Deus. - Sagaen om den grønne dinosaur

DeletedUser

Guest
Hva er din TW historie og når startet eventyret?

Det hele begynte en grå høstdag (så vidt jeg husker) nesten halvveis i 8. klasse. En kompis viste meg et spill som het Tribal Wars. Jeg begynte å spille på w10.net og fant raskt ut at dette var et spill jeg likte godt. Gidder ikke ta med så mye stammenavn på .net siden jeg tviler på at noen kjenner dem så godt her. Men uansett der endte jeg opp i en kjekk stamme hvor jeg lærte en god del av hvordan spillet virket. Spilte til ca 600k poeng før jeg ble lei (hadde ikke premium blant annet) hadde rett og slett ikke tid. Samtidig som jeg spilte w10 brukte jeg diverse nye verdener på å eksperimentere litt uten større hell på nye verdener.

Etter at jeg hadde sluttet ble jeg spurt av ingen ringere enn Joakim (som for øvrig også spilte w10 som sin første verden) om jeg ville joine ham på w19 der han var i en relativt god stamme. Der spilte vi i SIGNOS som er etter min hukommelse er den beste stammen jeg noen gang har spilt. Der møtte jeg en annen .no-spiller som skulle vise seg å være viktig for at jeg dukket opp på .no. Rennex (husker jeg feil? Kim Robert hvertfall). Mer enn det trengs ikke si om min karriere på .net da jeg ellers bare har spilt litt sporadisk på ulike servere (også den første på .co.uk).

Så for min inntreden på .no. Kim Robert spurte meg om jeg hadde lyst å hjelpe til i en liten stamme på v2. Der jeg spilte litt, men det var ikke lenge før vi ikke gadd mer. Vi brukte heller tid på å planlegge en premade for v3, Mario Bros! Noen av dere husker kanskje den historien? Vi spamma forumet noe helt insane og var rimelig høye på oss selv. Etter hvert som verdenen faktisk starta fant vi fort ut at alle var ikke helt motiverte og vi var aldri aktive nok til å gjøre det stort. Great success altså.
V5. Dette var etter w1 .co.uk og jeg hadde lært meg hvordan å bli en god oppstartspiller. Jeg spilte uten stamme lenge her før jeg fikk tilbud av to interessante stammer. L-13 (husker ikke hva de het i starten) og Prey. Jeg valgte L-13. Der var jeg en av toppspillerene en stund med Joakim som coplayer. Vi gikk etter en stund lei. Vi var lei av L-13 og mislikte lederstilen der samt hva stammen sto for. Vi bestemte oss for å forlate L-13 og erklære krig mot dem en natt. Vi fikk sent ut scouts. Så sovna vi. Et verdig symbol på hvor mye vi brydde oss da. Resten er historie. Great success

På v6 spilte Joakim også som coplayer med meg og vi hadde vår egen stamme. Vi slo oss etter hvert sammen med en gammel yndling her på .no, OHKO og dannet stammen N00bs! (eller noe i den durer) hvor vi ble en fryktet (vi likte i hvert fall å tro det) stamme som også ble kjent for våre litt tvilsomme måter for å skaffe oss nobletargets og lignende. Etter bann på Luke (sjokk) gikk vi sammen med en kjekk gjeng spillere og dannet O:H. Her kjempet vi etter hvert mot M-S og FFD (RTS i dag om jeg ikke tar helt feil) ettersom vi ikke var så mange spillere hadde vi etter hvert problemer med å forsvare oss. Mye tropper gikk tapt mens de tappert forsvarte vår kjære Håvard fra angrep fra 40-50 spillere. V6 tok slutt for min del en helg når Joakim var bortreist og jeg lå hjemme med 41 grader i feber og diverse hallusinasjoner og lignende. I tillegg til at taggescriptet mitt var feil var det en heller dårlig combo. Vi ble vel tatt til slutt av et av våre tidligere ofre Rulie. En skjebnens ironi kanskje? Great success.
Nå er det v7 som gjelder!


Du nevner at du ikke likte L-13 og lederstilen, hva var spesielt med den?


