Dannemann - BOL-general og topp 20spiller

DeletedUser

Guest
Verden 1 har etterhvert fått en skare veldig store spillere. Mange av disse er relativt tause på offentlig forum. Derfor er det vanskelig for dem som ikke spiller i samme stamme som disse spillerne å vite hva de skal synes om dem. Alt man har har å gå på er poeng og rykte. Jeg tenkte at det var på tide at vi alle fikk et bedre innsyn i hvordan en av disse spillerne, Dannemann, er som spiller og person. Han har vært i BOL i over to år, han er et viktig styremedlem i stammen og ligger godt plassert på topp 20 rankingen både mht ODt og poeng. Litt mindre objektivt kan jeg si at han er en essensiell del av BOLs kjærne og en spiller vi alle har kunne stole på i medgang og motgang. Rett og slett en spiller det er verdt å vite mer om.

- Hva er din TW-historie?
Fant TW et eller annet sted på en eller side. Aldri hørt om det før, men kjedet meg på jobb og begynte straks å bygge på en en utdelt by. Jeg ante ikke da hva jeg gikk til og omfanget av spillet. Det gikk faktisk lang tid før jeg fant ut at alle de røde prikkene på kartet var andre aktive spillere.

Jeg begynte helt vest i K53 og vokste veldig mye fortere enn mine naboer. Etterhvert traff jeg Oyvfinn, den opprinnelige. Han lærte meg faktisk å adle andre spillere, jeg var altfor godhjertet til å ta mindre spillere. Høy aktivitet gjorde at vi raskt ble et fryktet team i k53. Etterhvert traff jeg også Tonios, som hjalp meg å cleane vestgrensen min. Oyvfinn dro meg med til Spartans, som deretter merget med RoEm. Disse stammene ga meg egentlig ingen tilhørighet, så oyvfinn, meg og tonios gjorde stort sett som vi ville. Dette ga oss et heller blandet forhold til Nofjon1 som ledet RoEm. Rett før RoEm og BOL begynte å krige toppet det seg. Nofjon1 ble besatt av at det var spioner i stammen og Oyvfinn ble kicket, tatt inn igjen og deretter bannet for stygg ordbruk mot glitter (og sikkert mange andre).

På den tiden hadde jeg fått gode venner i BOL, som var naboer i alle retninger. Og da krigen brøt ut med BOL skjønte jeg at Nofjon1 kjørte stammen i dass og hadde en egen agenda. Jeg tok kontakt med Glitter og havnet i BOL. Oyvfinn sluttet, men jeg fikk med meg Tonios og Hkh123 til BOL. BOL forandret hele spillet fra meg. Jeg fikk en skikkelig tilhørighet der.

Etter en stund fikk jeg ansvaret for BOLs vestfront hvor jeg kriget en evighet med diverse stammer i k52. slaget der ble vunnet for et år siden og jeg prøver nå så godt det lar seg gjøre å finne nye fronter. spillet går mye saktere nå, da avstandene blir større, så dette kommer jeg nok til å holde på med enda en stund..

- Hva er din rolle i BOL nå? Har du en offisiell stilling der?
Ikke akkurat glitters høyre hånd, men definitivt en elller annen kroppsdel. Kanskje et kne eller noe :p
Offisiell status er gruppeleder for avdeling vest, men der er det stort sett bare fryd og gammen.
Ser på meg selv som en rådgiver og initiativtaker. Mao styrerepresentant.

- Har du en spillstrategi?
Nei! eller jeg har prøvd mye. skifter ofte taktikk. Jeg har tidliger brukt min størrelse og antall tropper, men jeg er desverre tvunget til langdistansenuking etterhvert, så da blir det å klasabombe i noen uker og plukke opp restene. Lagstrategier er alltid best vil jeg legge til! Vi har noen ekstremt gode lagspillere i BOL!

- Hvordan har du klart å holde motivasjonen oppe i over 2 år?
Motivasjonen kommer og går. Det som tenner meg mest er vel egentlig action. Merker at når det er lite folk som spør om hjelp til angrep/forsvar, så dabber det av, men hagler det med meldinger og incs så er jeg med og legger alt annet til side. Så hvis noen vil ha meg til å slutte er ikke, så er ikke å masseangripe meg riktig målet ;)

- Hva synes du skiller BOL fra andre stammer på v1?
Det skal sies at dette er den eneste seriøse stammen jeg har vært i og jeg vet veldig lite om hva som skjer andre steder, men hvis du finner den entusiasme og spillglede som vi har i BOL i alle de store stammene er dette et fantastisk spill!

