[Dev] Klargjøre våre intensjoner

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
God kveld,
Det virker som om at det er spekulasjoner rundt grunnlagene for noen av våre (nylige) endringer. Vi har derfor bestemt oss for å klargjøre noen av våre intensjoner i håp om at det blir litt mer forståelig.






Våre standpunkter på enkelte temaer


Ensformighet
Ensformighet burde ikke være en måte å balansere forholdet mellom angriper/forsvarer. Det å få noen til å slutte pga at de ikke ønsker å bruke flere timer på å forsvare seg mot dine fakes representerer ikke hvordan vi ønsker at spillet skal spilles. Dersom en ønsker å bruke noen timer på dette nå og da er det selvfølgelig helt greit, men en grunnleggende passende løsning burde finnes. Vi prøver å finne løsninger på hvordan vi kan gjøre ”late game” krigingen mindre tidskonsumerende.


Gammelt betyr ikke bra
Det er mange ting som virker logisk for erfarne spillere, men som ikke gir like stor mening for nye. Det er ingen grunn til hvorfor de skal være nødt til å slite med forståelsen av spillet bare pga at vi gjorde det samme en gang i tiden =) Vi er fullstendig klar over at du er vant til hvordan enkelte ting er (det er vi også!), men det betyr ikke at det gjør det til den beste måten eller det som er mest forståelig. Vi skal være litt mer spesifikk på dette senere.


Scripts og andre eksterne verktøy
Det er flott at forskjellige tekniske begavede spillere bruker sine ferdigheter til å gi noe ekstra til spillerne i form av scripts og verktøy. Selv om disse verktøyene kan tilby forbedringer for enkelte, mener vi at spillet bør være mulig å spille uten disse. Vi tror sterkt på dette av forskjellige grunner:

  1. De vil bli ødelagt pga en oppdatering før eller siden pga måten de og spillet fungerer. Vi prøver å unngå dette dersom mulig, og hjernene bak scriptene jobber hardt med å oppdatere sine scripts sånn at de alltid fungerer.. men det er ofte en kamp som må gis tapt! Da vi oppdaterer deler av spillet, må script oppdateres på et eller annet tidspunkt. Dette er dumt for alle involvert; scripterne trenger å oppdatere, spillerne må skaffe seg en ny versjon og folk blir sur når det kommer en ny oppdatering pga at sjansen er stor for at scriptene en bruker ikke vil fungere.
  2. Det å sette opp et verktøy kan være ganske så kompliserte prosesser, og ikke alle er like komfortabel med det.
  3. Verktøy er kun tilgjengelig for en gruppe spillere. Dersom du har et teknisk geni i stammen din kan du si at du er heldig. De fleste har ikke det, og de fleste er faktisk ikke en gang klar over hvilke scripts som faktisk finnes.
  4. Selv om de fleste ikke gjør det så kan verktøy innebære en sikkerhetsrisiko. Dersom du bruker et script på din konto, lar du personen bak scriptet faktisk få muligheten til å gjøre hva enn vedkommende ønsker med kontoen din og det eneste du har er den personens ord om at verktøyet faktisk gjør det som blir sagt den skal gjøre. Alt som trengs er èn eneste person med mindre ærlige hensikter til å ødelegge alt for deg.
Dette er grunnen til hvorfor vi i det siste har forsøkt å løse noen av disse problemene ved å implementere populære og nyttige funksjoner direkte inn på spillet; på den måten blir det lettere, tilgjengelig for alle og ikke minst trygt.


Noen forvirrende endringer
Med det over friskt på minnet, her er noen av endringene vi har gjort de siste mnd som dere har blitt forvirret over.


