Dagens hendelser på verden 13

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå er det vel strengt tatt ikke hacking det er snakk om. Da det ville involvert å komme seg inn på våre servere, og dekryptere passord (som ikke kan dekrypteres). Så litt uheldig ordbruk her, og dette grenser vel for øvrig også til diskusjon om regelbrudd. Så vi lar det ligge herfra.
 

DeletedUser

Guest
Det er i grunn litt håpløst å påstå at vi gjør dette for å fremstå som "good-guys", at folk lar vi få "tvilen" til gode høres vel heller ikke helt overbevisende ut.

Igår var vi like overrasket som alle andre når Blomst ble oppløst, og det tok en del timer til vi hadde fått tak i all informasjonen - og likevel sitter vi nok fortsatt med en følelse av at ikke alt er kommet på bordet.

Det føles som om folk klandrer Deceit som stamme for det som har skjedd, noe jeg vil påstå er litt feil fremstilt. Ja, som stamme er det forventet at vi klarer å "lære opp" spillere til å spille med forholdsvis gode verdier og intensjoner. Der har vi muligens feilet med dette medlemmet. Men det er ganske vanskelig å få med seg hva som skjer bak kulissene til hvert enkelt medlem, vi har tross alt 34 medlemmer - med flere duals på mange av kontoene.

Dette ble gjort av et enkelt medlem, som nå er kicket fra kontoen. Spørs om ikke handlingene skjedde uten refleksjoner rundt sine handlinger, og mulige konsekvenser.
Med dette i tankene så ligger det tross alt ikke så stort ansvar på Deceit, vi kunne peiset på mange av medlemmene til Blomst uten at det hadde vært direkte feil. Men tankene var at vi heller vil møte Blomst på en ærlig måte, og et ønske om å fronte det at vi ikke støtter hacking.

Vi ønsker heller ikke at enkeltmedlem skal ødelegge for ryktet til Deceit, ved å tilby fred i en uke viser vi at vi ikke støtter så skitne virkemidler. At vi ønsker at rykte vårt skal være rent, betyr ikke at vi ønsker å fremstå som "good-guys". Jeg mener at off.forum er en fin plattform å vise at man ikke støtter det som har skjedd, litt overrasket hvis noen mener noe annet.


PS: At man klager på at medlemmene våre blir informert først er helt håpløst, vi ønsket å stoppe angrepene før vi informerte motparten. Hva gjelder at motparten ikke ble informert via PM skal jeg ikke legge meg så mye opp i, da jeg ikke vet om det er tilfellet eller ikke.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Så det var ikke på sin plass å spørre motparten om de ville godta en IAP før "avtalen" ble offentligjort?
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Så det var ikke på sin plass å spørre motparten om de ville godta en IAP før "avtalen" ble offentligjort?

Nå ligger det jo på bordet. Hva som er gjort, er gjort. Du har valget, godta en iap eller kjøre på. Syns det er fint gjort av Deceit, jeg :).
 

DeletedUser

Guest
Syntes selv at det er modig og forbilledlig gjort av Deceit å gå ut så profesjonelt som de gjør. Skjønner allikevel ikke hvordan 'småbarn' ikke klarer å se fornuften i det. Greit nok, du burde kanskje ha blitt informert; men legg det bak deg. Du er informert nå. Se heller på det positive enn å banke i bordet med det negative.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så profesjonelt som de gjør? (rofl)

Ettersom Deceit valgte å komme med forslaget på forum kan vel du for en gangs skyld være litt seriøs selv å svare dem på forumet? :) Jeg kan ikke se noe galt i å ta det på forum selvom jeg hadde foretrukket å ta det over PM, men alle har sin idé om hva de foretrekker.

Synes også det er voksent gjort av Deceit og er forsåvidt helt enig med hva -Sondre- skriver.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Yep, fordi det er latterlig? Vi har aldri akseptert noen IAP, så hvor de får det til at vi skal ha IAP med de til mandag er jo dermed et mysterium.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Yep, fordi det er latterlig? Vi har aldri akseptert noen IAP, så hvor de får det til at vi skal ha IAP med de til mandag er jo dermed et mysterium.

Kanskje IAP´en ikke er gjensidig? Kanskje Deceit på tross av at dere kan angripe tilbake ønsker å vise avstand til hendelsene at de inngår en IAP med dere på en måte som binder kun Deceit i tidsrommet å ikke dere? Hvorfor må det være latterlig at Deceit forteller oss andre at de tar avstand fra handlingene vet å ikke angripe dere? Jeg kan ikke skjønne hvorfor du synes det er latterlig?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
På grunnlag av overnevnte har vi i ledelsen diskutert hvordan vi som stamme skal forholde oss til dette. Vi har blitt enige om å sette opp en IAP med Blomst av øyeblikkelig virkning. Denne vil vare fram til mandag 29/4 klokken 07.00

Pga. at det er en IAP.
 

NyStjerne

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12
Blomst har tydelivis ristet av seg "sjokket" og muligheten til en fortsatt IAP, siden dem allerede er i gang med å angripe igjen.
ALT er nå tilbake til normalen!
 

DeletedUser

Guest
Zippyboy! :)
Det var et tilbud fra Ole. Du trenger ikke å komme med dumme/slemme kommentarer og dumme spørsmål etter at du har "takket" nei.
Selvsagt burde han ha tatt det over PM men slik blei det bare ikke. Enkelt å være etterpåklok.
 
Topp