Jeg måtte snakke litt med Joakim om dette ettersom jeg ikke helt klarte å huske så langt tilbake. Men vi kom fram til at hovedgrunnen var reisverket. Vi følte rett og slett at alt reisverket var egoistisk i måten han drev stammen på. Internadling og fikk andre til å cleare for han. Det ble mer reisverket og hans undersotter enn L-13. Det hadde lite med medlemmene i selve L-13 å gjøre egentlig. Viktig å påpeke at jeg ikke bærer noe nag til noen her, det var sånn vi oppfattet det da, men det begynner jo å bli lenge siden.

Joakim har vert din -co på v5 og v6, Har han påvirket din spillestil?

I stor grad! Når vi begynte å spille var jeg faktisk bedre enn han i tw! Plutselig en dag var han bedre en meg og siden den dagen har jeg lært av han. Det er blant annet han som har gjort meg til den farmeren jeg er i dag og jeg bruker hans oppstartguide når jeg starter en verden. I tillegg til at jeg er blitt bedre spillemessig har jeg også utviklet meg til å bli en mye “slemere” spiller. Jeg hadde ofte en tendens til å være for snill og grei, og få mer venner en egentlig var godt for veksten. Jeg har rett og slett lært å bli mer kynisk. Ble mye skryt om Joakim nå, men han fortjener det. Han er en fantastisk spiller og en god venn.

Hvordan mener du at en stamme skal ledes?
akkuratt nå leder du stammen VA, er det den måten lederskap du liker?


Jeg hadde selvfølgelig ikke kjørt en lederstil jeg ikke liker selv. Vi er en demokratisk stamme der alle skal ha en mulighet til å bli hørt. Som en liten stamme har jeg den fordelen at jeg kan stole fult og helt på alle medlemmer i stammen. Vi slipper spionkjøret som større stammer fort kan oppleve. Interne problemer skal i alle fall aldri være grunnen til at vi taper. Som jeg har nevnt tidligere misliker vi når folk setter seg selv foran stammen. VA er babyen til Joakim og meg og vi er villige til å gjøre alt for at den skal lykkes som stamme. Det er min eneste ambisjon for v7.

Hvilken strategi er det du liker best? (Spill-strategier)

Vil ikke si jeg har en bestemt stil i den forstand at jeg følger et mønster hver gang. Alle verdener er forskjellige og ingenting går som planlagt når du spiller tw. På .no har jeg jo blitt kjent som den ekstreme farmeren, men på v7 har jeg kommet litt i skyggen av RR. Ettersom større stammer har hatt en tendens til å teame opp mot mine stammer, har jeg utviklet meg til å bli en mer defensiv spiller. Men liker å tro at jeg oppfattes som en offensiv spiller alt i alt.

Hva mener du er den beste måten og bruke tropper på istarten?


Den beste måten å bruke tropper i starten er å farme. Personlig ønsker jeg helst så liten ODA og/eller ODD som mulig i begynnelsen. Detter gjør at du vil ha flere tropper enn dem som har det når adlingen begynner. Men for all del, av og til kan du være tjent med å cleare noen naboer for å ha som gode farmer.

Å være en gud hvordan er det?

Vel, det er ikke så lett som du skulle tro. Alle bønner skal svares, alle ønsker om å bli med i det glade fellesskap skal stort sett avslås og alt skal jo stort sett være perfekt. I og med at jeg lenge nå har vært en gud i forkledning er det ikke veldig nytt for meg, så jeg føler det ganske alminnelig. Bare litt bedre enn alle andre. :cool: Liker å tro det hvertfall ^^

Hvor aktiv er du til tider? Hva mener du er nok og for mye?

Vil ikke kommentere hvor aktiv jeg er, men jeg vil si jeg er aktiv nok. Hva jeg mener er nok er irrelevant, det som er nok er å være aktiv nok til å gjøre det bra. I det øyeblikket jeg føler det er noe jeg har lyst å gjøre IRL, men føler jeg ikke kan fordi jeg må spille tw da er det for mye. Det er grensen. Det er også viktig at skolearbeidet ikke blir påvirket. Blir det påvirket er det også for mye.