Vi flyttet på kartknappen


ddd5e62bb9b9e3e2.png



Knappen for å komme seg inn på kartet brukte å være ved siden av bylinken, litt under hovedmenyen. Der har den vært helt siden den tidlige begynnelsen av TribalWars, så når vi flyttet den sånn plutselig tok det litt tid før en ble vant til det. Hvorfor gjorde vi så det da?
Vi oppdaget av flere hadde problemer med å finne linken til kartet. Det ble helt feil når knappen ble flyttet rett og slett pga at vi var vant til å vite nøyaktig hvor vi kunne finne den pga repetisjon og forventningen til at den alltid ville være der.
Spillere som ikke er like kjent med TribalWars hadde ikke fordelen av dette med repetisjon og vaner til å vite nøyaktig hvor den er - alt de har er forventninger. Deres forventning viste seg å være noe som er helt logisk: alle viktige områder på spillskjermen er plassert i hovedmenyen, så dersom de så etter kartet er det en logisk plass å se først.
Hovedmenyen er der en forventer å gjøre all hovednavigasjonen. Det er også derfor vi i versjon 8.22 gjorde det sånn at "oversikt" tok deg direkte til landsbyen din dersom du kun hadde 1 (og ikke har en premiumkonto). Vi oppdaget at mange nye spillere ville finne på å klikke der for å komme seg tilbake til byen sin.




Søk i samlingsplass
Vi la til søk i samlingsplassen pga "x" og "y" er kjente konsept for mange og koordinater er ikke noe vi lett husker. Vi kombinerte dette ved å vise informasjon om målet før en går til bekreftelsessiden - noe vi lenge har følt manglet. Vi vet at søkene stort sett kun er nyttig i de tidligere stegene til midtgame, derfor har vi også beholdt det gamle systemet med koordinater for spillere som ønsker bedre presisjon og scriptbrukere.




Prioriteringer
Så, hvorfor virker det som om at de fleste av våre endringer går for å tilfredsstille nye spillere? Det er pga at vi bryr oss veldig mye om nye spillere, og det burde dere også. Dere, spillerne, er den viktigste delen av et hvert online spill. Uten dere ville det ikke vært noe TribalWars! Det er dessverre sånn at ingen vil spille et spill for evig og alltid. Uten et konstant tilskudd av nye spillere som lærer seg å skjønne spillet kan aldri oppleve gleden av TribalWars på samme måte som dere har gjort så lenge allerede. Flere av endringene vi har gått mer i detalj på lengre opp her, er for å gjøre interegeringen av nye spillere til TribalWars en bedre erfaring - noe som gjør sjansen noe større for at de faktisk blir vårende hos oss.

Ingenting av dette betyr derimot ikke at dere som allerede er her ikke er viktig - faktisk helt det motsatte. Absolutt alle spillere der ute er viktig for oss; som venner, stammemedlemmer, fiender eller mål - alle bidrar på hver sin måte til å gjøre dette spillet til hva det faktisk er. Selv om det ikke alltid virker sånn, så får vi faktisk med oss tilbakemeldingene dere kommer med på forumet og via support. En av de viktigste oppgavene til en Community Manager er å holde oss oppdatert på hva som skjer på akkurat den språkversjonen de har fått ansvaret for. Det å reagere på disse tilbakemeldingene er derimot ikke den eneste måten vi tar beslutninger på. Et videre spekter av faktorer spiller en rolle; tilbakemeldinger fra dere, hvor lett noe er å bruke, sikkerhet, ytelse, erfaringer med tidligere hendelser, påvirkning av premiumbruk, påvirkning av tilfredsheten til spillere og hva våre tall sier på hvor mye noe blir brukt.

Vi prøver alltid å bruke mest mulig informasjon tilgjengelig for å bestemme oss for hva som er best for TribalWars; som spill, bedrift og samfunn. Vi skjønner at dette ikke alltid kommer klart nok frem, så vi kommer til å være mer åpen rundt våre årsaker, mål og hvilke tanker som ble gjort i avgjørelser.




Vi håper at dette gir et lite innblikk i hvordan vi tenker. Takk for at du leste alt! Aldri stopp med å gi oss tilbakemeldinger på hva du tenker, elsker og hater.



Tilbakemeldinger og tanker kan tas i denne tråden!




~ TribalWars (utvikler) team
 
Sist redigert:
Topp