Daggerheart, =D='s hjerte

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hva er din tw-historie?
V1 på tribalwars.no er min første erfaring med spillet. Jeg snublet over TW ved en tilfeldighet og opprettet kontoen min ca 2 uker etter at den norske serveren ble åpnet i februar 2008. Skjønte raskt at dette spillet var midt i blinken for meg. Et slikt spill hadde jeg lett lenge etter! TW er interessant strategisk, har et bra stammekonsept, er krevende diplomatisk + mye mer. Siden jeg var helt ny i TW tok det sin tid å lære seg flere av de viktigste "nøkkel" detaljene i spillet. Spillere med lang TW erfaring har nok en betydelig fordel.
I slutten av februar startet jeg stammen Trade Union og avanserte jevnt og trutt oppover rankinglistene. Min medpartner imperium", med mye erfaring fra Travian, var en verdifull støtte den første tiden. Jeg analyserte maktblokkene og bestemte meg etter hvert for at Core var en naturlig hovedmotstander. Det gikk dårlig NoVi (den nest største stammen) og jeg etablerte ganske raskt en dialog med flere av de beste spillerne der, samt stammelederne i alle nabostammene som sloss mot Core. Vi skiftet navn til det mer fengende "Dolkene" og ikke lenge etterpå startet flere fusjoner. Bunnpris og Kozas fra NoVi gikk inn i =D= og ble co-hertuger med meg. Flere NoVi medlemmer fulgte etter. Kjernen i stammen "KH" gikk inn i =D=. Til slutt ble alle(?) de gjenværende polakkene og et par svensker også med i =D=. Den beste av disse, Canza, ble den siste av de fire co-hertugene i Dolkene.
I midten av mai inntok jeg første plassen på rankinglisten i V1, og holdt den i vel i overkant av en uke. Jeg ble den første spilleren med 50 byer i V1, og lå lenge på andre plass i angrepsrankingen. Dolkene ble etter hvert den nest største stammen, og vi bet fra oss imot Core så godt vi kunne. Mange spillere hadde lyst til å bli med =D=, og vi startet derfor flere akademi-/sidestammer. På det meste 5 stk! I ettertid angrer jeg på dette antallet, men det var likevel en interessant erfaring. Dolkene Sør, =DS=, klarte seg imidlertid bedre enn de andre og var med til slutten av Dolkene "epoken".
Jeg falt et par hakk ned på rankinglisten i siste del av Mai etter at jeg ofret store mengder av angreps-/farmestyrkene mine for å prøve å slå Brann2006 ut av K54. Mistet med dette en god del momentum, noe som ble forsterket av at kampen om farmene "mine" ble større, samt at jeg spilte mindre pga en del real life problemer.
Sommeren slo inn for fullt i juni, og mange av medlemmene i =D= sluttet eller ble tilnærmet inaktive. Jeg kom til den konklusjonen at min real life situasjon ikke kunne kombineres med spilling på topp-nivå og slettet kontoen min i starten av juli. Ikke lenge etterpå opphørte =D= og =DS= å eksistere. Sånn er livet :) Takk til alle som var med i stammen vår!

Hvor mye tid brukte du på TW?
Jeg brukte relativt mye tid på TW, minst 35 t/uka i gjennomsnitt fra mars til starten på juni. Så det tok mye av fritiden min. Som leder av en stor stamme ble det mye korrespondanse. Jeg jobber til vanlig som mellomleder ved en helseinstitusjon.

Hva var din spillfilosofi?
Jeg er 38 år og har mange års erfaring fra strategiske pc- og brettspill. Jeg er nok veldig konkurransestyrt og det nå toppen av rankinglisten i TW ble derfor et umotståelig mål. Mistet faktisk litt av gløden for spillet etter at jeg ble nr.1 en periode. TW er et langvarig spill som krever at du er "sulten" i mer enn 4 mnd…
Jeg liker godt stamme-/lagledelse fordi det handler om å finne frem de beste ressursene i hverandre gjennom samarbeid. Når det gjelder spillstilen min vil jeg vel beskrive den som aggressiv, men med vekt på en solid defensiv organisering.