- Per idag har du 11.523.049 poeng og er rank 18 på ODt, synes du dette er representativt for deg som spiller?
Tja. det som trekker ned er jo ODd, og det er jo ikke så mye jeg får gjort med.. Respekt til de som har mye ODd og høy poengrank, forresten!
Jeg setter stort sett ikke-mål-bare egenskaper høyest. Det er spillere i BOL som knapt nok er med på listen, som kan gjøre at en stamme vinner. Det har vært en del diskusjon om hvordan vi kan måle hvem som er best, men jeg melder meg stort sett ut. For å sette det på spissen kan den beste spilleren ha 1 by, 0 OD, men alikevel ha satt sammen og fått en stamme til å fungere så godt at den vinner spillet.

- Hvilken av krigene du har deltatt i husker du best, og hvorfor?
Husker alltid det siste best. Så BOL vs IB er vel det. ellers er det noen personlige kriger i k52. Noen av fiendene der var i så mange ulike stammer, men alltid i krig med BOL/meg. RoEm vs BOL var jo over for meg før den fikk begynt, men husker noen hektiske timer der godt også..

- Du har blitt kritisert av fiender tidligere, hvilke av anklagene husker du best og synes du det ligger noe i det de sier?
Det går vel egentlig på det samme som jeg nevte i sted. Jeg prøver å mestre andre kvaliteter enn kritikerne. Jeg vet jeg var seint ute med å lære meg enkelte ting som mange mener kvalitetspiller bør ha. Føler jeg kan det meste nå, men slurver ofte. denne slurvingen blir ofte fanget opp. Jeg vet også at mange har fått forsvarstropper i muren sin, men da må jeg ærlig talt bare le når det dukker opp på forumer her og der. Når du nærmer deg 1200 byer vet du forskjell på forsvar og angrepstropper...

- Hvilke hendelser mener du har forandret v1 mest?
Det er vel den dagen det ble kun to sider. og 1 krig. litt objektivt sett hadde spillet hvert bedre med 3 stormakter mot hverandre. eller 2 med en utfordrer. Vi har kjørt oss litt fast i et statisk kart, der alle må velge 1 av 2 sider.

- Etter ditt syn, hvilke stammer har gjort det best på v1 og hvorfor?
H.F.O slår meg med en gang. litt fordi de er i vinden nå, men også fordi de har vært med lenge og alltid slått fra seg. Men utviklingen og historien til BOL er uten sidestykke og overgår nok alle.

- Tror du BOL vinner verden 1? I såfall, hvorfor?
Ja, men de som vinner gjør det pga stayer-evne. Må innrømme det er kjedelig å lese statistikkene innimellom. BOL og allierte plukker IB-byer, men totalt adler jo IB noe enormt. (Noen som vet hva de adler?) Så IB har jo en hvis form for stayer-evne. De store utslagene kommer først når spillere slutter.

- Hvem synes du er de mest profilerte spillerne på v1, og hva mener du om dem?
Jeg kjenner egentlig veldig lite til spillere utenfor BOL. Profiler har ofte blitt skapt gjennom høylytte uttalelser på forumet, og det har jeg lite tilovers for. Hadde meg en liten feide selv på forumet med magic dude. Da jeg fant ut at det faktisk var en voksen kar der, måtte jeg gjøre noe. Mange av dem som spilte bra og viste seg ingame har sluttet og jeg syns vi mangler noen skikkelige ingame profiler for tiden.
Stammeledere er jo også profiler og de har jeg stor respekt for alle sammen.

- Er det noen spillere som har vært spesielt viktige for deg på TW som du ønsker å takke?
Selvfølgelig! De som nå spiller på Oyvfinn og babas (far og sønn) hadde jeg ikke klart meg uten. Liker godt å krige med litt fandenivoldske spillere, så opprinnelige oyvfinn,tonios og xano har jeg hatt det gøy med.
badtaste og HKH123, som alltid sier JA!
glitter som tok meg inn i BOL
David93, med sine initiativ.
Alle de små og store spillerne i BOL, som gjerne ikke gjør så mye utav seg, men som alltid er der.
og teacher som lar meg adle han i slow motion :p
også naitsirk!

- Sist, men ikke minst, hva er dine fremtidsplaner?
Få frem det beste i BOL og rimme IB! Kunne godt tenke meg og komme meg dit hvor krigen er hottest. Kan noen finne en plass til meg?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
kjempe bra intervju! :)

du er en kjempe fyr danne, og tw hadde nok ikke vært det samme uten
 

DeletedUser

Guest
Håper virkelig at du vet forskjellen på forsvarstropper og angrepstropper nå!! :D
Fint intervju. Skal se om jeg klarer å klatre forbi deg på topp 20 rankingen snart også ;)
 

DeletedUser

Guest
H.F.O

H.F.O hadde en fantastisk ledelse og veldig hyggelige spillere.
Takk for de erfaringene og opplevelsene jeg fikk med dere.

MVH BIDD40
 
Topp