigt at vi angrep han siden han ikke agrep oss (WTF). Anyway en dude greide å hacke kontoen på en eller annen grunn og fucka opp kontoen til Sander. Vet ikke hvor mye det egentlig hadde å si, men ifølge Sander hadde det alt og si og han ble derfor ganske mad. Jeg er ganske sikker på at Houdini2016/ Jeg elsker KoD 2016 hadde blitt knust uansett så synd det ble slik.

Vegard

Takk for at du samlet så mange gode spillere i starten så vi kunne stjele de, skal sies at vi har ledd ganske mye av hvor sur du ble. Jeg har uansett fortsatt respekt for deg og vet at du er en skikkelig god spiller, men ting gikk ikke din vei på v22 dessverre.

DONslask

Takk for at du ga deg når du absolutt ikke burde ha gitt deg, gjorde det fryktelig mye enklere for oss å vinne.

Hexx

En konto med gode offensive takter, så ble ganske fornøyd når jeg fikk vite at han slutta rett før sommerferien ble over. Så takk for det!

Jeg takke alle i PMS for å gi oss ordentlig motstand lenge. Var gøy å spille mot dere, og måtte dere håpe på andre resultater i fremtiden.


Helt til slutt vil jeg igjen takke alle i KoD for en super opplevelse. Håper at dere alle fortsetter med TW og at vi møtes igjen senere. Takk for nå!

-Markus
 
Sist redigert av en moderator:

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Flott liste, dog skuffet over at du ikke nevnte meg når det var snakk om oppstartfasen av KoD, jeg som luftet tanken først til christian, jeg som spredde ordet og sammen med christian velgte ut hvem som skulle være med, tok også av meg alt diplomatisk ansvar om jeg husker rett og jobbet hardt med rekruteringer. Men uansett, flott liste!
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Flott liste, dog skuffet over at du ikke nevnte meg når det var snakk om oppstartfasen av KoD, jeg som luftet tanken først til christian, jeg som spredde ordet og sammen med christian velgte ut hvem som skulle være med, tok også av meg alt diplomatisk ansvar om jeg husker rett og jobbet hardt med rekruteringer. Men uansett, flott liste!

Ahh sorry for det Thomas, skal redigere det inn.
 

DeletedUser

Guest
Hadde ikke forventet at noen ville orke å skrive så mye! Hææærlig, Markus! (clapping)

Kan bekrefte at Thomas og Christian var de som tok mest initiativ til å stikke av med medlemmene fra Boo og danne KoD. Jeg var alltid den snille av oss, mens de var mer opptatt av å lage mest mulig helvete :Surprised: Alt gikk vel egentlig ikke helt etter planen når vi gikk ut av Boo. Vi skulle liksom prøve å komme på god fot med så mange stammer som mulig, men en uke etter at vi dannet KoD, så var det nesten kun røde prikker på kartet. Vi måtte gjennomføre drastiske tiltak, som å danne NeW og rekruttere spillere fra i hvert fall 5-6 stammer fra den såkalte "Unionen", som var ute etter å knuse oss (rofl)

En annen viktig ting å påpeke er at jeg ikke var på hytta når Jokke og Niko måtte passe på at kontoen ikke gikk ad undas, men langt oppe på Hardangervidda :forvirra: Kan bekrefte at det var kaotiske tilstander på særlig Spoon-kontoen når jeg kom hjem den helgen :forvirra: Tror faktisk også jeg presterte å miste en by til DON da eller var det før jeg reiste? Var i hvert fall flaut...
 

Destructere

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Fantastisk oppsummering! Grønt rykte her :)

Men for å rette på en ting;

Det var tydelig at det var litt frustrasjon på denne kontoen etter at dualen til Svein Erik hadde fucka det opp litt. Kontoen mista mange byer i front og Djinn adlet resten av front byene hans.

Ikke noe spesielt som ble fucka av hverken meg eller Svein foruten om 1 tog jeg sendte uten en pre-nuke og et "dårlig planlagt angrep" fra Svein. Problemet vårt var at begge 2 jobber offshore og hadde på denne tiden samme turnus noe som gjorde kontoen meget innaktiv for en lengre periode og dette tok så og si knekken for vår del.

Ellers, som sagt, fantastisk oppsummering! :)
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Dope liste men en ting å minne på: Mo og moa kom inn i eru accen 2uka før vi gikk te kod. (giggle)

Dope liste som sagt. Beste hittil
 

Holycrapintheair

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
15
Bare en ting jeg vil si som jeg ikke skjønner hvorfor folk ikke fikk med seg, men unionen hadde ALDRI som mål å gå mot KoD. Den ble laget for å ta PMS og det var det de prøvde på. De ville også skaffe allianse med KoD, men det som skjedde var at KoD adla byen til lederen i gættah(eller noe sånt) og han var også en av de som starta unionen, så da fikk unionen aldri lage alliansen med KoD som de ville fordi han var sterk imot det. Etterpå sa han ifra at stammen hans skulle krige mot dere, men det var ingen andre i unionen med på, det var bare gættah som var mot KoD.
 

DeletedUser

Guest
Unionen hadde aldri som mål å gå i mot KoD? Whaat? :confused: Det er mulig at da unionen først ble dannet at PMS var målet, men PMS fikk i hvert fall så godt som ingen angrep mot seg i forhold til det vi fikk.
 

Destructere

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Og Unionen fikk nesten ikke (alvorlige, om du kan kalle det) angrep heller på seg fra PMS kontra hva de fikk av KoD så her gikk det begge veier. Noen få spillere ødela samarbeidet totalt :p
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Vi ødla kanskje mye for ett samarbeid med unionen og oss, men da var også situasjonen den at alle byene som vi kunne var medlem av unionen, eller iallefall for mange, og da var det vanskelig for oss og ikke gå imot fra noen i unionen, så det er nok vår egen feil. MEN hadde Unionen faktisk gjort noe som helst for å gå imot PMS hadde nok ikke vi gjort noe mot dere, og da ble det som det ble.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Veldig flott sammendrag, ser du har fått med deg mye fra heskey :eek:

Anyways, liker at folk tar seg tid til å lage slike sammendrag når en verden er ferdig. Et veldig godt tilskudd som bør ligge sammen med Hall Of Fame egentlig :) For andre spillere å lese hvordan folket vant (Fremtidens generasjon) Heheh.

Ellers supert gjort!
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
heskey var neppe helt i toppen hele veien. Var sisteplass i stammen når jeg joina og hadde et par uker latestart :rolleyes:
 
Topp