Hvorfor ble Core hovedmotstanderen?
Det var to grunner til dette. 1) Det kunne virke som Core "lekte" med de andre stammene, og siden jeg sluttet velge vanskelighetsgrad "Easy" eller "Normal" for mange år siden, ble kampen mot Core den mest spennende utfordringen. 2) I tillegg var en av de mest profilerte spillerene i stammen, Brann2006, litt arrogant mot meg i de første meldingene vi vekslet. Og hvem liker småarrogante bergensere?? :p

Du var hovedmannen bak =D=, og fikk samlet et hopetall av stammer imot Core, hvordan greide du dette?
Jeg kontaktet lederne, diplomatene og de største medlemmene i alle de potensielle anti-Corestammene og jobbet målrettet for å mobilisere et samarbeid. Jeg fylte nok et vakuum her, siden ledergruppa i den nest største stammen i V1 (NoVi) på den tiden, viste store svakhetstegn.
For å få tillit hos andre hjelper det mye å fremstå som troverdig (ærlig, idealistisk og med karakter) og kompetent. Jeg tror nok at jeg viste mange av disse kvalitetene, og vant tillit hos mange, både gjennom diplomatiet jeg førte og det jeg viste strategisk på slagmarken. Jeg hadde en god dialog med Bunnpris og Kozas i NoVi, og da de ble med i Dolkene som co-hertuger, ble lettere å få med de andre også. Det ble en slags dominoeffekt.

Overrasket det deg at folk var så utrolig lette å manipulere?
For mange er nok ordet "manipulere" negativt ladet. Manipulering betyr vel egentlig det samme som påvirkning, ikke sant? Core angrep litt for mange spillere og stammer i starten av V1, og det var ikke akkurat vanskelig å "påvirke" andre spillere til å stå sammen under et felles banner mot dem. Jeg mener å ha holdt de avtalene jeg inngikk med andre, og jeg føler nå i ettertid at ingen ble spesielt lurt av meg. Får bare beklage ovenfor medlemmene i akademi-/sidestammene som ble skuffet da vi måtte rydde opp i strukturen, og "legge" ned de fleste av dem.

Kan du røpe hemmeligheten bak din ekstreme farming?
Jeg satset stort på å produsere mye lett kavaleri de første månedene. Lett kavaleri er jo klart best til farming, men også svært habile i angrep.

Farmingen min var ekstrem fordi jeg sendte ut single speidere, etter et bestemt mønster, til etter hvert alle grå byer i opp til 1-2 timers rideavstand fra byene mine. Når speiderrapportene tikket inn, brukte jeg et utregningsdokument jeg hadde laget i Excel, og sendte ut nok lett kavaleri til å hente alle ressursene fra hver by. På det meste sendte jeg ut ca 120+ speidere og jeg hadde etterhvert nok styrker til å "støvsuge" alle byene fortløpende! I tillegg erobret jeg nye byer strategisk for å komme til gode farmeområder, samt danne en frontlinje mot Core. Jeg skiftet gradvis over til en struktur med mer konvensjonelle forsvars- og angrepsbyer.

Du og Hedgard hadde en meget omdiskutert krangel, hvorfor oppstod denne og hva er din side av den krangelen?
Er fortsatt lei både diskusjonen og Hedgard :p Kort fortalt så opptrådde Hedgard og IB uryddig ved å ta imot en spiller som Dolkene var i krig med. Hedgard og IB nektet å følge flykningereglen og kaste ut den aktuelle spilleren. I tillegg brukte de våre påfølgende angrep på den aktuelle spilleren som en hovedunnskyldning for å joine Core i krigen mot Dolkene. Jeg respekterer fullt ut at IB valgte side med Core, men Hedgard hostet opp så mye tulliball, flisespikkeri og løgner i forbindelse med denne saken at jeg fortsatt er litt kvalm. I min stamme ville han blitt satt til å pusse toalettene med tannbørsten sin :p
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hva er dine beste minner fra V1?
Først og fremst var det skikkelig gøy å møte så mange likesinnede strategispillere. Ellers vil jeg trekke fram offensivene mot Brann2006 i K54, og sist men ikke minst at jeg var nr.1 en stund + at stammen jeg startet nådde andreplass på ratinglisten.


Hva syntes du generelt om V1?
16 kontinenter hadde vært mer enn nok for den norske verdenen. Dette med bakgrunn i antall aktive spillere i V1. Speedsettingen skulle også vært justert noen hakk. Jeg tror mange gode spillere ble "skremt" da fremtidsutsiktene gikk opp for dem, dvs at det sannsynligvis ville ta år før det hele blir avgjort, og trakk seg derfor ut. Dette skapte en dominoeffekt. Da gode samarbeidspartnere forsvant og stammer måtte legges ned, sluttet enda flere. Det sosiale aspektet i et slikt spill er viktig og ikke alle liker å måtte nyorientere seg hele tiden.
Generelt har TW et utrolig potensialet. Jeg vil poste mine forslag til endringer ved et senere tidspunkt. Både på det norske og det internasjonale forumet.