Er de noen spillere du ønsker og takke gjennom din tw karriere?

Mange som fortjener takk fra meg. Joakim er selvskreven ettersom jeg har et Joakim appreciation avsnitt. Jeg har lyst å takke –lillth-/buddha for å ha gjort meg til en bedre leder. Jeg vil takke alle i O:H fra den tiden og alle i VA. Dere er en fantastisk gjeng og det er et privilegium å få spille med dere. Jeg vil også takke alle som har hjulpet meg å bli en bedre spiller.

Hva tror du din rolle i v7 kommer til og være?

Vel, ehm. Det er vanskelig å si. Jeg håper rollen min kommer til å være leder for VA og at jeg sammen med resten av VA kan ta stammen til toppen av rankingene. Utover det vil jeg ikke si at jeg som enkeltperson spiller så stor rolle. Stammen er viktigst
 
Sist redigert av en moderator:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Nice intervju, Even og Stian! :)

Stian, ikke vær så suckup, da :D Jeg har lært minst like mye av deg som du har lært av meg.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Flott intervju :)

Den lille stammen på v2 var ikke tilfeldigvis LAW?

Lykke til med v7! Tror du vil trenge det når du har stilt ræva så lagelig til for hugg :D Men fullt mulig om dere bare står på :)
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju :)

Den lille stammen på v2 var ikke tilfeldigvis LAW?

Lykke til med v7! Tror du vil trenge det når du har stilt ræva så lagelig til for hugg :D Men fullt mulig om dere bare står på :)

Nei, var ikke LAW. Var noe snålt noe med Kim Robert.. ehm kommunist ettellerannet.
 

DeletedUser

Guest
Fint intervju, men synes kanskje det ble litt for mye rettet mot andre servere, og ikke V7. ;)
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
Flott intervju, nå fikk jeg bra innsikt i v7...
Skal det liksom ikke være intervjuer om verdenen her?
 

DeletedUser

Guest
Takk for at du nevner meg, selv om jeg stort sett bare bidrar med kjeft. Jeg vil bare at vi får en toppstamme, som Epicki på v6. :)
 

DeletedUser

Guest
Ikke Even sin feil at det ble litt lite v7, det er min feil. Litt tidlig med et intervju enda, men jeg klarte ikke å si nei til Even :) Jeg hadde ikke lyst å gå så veldig innpå det som har skjedd på v7 fordi dette er ting som foregår enda og jeg tror ikke det hadde vært bra for oss om jeg brettet ut om dette nå.

Samtidig har dette litt relevanse ettersom det har vært en del fokus på min fortid på denne serveren.
 

DeletedUser

Guest
Even er en grei kar, og uvant moden for alderen. Har hatt med han som leder fra v5. Og er ikke overrasket over at han nå tar et skritt videre. En flott gutt som vil komme langt i verden! Og at jeg valgte å spille med deg Stian er også en tillitserklæring. Selv om jeg kjenner mange bedre rent teknisk, som Are, Hansi og Tine. Og enda flere. Men så lenge vi fokuserer på å ha det gøy er jeg med. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Greit nok intervju even, neste gang kan du prøve å få svarene til å dreie seg enda mer om v7. Ellers bra! :)
 

DeletedUser

Guest
Det er vel akkurat det, det er ikke så enkelt å få ang. v7 så kanskje det er lurt å intervjuet senere også så ser man forskjellen på meninger også..

Syntes det er fint nå jeg, fordi nå ser vi hva deus har gjort før..
 

DeletedUser

Guest
måtte jo intervjue yoshi no om det skulle bli noe av... normalt sett er han slutta for lengst når intervjua starter :p
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Nei, var ikke LAW. Var noe snålt noe med Kim Robert.. ehm kommunist ettellerannet.

flott intervju, det der. navnet på stammen var "kommunistjævlan". en stamme som ble laget for å spre uhygge og rabalder rundt seg. ble etterhvert adlet vekk av LAW.
men det tok jaggu tid å få den jobben gjort.
 
Topp