Hvilke spillere husker du best fra V1 og hva mener du om disse?
imperium: God venn og samarbeidspartner som virkelig fikk meg til å trives den første tiden. Synd at han måtte reise til utlandet og trappe ned på spillingen i starten av april.
Bunnpris: Hyggelig nordlending som bor i Trondheim. Vi har også truffet hverandre på privaten. Heldiggrisen kan spille i arbeidstiden.
Kozas: Erfaren TW spiller som jeg er glad for å ha blitt kjent med. Hyggelig å ha han med i Dolkene.
Bandyboy89: Fin fyr, som stilte lojalt opp for Dolkene.
Canza: Dyktig svenske som sto imot Core på en modig og tøff måte.
Payton: Leder av SFF. Takk for samarbeidet i K54.
Brann2006: Interessant spiller med et stort potensialet. Imponert over mye av det han har gjort. Sliter litt med det diplomatiske, men tar det igjen på handlekraft og utholdenhet.
Grimlock: Står jo respekt av at han sto så sentralt i ledelsen av Core, men han kunne ha spart seg og sammenligne meg med loseren Hegard (måtte dessverre blokkere han in-game for dette :p)
Hedgard: … ingen flere kommentarer :p

Joda, det er sikkert mange flere spillere som burde ha fått en kommentar :)

Er det en mulighet for et aldri så lite sensasjonelt comeback?
Da må jeg nok få meg en jobb som lar seg kombinere bedre med "24h" TW-spilling. "Real life" krever mer tid nå siden jeg ble pappa for første gang i August. TW og V1 vil alltid være i mitt "spill-hjerte", og hvem vet, kanskje møtes vi igjen om noen år? ;-)

Lykke til folkens!
 

DeletedUser

Guest
Digg ! Han var den store og innflytelsesrike spilleren i V1 da jeg startet ! Takk, dette var interessant lesing.
 

DeletedUser

Guest
Ventet lenge på dette!

ENdelig:)

Fantastisk Intervju!
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ai dette er en spiller jeg aldri har kjent til en gang. Herlig å lese litt god historikk fra tw verden da jeg var mindre interessert i hva som skjedde i de store stammene. Og herlig å lese et intervju hvor hverken bol eller glitter blir nevnt ved ett eneste ord - må være det første! Hadde ikke trodd det gikk an :eek:
 

DeletedUser

Guest
Supert å få et intervju med han :)

Han var noe av det så hodt speningen på tw i starten og det var trist du sluttet selv om vi var fiender :)

Også synes jeg det er litt merkelig at ingen som har blitt intervjuet har nevnt meg:(:confused::rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Grimlock: Står jo respekt av at han sto så sentralt i ledelsen av Core, men han kunne ha spart seg og sammenligne meg med loseren Hegard (måtte dessverre blokkere han in-game for dette :p)

For the record, du misforsto meg, Dagger. Jeg sammenlignet deg med Brann, ikke Hedgard :p Men fikk ikke rettet opp denne misforståelse pga... vel, jeg var blokkert, og grenser for hvor langt jeg gadd å strekke meg for å rette det opp ;)

Ellers, kom deg tilbake til spillet!
 

DeletedUser

Guest
Bra intervju!! :D du må komme deg tilbake mister ! ;)
utrolig digg å lese et innlegg hvor ikke holmo har skrevet inn no møl !! øøø.. never mind ;p
 

DeletedUser

Guest
Helt enig med Grimlock og thoret. Kom deg tilbake. Diplomatiten hadde en helt annen dimensjon da du var her. Hadde vært moro å se hva du kunne gjort nå som vi har kommet en god del lenger.
Og forresten, ting tar ikke så mye tid lenger.
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju Brann2006 ! :)
Er det noen som har det exel programmet Daggerheart brukte ? :D
Skulle gjerne ha hatt det :cool:
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju Brann2006 ! :)
Er det noen som har det exel programmet Daggerheart brukte ? :D
Skulle gjerne ha hatt det :cool:

Går fint med bruk av kalkulator også. tror ikke det tar så mye lenger tid hvis du har gjort det et par ganger. Ellers er sikkert det bare brukt målsøkning på excel vil jeg tro.
 

DeletedUser

Guest
Ah, dette intervjuet har jeg ventet lenge på, jeg har mast på Brann om en smakebit osv. men du vet hvor krass han er.

Forøvrig så husker jeg som liten spiller de kampene du hadde med Core på forum, det var veldig morro og inspirerte meg til å bli en forum-loker.
Husker jeg strevde hardt for å få nok poeng til å bli med i et av akademiene til =D=, men desverre, de ble oppløst før jeg kom opp dit.

By-the-way, det var ikke så mye futt i =DS= på slutten, lederne oppførte seg tullete og dumt, hadde nok vært andre boller hvis du hadde vært der ja!

~Lykke til videre
 

DeletedUser

Guest
Takker for Exel programmet Daggerheart ! :)
Et velgjennomført stykke Exel magi vil jeg si Daggerheart ! ;)
 

DeletedUser

Guest
Dagger, programmet er bra det ;)

Husker godt at jeg prøvde å ha god kontakt med deg og komme til =D=, min gode gode venn kom inn. Jeg ville det jeg også, men ble oversett:eek:

Jeg dro da til den andre siden ;D
 
Topp